echt eenvoudige kdv traktatie?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door HeleenW »

Volgende week woensdag hoopt Levi 3 jaar te worden. Dinsdag willen we zijn feestje vieren op het kdv. Ik zoek daarvoor een traktatie die echt heel eenvoudig is, maar toch leuk.
Dit omdat ik als het goed is binnenkort ga bevallen.
Of het moet iets zijn wat ik vandaag nog kan maken en wat wel wat tijd kost, maar wat nog goed is volgende week, of het moet iets simpels zijn wat zo in elkaar te zetten is.
Zoals vers fruit valt al snel af. Stoepkrijt en bellenblaas vind ik een beetje afgezaagd.

Ben benieuwd of er nog leuke ideeen zijn!
Gebruikersavatar
lineke
J&J SANTORINI
Berichten: 2854
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:37 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door lineke »

Je zou een doosje stickers op rol kunnen kopen, per kind een stuk of 5 stickers afknippen en dat om een doosje rozijntjes oid doen?
Offeh.... een ballon met een stuiterbal er in.
Verpakte ontbijtkoekjes met stickers als cadeautje inpakken.
Uh.... ik heb geen bijzondere ideeën (meer) ;)
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Gebruikersavatar
lineke
J&J SANTORINI
Berichten: 2854
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:37 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door lineke »

Toch nog eentje, kleurplaat printen, lintje er om, tadaa!
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Mieke

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Mieke »

Toen R uben 3 jaar werd, trakteerde hij op zakjes knijpfruit, met een badeendje en een kaartje eraan.
Ik heb dit ook eerder gemaakt omdat we vlak ervoor nog op vakantie waren.

Afbeelding
Afbeelding
voor je juffen had ik een sleutelhanger gemaakt van oude damstenen versierd met decopatch
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marijke
J&J SANTORINI
Berichten: 1728
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:02 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Marijke »

Knijpfruit met een etiket met tekst en/of foto erop. Dat heeft J anna ooit getrakteerd op het kdv. Is ontzettend simpel, maar de kinderen vonden het erg leuk en lekker. En het is prima vantevoren voor te bereiden.

(O, ik zie nu de post van Mieke. Dat is nog veel mooier natuurlijk. Maar ik vond een leuk etiket erop eigenlijk ook wel genoeg.)
Marijke mv J anna (juni 2006) en Kr ij n (mei 2009)
Mieke

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Mieke »

Of de koekjeszakjes, kun je ook van te voren maken.
Dit trakteerde Lis@nne toen ze 4 jaar werd:
De zakjes heeft mijn moeder genaaid, maar misschien kun je ook een kant en klaar zakje kopen.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door kaatje71 »

Marijke schreef:Knijpfruit met een etiket met tekst en/of foto erop. Dat heeft J anna ooit getrakteerd op het kdv.
jaaa, deze tip zag ik al van jou in een ander topic! Was ik heel blij mee.
Ik heb de flesjes knijpfruit al in huis, ga straks even kijken hoe de foto er het beste op kan.
En voor de juffen een doosje bonbons. Plak ik ook een foto op.

Ik bedacht me wat ook kan;
pannenkoeken (kan ook kant en klaar van de supermarkt) met stroop ertussen, oprollen, snijden en in elk stuk een vlaggetje o.i.d.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2321
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Petra »

Uitdeelboekjes. Kan je oa bij Bol.com bestellen.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Miem

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Miem »

Ik zou het simpel houden, die kleintjes vinden alles best toch?

Op de psz heb ik een keer van die kleine bakjes (zoals waar je mayo in krijgt bij de frietboer maar dan iets hoger) gekocht bij een groothandel, handje ringelchips erin, rondje van gekleurd papier bovenop geplakt met een tekst (hoera, Quinty is jarig ofzo) en dat was het. De juffen vonden het een prima idee, klein beetje chips is zát voor die kleintjes.

Of een doosje rozijntjes beplakken met gekleurd papier en een sticker ofzo. Ik vind veel traktaties eerlijk gezegd erg overdreven, wel erg leuk hoor (zoals een voorbeeld van iemand in je draadje: een zakje knijpfruit met foto en badeendje) maar een zakje knijpfruit met een ballon eraan is ook feestelijk.
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2321
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Petra »

lineke schreef:Toch nog eentje, kleurplaat printen, lintje er om, tadaa!
met twee potloodjes erbij hebben we dat ook wel eens gekregen.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6817
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Betje »

Mieke schreef:Of de koekjeszakjes, kun je ook van te voren maken.
Dit trakteerde Lis@nne toen ze 4 jaar werd:
De zakjes heeft mijn moeder genaaid, maar misschien kun je ook een kant en klaar zakje kopen.
Afbeelding
Afbeelding
Wat zit daar dan precies in? Ik moet ook nog iets hebben voor Emma. En wat een leuk kaartje trouwens :D
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Mieke

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Mieke »

Betje schreef:
Mieke schreef:Of de koekjeszakjes, kun je ook van te voren maken.
Dit trakteerde Lis@nne toen ze 4 jaar werd:
De zakjes heeft mijn moeder genaaid, maar misschien kun je ook een kant en klaar zakje kopen.
Afbeelding
Afbeelding
Wat zit daar dan precies in? Ik moet ook nog iets hebben voor Emma. En wat een leuk kaartje trouwens :D
Dit stond op het leuke kaartje, was een groot succes(als je het document wil hebben, pb me maar, dan mail ik hem door, ik heb het zo staan dat je op 1 a4 2 keer de tekst hebt staan):

Lisanne's afscheidskoekjes
(dit kan uw kind zelf maken, met een beetje hulp van papa of mama)

Benodigdheden:
300 gram bloem(zit in het zakje, al afgemeten)
200 gram boter(zelf kopen en toevoegen)
150 gram poedersuiker of basterdsuiker. (zit in het zakje al afgemeten)
Eerst moet je de bloem en suiker door een zeef doen, en in een bak doen. Dan doe je de boter(zorg dat de boter zacht is) erbij. Nu mag je het kneden. Met de deegroller (da’s lachen) maak je een plak van ongeveer 3mm. En dan af en toe er van snoepen, dat is nl. het leukste van het bakken!! Steek met de uitsteker koekjes uit.
Leg de koekjes 2 cm van elkaar op de bakplaat en laat mama dan de koekjes in een voorverwarmde oven op 160 graden bakken. Je moet dan ongeveer 20/25 min. wachten (of even spelen)
Laat de koekjes afkoelen, schenk wat drinken in, en eet smakelijk!
Groetjes Lisanne
Suuz

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Suuz »

bij lobbes.nl tandenborstels kopen.. als tegenhanger van al dat snoep dat wordt gedeeld bij tractatie's ;) heb ik gedaan en was echt een hit en een hint ;)
Gebruikersavatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
Berichten: 1586
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:31 am

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Eghosa01 »

Ik heb toen Sasha 2 werd, bij de Action (maar die moet dan wel in de buurt zitten), voor nog geen 50 cent per stuk van die felgekleurde traploop gevallen gekocht (weet even niet hoe het precies heet). Iedereen vond het helemaal geweldig...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5788
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Nancy »

Doosje rozijntjes oid met daarop geplakt een roltongfluitje (vinden die meiden van mij helemaal geweldig)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
mammamerel

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door mammamerel »

favoriet figuur kopieren en uitknippen en dan afhankelijk van de grote op een doosje rozijntjes plakken of op een papieren beker met daarin een balon en een doosje rozijntjes of van die doosjes rijst ringen van de hema.
Of een banaantje wat je armen en benen geeft en dan een foto van het gezicht van de jarige erop.
HeleenW

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door HeleenW »

genoeg inspiratie, bedankt dames.
Die fruitknijp dingen lijken me wel grappig en dan nog even kijken hoe ik ze ga versieren.

Verder koekjes ook leuk, maar dat is iets voor volgend jaar :wink:
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3930
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Jo Jo »

Suuz schreef:bij lobbes.nl tandenborstels kopen.. als tegenhanger van al dat snoep dat wordt gedeeld bij tractatie's ;) heb ik gedaan en was echt een hit en een hint ;)
He, dat is een leuke! Anna wordt begin januari 4 en neemt dan afscheid van de PSZ. En aangezien zij een enórme tandenpoets-fan is, (echt, het liefst 9x per dag) past dit helemaal bij haar. Alhoewel zij eigenlijk weer hetzelfde wilde als vorig jaar: komkommer, worteltjes, tomaatjes en stukjes krentenbrood :)

Maar de tandenborstels ga ik zeker onthouden.
Suuz

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Suuz »

Jo Jo schreef:
Suuz schreef:bij lobbes.nl tandenborstels kopen.. als tegenhanger van al dat snoep dat wordt gedeeld bij tractatie's ;) heb ik gedaan en was echt een hit en een hint ;)
He, dat is een leuke! Anna wordt begin januari 4 en neemt dan afscheid van de PSZ. En aangezien zij een enórme tandenpoets-fan is, (echt, het liefst 9x per dag) past dit helemaal bij haar. Alhoewel zij eigenlijk weer hetzelfde wilde als vorig jaar: komkommer, worteltjes, tomaatjes en stukjes krentenbrood :)

Maar de tandenborstels ga ik zeker onthouden.
graag gedaan.. het is de smiley's tandenborstel, die je zelfs met zuignappen rechtop kan zetten... vinden de kids leuk ;) zelf mijn dochter toen 1 jaar had het al door hoe het moest. Je hebt ze in 4 verschillende kleuren: blauw, roze, groen en geel. ene 50cent per stuk maar.
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3930
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: echt eenvoudige kdv traktatie?

Bericht door Jo Jo »

Suuz schreef:
Jo Jo schreef: Maar de tandenborstels ga ik zeker onthouden.
graag gedaan.. het is de smiley's tandenborstel, die je zelfs met zuignappen rechtop kan zetten... vinden de kids leuk ;) zelf mijn dochter toen 1 jaar had het al door hoe het moest. Je hebt ze in 4 verschillende kleuren: blauw, roze, groen en geel. ene 50cent per stuk maar.
Ze zijn al binnen :lol:
Gaf jij ze trouwens verpakt? Of uitgepakt en met de zuignapjes allemaal vrolijk vastgezet?
Plaats reactie