Verveling, Elize wil niks

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Verveling, Elize wil niks

Bericht door AnnemiekD »

Elize gaat over 2,5 maand naar school.
Aan de ene kant is ze erg toe aan school, aan de andere kant zie ik een meisje dat na 3 ochtenden psz al heel erg moe is, en na de ochtenden is ze gewoon op.
Ik zie een meisje dat totaal niet lekker in haar vel zit.
Ze is moe, moe en moe.
Ik bied haar van alles aan. Samen spelen of kleuren, kleien, lezen, naar buiten enz enz. Maar ik kan nergens haar voor interesseren.
Alles is ze na 10 tot 15 min zat. Dan gaat ze weer op de bank liggen en het liefste zit ze dan ook de hele middag voor de tv. Dit kan ik natuurlijk ook niet toestaan.
Ze was altijd een enorm buiten kind. Speelde het liefste de hele dag in de tuin. Maar nu is ze niet naar buiten te trimmen.

Soms denk ik dat het een lichamelijke oorzaak heeft, maar waar kom ik mee aan bij de huisarts? tja...ze is moe, ziet witjes. Maar verder geen klachten (voor zover ik dat kan beoordelen). 's nachts slaapt ze prima trouwens, gewoon bijna 12 uur lang. 's middags slaapt ze al een jaar niet meer.
We zitten hier toch erg mee in ons maag. Ik heb zo'n medelijden met haar. Waarom krijg ik haar nergens voor geinteresseerd.
De positie in het gezin lijkt haar ook niet echt goed te doen. Haar oudere zus krijgt toch ongemerkt wat meer aandacht doordat ze al op school zit, zwemles, speelafspraakjes e.d. En haar jongere zusje eist de aandacht wel op, doordat alles nieuw is voor haar (snappen jullie me een beetje?). Elize valt overal een beetje tussen. Ook al probeer ik er heel erg op te letten (lees: wij, man en ik).
Ook probeert ze vaak door negatief gedrag mijn aandacht te krijgen, opeens opstaan van de bank (echt uit het niets) en dan haar zusje knijpen, of even aan haar haren trekken.
Ook blijft ze in haar broek poepen, soms zijn er 2 of 3 dagen achtereen dat het wel goed gaat, maar dan komen er weer weken dat ze in haar broek poept. Ook daar weet ik geen oplossing voor.

Zouden jullie naar de huisarts gaan?
Zo niet, wie herkent hier een klein beetje van het verhaal in je eigen kind en wat hebben jullie oa gedaan?
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Chabeli

Re: Verveling, Elize wil niks

Bericht door Chabeli »

Tomás is veel jonger, wordt in januari 3, maar het verhaal is vreselijk herkenbaar. Toevallig had ik het gisteren nog met een collega over. Het lijkt af en toe wel of ik een puber in huis heb. Hij wil niks en zegt dat ook letterlijk "mama, ik wil niks" (met een zware nadruk op NIKS). Hij hangt maar, wil met niks spelen. Alles is goed voor een paar minuutjes en dan smijt hij het alweer door de kamer. Zelfs speelgoed waar hij uren zoet mee was (zIjn treintjes) zijn niet meer interessant. Hij is steeds bezig met het negatief aandacht trekken. Ontzettend vermoeiend. Afgelopen weekend zaten J. en ik er behoorlijk doorheen, omdat we simpelweg niet weten wat we met hem aanmoeten. Een paar dagen terug heeft hij zelfs Sara in haar hand gebeten, de afdrukken stonden er gewoon in! Op het kdv heeft hij het niet naar zijn zin, terwijl ze daar zeggen dat hij zo goed mee doet. Zucht.

Gelukkig heb ik een kind dat gek is op naar buiten gaan, dus gaan we maar zoveel mogelijk erop uit. Maar dat kan natuurlijk niet altijd en niet de hele dag. Wij weten ook echt niet zo goed wat we met hem aanmoeten.
wennetje

Bericht door wennetje »

Eigenlijk dacht ik meteen aan bloedarmoede toen ik je berichtje las. Mede door de combinatie vermoeidheid met willen liggen op de bank, aandacht niet kunnen houden, witjes zien en jouw gevoel dat er lichamelijk wel eens iets mis zou kunnen zijn. Heeft ze een groeispurt gehad ofzo?
Er bestaat een testje om een indicatie te krijgen of je kind bloedarmoede heeft: trek het onderste ooglid van je kind omlaag en bekijk de binnenkant. Wanneer de kleur bleek is in plaats van rozerood, dan is de kans aanwezig dat je kind bloedarmoede heeft. Of beter gezegd, dan lijkt mij een bloedonderzoek wel op zijn plaats.

In dat geval zou in broek poepen ook gewoon lamlendigheid kunnen zijn, niet de puf om naar de WC te gaan.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

@ Wennetje: bedankt voor de tip, Elize slaapt vannacht bij oma maar ik zal morgen eens kijken bij haar ooglid.
Die tip ken ik dus niet. Morgen eens bekijken.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Plaats reactie