doorslaap tips.
doorslaap tips.
Heeft er misschien iemand tips voor doorslapen.
Thijme heeft al bewezen dat hij het kan.Maar sinds de klok verzet is ,is het weer hopeloos.
Hij begint rond 3 uur (maar pakt dan wel de beste voeding van de dag)
dan blijft hij om de twee uur komen en om 6 uur klaar wakker.
Voorheen sliep hij echt tot half 9
Nu heb ik momenteel ook nog een borstontsteking en die gebroken nacht doet daar geen goed aan.
dus op zoek naar tips,
dank je alvast
Thijme heeft al bewezen dat hij het kan.Maar sinds de klok verzet is ,is het weer hopeloos.
Hij begint rond 3 uur (maar pakt dan wel de beste voeding van de dag)
dan blijft hij om de twee uur komen en om 6 uur klaar wakker.
Voorheen sliep hij echt tot half 9
Nu heb ik momenteel ook nog een borstontsteking en die gebroken nacht doet daar geen goed aan.
dus op zoek naar tips,
dank je alvast
Re: doorslaap tips.
Ik denk niet dat er een gouden tip is. 
Zelf voed ik gewoon en vervolgens lekker snel weer slapen. Met een kwartiertje is het dan weer gedaan.
Rosa heeft ook een hele tijd doorgeslapen en was nu een klein maandje 'van slag'. En kwam dus weer snachts. Dat is idd wel weer wennen en pittig. Vooral als je smorgens weer op tijd eruit moet voor werk of omdat mijn andere dochter wakker wordt en naar school moet.
Wat was ik dan ook blij met de afgelopen week dat ze weer lekker lang sliep. Maar vannacht meldde ze zich weer om 3:00. Bareuh. Hopelijk eenmalig.
Want de andere dochter had het stokje overgenomen en is ook aan t spoken snachts. Doordat ze erg verkouden is, erg moet hoesten en daardoor wakker wordt (en wij ook). Gaaaap.

Zelf voed ik gewoon en vervolgens lekker snel weer slapen. Met een kwartiertje is het dan weer gedaan.
Rosa heeft ook een hele tijd doorgeslapen en was nu een klein maandje 'van slag'. En kwam dus weer snachts. Dat is idd wel weer wennen en pittig. Vooral als je smorgens weer op tijd eruit moet voor werk of omdat mijn andere dochter wakker wordt en naar school moet.
Wat was ik dan ook blij met de afgelopen week dat ze weer lekker lang sliep. Maar vannacht meldde ze zich weer om 3:00. Bareuh. Hopelijk eenmalig.
Want de andere dochter had het stokje overgenomen en is ook aan t spoken snachts. Doordat ze erg verkouden is, erg moet hoesten en daardoor wakker wordt (en wij ook). Gaaaap.
Enige tip die ik heb: leg je erbij neer, geef hem de voeding en ga weer slapen. Leg hem dicht bij je in de buurt, zodat je niet iedere keer het halve huis doorhoeft om hem te pakken.
Mijn kinderen gingen alledrie rond de 5 a 6 maanden minder goed slapen (wat bij Sander inhield dat hij zeer slecht ging slapen ipv gewoon slecht wat hij met 3/4 mnd deed). Bij Sander heb ik echter wel geleerd dat je er weinig aan kunt doen en hoe drukker je je erover maakt, hoe slechter je zelf slaapt op de momenten dat je kind wel slaapt.
Mijn kinderen gingen alledrie rond de 5 a 6 maanden minder goed slapen (wat bij Sander inhield dat hij zeer slecht ging slapen ipv gewoon slecht wat hij met 3/4 mnd deed). Bij Sander heb ik echter wel geleerd dat je er weinig aan kunt doen en hoe drukker je je erover maakt, hoe slechter je zelf slaapt op de momenten dat je kind wel slaapt.
Ik denk dat de tip van Gera de beste is. Dit is typisch zoiets wat je volgens mij niet kan beinvloeden. Tuurlijk kan je ervoor kiezen om wel of geen voeding te geven, maar doorslapen dat heb je helaas niet in de hand. Wat ik van I ris weet is dat het doorslapen en het niet doorslapen in fases kwam. Dan weer wel doorslapen en dan weer een tijdje niet. Soms helpt het trouwens wel om het hier te posten 

Ow, jahoor, heel herkenbaar. Ennum tips die ik van 'buitenstaanders' kreeg; de kleine niet voeden meer s nachts maar 'leren' doorslapen. Ach, dan werd ik wel wakker van het gekrijs en kon er alsnog uit om te troosten. Dat werkte hier dus echt niet..Dus sja, voor mij was het makkelijker om me erbij neer te leggen. Lekker en veilig samen slapen en me erbij neer te leggen. Overdag een slaapje pakken, na het eten of eerder naar bed. Ik sluit me volledig dus ook bij de vorige tips aan, haha..Frustrerend is het wel en dan is het fijn dat je een plek hebt waar je even lekker kan spuien 

tja nu Meike veelal bij ons in bed slaapt, slaapt ze veel beter, vannacht maar 1 voeding en echt wakker om 8.00 (en dan ook omdat ik wakker werd). Dat werkt voor ons dus wel (ik wil nu vooral zo goed en veel mogelijk slapen).
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Toen ik merkte dat ik geen leuke moeder meer was door slaap tekort ben ik er ook maar gewoon in mee gegaan en toe ik het accepteerde ging het een stuk beter. ik fokte me nminder op en was veel uitgeruster. Ze gaan er vaak niet beter van slapen maar het wordt wel beter te behappen
Toen Femke een maand of zes/zeven was, kwam ze opeens weer 's nachts voor een voeding (ze sliep daarvoor al vier maanden door). Dat heeft een week of twee, drie misschien geduurd en daarna is ze weer door gaan slapen. Ik dacht zelf dat het misschien kwam doordat ze, ivm bijvoeding, nu in een wat ander ritme kwam, of wat extra mamahonger had. Ben jij recent begonnen met bijvoeden?
Ik vond het overigens niet zo'n probleem. Even voeden en na een kwartier weer verder slapen. Toch was ik wel blij toen ze gewoon weer door ging slapen.
Ik vond het overigens niet zo'n probleem. Even voeden en na een kwartier weer verder slapen. Toch was ik wel blij toen ze gewoon weer door ging slapen.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
thijme is gisterenavond flink ziek geworden.Vannacht een zware nacht gehad.
Vanmorgen toch maar even naar de dokter en nu heeft hij keelontsteking en een beginnende longontsteking.
AB en een inhalator en hopen dat eht dan wat beter gaat.
Misschien lag dit al op de loer en dat het daardoor kwam
Vanmorgen toch maar even naar de dokter en nu heeft hij keelontsteking en een beginnende longontsteking.
AB en een inhalator en hopen dat eht dan wat beter gaat.
Misschien lag dit al op de loer en dat het daardoor kwam
Och, hoe vaak ik wel niet achteraf kan zeggen: ohhh, vandaar die beroerde nachten. Ik maak me tegenwoordig niet meer bij voorbaat zorgen als er een paar beroerde nachten tussen zitten, omdat ik inmiddels weet dat er 9 van de 10 keer een goede reden voor blijkt te zijn (maar ja, dat is ervaring bij 3 kinderen).
Het idee van ' hij heeft bewezen dat hij het kan', daar heb ik niet zoveel mee. Al mijn kinderen sliepen rond de 3 maanden door (en vooral Evy, die maakte nachten van 10 uur), maar een maand later lasten ze gewoon weer 1 of meerdere nachtvoedingen in. Dus tja, rond de 3 maanden konden ze doorslapen, maar blijkbaar is er later weer reden om wakker te worden s nachts en te willen drinken. Ik leg me er gewoon bij neer (letterlijk en figuurlijk
), scheelt een hoop frustraties. Maar heel veel beterschap voor Tijmen. Die nachten die je in je eerste post beschrijft, zijn echt slopend (en inderdaad niet echt iets om je waar je je makkelijk bij neergelgd), hopelijk is dat snel voorbij!!!
Het idee van ' hij heeft bewezen dat hij het kan', daar heb ik niet zoveel mee. Al mijn kinderen sliepen rond de 3 maanden door (en vooral Evy, die maakte nachten van 10 uur), maar een maand later lasten ze gewoon weer 1 of meerdere nachtvoedingen in. Dus tja, rond de 3 maanden konden ze doorslapen, maar blijkbaar is er later weer reden om wakker te worden s nachts en te willen drinken. Ik leg me er gewoon bij neer (letterlijk en figuurlijk

Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Herkenbaar, zowel tijdelijk weer gebroken nachten op die leeftijd maar ook dat je achteraf kunt zeggen: shit, dat was het dus.
Hoe dan ook, je erbij neerleggen is echt de beste manier want het gaat pas weer voorbij als je kleine jou niet meer nodig heeft in de nacht. Daar kun jij helemaal niets aan veranderen. Het enige dat je wel kunt veranderen is de manier waarop je ermee om gaat.
Hoe dan ook, je erbij neerleggen is echt de beste manier want het gaat pas weer voorbij als je kleine jou niet meer nodig heeft in de nacht. Daar kun jij helemaal niets aan veranderen. Het enige dat je wel kunt veranderen is de manier waarop je ermee om gaat.
Wzz.Gera schreef:Enige tip die ik heb: leg je erbij neer, geef hem de voeding en ga weer slapen. Leg hem dicht bij je in de buurt, zodat je niet iedere keer het halve huis doorhoeft om hem te pakken.
Heb dit zelf ook altijd als de minst vermoeiende oplossing ervaren. Er gebeurt zoveel in dat lijfje, ze zijn nog zo jong, dat geeft fasen van (veel) onrust. Maar ze gaan altijd weer voorbij en ze gaan een keer doorslapen.
En dit geldt ook echt niet alleen voor BV-kindjes, mijn oudste heeft altijd flesje gehad (eerst gekolfde melk, na 3 maanden FV) en hij heeft regelmatig 'nachtelijke aandacht' (spoken noem ik het altijd zelf) nodig gehad (in fasen), tot hij 3 jaar was. Sinds hij 4 jaar is slaapt hij echt heel goed. Mijn dochter is gaan doorslapen met 2 jaar en slaapt sindsdien ontzettend, ontzettend goed.
Veel sterkte en ook beterschap met de borstontsteking!