houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marijke
J&J SANTORINI
Berichten: 1728
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:02 pm

houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door Marijke »

De vraag staat al in de titel, houden jullie 2-jarigen ook zo van verkleden? Niet van gewoon aan- en uitkleden, maar verkleden met verkleedkleren?

Kr ij n kan er geen genoeg van krijgen. Gelukkig hebben we heel wat makkelijke verkleedkleren (hesjes van politieagent en brandweer, een paar verkleed-t-shirts: draak, cowboy enz.) Hij gaat al een paar weken vrijwel nooit de deur uit zonder iets van verkleedkleren over zijn eigen kleren aan. In het kader van "pick your battles" hebben wij daar volstrekt geen probleem mee. En op het kdv vinden ze het ook prima dat hij de hele dag politieagent of brandweerman is. Maar ik ben wel benieuwd of andere kinderen dit ook doen. Soms is het ook heel komisch, van het weekend heeft hij een deel van de dag met een wollen muts op zijn hoofd rondgelopen terwijl hij riep "ik ben een ijsbeer!". Maar als ik dan vervolgens zei "Dag ijsbeer" riep hij snel "Ik ben Kr ij n!" :D
Marijke mv J anna (juni 2006) en Kr ij n (mei 2009)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4161
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door Gerrie »

't Is nu wat minder, maar Mirjam is eem hele tijd van het verkleden geweest, hoewel zij nooit een hele dag iets of emand was, meestal na een uur of 3 was ze er wel klaar mee. Hier geen battles, dus niet in verkleedkleren naar buiten.
Ze was vooral poesje, dan moet je ook echt gen Mirjam zeggen, want:neeeee, ik ben een poesje, mauw.
Ook wel sneeuwwitje.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5788
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door Nancy »

Geen 2-jarige meer in huis, maar wel een net 3-jarige die graag zich graag verkleed. De prinsessenjurken hangen inmiddels tussen haar gewone kleding in de kast. Zegt dat genoeg?

Maar het meeste bekijks had Yara nog altijd met haar Elmo pak aan. (en nee, niet dat lelijk-goh-het-is-dat-er-Elmo-op-staat-en-rood-is-Elmo pak van 't Kruidvat, maar een veel mooiere die we vorig jaar op vakantie gekocht hebben)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door SuzanneV »

Ja!! Vooral hoedjes en petjes zijn favoriet.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
wennetje

Re: houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door wennetje »

Zelfgemaakte kroon, petjes en hoedjes af en toe wel maar verder totale desinteresse hier. Mijn nichtje daarentegen liep op die leeftijd het liefst de hele dag in prinessenjurken
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Re: houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door Regina »

Mirte heel erg op die leeftijd Nikki een stuk minder. Ben benieuwd wat Liam gaat doen. Maarre hier word er niet in verkleedkleren naar buiten gegaan en gelukkig hebben ze dat tot nu toe altijd makkelijk geaccepteerd.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
mamaSterre&Sep
J&J TEXEL
Berichten: 796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:48 pm

Re: houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door mamaSterre&Sep »

Ja ze zijn beide dol op verkleden, we hebben inmiddels een hele verzameling pakken, maar die blijven wel binnen hoor!
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4328
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door Thommy »

Ja hoor, al zijn ze dan wat ouder; ik had de halve dag een beer en een dalmatier in huis....en we hebben niet eens huisdieren!
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
marretje

Re: houden jullie 2-jarigen ook van verkleden?

Bericht door marretje »

Het liefst een mooie roze tutu, net als zijn zussen.

Mar
Plaats reactie