Esther schreef:Kristel schreef:Ik weet niet zeker of ik het goed onthouden hebt hoor, maar is het niet beter bij overproductie om je borsten eens per dag leeg te kolven ipv de druk eraf te kolven?
Dan is eens per dag de druk eraf kolven toch nog altijd beter dan eens per dag helemaal leeg kolven? Dan kolf je minder en houd je dus minder productie in stand.
Wat Kristel denk ik bedoelt is om als het ware je borsten te resetten door 1x je borsten helemaal leeg te kolven en hem nadien gewoon weer aan te leggen. Indien nodig doe je dat de dag erna nog een keer, maar verder niet. Dat wil de productie wel eens flink temperen.
Bij het afkolven van de druk (wow 170 cc, wat een druk), loop je inderdaad het risico om de productie weer verder te stimuleren, immers er wordt ook zoveel melk gevraagd, je lijf maakt wel.
Ik weet niet Mir hoeveel uur je blokvoedt, maar je zou ook naar elke 4 uur kunnen gaan, ipv elke 3 uur. Hem goed laten boeren wil ook nog wel eens helpen.
Wel een heel lief ventje, groeien doet hij zeker. Bij mij spande Lonit de kroon, die groeide in de eerste week ruim 600 gram.