Onder dwang drinken op KDV

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

Onder dwang drinken op KDV

Bericht door Suuz »

P drinkt eigenlijk bij mij altijd netjes, 3 bekers vol + veel borstvoeding nog als ze thuis is. Op dagen dat ze op kdv zit, drinkt ze thuis ook nog 1 beker drinken en ook nog veel borstvoeding.

Nu drinkt ze volgens kdv bij hun nauwelijks wat en zij vinden dat ze moet drinken ook al is het onder dwang :? Nou ik heb dat 1x gezien in de groep bij een jongentje dat niet wilde drinken.. bah dat wil ik echt niet voor mijn kind.

En namate ik er meer over nadenk dit het me best dwars, ik doe niks onder dwang thuis. Tja misschien daarom wel de reden waarom ze al 1 jaar geen warm eten heeft gegeten (dat doen ze ook op dwang, die ene dag dat ze warm eten daar krijgt terwijl ik nadrukkelijk heb gezegd "wil ze niet dan hoeft het niet" , dus krijgt ze geen warm eten meer mee van me)

Wat zouden jullie doen? Kindjes worden echt gevoerd met drinken geven als ze niet willen drinken totdat het op is. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Kan ik zeggen dat het niet hoeft? Ze is geen slechte drinker thuis (nog dan, met deze dwang kan dat gaan veranderen natuurlijk). Ze is op KDV van 6.45 uur tot 15 uur. Om 5.30 en 15 uur krijgt ze borstvoeding.
LiesbethN

Re: Onder dwang drinken op KDV

Bericht door LiesbethN »

Natuurlijk kan je zeggen dat het niet hoeft en dat je niet wilt dat dit wordt gedaan!
Als ze dorst heeft gaat ze vanzelf wel drinken, ze zouden bij de leiding zelf ook geen drinken onder dwang moeten toedienen toch? Dus waarom bij een kind wel? Het is machtsmisbruik. Dat mag gewoonweg niet.
Voor mij zouden het heel veel grenzen te ver zijn.
wennetje

Bericht door wennetje »

Vreemd, ik zou zelfs de vraag stellen aan de regiomanager of hoe dat bij jullie heet. Ik vraag me af of onder dwang eten of drinken valt onder een pedagogisch beleid en zoja, of dat beleid de laatste 10 jaar dan nog wel herzien is.
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Heel vreemd. En mi. grensoverschrijdend. Dat ze aangeven dat hij 's middags dan ook geen koekje lust als er helemaal geen brood wordt gegeten, daar zou ik geen moeite mee hebben (dat gebeurt op ons kdv wel eens). Maar dwingen door iets in de mond te gieten/stoppen, dat vind ik niet van deze tijd en echt fout.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Suuz

Bericht door Suuz »

gelukkig, ja soms sta ik daar met mijn mond vol tanden en weet ik ff niks meer te zeggen :( Dit was iets van :shock: . Is dit normaal?? Nu is dit nieuw voor me omdat ze geen borstvoeding meer krijgt tussendoor maar gewoon drinken.

Ik zal het melden bij de leidsters en indien die niet gaan luisteren zal ik het wel hogerop gaan zoeken. Ik heb ook nog steeds geen gesprek gehad van wat we nou vinden van het kdv sinds we hier zijn. Dat soort dingen zou dan wel goed zijn.

Net als banaan gegeven, ik heb gezegt en staat genoteerd op haar kaart geen banaan omdat ze snel verstopt zit. Vinden HUN dat 3cm banaan geen kwaad zou moeten kunnen.. :roll: dat heb ik dan ook weer recht gezegt. Maar goed, verder vind P het wel fijn daar, ze huilt juist als ik haar ophaal ipv wegbreng :| dat is best raar.
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

Zeker wat van zeggen hoor! Ik vind dat ook zeker niet de manier van kindjes drinken geven.
Suuz schreef:Net als banaan gegeven, ik heb gezegt en staat genoteerd op haar kaart geen banaan omdat ze snel verstopt zit. Vinden HUN dat 3cm banaan geen kwaad zou moeten kunnen.. :roll: dat heb ik dan ook weer recht gezegt.
Vervelend dat als je zoiets aangeeft ze het dan toch doen.

Succes met het aankaarten bij het kdv.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Dwingen is niet juist, zeker niet omdat je dat zelf ook niet doet en wilt. Succes!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ik zou eens contact opnemen met de Ouderraad. Ik zit zelf in de OR van ons kdv en zulke klachten nemen wij heel erg serieus. Ook van die banaan.

Wat bedoel je trouwens met dwingen? Hoe rigide zijn ze daarin? Heel vervelend allemaal
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
otje
J&J TEXEL

Bericht door otje »

Ik werk op een kdv en dat is geen normale gang van zaken hoor! Ja, toen ik 12 jaar geleden begon ging het weleens zo, maar inmiddels is er (bij ons tenminste) een hoop verandert. En ik kan me ook niet voorstellen dat dit in hun pedagogisch beleid staat....

Van die banaan vind ik ook heeeel raar.... Kijk, dat P een keer per ongeluk een stuk banaan te pakken heeft gehad, dat kan, maar dan zou ik het gelijk melden met m'n excuses erbij. Als ik jou was zou ik écht even contact opnemen met de locatiemanager of wat/wie er bij jullie kdv is, want dit kan echt niet!
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Maartje heeft als bij weinig tot heel weinig gedronken en drinkt nu nog niet veel.
Ze drinkt nu wel op hun verzoek de beker leeg, maar goed dat 2,5.

Als baby heeft ze hun de nodige zorgen gegeven omdat ze op warme dagen niet dronk.
Maar zolang ze niet uitgedroogd was en zich schijnbaar prettig voelde, konden ze er niet veel mee.

Jij mag aangeven dat je dit niet wil bij jouw kind en ook niet normaal vind.
Als ze dreigt uitgedroogd te raken moeten ze jouw maar bellen toch ?
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Onder dwang dan zie ik zo voor me dat ze kinderen in de houdgreep nemen en het drinken erin gieten... Is dat ook werkelijk de gang van zaken?
Als jij je ergens niet prettig bij voelt, dan moet je dat kunnen uiten en daar zullen zij zich toch aan aan moeten passen wanneer het binnen alle redelijkheid past. Nou klinkt jou verhaal helemaal niet onredelijk, dus...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
wennetje

Bericht door wennetje »

Net als banaan gegeven, ik heb gezegt en staat genoteerd op haar kaart geen banaan omdat ze snel verstopt zit.
Even off topic: van banaan raak je niet verstopt, is een beetje hardnekkig fabeltje. Zelfs goed voor de spijsvertering en stoelgang. Ik meen wel dat onrijpe bananen verstopping kunnen geven maarja, die zijn ook helemaal niet lekker.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

wennetje schreef:
Net als banaan gegeven, ik heb gezegt en staat genoteerd op haar kaart geen banaan omdat ze snel verstopt zit.
Even off topic: van banaan raak je niet verstopt, is een beetje hardnekkig fabeltje. Zelfs goed voor de spijsvertering en stoelgang. Ik meen wel dat onrijpe bananen verstopping kunnen geven maarja, die zijn ook helemaal niet lekker.
Fabeltje of niet: zodra Danique een banaan (of stukje ervan) heeft gegeten, kan ik de nacht erna er van op aan dat er iets dwars zit. Het is me nu al een paar keer overkomen dat ik niet wist wat er aan de hand was als ze 's nachts wakker werd. En nu weet ik het: het komt echt van de banaan. Danique heeft eigenlijk altijd normale poepluiers. maar als ze banaan heeft gegeten is ze de nacht erna veel wakker en erg overstuur. Ze heeft dan echt ergens last van. De dag erna heeft ze dan met veel pijn en moeite een poepluier (en dan is het echt knetterhard!).
Wat mij betreft is dit echt geen fabeltje dus!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Suuz

Bericht door Suuz »

mAmArianne schreef:Onder dwang dan zie ik zo voor me dat ze kinderen in de houdgreep nemen en het drinken erin gieten... Is dat ook werkelijk de gang van zaken?
Als jij je ergens niet prettig bij voelt, dan moet je dat kunnen uiten en daar zullen zij zich toch aan aan moeten passen wanneer het binnen alle redelijkheid past. Nou klinkt jou verhaal helemaal niet onredelijk, dus...

JA dat dus.. letterlijk erin gieten terwijl kind huilt en niet wilt! Heb dat gezien.

En dat over banaan is geen fabel! zelfs Stefan Kleintjes zegt dat het verstopt. En ik merk bij P ook echt het verschil. Bovendien is het bij mij juist andersom.. Groene bananen geven mijn groen licht tot de ontlasting, bruin... nou ja vul maar aan. Dus kan iedereen wel blijven roepen dat banaan niet stopt, kom dan maar eens hier.
annelinda

Bericht door annelinda »

Ik zou het dat echt niet accepteren, zowel van het drinken als de banaan! Zijn ze nou helemaal.......
Hoe is het met de wachtlijsten bij jou in de buurt? Voor mij zou dit rede genoeg zijn om haar over te laten plaatsen.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

wennetje schreef:
Ook al zou het wel of geen fabel zijn, het kdv hoort jouw wensen daarover te honereren. Ik bedoel, als ze allergisch voor iets is dan geven ze het toch ook niet? Ik zie het verschil niet. Het lijkt mij meer dat zij op vele punten over jouw grenzen heen gaan. Weet je of ze een OR hebben Suuz?

Hier trouwens ook slechte ervaringen met banaan. Wij nemen het risico niet.
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
wennetje

Bericht door wennetje »

Ho stop, het is mij nu wel duidelijk dat er mensen/kinderen zijn die wel met verstopping reageren. Ik verzin het niet zelf (uiteraard).
Het was off topic dus staat los van wel of niet geven door kdv terwijl je dat als moeder niet wilt, dat kan gewoonweg niet.
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik heb het gezegt en zal nu goed moeten kopen. Natuurlijk mogen ze van mij wel proberen om haar een slokje te laten nemen ipv haar het uit laten maken. Maar dwang, dus houtgreep totdat alles op is niet!

Banaan is wat ik nog achteraan moet, de meeste doen het gelukkig niet meer.. Er is echter 1 leidster die het onzin vind (misschien haar leefdtijd omdat ze 60+ is??? mag echter geen excuus zijn!)

Helaas is er geen mogelijkheid om haar ergens anders heen te hebben, omdat ik namelijk begin om 7 uur en hun de enigste zijn in een straal van 50 km ofzo die om 6.45 open zijn. Ze hebben bij hun eigenlijk geen wachtlijst, misschien zegt dat wel wat ;)

Verder ben ik best wel tevreden over ze hoor, ze doen soms alleen zo lastig met die dingen die mij wel aangaan en hun hospitalysatie. Moeilijk doorbreekbaar omdat deze kvd eerder alleen van het ziekenhuis was, en nu zijn ze veranderd van organisatie die andere regels/ beleid hebben. De nieuwe hebben er geen moeite mee.. Maar de dames die daar al jaren werken wel. Het zijn wel schatten hoor, maar soms...

Bedankt voor alle antwoorden! Ik heb het nu al besproken en werd wel goed ontvangen vanochtend gelukkig
Plaats reactie