stoute Espen, domme mama
stoute Espen, domme mama
toen domme mama even niet oplette, heeft stoute Espen de stofzakhouder uit de stofzuiger gehaald en gesloopt. grrrrrrrrrrrrrrr. met veel gezoek heb ik hopelijk het goede model op Internet kunnen vinden. dat is weer 18 euro aan de enorme lijst van door Espen vernielde artikelen (zoals een Nintendo DS en een Ixus fotocamera). Wanneer gaat de sloopfase eindelijk voorbij?
Re: stoute Espen, domme mama
met de dingen die je ook noemt, zou je bijna blij zijn dat het nu 'maar' 18 euro is. Maar wat balen dat hij zoveel sloopt!! Ik hoop met je mee dat dat snel voorbij is. Ze hebben hier veel gedaan, maar dat dus gelukkig nooit (afkloppen!!).
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)
Hoe dan ook, we redden het
Stout zeg..
hmmm best knap toch ook van hem, zo makkelijk vind ik het hier niet om hem eruit te halen.
doen alleen jongetjes dat of staat dat mij ook te wachten?
hmmm best knap toch ook van hem, zo makkelijk vind ik het hier niet om hem eruit te halen.
doen alleen jongetjes dat of staat dat mij ook te wachten?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Leander gooide altijd kopjes en glazen kapot, maar dat was nog peanuts vergeleken van wat Espen doet. Die vernielt echt dure dingen. We moeten constant alert zijn dat er geen tas met iets erin op de grond staat en dat we alles hoog leggen of in een goed afgesloten kast. Espen krijgt bijna alles open.
Maar ik denk niet dat alle jongetjes dit doen hoor. Mijn achterneefjes komen nooit ergens aan. Van kleins af aan nooit gedaan en ik ben nog wel veel strenger dan hun moeder. Ik heb gewoon vreselijke kinderen
Maar ik denk niet dat alle jongetjes dit doen hoor. Mijn achterneefjes komen nooit ergens aan. Van kleins af aan nooit gedaan en ik ben nog wel veel strenger dan hun moeder. Ik heb gewoon vreselijke kinderen

sloopt hij het of gaat hij op onderzoek uit hoe het in elkaar steekt. In het laatste geval zou je hem reeds kapotte spullen kunnen geven die hij uit elkaar mag slopen zodat hij niet jouw spullen voor zijn speurtocht hoeft te gebruiken.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
eh...niet?Hanne schreef: Wanneer gaat de sloopfase eindelijk voorbij?

Hier ook een sloper hoor, en die wordt in januari 3. Steeds als we denken: hehe, eindelijk de fase ontgroeid, volgt er gewoon weer een nieuwe! spullen van de trap, door de kamer, tegen de muur, erop staan....noem maar op, hij kan het zo gek niet verzinnen.
Het enige dat we kunnen doen (want corrigeren/straffen/belonen, het werkt allemaal niet) is hem de kans ontnemen om dure, breekbare spullen te pakken te krijgen. Als hij zijn eigen speelgoed kapotgooit is het jammer dan.
oei. Leuk hè, zo`n ondernemend kind, ahum.
Silke heeft van de week met een pen op het scherm van mijn notebook geschreven toen ik mij even had omgedraaid.
Het is wel weg maar bij een wit scherm zie ik de strepen nog.
Ze sloopt niks (niet op die manier in ieder geval), maar tekent dus wel overal op. (Heb nu geloof ik wel alle watervaste stiften opgespoord en hoog weg gelegd.)
Silke heeft van de week met een pen op het scherm van mijn notebook geschreven toen ik mij even had omgedraaid.
Het is wel weg maar bij een wit scherm zie ik de strepen nog.
Ze sloopt niks (niet op die manier in ieder geval), maar tekent dus wel overal op. (Heb nu geloof ik wel alle watervaste stiften opgespoord en hoog weg gelegd.)
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
espen tekent ook. hij heeft onze hele bank van alcantara ondergekrast met pen. ik heb het er met melk uitgekregen en daarna weer goed boenen met water om de zure melklucht eruit te krijgen. hij heeft met stoepkrijt op het behang gekrast. dat veegde ik gelukkig zo weg.
pfffff, ik word al moe als ik dit lees. Handenbindertje hoor. Geen wonder dat je zo moe bent en zo vaak ziek. Je hebt geen seconde rust.
espen is idd a handfull. je kunt hem werkelijk geen seconde uit het oog laten en daarbij komt dat hij al anderhalf jaar lang, zo tussen de 5 en 12 keer per nacht ons wakker maakt. dus ik loop idd op mijn laatste tandvlees.
maar het is wel een schatje en hij kan ontzettend lief spelen, is heel handig, kletst zo grappig en is een plaatje om te zien. hij moet wel anders hadden we hem allang bij de vuilnis gezet
maar het is wel een schatje en hij kan ontzettend lief spelen, is heel handig, kletst zo grappig en is een plaatje om te zien. hij moet wel anders hadden we hem allang bij de vuilnis gezet

Hanne schreef:maar het is wel een schatje en hij kan ontzettend lief spelen, is heel handig, kletst zo grappig en is een plaatje om te zien. hij moet wel anders hadden we hem allang bij de vuilnis gezet

maar het is zo toch niet gek dat je het fysiek niet meer trekt? Alleen al het steeds weer wakker worden 's nachts is al slopend, laat staan die 100.00 antennes die je altijd uit moet hebben staan.
Wat een kleine boef zeg. Dat slopen houdt volgens mij nog wel even aan. Cay heeft gister Elise's autostoel gesloopt
Ik hoop dat het echt snel voorbij is. Hier gaan ook de dure dingen naar zijn grootje.

Mama van Evelien (36), Jojanneke (33), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
-
- J&J MAURITIUS
heb je die camera en ds wel opgegeven bij de verzekering?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
ohhhh, daar is Davids soulmate! klinkt heel erg bekend allemaal. Als ik soms mensen hoor praten dat zij niet alles omhoog gaan zetten voor hun kind dan denk ik: hoe kan dat nou?Hanne schreef:espen is idd a handfull. je kunt hem werkelijk geen seconde uit het oog laten en daarbij komt dat hij al anderhalf jaar lang, zo tussen de 5 en 12 keer per nacht ons wakker maakt. dus ik loop idd op mijn laatste tandvlees.
Het ergste hier vind ik onze mooie gestuukte muur waar David met een plastieken hamertje allemaal putjes in gehamerd heeft

Maar ik heb het gevoel dat het sloopgedrag hier op het moment wel relatief goed te handelen is (nu de rest nog)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dat doe ik dus ook niet, alles omhoog zetten. Hij moet wel leren dat hij van dingen af moet blijven. Als ik alles maar uit zijn buurt zet, leert hij het volgens mij nooit. Bij mijn schoonmoeder staat ook niet alles omhoog. Ik moet hem dan extra in de gaten houden, maar dat lukt wel.Als ik soms mensen hoor praten dat zij niet alles omhoog gaan zetten voor hun kind dan denk ik: hoe kan dat nou?
Mama van Evelien (36), Jojanneke (33), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
dat omhoog zetten is echt voor elk kind verschillend. als je zo'n sloper hebt doe je dat wel. dat valt gewoon niet zomaar te leren.
chris was en is ook zo'n sloper, en hij is al 6! er konden geen kopjes op tafel blijven staan of zo, want hij pakte ze. beeldjes, vaasjes, fotolijstjes enz moest ook gewoon weg, want hij pakte ze. als je dat al een jaar doet zet je het vanzelf wel hoog. het is ook niet leuk om met zo'n kind ergens op visite te gaan omdat je er steeds achteraan moet.
bij femke heb ik niks hoog hoeven zetten. die kon je wel gewoon met een simpel 'nee' weg krijgen bij de tafel enzo. haar kon je rustig ergens neerzetten waar fotolijstjes beneden stonden, want zij keek er wel even naar maar ging daarna weer naar het speelgoed omdat ze gewoon na een tijdje wist dat ze er niet aan mocht zitten.
chris was en is ook zo'n sloper, en hij is al 6! er konden geen kopjes op tafel blijven staan of zo, want hij pakte ze. beeldjes, vaasjes, fotolijstjes enz moest ook gewoon weg, want hij pakte ze. als je dat al een jaar doet zet je het vanzelf wel hoog. het is ook niet leuk om met zo'n kind ergens op visite te gaan omdat je er steeds achteraan moet.
bij femke heb ik niks hoog hoeven zetten. die kon je wel gewoon met een simpel 'nee' weg krijgen bij de tafel enzo. haar kon je rustig ergens neerzetten waar fotolijstjes beneden stonden, want zij keek er wel even naar maar ging daarna weer naar het speelgoed omdat ze gewoon na een tijdje wist dat ze er niet aan mocht zitten.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011