Vochtige marsepeinversiering, hoe droogt dat??

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Miem

Vochtige marsepeinversiering, hoe droogt dat??

Bericht door Miem »

De meiden hebben met marsepein cakejes versierd (eergisteren) maar omdat ze poedersuiker hebben gebruikt tegen het plakken hebben ze daarna met een beetje water dat weer weggeveegd, hoe wordt het nu weer droog? het is inmiddels zondag maar ze zijn nog steeds plakkerig. Ze staan nu al een paar uur gewoon op het aanrecht, moet ik ze nu gaan fohnen om ze droog te krijgen ofzo??? :lol:
Suuz

Re: Vochtige marsepeinversiering, hoe droogt dat??

Bericht door Suuz »

Koelkast?
Miem

Bericht door Miem »

Suuz schreef:Koelkast?
Nee, koelkast is toch juist heel vochtig van binnen... Ik heb ze nu aan de lucht laten drogen, ging wel aardig op zich maar dat kun je niet 2 dagen doen dan zijn je cakejes ook droog ;) . Of misschien de schildjes maken, laten drogen en dán pas op de cakejes plakken ;) .
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

idd aan de lucht laten drogen. volgende keer geen poedersuiker maar crisco gebruiken tegen het plakken ;)
weet niet wat voor cakejes je gemaakt hebt? met gewone cakemix uit de winkel zijn ze idd na 2 dagen wel droog.
als je cupcakemix van funcakes gebruikt blijven ze wel een week lekker, als je ze tenminste in een bak met deksel bewaard blijven.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Miem schreef:Of misschien de schildjes maken, laten drogen en dán pas op de cakejes plakken ;) .
Dat lijkt mij de handigste oplossing, ja.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Plaats reactie