Oppassen, waar? *update*
Oppassen, waar? *update*
Wij zijn morgen allebei weg dus mijn schoonzusje komt gezellig oppassen, bij ons thuis. Vind ik logisch, om Jochem in zijn vertrouwde omgeving te houden en daarbij alles staat hier al klaar. Zowel Jochem zijn spullen als de pc, kan ze zo gebruik van maken. Nu geeft zij aan dat het wel handig was geweest als we Jochem bij haar hadden gebracht, want dan kan ze haar eigen ding doen in haar eigen huis enzo. Oké snap ik ook. De tijd om hem te brengen is er niet dus ze komt sowieso deze kant op.
Toch blijft er in mijn achterhoofd de vraag zitten, wat is nou logischer? Hebben jullie hier ervaring, herkenning of ideeën bij?
Toch blijft er in mijn achterhoofd de vraag zitten, wat is nou logischer? Hebben jullie hier ervaring, herkenning of ideeën bij?
Laatst gewijzigd door Charlotte op zo nov 06, 2011 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Re: Oppassen, waar?
Als wij ooit een hele dag weggaan en mijn schoonouders passen op dan doen ze dat ook liever hier omdat ze dan alle spullen voor de kinderen bij de hand hebben en hun eigen bedjes.....vinden ze dan prettiger en hopen ze dat ze beter slapen....niet dat slapen ooit een probleem is, wat dat betreft slapen ze overal in een bed,maar goed, voor hun eigen gemoedsrust doen ze dat liever hier....
Heel soms doen ze ook wel eens dat wij ze naar mijn schoonouders toebrengen en dan blijven ze daar tot het avondeten en dan gaan ze 's avonds naar ons huis om ze in hun eigen bedje te leggen, als het zo'n lange dag wordt...anders blijven ze gewoon bij mijn schoonouders en pikken wij daar de kindjes op..
Groetjes Nicole
Heel soms doen ze ook wel eens dat wij ze naar mijn schoonouders toebrengen en dan blijven ze daar tot het avondeten en dan gaan ze 's avonds naar ons huis om ze in hun eigen bedje te leggen, als het zo'n lange dag wordt...anders blijven ze gewoon bij mijn schoonouders en pikken wij daar de kindjes op..
Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Beide is logisch, maar voor jouw is het wel meer moeite om Jochem daarheen te brengen ivm alle spullen. Ze mag je PC gebruiken, leg een leuk tijdschrift en een mooie DVD klaar en ze vermaakt zich wel.
We zitten voornamelijk met de vroegte, zij is geen ochtend mens en wij moeten vroeg met de trein mee. En ik vind het ook prettiger als ze hier komt oppassen, zal er nog een tijdschrift bij leggen. Kan ze die lezen als ze even pauze wil hebben van haar studie. Bedankt voor de tip.Annemarie schreef:Beide is logisch, maar voor jouw is het wel meer moeite om Jochem daarheen te brengen ivm alle spullen. Ze mag je PC gebruiken, leg een leuk tijdschrift en een mooie DVD klaar en ze vermaakt zich wel.
Komt ze vanavond al, kan ze morgen lekker met Jochem de dag in pyjama beginnen.
Ik vind ook allebei logisch.
Als ze graag haar eigen ding wil doen kan ze er ook voor kiezen dat hij bv 1 slaapje in zijn eigen huis doet en daarna wat spullen overhevelen. 't ligt er ook aan wat zij al in huis heeft voor jong grut.
Mijn schoonouders passen altijd in huneigen huis op, maar hebben echt alles in huis.
Mijn moeder wisselt vaak af, gedeelte hier, gedeelte bij haar. Nu is het helemaal geen issue meer, zonder middagslaapjes hoef je een hoop minder zooi mee te geven.
Ik ben meestal al blij zat dat de oppas rond is, dst ik me er niet echt druk om maak waar er opgepast wordt. Nou moet ik wel zeggen dat ik niet erg gevoelige/sensitieve kinderen heb, dus ze kunnen het wel aan. Daar zit natuurlijk wel een verschil in.
Als ze graag haar eigen ding wil doen kan ze er ook voor kiezen dat hij bv 1 slaapje in zijn eigen huis doet en daarna wat spullen overhevelen. 't ligt er ook aan wat zij al in huis heeft voor jong grut.
Mijn schoonouders passen altijd in huneigen huis op, maar hebben echt alles in huis.
Mijn moeder wisselt vaak af, gedeelte hier, gedeelte bij haar. Nu is het helemaal geen issue meer, zonder middagslaapjes hoef je een hoop minder zooi mee te geven.
Ik ben meestal al blij zat dat de oppas rond is, dst ik me er niet echt druk om maak waar er opgepast wordt. Nou moet ik wel zeggen dat ik niet erg gevoelige/sensitieve kinderen heb, dus ze kunnen het wel aan. Daar zit natuurlijk wel een verschil in.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Zou ik wel willen, maar dat wil ze nooit, dus ik stel het ook niet meer voorAnnemarie schreef:Komt ze vanavond al, kan ze morgen lekker met Jochem de dag in pyjama beginnen.

@ Gerrie, het is voor haar de eerste keer oppassen en ze heeft niets in huis voor Jochem, daarom wilde ik het ook hier. Heb haar ook net aan de tel. gehad en het voorstel 1 slaap je hier en dan de rest daar voorgesteld, misschien gaat ze dat ook wel doen. Maar dan mag ze zelf alles meeslepen, misschien dat ze dan toch maar hier blijft..... Ook heb ik haar uitgenodigd voor het eten en dat doen we toch echt hier, dus het word voor haar heen en weer rijden. We gaan het morgen zien.
Als mijn zusje oppast is het eigenlijk altijd bij ons in huis. Daar heeft ze dan alles bij de hand en ze kan dan makkelijk wat dingen ondernemen met de kids.
MIjn schoonouders daarentegen passen het liefst in hun eigen huis op. Als zij toevallig eens een avond oppassen, komen ze wel hier, maar niet voor een hele dag. Ze voelt zich dan niet prettig weet ik. Ze kan dan niet haar eigen dingen tussendoor doen.
Oké, het is meer werk om ze weg te brengen (met alle spullen) maar ik ben dan allang blij dat ze kunnen en willen oppassen dat ik dat voor lief neem.
Als ik de autostoeltjes bij mijn schoonouders in de auto zet worden ze wel weer thuisgebracht!
MIjn schoonouders daarentegen passen het liefst in hun eigen huis op. Als zij toevallig eens een avond oppassen, komen ze wel hier, maar niet voor een hele dag. Ze voelt zich dan niet prettig weet ik. Ze kan dan niet haar eigen dingen tussendoor doen.
Oké, het is meer werk om ze weg te brengen (met alle spullen) maar ik ben dan allang blij dat ze kunnen en willen oppassen dat ik dat voor lief neem.
Als ik de autostoeltjes bij mijn schoonouders in de auto zet worden ze wel weer thuisgebracht!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Als je zusje een lieve en goede oppas is voor Jochem zou ik me over de andere dingen niet te druk maken. Zij heeft ook recht op haar voorkeuren. Adem in, adem uit.
Ik vind het beide logisch
toen ik eenmaal samenwoonde wilde ik wel oppassen maar dan wel in mijn eigen huis, inderdaad om mijn eigen ding te doen.
Nu heb ik liever dat mijn kinderen thuis zijn zoals jij en het is ook handiger, geen gesjouw met spullen en niet in alle vroegte je kids weer ophalen. Daarom heb ik nu meestal een nichtje die oppast. als dat een keer niet kan gaan ze dus logeren maar dan is echt uitzonderlijk
toen ik eenmaal samenwoonde wilde ik wel oppassen maar dan wel in mijn eigen huis, inderdaad om mijn eigen ding te doen.
Nu heb ik liever dat mijn kinderen thuis zijn zoals jij en het is ook handiger, geen gesjouw met spullen en niet in alle vroegte je kids weer ophalen. Daarom heb ik nu meestal een nichtje die oppast. als dat een keer niet kan gaan ze dus logeren maar dan is echt uitzonderlijk
Heb zelf altijd juist elders opgepast, ook als het heel laat werd. Alleen mijn nichtje en/of neefje kwamen hier wel eens logeren maar toen hadden ze al de leeftijd dat ze dat zelf aan me vroegen.
Mijn schoonzus heeft hier 1 keer opgepast en zei toen dat ze een volgende keer alleen wilde oppassen als ik Joris te logeren zou brengen. Ik had er toen sowieso een reiswieg voor aan moeten schaffen, ik had ladingen mee moeten sjouwen, ik had dan steeds moeten kolven. Daarnaast vind ik logeren iets wat hij zelf moet willen dus dat duurt nog even. Kortom, ik heb haar gewoon nooit meer gevraagd op te passen.
Mijn moeder is trouwens een ander verhaal maar die is 70. Daarnaast heeft zij alles in huis dus sjouw ik alleen een schone set kleding en zijn knuffel mee.
Mijn schoonzus heeft hier 1 keer opgepast en zei toen dat ze een volgende keer alleen wilde oppassen als ik Joris te logeren zou brengen. Ik had er toen sowieso een reiswieg voor aan moeten schaffen, ik had ladingen mee moeten sjouwen, ik had dan steeds moeten kolven. Daarnaast vind ik logeren iets wat hij zelf moet willen dus dat duurt nog even. Kortom, ik heb haar gewoon nooit meer gevraagd op te passen.
Mijn moeder is trouwens een ander verhaal maar die is 70. Daarnaast heeft zij alles in huis dus sjouw ik alleen een schone set kleding en zijn knuffel mee.
- channiemam
- J&J HAWAII
Onze oppassers willen meestal alleen in hun eigen huis oppassen. Dus ik vind het niet zo gek. en hoeveelheid mee sjouwen valt toch ook wel mee. Paar luiers, doekjes, flesjes, slaapbedje, en wat speelgoed.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Kleding, reservekleding, gekolfde melk, opwarmding voor de melk....Onze oppassers willen meestal alleen in hun eigen huis oppassen. Dus ik vind het niet zo gek. en hoeveelheid mee sjouwen valt toch ook wel mee. Paar luiers, doekjes, flesjes, slaapbedje, en wat speelgoed.
In een peugeot 107 is dat erg veel

wij hebben vaak de luxe van beide. als mijn moeder oppast doet ze dat vaak thuis, in haar eigen omgeving. maar na het eten stopt ze ze hier in bed, hun eigen bed.
Ik heb er altijd voor gekozen om mijn kinderen ergens te brengen maar meestal hebben mijn oppassen ook eigen kinderen dus dan gaat gemak van mijn huis niet op
Ik heb er altijd voor gekozen om mijn kinderen ergens te brengen maar meestal hebben mijn oppassen ook eigen kinderen dus dan gaat gemak van mijn huis niet op
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Ik ben meer het type: ik wil me niet opdringen en ben iemand erg dankbaar als ze een poos op mijn kinderen wil passen, dus al moet ik de hele wereld verslepen om 7 uur s ochtends, ik breng de kinderen wel naar jullie toe. Gelukkig geeft mijn moeder vaak zelf aan dat zij liever naar ons toe komt, omdat alles dan onder handbereik is. Dus in de praktijk komt het een beetje op 50/50 neer als mijn ouders oppassen. Andere mensen die wel eens oppassen op mijn kinderen, hebben zelf ook kinderen, dus dan is het logisch dat ik ze naar hun toe breng. Alleen bij een betaalde oppas vind ik het vanzelfsprekend dat die bij ons thuis komt.
Maar zoals de meesten hierboven al zeggen: beide is logisch, afhankelijk van de situatie.
Maar zoals de meesten hierboven al zeggen: beide is logisch, afhankelijk van de situatie.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Mijn ouders passen 1x per week op in hun eigen huis. Mijn moeder komt hierheen en helpt M icah met aankleden, toen hij nog kleiner was en nog sliep dan wachte ze tot hij wakker was, kleedde hem aan en nam hem mee naar huis. Daar hebben ze alles. Er gaat voor M icah nu alleen een beker melk mee en een reservebroek. nu gaat S enn ook mee en die krijgt gekolfde melk mee en kleertjes. Luiers, billendoekjes, doeken en slabbers hebben ze of die gaan ook mee in de tas. Dus ik vind het gesjouw wel mee vallen. Ledikant en bedje, speelgoed hebben ze daar.
Als we een keer 's avonds weggaan dan vragen we een oppas (haal en breng ik omdat ze een dorp verder woont maar ik ben dan blij dat we iemand hebben). Gaan we vroeger op de avond weg dan gaat hij naar opa en oma, indien nodig eet hij daar en blijft hij ook daar slapen maar als hij niet wil dan gan ze naar ons huis en leggen ze hem in zijn eigen bedje.
Als we een keer 's avonds weggaan dan vragen we een oppas (haal en breng ik omdat ze een dorp verder woont maar ik ben dan blij dat we iemand hebben). Gaan we vroeger op de avond weg dan gaat hij naar opa en oma, indien nodig eet hij daar en blijft hij ook daar slapen maar als hij niet wil dan gan ze naar ons huis en leggen ze hem in zijn eigen bedje.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Re: Oppassen, waar? *Update*
Het is helemaal goed gegaan. Ze hebben een heerlijke dag gehad en hebben de hele dag bij ons gezetten en in de buurt rond gelopen. Stress om niets.... (echt iets voor mij) Voor volgende keer heb ik wel het eea geleerd, eerst goede afspraken maken en dan ook de dag doornemen, wat zijn de verwachtingen enzo. Ben wel blij dat het goed gegaan is, het is zeker voor herhaling vatbaar