ai ai ai oortjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Eeffie
J&J MAURITIUS

ai ai ai oortjes

Bericht door Eeffie »

Ohoh, sinds vanmiddag heeft Nadí koorts en pijn in haar oortjes. En dat zegt ze zelf, dus dan is het echt echt écht pijnlijk.
Ze heeft sinds drie uur nu 2x sinaspril gehad, om half vier en om zeven uur voor ze ging slapen. Nu net wordt ze brullend wakker.
Rillend, niet warm maar dat komt door onderdrukking door paracetamol denk ik en klamme handjes. Ze werkt naar echt hoge koorts toe dus.

Heeft er iemand tips voor me?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
wennetje

Re: ai ai ai oortjes

Bericht door wennetje »

Ook neusspray gegeven? En dan bedoel ik niet zout maar xylometazoline? Hoofdeind van het bed wat hoger (bijvoorbeeld boeken onder de poten) zodat druk in oren door plat liggen wat minder is. Fles drinken in de buurt (sabbelen en slikken kan druk ook even minderen), Je hebt een goede dosis paracetamol (in sinaspril)?
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Ik heb haar 2 keer de maximale hoeveelheid paracetamol gegeven voor haar leeftijd, dus daar durf ik niet meer in te geven. Mocht ze vanavond nog eens wakker worden, dan kijk ik opnieuw.
Fles bij de hand is wel een goed idee, ik zal zo een beker met water klaarzetten voor haar.
wennetje

Bericht door wennetje »

nacht beetje doorgekomen? Die xylometazoline neusspray maakt vooral veel verschil. Ik moet die hier direct inzetten bij een verkoudheid want anders ontstaat er al zo snel vocht en dus druk achter zijn oren dat hij slecht slaapt EN een grotere kans op een oorontsteking heeft.

Wat betreft paracetamol is niet de leeftijd maar het gewicht leidend. Dat is maximaal 60mg per kg per dag en dat kun je dan het beste verdelen over 3 a 4 doses per dag. Dus is je kind iets van 16 kg (ik gok maar wat) is dat dus 16kg x 60mg = 960mg per dag (maximaal). Dat is gedeeld door 4 precies 240 mg en die dosering is verkrijgbaar maar als je niet op de maximale dosis wilt zitten kun je dus zeker 3x per dag 240 mg geven.
wennetje

Bericht door wennetje »

En oja, paracetamol werkt het best als je het echt verdeelt over de dag, dus even 2 dagen om de 8 uur geven (als je voor 3 doses kiest) ipv alleen als ze pijn heeft. Als er al pijn is, werkt het minder goed (dit geldt trouwens ook voor volwassenen). Sowieso moet er wel minimaal 4 uur tussen 2 giften zitten. Als het na die 2 dagen niet minder is, dan wel even langs huisarts.
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Dank je wel voor de tips! Nadat ze een nacht heeft geslapen, was het een stuk beter. Gisteren heeft ze nergens meer last van gehad. Er is niets doorgebroken voor zover ik heb gemerkt, maar de koorts is gezakt (en vandaag helemaal weg) en ze heeft zelf geen pijn meer.
Je info over de pijnstilling ga ik onthouden. Er zal vast nog wel een keer komen dat ze het nodig heeft. :!:
Plaats reactie