Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

ModeratorsCOLON Ester, Yvonne

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nancy
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5781
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:01 pm

Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Nancy »

Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Ik dus wel, want het liefst willen de meiden dat ik de hele nacht naast hun bed zit.

Dus als ik het genoeg vind, dan moet ik plotseling nodig naar de wc, of mijn thee wordt koud dus die moet ik snel opdrinken etc. En eigenlijk trappen ze er altijd in.

Hihi, scheelt een hoop gezeur en een hoop tranen. Want als ik eerlijk zeg dat ik al lang genoeg bij ze heb gezeten, dan gaan ze piepen.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikers-avatar
Suus
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2282
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 8:55 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Suus »

Nee. Ik zit nooit bij ze. F en Y slapen samen en na het slaapritueel ga ik altijd meteen de kamer in.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikers-avatar
Althea
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3576
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:45 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Althea »

Ik zit er ook nooit bij. Kus en knuffel en dan ben ik weg.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Gebruikers-avatar
Esther
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 12052
GeregistreerdCOLON Do Jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Esther »

Haha, nee, dat is gelukkig niet nodig. Soms heb ik geen zin om extra lang te blijven voorlezen / kletsen / zingen, maar dan zeg ik eerlijk dat ik nog veel moet doen (is dan ook zo).
Maar blijf je ook vaak wachten tot ze in slaap gevallen zijn dan?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikers-avatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4158
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Gerrie »

Hier ook geen smoesjes.
Slaapritueel is boekje lezen, bidden, zingen, kus en papa of mama gaat naar beneden.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Dorien
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 11001
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Dorien »

Esther schreefCOLONHaha, nee, dat is gelukkig niet nodig. Soms heb ik geen zin om extra lang te blijven voorlezen / kletsen / zingen, maar dan zeg ik eerlijk dat ik nog veel moet doen (is dan ook zo).
Maar blijf je ook vaak wachten tot ze in slaap gevallen zijn dan?
ja dat doe ik ook zo. Als ik niet veel te doen heb maar gewoon naar beneden wil dan zeg ik dat ook. Mama wil nog even wat tijd voor zichzelf. Pikt Finn prima.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikers-avatar
Mamalon
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 6175
GeregistreerdCOLON Wo Jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Mamalon »

Soms heb ik een smoesje gebruikt. Omdat ik bang was voor tranen.
Maar ik voel me er lekkerder bij om te zeggen dat ik nog... moet doen (wat dus zo is) en dat ik daarna nog even kom kijken. Dan slaapt ze meestal. Mocht dat niet zo zijn, dan geef ik een kus en dan zeg ik dat ik nog even kom kijken als ik naar bed ga. Dan hoor ik niets meer.
Mamalon
Gebruikers-avatar
Regina
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3616
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 8:29 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Regina »

Hier ook niet. Ze krijgen nadat ze zijn voorgelezen op ons bed een knuffel in hun eigen bed en dan ga ik. Bij de deur wens ik ze nog een keer weltrusten en zeg ik nog dat ik van ze hou en dan doe ik de deur dicht en ga ik naar beneden.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Hanne

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Hanne »

nee, het is gewoon klaar en tijd om te slapen. mijn grote zoon gebruikt wel smoesje om dat moment langer uit te stellen. :D
linda7116

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door linda7116 »

ook hier het bedritueel en dan ga ik weg....
een enkele keer komt ze er wel uit met een smoes maar dan breng ik haar ook altijd weer terug.
Gebruikers-avatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1586
GeregistreerdCOLON Vr Jul 30, 2010 8:31 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Eghosa01 »

Hier ook nooit een smoesje gebruikt. Wel het standaard bed ritueel: pyjama aan, tanden poetsen, papa (of mama) kussen, boekje (2x) lezen, op het potje, luier aan, licht zelf uit laten doen, instoppen, en dan zitten en slaap-kindje-slaap zingen, dan wacht ik tot ze slaapt en ga ik weg. 's Nachts als ze moet plassen, dan gaat ze daarna terug naar bed, knuffels erbij, instoppen en in de deur opening slaap-kindje-slaap zingen. "Vroeger" zat ik 's nachts ook nog bij haar tot ze in slaap viel, maar dan werd ze elke keer weer wakker als ik wegging, dus ben ik hier mee begonnen en dat werkt (meestal) goed.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Gebruikers-avatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 11983
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door MarietteD »

Niet echt nodig, na het voorlezen een knuffel en dan ga ik naar beneden. De kinderen gebruiken dan wel weer smoesjes om even later nog een keertje beneden te komen :)
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4560
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Pauwtje »

HHmmmm.... ja en nee. Eigenlijk vertel ik ze wel altijd de waarheid, maar ik gebruik het idd wel net als jij als reden dat ik wegga. Bijvoorbeeld dat ik de was nog moet, beneden moet opruimen, iemand moet bellen. Dat ga ik dan ook echt wel doen, maar het is niks wat niet nog 5 of 10 minuten zou kunnen wachten. Soms zeg ik trouwens ook wel gewoon dat ik vind dat ik lang genoeg bij ze heb gezeten. Hier is het nog even bij blijven zitten wel echt onderdeel van het bed-ritueeltje.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikers-avatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5059
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Hemmie »

Nee, als het licht eenmaal uit gaat, ga ik ook de kamer uit. Zelf verzinnen ze natuurlijk wel smoesjes om nog niet te hoeven slapen :D
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikers-avatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 13446
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:38 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Chantal »

verzin wel af en toe smoesjes, maar dat hoeft niet bij het naar bed brengen. tijd is gewoon tijd, klaar.
boven is het uitkleden, plassen, tandenpoetsen, verhaaltje en licht uit. weltrusten en slaap lekker!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
mama van b en c

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door mama van b en c »

ja want B. heeft ltijd wel iets om mij langer in de kamer te houden dus zeg ik dat ik.... nog moet gaan doen. Ik moet wel oppassen dat hij het niet leuk vindt wat ik zogenaamd moet gaan doen want anders wil hij mee (poetsen, opruimen, drinken)

De laatste tijd is het wel minder vaak nodig maar ik heb tijden gehad dat ik elke dag zei dat ik wat moest doen en daarna ook ging slapen
Gebruikers-avatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 12738
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 12:21 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Pauline »

nee, niet nodig. Eerlijk gezegd wil ik dat ook niet, straks gaan ze dat overnemen...
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikers-avatar
Ineke
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4723
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:00 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Ineke »

Hier ook geen smoesjes. Iedere avond hetzelfde bedritueel. Dan de kids in bed, kus en knuffel en dan ga ik naar beneden.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Suuz

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Suuz »

Ineke schreefCOLONHier ook geen smoesjes. Iedere avond hetzelfde bedritueel. Dan de kids in bed, kus en knuffel en dan ga ik naar beneden.
idem... gewoon bed in, kus en knuffel en klaar.. altijd al zo geweest. Ben niet iemand die blijft hangen tot dat ze slapen..
Gebruikers-avatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3268
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 12:39 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door mAmArianne »

Nee. Ik ben erbij tot Mer(e slaapt na het slaapritueel (dat is vaak met 5 minuten wel het geval) dan leg ik haar over in haar eigen bed en knuffel Nad!ne nog even goed en ga dan weg uit de kamer.
Als het goed is slapen ze nu... Nad!ne vond het geloof ik wel gezellig als Mer(e ook nog even wakker zou zijn... hahaha de laatste keer dat ik in de sk was klaagde ze dat ze wilde slapen en Mer(e haar wakkerhield met haar gekwebbel! Zou ze er van geleerd hebben :mrgreen:
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Chabeli

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Chabeli »

oh ja, heel herkenbaar! Als ik dat doe, dan accepteert hij dat wel en valt hij vaak vanzelf in slaap. Doe ik het niet, dan is het huilen, gillen, brullen, uit bed komen, etc.
Deborah
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1830
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Deborah »

Ja vanavond nog gedaan bij R uben. Onze kids willen alleen door mama naar bed gebracht worden. Die vlieger gaat dus niet op, maar ja, een kus en knuffel kunnen ze natuurlijk wel krijgen. D äphny gaat altijd als laatste want die wordt in slaap gevoedt. Maar die staat dus ook elke avond te mopperen in haar bedje dat het haar te lang duurt. Regelmatig zeg ik dus tegen R uben dat ik nog even kom als zijn zus slaapt. Gelukkig slaapt hij dan 9 van de 10 keer al, want anders duurt het uiteindelijk erg lang.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikers-avatar
Mara
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8236
GeregistreerdCOLON Di Aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Mara »

Het is al een tijdje niet meer nodig, maar ja hoor. Er is een periode geweest dat Es echt een beetje bangig was. Dan zei ik dat ik nog even boven de was ging ophangen (maar ging dan even tv zitten kijken terwijl ik een beetje neuriede).
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
wennetje

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door wennetje »

Nee, eigenlijk ook nooit bedacht om te doen (ws omdat het nogal makkelijk gaat hier). Ik zeg het eerlijk als ik weg wil (met reden) maar meestal komt er vanzelf wel: 'peg' (=weg) als teken dat ik mag verdwijnen. Het ritueel eindigt namelijk met dat ik nog even naast hem op bed ga liggen en dat vindt hij heerlijk, voor hooguit 5 minuten, dan wil hij slapen.
She

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door She »

Nee, ze slapen altijd vrij snel - in ons bed, en worden dan overgelegd.
Gebruikers-avatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 11904
GeregistreerdCOLON Zo Aug 15, 2010 11:09 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Angelique »

Oh, ik herinner me ineens een opvoedzonde.

Ik heb wel eens de klok vooruit gezet in huiskamer en slaapkamer va de jongens. Dat was nog in het oude huis, en ik was dan wel eens zo gevloerd als G bijv late dienst had
dat ik de tijd dus manipuleerde. Ik draaide wel gewoon het hele avond ritueel af,
maar ze lagen stukje eerder :twisted:
:crazy:
Gebruikers-avatar
jipirene
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3132
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 12:00 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door jipirene »

Nee, ik breng ze naar bed, lees een verhaaltje voor, kus en knuffel en weg ben ik.

Irene
Amber 24, Josien 21, Dorith 20, Maureen 18, Babet 14
Gebruikers-avatar
Rijntje
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2336
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Rijntje »

Nee, boekje lezen, kus en knuffel en dan gaan we de kamer uit.
Alleen als ze ziek zijn gaat het wel anders.
Als ik er wel bij zou blijven normaal en het me dan te lang zou duren zou ik dat eerlijk zeggen zoals Dorien.
Emma zou ook niet akkoord gaan met zo'n smoesje trouwens... Na de wc kun je makkelijk weer terugkomen ;)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikers-avatar
Moosje
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5087
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Moosje »

Nee hoor. Ook hier ga ik na een verhaaltje, kus en knuffel weer weg en dat weten ze ook.
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikers-avatar
Corina
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3403
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:58 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Corina »

Nee, na het bedritueel moeten ze gewoon gaan slapen. Soms vraagt Bertrik wel eens of ik bij hem kom liggen, maar meestal val ik dan ook echt in slaap. Maar normaal gesproken gaan we gewoon gelijk naar beneden. overigens mag ml van mij niet meer bij Bertrik gaan liggen, want als hij in slaap valt, dan wordt hij zo chacherijnig....
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikers-avatar
debby
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3674
GeregistreerdCOLON Vr Jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door debby »

Moosje schreefCOLONNee hoor. Ook hier ga ik na een verhaaltje, kus en knuffel weer weg en dat weten ze ook.
ja hier ook.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Gebruikers-avatar
Hermien
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2001
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 11:31 am

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Hermien »

nee hoor gewoon het avondritueel....en wegwezen...
Als Janiek na een kwartier voeden nog niet slaapt leg ik haar wakker in bed en vertel haar dat ze moet slapen en dat er na het donker een nieuwe dag begint dat ze dan weer lekker kan spelen....
Ze zal niet alles snappen vermoed ik maar sinds ik dat doe gaat ze bijna altijd gewoon slapen. :)
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
mijadja

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door mijadja »

nee, ook hier geen smoesjes. Bedritueel, wat soms nog wel eens gerekt word, haha, maar weg en naar beneden is ook weg. Geen smoesjes of wat dan ook. Dan maar even huilen maar vaak is dat zo weer over..
Claudiac

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door Claudiac »

Ik heb ze net naar bed gebracht. Evel1ne kiest er meestal voor om bij Isk@nder te gaan liggen en ik heb en matras onder z'n halfhoogslaper gelegd. Nu slaapt ze dus in een soort tent.

Smoesjes zijn niet nodig. Wel moet ik vertellen dat ze niet te lang mogen klessebessen.
wennetje

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door wennetje »

Toevallig begint Joris het nu wat te rekken, dan met name het naast hem liggen, dan mag ik niet weg (mijn hoofd wordt gewoon bruut weer naar beneden gedrukt :lol: ) maar als ik het genoeg vind is de mededeling gewoon: "ik blijf nog een minuutje liggen en dan ga ik weg, dan gaat Joris slapen". Hij zegt wel 'nee' (wanneer zegt hij eens geen 'nee) maar vindt het prima.
Gebruikers-avatar
marije1977
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2776
GeregistreerdCOLON Do Jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Gebruiken jullie smoesjes bij het naar bed brengen?

Bericht door marije1977 »

Meestal is het niet nodig, maar Neline wil de laatste tijd vaak dat ik nog even blijf. Waarschijnlijk is dit omdat er nogal veel verandert is in haar leventje de laatste tijd. Na anderhalf jaar thuis zijn ben ik fulltime gaan werken en gaat zij weer naar het kdv. Verder gaat ze bijna naar school en dus ook naar de bso. Door het werken eten we later en gaat ze later naar bed. Ik wil dus dat ze gewoon snel gaat slapen en niet gaat tijdrekken. Ik zeg dan ook wel eens dat ik nog veel moet opruimen of zo. Helaas wordt ze steeds slimmer. Laatst zei ze dat papa dat dan wel kon doen. Die stond toevallig ook nog in haar kamer. Dat was wel verleidelijk, maar toch maar niet gedaan omdat ik er dan elke avond aan vast zit of er lang overdoe om het weer te stoppen.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
BUTTON_POST_REPLY