Borstvoeding en pijn
-
- J&J MAURITIUS
Borstvoeding en pijn
Gisteren is mijn zusje bevallen van een zoon. Mijn zusje heeft alleen pijn bij het voeden, het blijft ook pijn doen als de melk is toegeschoten en ze heeft continu een stekend gevoel bij het voeden.
Toen ik kloofjes had deed alleen het aanleggen pijn en daarna niet meer.
Ik heb haar wel al gezegd dat ze niet moet gaan lopen aanmodderen en anders een lactatiekundige mee moet laten kijken.
Wat denken jullie? Kan ze nu al spruw hebben?
Toen ik kloofjes had deed alleen het aanleggen pijn en daarna niet meer.
Ik heb haar wel al gezegd dat ze niet moet gaan lopen aanmodderen en anders een lactatiekundige mee moet laten kijken.
Wat denken jullie? Kan ze nu al spruw hebben?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
-
- J&J MAURITIUS
Bij mijn eerste was ik wat overdonderd door de zuigkracht, maar echt pijn deed het alleen als ik niet goed aanlegde. Ik denk dat dat heel goed het geval zou kunnen zijn bij je zusje. Heeft ze een kraamhulp met borstvoedings-verstand?
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
Ik heb dat ook gehad, hoewel ik het een onprettig gevoel vond, vond ik het niet echt pijn doen. 't was bij mij ook altijd maar 1 borst waarbij ik eigenlijk tijdens de hele voeding een tinteling in m'n borst voelde.
Maar als het echt pijn doet zou ik zeker een lactatiekundige even laten meekijken.
Maar als het echt pijn doet zou ik zeker een lactatiekundige even laten meekijken.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
-
- J&J MAURITIUS
Ze is in het ziekenhuis bevallen en net pas thuis. Ze zegt dat ze de hele voeding met krommende tenen geeft. Ik hoop dat de kraamverzorgster een beetje borstvoedingsminded is.
Hij was ook al 8% afgevallen, ik hoop niet dat ze te snel beginnen over een pak voeding halen. Ik hou het wel een beetje in de gaten.
Hij was ook al 8% afgevallen, ik hoop niet dat ze te snel beginnen over een pak voeding halen. Ik hou het wel een beetje in de gaten.
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Allereerst zou ik goed naar het aanleggen laten kijken en zeker als hij al 8% is afgevallen.
Het kán wel spruw zijn, zowel bij Marit als Danique had ik binnen 2 dagen spruw. Nu, achteraf, blijkt dat ik aan het einde van de zwangerschappen een vaginale infectie had en dat is overgegaan in spruw.
Als ze de hele voeding met krommende tenen geeft zit er echt iets niet goed, is er een lk in de buurt? evt via de kraamzorg?
En natuurlijk ook gefeliciteerd!
Het kán wel spruw zijn, zowel bij Marit als Danique had ik binnen 2 dagen spruw. Nu, achteraf, blijkt dat ik aan het einde van de zwangerschappen een vaginale infectie had en dat is overgegaan in spruw.
Als ze de hele voeding met krommende tenen geeft zit er echt iets niet goed, is er een lk in de buurt? evt via de kraamzorg?
En natuurlijk ook gefeliciteerd!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

ik had bij Tosca direct spruw wat niet gezien werd door de kraam en de lk. Er was nl ook niets te zien, dus dat kon geen spruw zijn. Ik heb dus een aantal weken onnodig met pijn gevoed. Maar voordat je gaat smeren zou ik sowieso een lk mee laten kijken. Wie weet ligt het toch aan het aanleggen.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
-
- J&J MAURITIUS
-
- J&J TEXEL
-
- J&J MAURITIUS
Ik vind dat wegen ook altijd een beetje twijfelachtig. Als het kindje net een volle blaas had na de bevalling en tijdens het wegen en de volgende dag net geplast heeft. Maar het is inderdaad wel veel in 1 dag.Annemarie schreef:Binnen een dag zo veel afvallen vind ik raar, hoe kan dat?
Ik ben heel even bij haar geweest vanmiddag en het voeden ging al iets beter, minder pijnlijk en hij dronk goed. Ze zei dat de kraamverzorgster echt goed meekeek en hielp met aanleggen.
(weet je ik hoop zo erg dat ze het borstvoeden leuk gaat vinden en dat ze ook voor een wat langer tijd wil gaan voeden)
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009