juist, die stuitert nu door het huis.........
Ach ja, slaapt ie straks extra lekker toch? toch?????
Nanda schreef: (wij kregen vroeger al koffie uit de fles (lees heeeeel veel melk en beetje koffie) vonden we heerlijk)
Er zit wel beduidend minder caffeine in thee dan in koffie:wennetje schreef:Er zijn genoeg landen die ladingen thee geven aan kinderen. Zwarte thee met melk in Engeland, groene thee in China, etc. Kortom, die kinderen krijgen dagelijks een portie caffeine binnen die minstens gelijk staat aan een halve beker koffie verkeerd. Mijn buurjongetje heeft ook al heel wat liters groene thee binnen. Kortom, heel erg slecht zal het niet zijn.
Ik vraag me dan wel eens af of die kinderen meer slaapproblemen kennen dan de niet caffeine drinkende kinderen, zeker na jouw stuiterverhaal!
1 1/2 jaar-2 jaar denk ik.kaatje71 schreef:Nanda schreef: (wij kregen vroeger al koffie uit de fles (lees heeeeel veel melk en beetje koffie) vonden we heerlijk)![]()
hoe oud was je dan ( bij fles denk ik aan de babyleeftijd?!)
Ik vind koffie lekker, maar ik vind het ook schokkend hoor! Ik was vorige week op kraambezoek bij een collega en die gaf haar dochter van nog geen 2 een klein mokje cappucchinp (eh hoe schrijf je dit?). Er zat weinig koffie in, maar toch... Volgens de collega vindt haar dochter koffie 'zo lekker'. Ik denk dan alleen: hoe kan dat kind dat ooit weten? Dan moet ze koffie dus al geproefd hebben. Mijn kids hebben echt geen druppel koffie op en krijgen dat voorlopig ook niet. Van mij tenminste. Maar ik zie ook echt weleens foto's op fb voorbijkomen van baby's of dreumessen met een beker ijskoffie aan de mond.Dorien schreef: Ik vind het echt best wel schokkend om te lezen dat er mensen zijn die als kind in een fles zelfs al koffie kregen.
Feit speelt ook wel dat ik koffie echt ontzettend vies vind![]()
Ongelukjes gebeuren hoor. Beetje in de categorie vinger tussen de deur, hete thee over je heen. Kinderen zijn vliegensvlug.Dorien schreef:Ik vind die grote hoeveelheden caffeine wel heel erg slecht voor een klein kind. Maar goed, het is gebeurd. Volgende keer iets beter opletten waar je de koffie neerzet. Slaap haal je bijna nooit in.
Maar waar zeg ik dat dat soort dingen niet gebeuren. Ik zeg toch ook het is al gebeurd(als in zijnde een ongelukje?) Daarom zeg ik ook dat je de volgende keer iets beter kan opletten waar je de koffie neer zet, dat doe je toch ook als een kind de vinger tussen de deur krijgt of hete thee over je heen krijgt?Pauline schreef:Ongelukjes gebeuren hoor. Beetje in de categorie vinger tussen de deur, hete thee over je heen. Kinderen zijn vliegensvlug.Dorien schreef:Ik vind die grote hoeveelheden caffeine wel heel erg slecht voor een klein kind. Maar goed, het is gebeurd. Volgende keer iets beter opletten waar je de koffie neerzet. Slaap haal je bijna nooit in.
Nou ja, ik las het nogal (ver)oordelend. Drus weet zelf ook wel dat het niet handig is. Bij ons staat hete koffie of thee ook altijd ver weg van de kindjes, maar soms zijn de jongens binnen notime op plekken waar ik ze niet had verwacht...Dorien schreef:Maar waar zeg ik dat dat soort dingen niet gebeuren. Ik zeg toch ook het is al gebeurd(als in zijnde een ongelukje?) Daarom zeg ik ook dat je de volgende keer iets beter kan opletten waar je de koffie neer zet, dat doe je toch ook als een kind de vinger tussen de deur krijgt of hete thee over je heen krijgt?Pauline schreef:Ongelukjes gebeuren hoor. Beetje in de categorie vinger tussen de deur, hete thee over je heen. Kinderen zijn vliegensvlug.Dorien schreef:Ik vind die grote hoeveelheden caffeine wel heel erg slecht voor een klein kind. Maar goed, het is gebeurd. Volgende keer iets beter opletten waar je de koffie neerzet. Slaap haal je bijna nooit in.
Oh en verder vind ik het vooral heel erg gevaarlijk. Vriendin van mij, haar zoontje heeft toen hij 1 was bij de oppas hete thee overzich heen gekregen en wekenlang in het brandwondencentrum gelegen. Ik kan dus ook moeilijk begrijpen dat mensen nonchalant om gaan met hete dranken en kinderen dus toegang hebben tot bijvoorbeeld koffie.
Ik ben ongesteld dus ik laat het hier even bij. Mag toch hopen dat men mij hier wel beter kent.Pauline schreef: Nou ja, ik las het nogal (ver)oordelend. Drus weet zelf ook wel dat het niet handig is. Bij ons staat hete koffie of thee ook altijd ver weg van de kindjes, maar soms zijn de jongens binnen notime op plekken waar ik ze niet had verwacht...
Ohhh, vandaarDorien schreef:Ik ben ongesteld dus ik laat het hier even bij. Mag toch hopen dat men mij hier wel beter kent.Pauline schreef: Nou ja, ik las het nogal (ver)oordelend. Drus weet zelf ook wel dat het niet handig is. Bij ons staat hete koffie of thee ook altijd ver weg van de kindjes, maar soms zijn de jongens binnen notime op plekken waar ik ze niet had verwacht...
Zoals ik al zei, ladingen thee staat gelijk aan een halve beker koffie verkeerd als het gaat om cafeïne. Sterker nog: ladingen thee (zeg 3 bekers op een dag) is veel meer cafeïne dan een halve beker koffie verkeerd als ik jouw verhaal lees. Ik dacht dat koffie nl 150 mg cafeïne bevatte.Er zit wel beduidend minder caffeine in thee dan in koffie:
Afgezien van de naam, zijn er nog een aantal grote verschillen in cafeïne in thee en cafeïne in koffie. Ten eerste is de hoeveelheid cafeïne in koffie veel groter dan de hoeveelheid cafeïne in thee. In een kopje koffie zit gemiddeld 70 mg caffeine in een kopje thee zit gemiddeld 40 mg cafeïne, afhankelijk van de theesoort.
Hierdoor zijn de effecten bij thee veel minder en duurt het bij cafeïne in thee ook langer voordat het inwerkt dan bij koffie. Ook zul je bij veel en langdurige thee consumptie nooit last krijgen van een cafeïne crash. Verder neemt het lichaam de cafeïne die in thee zit langzamer op. Dit mede door de lager concentratie cafeïne maar ook door de samenstelling van thee. Cafeïne in thee zorgt voor een meer gebalanceerde werking.
Chabeli schreef: Ik denk dan alleen: hoe kan dat kind dat ooit weten? Dan moet ze koffie dus al geproefd hebben. Mijn kids hebben echt geen druppel koffie op en krijgen dat voorlopig ook niet. Van mij tenminste. Maar ik zie ook echt weleens foto's op fb voorbijkomen van baby's of dreumessen met een beker ijskoffie aan de mond.Naast de caffeïne moet daar toch ontzettend veel suiker inzitten? Het is duidelijk dat ik heel anders over voeding denk...
Maar jouw kinderen zijn toch geen 2 meer? Het meisje waar ik het over heb was nog niet eens 2...Angelique schreef:Chabeli schreef: Ik denk dan alleen: hoe kan dat kind dat ooit weten? Dan moet ze koffie dus al geproefd hebben. Mijn kids hebben echt geen druppel koffie op en krijgen dat voorlopig ook niet. Van mij tenminste. Maar ik zie ook echt weleens foto's op fb voorbijkomen van baby's of dreumessen met een beker ijskoffie aan de mond.Naast de caffeïne moet daar toch ontzettend veel suiker inzitten? Het is duidelijk dat ik heel anders over voeding denk...
Hoe ze dat weten? Van de borstvoeding natuurlijk![]()
Lisette zag ook vaak haar kans wel schoon om een slok koffie te nemen. En nee, die was tegen de tijd dat het voor het grijpen stond niet heet. Nu nog vind ze het heerlijk. Cappucino,
maar ook gewoon zwarte koffie (want die drink ik thuis meestal)
Overigens merk ik zelf weinig van een reactie op cafeine, bij geen van mijn kinderen (ja, ze drinken ook wel eens cola![]()
)
en zelf neem ik ook gerust straks bij de overdracht een bakkie, en lig een uur later lekker te slapen. Ik moet er dan eerder uit om te plassen![]()
Maar goed, ik snap wel wat er bedoeld wordt, het is natuurlijk niet in de catagorie gezond.
Maar overdrijven over een keer koffie is ook een vak
dat deed ik vroeger ook altijd. ik sta nog op de foto met een bierflesje hahaChantal schreef:beter een beetje koffie als bier..
dat had de neef van jeroen gedaan toen ie 2 jaar was.
lekker op een verjaardag naar de bijkeuken gaan en alle restjes bier uit de lege flesjes drinken!
hij sliep wel goed die nacht![]()
maar goed, de lege kratten werden toen ook hoger of uit het zicht geplaatst
Ik ook en niet alleen met bier maar ook met jeneverglaasjes enzo andere kleine glaasjesAna schreef:dat deed ik vroeger ook altijd. ik sta nog op de foto met een bierflesje hahaChantal schreef:beter een beetje koffie als bier..
dat had de neef van jeroen gedaan toen ie 2 jaar was.
lekker op een verjaardag naar de bijkeuken gaan en alle restjes bier uit de lege flesjes drinken!
hij sliep wel goed die nacht![]()
maar goed, de lege kratten werden toen ook hoger of uit het zicht geplaatst
(is helemaal goed gekomen met me hoor)