beetje overleven

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marjo

beetje overleven

Bericht door Marjo »

Zo voelt het nu :(
Poeh, we zitten er even doorheen. Eigenlijk altijd als E vi en A nouk moe zijn en ik leg ze op bed beginnen ze erg hard te huilen. Echt erg hard. Als ik ze troost op de arm of ze vallen aan de borst in slaap probeer ik ze terug te leggen, 9 van de 10 keer worden ze wakker en dan beginnen ze weer te huilen. Het is erg vermoeiend en ik wil ze zo niet laten huilen en ik kan er zo slecht tegen :( . Zo zijn we gisteravond 2 uur bezig geweest voordat ze sliepen. En het lijkt elke dag erger te worden.
Ik vind het best belangrijk dat ze in hun eigen bedje leren slapen en probeer ze echt wakker weg te leggen, maar dat lukt gewoon niet. Ze huilen zo hard en als ik ze na 5 minuten troost en weer terug leg beginnen ze weer en weer...
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen, hebben jullie tips?Gat het echt over, het voelt zo uitzichtloos......
AstridJordi
J&J SANTORINI

Re: beetje overleven

Bericht door AstridJordi »

Ja dat is best zwaar ja. Hier ook 1 die erg moeilijk zelf in slaap kan komen. En dat vind ik vaak genoeg ook al erg
vervelend. Maar dan heb jij er ook nog eens twee, . Ik denk dat je het wel moet blijven proberen om ze enigzins wakker weg te leggen. Maar het is
natuurlijk heel erg rot als ze dan steeds zo blijven huilen. Toen Robin net zo oud was als Anouk en Evi, viel hij toch wel meestal aan de borst
in slaap, of wiegend in de wandelwagen. We hebben heel wat afgewandeld met Robin. Ik heb dus geen echte tips voor je, maar wil je wel
even sterkte ermee wensen, want het is best zwaar lijkt me.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Pittig joh.
Misschien zitten ze even in een 'sprongetje'.
Geen tips, alleen even een

((( knuffel )))
Marjo

Bericht door Marjo »

Het is echt zo moeilijk. En omdat ze met z'n tweeen zijn is op de arm slapen en hele avond aan de borst zoveel minder haalbaar. Daarom wil ik best investeren in slapen in hun bedje. En tot een paar weken terug ging dat eigenlijk best goed.
Ik ga al vaak wandelen uit soort van nood en dat is op zich prima. Ik had goede hoop met de wintertijd, had bedacht dat ze dan een uur eerder zouden gaan slapen. Helaas, ze zijn wel een uur eerder onrustig. Vaak al om 4 of 5 uur. Gisteren ben ik maar gaan wandelen. Moest erg veel moeite doen om I ris mee te krijgen, want die was erg moe van een hele dag school. Zo sneu voor die meid maar anders weet ik het ook niet.
Morgen komt iemand langs van het cb, ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Eigenlijk vrees ik dat ze een plan voorstelt om ze te laten huilen :( .
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Ja dat is pittig...hier is het al weer lang geleden en maar 1, maar kan het me nog goed herinneren. Es was toen ook een maand of 3.
Juist als ze moe was. Ik pakte haar bij de eerste kik al weer op en ik denk dat Es daar uiteindelijk alleen maar geprikkelder van werd.

Op een gegeven moment wist ik het echt niet meer en heb mijn oren onder een kussen gelegd. Na nog geen minuut bedacht ik me uiteraard en...was het stil. Wij spraken af dat we haar er niet meer gelijk uithaalden, maar haar wel even aanraakten en vertelden dat we bij haar waren en ze lekker kon gaan slapen (hele rustige toon praten). Zo is het doorbroken. En toen ze meer en beter ging slapen, sliep ze ook zonder eerst te huilen. En heb haar altijd wakker in bed kunnen leggen.

Wat gebeurt er als je er bij blijft zonder hen weer te pakken? Zachtjes tegen hen praat, maar wel laat liggen?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Marjo

Bericht door Marjo »

Weet je, ik reageer al nooit op de eerste kik. Dat is eigenlijk al niet haalbaar bij twee. Ook moeten ze eigenlijk altijd even huilen voor ze gaan slapen. Maar je hebt huilen en huilen. Even pruttelen is okee. Maar dit gaat zo hard en waarschijnlijk lang. Als ik erbij blijf of ze probeer te troosten zonder ze op te pakken krijg ik ze wel even rustig, maar da's echt maar even. Als ik ze echt optil zijn ze binnen een seconde stil.... tot ik ze terugleg....
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Marjo, heb je er wat aan als ik volgende week een dagje langskom? Kan ik je helpen met wat dingen en jij kan evt even lekker iets voor jezelf doen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Overdag gaat het wel goed? Het gaat om de namiddag/avond?

Misschien voor de namiddag een wandelplan opstellen, je moeder, de 65+ buuf, het tienerbuurmeisje. Zoek mensen om te wandelen zodat Iris en jij niet altijd de pineut zijn. Jij kunt dan even opladen voor de avond en wat 1 op 1 aandacht aan Iris geven.

En ‘s avonds op de bank, thee, laptop, afstandsbediening, boek, binnen handbereik en op gaan zitten met de dames tot ze rustig zijn. Bij Thijs werkte dit goed en hij werd steeds vroeger rustig. Linde ging op de bank bij mij ook huilen en bij haar heb ik er toch voor gekozen om haar dan maar in bed te leggen. Dan huilde ze wel een half uur, maar als ik al het gehuil van zo’n wakkere avond bij elkaar optelde huilde ze meer
Marjo

Bericht door Marjo »

Miranda schreef:Marjo, heb je er wat aan als ik volgende week een dagje langskom? Kan ik je helpen met wat dingen en jij kan evt even lekker iets voor jezelf doen.
Zou je dat echt doen, vind ik zooooo lief. Dat betekent erg veel voor me dat je het alleen al zegt. Snif...
Verder weet ik niet zo goed hoe te reageren op je voorstel. Iets voor mezelf doen is sowieso erg lastig met bv aan 2 kinderen met geen of een eigen ritme. En da's helemaal niet erg daar heb ik me op ingesteld. Lief van je :verliefd: .
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Misschien iets heel geks, maar is het warm genoeg in bed voor ze? Wij hebben vorige week ook heel problemen gehad om Jochem in slaap te krijgen en dan weer terug te leggen. Lekker bij 1. Van ons in slaap gevallen, je legt m terug en huilen. Bij ons was het de kou die van zijn bedje kwam. Nu is die lekker warm en hebben we geen slaapproblemen meer. Mocht dit het niet zijn een hele dikke knuffel en sterkte voor jou!!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Liggen ze samen op één kamer? En hebben ze het ook als ze afzonderlijk van elkaar naar bed gaan? Oftewel steekt de een de ander aan, of maakt dat helemaal niks uit?
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Marjo, ik kan dinsdag wel komen maar dan moet je het zelf ook willen.
En ook al doe je dan niets voor jezelf, even dingen kunnen delen, niet alleen hoeven doen kan toch ook al fijn zijn?
Emma

Bericht door Emma »

Charlotte schreef:Misschien iets heel geks, maar is het warm genoeg in bed voor ze? Wij hebben vorige week ook heel problemen gehad om Jochem in slaap te krijgen en dan weer terug te leggen. Lekker bij 1. Van ons in slaap gevallen, je legt m terug en huilen. Bij ons was het de kou die van zijn bedje kwam. Nu is die lekker warm en hebben we geen slaapproblemen meer. Mocht dit het niet zijn een hele dikke knuffel en sterkte voor jou!!!!!
Idd, als je het bedje voorverwarmt met een kruikje, heb je dan nog hetzelfde? Omdat je zegt dat het eerst wel goed ging met in hun eigen bedje slapen, is er misschien iets veranderd waardoor het nu niet meer gaat. Krijgen ze misschien al tandjes, of is het nog te vroeg daarvoor?

En heb je een vast ritueeltje voor het in bed leggen? Bij Isla zingen (en zongen) we altijd hetzelfde liedje, zodat het in bed gelegd worden niet zo'n verrassing was.

Heel veel sterkte, het lijkt me superzwaar met twee kleintjes tegelijk!
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Vera was ook een verschrikkelijke slaper en altijd maar huilen /krijsen, tot een week geleden. Nu is ze een stuk rustiger. Er is dus hoop meis. Hopelijk voor jou wat eerder dan bij ons
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
She

Bericht door She »

Helpt het als je ze samen in het ouderlijk bed in slaap laat vallen?
Dat is hier de truc. Wij kijken TV met ondertiteling (teletekst 888) en als ze slapen leggen we ze over.
Het eerste jaar viel ik er zelf ook vaak bij in slaap (en nu nog wel eens :mrgreen: )
En is een co-sleeper niks voor jullie? (heeft een vriendin van me, die ook een tweeling heeft van inmiddels ruim een jaar)
Marjo

Bericht door Marjo »

Even wat reacties. Te koud zal het niet zijn. Ze hebben allebei een warme slaapzak aan al als ze bv krijgen voor het slapen. Ze slapen samen in 1 kamer. Of ze tegelijk of apart gaan slapen maakt eigenlijk niet uit. Ze kunnen ook dwars door elkaars huilen heen slapen. En overhevelen vanaf ons bed? Het maakt eigenlijk niet uit hoe of waar ze in slaap vallen als we ze overhevelen worden ze wakker.

Die vrouw van het cb zei dat 4 maanden wel een beruchte leeftijd is en dat ze door krijgen dat als ze gaan huilen ze opgepakt worden. Oh ja en dat het wel kon zijn dat er te weinig eiwitten of vetten in mijn bv konden zitten. En of ze toe waren aan bijvoeding. Geloven jullie dat? Ik bedoel dat eerste dan niet van de bv en bijvoeding :wink: .
Marjo

Bericht door Marjo »

She: Maar wat hebben wij aan een co sleeper? Ik bedoel wat maakt dat uit voor het lastige in slaapn vallen?
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Oh wat moeilijk zeg en idd het 'overleef' gevoel herken ik wel....

Ik zou proberen vast te houden aan een vast ritme tot het 'naar bed gaan en/of slapen... en dan ook een vast ritme aanhouden bij ieder wanneer ze huilen en getroost worden of in bed getroost worden of wat jullie dan gewend zijn.
Ze herkennen idd huilen=troosten=aandacht op een gegeven moment, ze kunnen dan ook ritme's rituelen herkennen en daarin duidelijkheid/veiligheid gaan herkennen.
Het vraagt veel geduld en een lange adem, ik heb zelf wel eens de hoop (bijna) opgegeven maar uiteindelijk pakte P het toch terug op aan het ritme en lekker te slapen...
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Wat zwaar zeg en dan heb jij er 2! Ik vind bv bij een 2 ling zowiezo al erg knap.

En wat het CB zegt, ik geloof het niet Beide dingen.

Ik heb bij beide jongens wel veel gehad aan lekker slapen zonder huilen van elisabetn pantley. Het heeft te maken met zelf in slaap leren vallen zonder te huilen, dat ik wat jij ook wilt begrijp ik?

En er staan gewoon veel nuttige tips in dus ook als je het daadwerkelijke plan nietvolgt dan nog geeft het veel inzicht in het slapen van baaby's en sterkt het je in het niet laten huilen.

(((((knuffel)))))
HeleenW

Bericht door HeleenW »

miranda wat ontzettend lief van je. Hopelijk kan je haar even lekker tot steun/uitlaatklep zijn en mogelijk kan ze wel heel eventjes weg als jij met kleintjes gaat wandelen?

Verder weet ik weinig te zeggen, alleen dat het inderdaad ontzettend zwaar is! Laten huilen is moeilijk he? Wist je maar dat ze het een paar keer nodig hadden en dat het dan over was dan ging het misschien nog makkelijker.
Een verhaal uit de oude doos: joas moest ook altijd huilen als hij ging slapen. Soms wel 15 minuten lang, maar hij had dit gewoon echt nodig. Hoe meer ik er heen ging hoe harder hij ging huilen...
Maar ja, je weet niet wat jou meisjes nodig hebben. Een knuffel voor jou in ieder geval!!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

wat zwaar voor je zo!
Ik doe nu maar zo veel mogelijk wat het meeste rust geeft.
Dat betekent dat Meike de laatste tijd veel bij ons in bed slaapt , maar op die manier wordt ze `s nachts veel minder vaak wakker ( 1 nachtvoeding i.p.v. 3) en slaapt ze makkelijk in. Ik probeer het altijd wel in haar eigen bedje en de ene keer lukt dat wel ( zoals nu) en de andere keer niet. Ze valt nu ook regelmatig bij 1 van ons op de borst in slaap als we op de bank zitten, dan kunnen we toch even rustig zitten (rustiger als de hele tijd een huilend kind sussen).
Ik ga later wel weer eens bedenken dat ze ook in haar eigen bed zou moeten slapen. Is met de andere 2 ook gelukt.
Marjo schreef:
Die vrouw van het cb zei dat 4 maanden wel een beruchte leeftijd is en dat ze door krijgen dat als ze gaan huilen ze opgepakt worden.
sja en wat dan nog. Ik denk dat een kind wat zich lekker voelt ook niet gaat huilen om opgepakt te worden. Ik denk dat ieder voor zich moet weten hoe hij of zij met huilen omgaat en dat dat ook van je baby afhankelijk is. Maar zo`n standaard ding als dat baby`s van 4 maanden etc......daar kan ik niet zo veel mee.

En een dikke knuffel, want ik vind het al pittig, laat staan met 2.....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Oei pittig hoor.
Nee, ik geloof er niks van dat je niet genoeg of te weinig vette bv hebt. Het verschilt gewoon enorm per kind. Yanick was ook zo. Echt zelden dat hij zelf in zijn bedje in sliep viel, en als ik hem slapend weg legde werd hij heel vaak wakker. Evy is wat dat betreft helemaal anders. Dus echt een gelukje voor ons nu.

Maar helaas heb ik niet de gouden tip voor je. Ik snap je gevoel van overleven, dat je per avond/nacht maar moet afwachten hoe het zal gaan :( Dat is niet leuk. Sterkte. Als ik nog iets geniaals bedenk, dan laat ik je het weten ;)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Appendix
J&J SANTORINI

Bericht door Appendix »

Wat een nare periode, zeker met twee van die hummels... Hier was (en is) het slapen af en toe ook lastig, zeker het in slaap vallen (R, T niet). Rond 4 maanden hebben we de truc van het t-shirt gebruikt. Mijn vieze slaapshirt ging niet in de was, maar om het matras van R. Werkte direct! En als mijn luchtje eraf was, ging gewoon het volgende gedragen shirt erom heen. Jij hebt dan dus alleen twee gedragen shirts nodig.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Hè Marjolein, wat klinkt het herkenbaar. En dan voor jou nog dubbelop ook, met 2 pittige dames. Dan ga je minder makkelijk een avond voor de tv zitten met je thee binnen handbereik, dat is gewoon praktisch minder haalbaar.
Wat bij ons een valkuil was, was overprikkeling. Omdat we graag wilden voorkomen dat ze huilden, gingen we er te vaak naartoe en raakten ze juist over de rooie. Let daar dus wel op.
Hier gaf ik me er maar aan over, tot een maand of 5 waren de avonden sowieso gevuld met clusteren. Maar ja, hoe je dat praktisch moet doen? Zou een muziekdoosje helpen, en nog strakker voorspelbaarder avondritueel? Een bepaald nachtlampje? Soms is het ook een kwestie van dingen uitproberen - Maartje had op een gegeven moment moeite met in slaap vallen en toen heb ik een muziekdoosje gekocht. In het begin vond ze het niets, maar later kon ze juist niet meer zonder. Dus het wisselt ook nog eens per week wat werkt en wat niet. Lekker duidelijk hè, die gebruiksaanwijzing van baby's ::wink:

Miranda's aanbod zou ik aangrijpen, al zou ze maar even een uurtje gaan wandelen met de dames zodat jij even met Iris wat gezelligs kunt doen om op te laden voor de avond. En Miranda vindt het vast niet erg, zo'n minimeeting!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

poeh heftig!!!
J eremy had ook rond de 4 maanden moeite met inslapen.
ik heb hem toen voor dat hij echt moe werd in bed gelegd.
dan lag hij nog wel even te kletsen of te jengelen maar ging dan veel beter zelf slapen.

ik hoop dat ze snel wat beter in slaap vallen!
Trotse mama van J en T
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Pff heftig zeg. Ik herken veel in jou verhaal van A nne. Jullie hebben het ook nog dubbel. Dat moet echt wel pittig zijn.

Allereerst wil ik ook graag iets voor je doen. Als ik je ergens mee kan helpen dan doe ik dat graag.

Als de meiden goed groeien zou ik denken dat er met je borstvoeding niets mis is. Dat doe je toch super goed.

Ik denk ook dat ze niet zomaar huilen. Ze voelen zich toch niet fijn. Met A nne ben ik naar een osteopaat geweest. Misschien voor jullie ook iets om te proberen? In Tolbert zit er een en Linkje is er ook met de kindjes geweest.

Bij A nne had ik altijd het gevoel dat ze zich niet lekker voelde. M arijn moest soms echt even gillen om in slaap te komen. Hij kon echt 10 tot 15 minuten krijsen om vervolgens heerlijk in slaap te vallen. Ik vond dat heel moeilijk maar wist dat het voor hem gewoon goed was zo.
Wat is jou gevoel bij het huilen van de meisjes?

Zoals Esther ook zei denk ik wel eens dat ik A nne veel te snel weer oppakte waardoor ze weer overprikkeld raakte. Ik denk dat huilen best mag. Het is ook een vorm van uiten van gevoelens. Maar ook dan zeg ik weer wat is je gevoel.

En als ik wat voor je kan betekenen dan hoop ik dat je me weet te vinden.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Chabeli

Bericht door Chabeli »

oh meis, wat is dat ontzettend zwaar zeg!!! petje af voor jou hoor, hoe je het toch allemaal maar doet. Ik vind de combi van een baby en peuter al zwaar, maar jij hebt gewoon twee babies!!

Nou die cb-muts (sorry) gewoon negeren zou ik zeggen. Ik kan daar, net als Kaatje, ook helemaal niets mee. Ik herken het wel van een fase met Sara, volgens mij ook rond die leeftijd. Hier was het ook echt een fase waar we even doorheen moesten. Na een paar weken was het over en ging ze juist veel beter en langer slapen!

Hier een aantal dingen:

- het was een sprongetje. Ik merkte dat ze daarna weer meer kon.
- ze moest soms inderdaad even zichzelf in slaap huilen en aandacht van mijn kant maakte het erger.
- maar andere momenten had ze echt nog even mama nodig. Toch nog even de borst om in slaap te vallen. Dat probeerde ik dan ook altijd. SOms wilde ze wel, andere keren niet en dan was het voor mij een teken dat ik haar eventjes met rust moest laten.
- wat hier het truukje ook deed, was een hydrofieldoek in haar bed leggen met mijn geur. Ik pakte een doek en nam die mee als ik haar voedde in ons bed. Daarna ging datzelfde doek met haar mee naar haar eigen bedje als ik haar overhevelde.

Sterkte Marjo! En oh ja, neem die hulp aan :wink:
Marjo

Bericht door Marjo »

Okee, ik heb Miranda een pb gestuurd. Ben niet zo goed in hulp aannemen geloof ik :wink:
Verder later een reactie van mijn kant.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Marjo schreef:Okee, ik heb Miranda een pb gestuurd. Ben niet zo goed in hulp aannemen geloof ik :wink:
Verder later een reactie van mijn kant.
En ik heb al weer gereageerd dat ik dan dinsdag kom! (zelfs zonder kids, dus ik heb de handen vrij voor E vi en A nouk!)
Marjo

Bericht door Marjo »

De wvp is gisteren geweest. Was wel fijn, want is op zich een fijn mens. Het belangrijkste was dat ze vond dat ik iets voor mezelf moest doen. Daar heeft ze op zich ook wel gelijk in. Ik heb nu gewoon teveel spanning, waardoor ik als een idioot afval. Mensen zeggen wel dat ik er zo goed uitzie omdat ik al zo slank ben maar eigenlijk is dat helemaal niet goed.

Verder stelde ze een aantal dingen voor over de voeding. Ik heb al langer het idee dat ze 's avonds weinig drinken. Ze liggen wel veel aan de borst maar hebben 's avonds en 's nachts weinig plasluiers. We willen eigenlijk kijken of die onrust door honger komt. Haar voorstel was om ze aan het eind van de middag of begin van de avond een fles te geven bv of kv. Hoewel ik wel weet dat ze goed groeien en de bv op zich okee is, vind ik het wel het proberen waard. Op zich heb ik best veel in de vriezer. Ik moet zelf natuurlijk ook wel een beetje fit blijven.
Oh ja, of fruithap opperde ze maar dat heb ik maar direct van de tafel geveegd.

Ook stelde ze inbakeren voor. Maar wat ik lees is dat niet zo wijs om met 4 maanden mee te beginnen. We stoppen ze nu maar weer lekker strak in. Beetje hetzelfde effect lijkt mij.

Het is alleen dat ik het gevoel heb dat iets anders moet, maar hoe en wat... ik vind het zo moeilijk om beslissingen te nemen op het moment. Dus ik hoop dat me dat beter lukt door af en toe hier te schrijven.
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Oh Marjo, ik kan me voorstellen dat het zwaar is met twee van die ukkies. Ik vind het af en toe met eentje al pittig....
Verder heb ik niet echt tips voor het slapen. Ik heb het geluk dat ik twee hele gemakkelijke slapers heb (tot nu toe in elk geval *klopt snel af*).

Ik ben inmiddels sinds deze week weer aan het werk, maar als je op woens- of donderdagen hulp nodig hebt moet je het maar zeggen.
wilmama schreef:Ik denk ook dat ze niet zomaar huilen. Ze voelen zich toch niet fijn. Met A nne ben ik naar een osteopaat geweest. Misschien voor jullie ook iets om te proberen? In Tolbert zit er een en Linkje is er ook met de kindjes geweest.
Eigenlijk in Nietap, maar dat is bijna hetzelfde. :wink:
Het is een erg aardige man, kan ook erg goed omgaan met baby's. Als je wat wilt weten kun je me altijd pb-en.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

In welke houding slapen ze? Laurens begon rond die leeftijd ook steeds moeilijker in slaap te komen. Daarvoor viel hij meestal aan de borst in slaap, maar zodra dat niet meer lukte werd het inslapen een drama. Uiteindelijk heb ik hem een keer op zijn buik gelegd en dat bleek de oplossing. Hij was gewoon een buikslaper en Neline ook maar toen had ik het sneller door.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
wennetje

Bericht door wennetje »

Pittig hoor en de beste tip die de wvp heeft gegeven is iets voor jezelf doen!! Fles vind ik een wat vreemde suggestie, tenzij je van plan bent je bv af te gaan bouwen. Als dat niet het geval is zou ik eerder investeren in opkrikken van je productie want als je een fles gaat geven werkt dat eerder averechts, zal het teruglopen. Wel kun je het natuurlijk met een fles uittesten of het gewoon honger is maar heb je bij het huilen ook wel eens geprobeerd opnieuw aan te leggen? Alleen voor een goede productie is er meer nodig dan goed drinkende kindjes: zoals rust en weinig stress. Komen we weer bij: iets voor jezelf doen. Al is het maar 2 uur extra slaap pakken ;-)
Marjo

Bericht door Marjo »

Nou ik heb vandaag geskeelerd!! Goed he! Niet lang, maar toch. Ben voor een bliksembezoek naar een vriendin gegaan. Was ik niet meer geweest sinds E vi en A nouk er zijn.
Gister hebben we geprobeerd om A nouk een dikke fles te geven (bv). Ze heeft 180 cc gedronken. E vi heb ik toen maar 2 borsten gegeven ipv 1. Een uur later wilde ze toch echt weer aan de borst. En vaker aanleggen doe ik zeker bij onrust. Ze liggen de hele avond aan de borst bijna. Ik wilde puur testen of het honger was, volgens mij niet, eerder clusteren. Ik heb gister E vi ook maar een uur aan de borst gelaten. Dan maar een levende speen. Ze is wel veel makkelijker gaan slapen dan anders. Dus dat was heerlijk. Oh ja en we hebben de bedjes anders in de kamer gezet. Kwaad kan het iig niet.

Ik ben er wel achter dat ik idd beter voor mezelf moet zorgen, dat geeft me meer energie en minder stress. Zo leer ik ook beter om los te laten En da's voor iedereen beter. Mijn voornemen is dat ik elke dag iets alleen ga doen. Wat het wel lastiger maakt is dat E vi niet meer uit het flesje wil drinken.
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Goed bezig Marjo. Heb je nog over de suggestie van de osteopaat nagedacht?
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Marjo schreef:Nou ik heb vandaag geskeelerd!! Goed he! Niet lang, maar toch. Ben voor een bliksembezoek naar een vriendin gegaan. Was ik niet meer geweest sinds E vi en A nouk er zijn.
Gister hebben we geprobeerd om A nouk een dikke fles te geven (bv). Ze heeft 180 cc gedronken. E vi heb ik toen maar 2 borsten gegeven ipv 1. Een uur later wilde ze toch echt weer aan de borst. En vaker aanleggen doe ik zeker bij onrust. Ze liggen de hele avond aan de borst bijna. Ik wilde puur testen of het honger was, volgens mij niet, eerder clusteren. Ik heb gister E vi ook maar een uur aan de borst gelaten. Dan maar een levende speen. Ze is wel veel makkelijker gaan slapen dan anders. Dus dat was heerlijk. Oh ja en we hebben de bedjes anders in de kamer gezet. Kwaad kan het iig niet.

Ik ben er wel achter dat ik idd beter voor mezelf moet zorgen, dat geeft me meer energie en minder stress. Zo leer ik ook beter om los te laten En da's voor iedereen beter. Mijn voornemen is dat ik elke dag iets alleen ga doen. Wat het wel lastiger maakt is dat E vi niet meer uit het flesje wil drinken.
Goed bezig Marjo! Vervelend dat Ev i niet uit de fles wil drinken. Wat heb je allemaal al geprobeerd? Ik wil het evt dinsdag ook wel proberen als je dat niet vervelend vindt...

Je moet nog wel even je adres doorgeven, anders wordt het wel een enorme zoektocht!
Marjo

Bericht door Marjo »

wilmama schreef:Goed bezig Marjo. Heb je nog over de suggestie van de osteopaat nagedacht?
Ik heb de site gelezen en de link opgeslagen. Verder weet ik het nog niet. Volgens mij zit er in de streaat hiernaast ook een osteopaat. Ga ik nog even opzoeken.
En Miranda ik stuur je nu een pb.
Plaats reactie