Dat eten he.

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Regina
J&J SANTORINI

Dat eten he.

Bericht door Regina »

Liam is een veelvraat en hoe klein hij ook is qua leeftijd dan hij zeurt de hele dag op ham (zijn woord voor eten van boterham denk ik) Ik word er een beetje gek van eigenlijk. Het begint 's ochtends al met 2 boterhammen die schoon opgaan rond 8 uur. Om half 10 zo niet eerder is hij alweer aan het mopperen. Dan krijgt hij vaak wat fruit maar rond 11 uur half 12 begint het gemoppern alweer. Dan laat ik hem vaak maar even mopperen omdat we om 12 uur gaan lunchen waarbij hij ook met gemak weer 2 boterhammen op eet. Dan slapen daarna krijgt hij vaak een koekje of een doosje rozijnen maar dat is vaak niet genoeg. Rond 6 uur eten wij. Maar tot die tijd vraagt hij zeker nog een paar keer om eten.

Iemand tips hoe ik dit kan remmen?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Suuz

Re: Dat eten he.

Bericht door Suuz »

Ik zou het ook niet remmen. Maar misschien volkoren brood ipv bruin (als je dat al niet deed ;)) en idd wat extra fruit. HIer word smorgens bij ontbijt ook al fruit gegeten en dan in de middag weer fruit. Hier dus 3 tot 4 momenten waar fruit wordt gegeven, en dat zijn bijvoorbeeld een hele appel of perzik ofzo.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

tussen 12 en 6 is best een lange tijd om door te kunnen op een doosje rozijntjes.
wat de anderen ook al zeggen, een appel of zo na zijn slaapje vult al een stuk meer.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Hij heeft de energie waarschijnlijk nodig... Wellicht naast het fruit om 10 uur nog een cracker oid geven? Tot hoelaat slaapt hij in de middag? Wellicht toch nog een boterham als hij wakker is?
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

Wat fijn dat hij vraagt om eten, tenminste dat lijkt mij fijn, hier een manneke die bij voorbaat al zegt: "dat lust ik niet'.

Ik zou het idd ook niet remmen, zolang het gezonde dingen zijn of een extra stuk fruit is er m.i. niets mis mee.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ja hoor, ik zou ook iets meer calorierijke dingen geven. En meer. Want soms hebben ze van die fases waarin ze gewoon de hele dag door kunnen eten. Dus rijstwafels inslaan, extra appels en ontbijtkoek enzo.
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

Sinds kort lust hij gelukkig ontbijtkoek dat kan ik inderdaad wel meer gaan geven. En wat meer fruit zal hij ook wel lekker vinden. Bedankt allemaal voor de tips ik ga er mee bezig.
mAmArianne schreef:Hij heeft de energie waarschijnlijk nodig... Wellicht naast het fruit om 10 uur nog een cracker oid geven? Tot hoelaat slaapt hij in de middag? Wellicht toch nog een boterham als hij wakker is?
Hij slaapt meestal tot een uur of 3.

Tja hij is nu volgens mij nog niet te zwaar gelukkig. Zijn avondeten eet hij redelijk. Hij is vooral gek op vlees :roll: Zijn groente eet hij minder.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Oh rond drie dan zou ik zéker nog lekker een boterham geven. Je kereltje weet dus eigenlijk heel goed wat zijn lijfje nodig heeft.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
wennetje

Bericht door wennetje »

a hoor, ik zou ook iets meer calorierijke dingen geven. En meer. Want soms hebben ze van die fases waarin ze gewoon de hele dag door kunnen eten. Dus rijstwafels inslaan, extra appels en ontbijtkoek enzo.
Niet bepaald calorierijk ;-)

Ik vind het niet zo schrikbarend veel wat hij wegwerkt, zou dat ook niet remmen. Zolang het vezelrijke (want vult goed) en gezonde dingen zijn. Bij fruit zou ik me vooral richten op banaan, avocado of citrusvruchten. Van een appel bijvoorbeeld krijg ik zelf echt enorme honger. Rijstewafel en rozijntjes vullen nauwelijks, laatste is meer een soort snoepjes. Ontbijtkoek, kikkerbiscuit van zonnatura of desnoods een lekkere volkoren boterham met pindakaas.
Plaats reactie