Tenenkrommend vandaag, reacties op een kind dat in zijn driftbuien is gaan bijten: 'gewoon een keer terugbijten' (wordt door een ander ook nog leuk gevonden) of een ander 'ik zou kiezen voor je tanden poetsen en een knauw in zijn toges-je geven' waarna weer een ander: 'ik bijt/sla ook terug want ik laat me niet mishandelen, haha' of 'tegelijkertijd leer ik haar ook dat wanneer iemand anders haar slaat etc dat ze gerust terug mag slaan' of 'ze weten dondersgoed wat wel en niet mag want met een jaar hebben ze al besef van ja en nee en van pijn... dus nee je staat niet alleen en ja ik beet mijn zoon ook gewoon terug'.
Ik word een beetje verdrietig hiervan....
Facebook... soms meer informatie dan je wilt weten
Re: Facebook... soms meer informatie dan je wilt weten
Pff, ja dat is echt informatie waar je niet blij van wordt.
Afhankelijk van wat voor contact ik met zo iemand heb zou ik daar voorzichtig op reageren. Niet aanvallend ofzo, en niet in gesprek zelf maar via persoonlijk bericht ofzo. Als ik me nog meer aan iemand zou ergeren dan wordt tie gelijk ontvriend
Afhankelijk van wat voor contact ik met zo iemand heb zou ik daar voorzichtig op reageren. Niet aanvallend ofzo, en niet in gesprek zelf maar via persoonlijk bericht ofzo. Als ik me nog meer aan iemand zou ergeren dan wordt tie gelijk ontvriend

Ja dat had ik gedaan. In 1e instantie wel wat verbijsterd dat er uberhaupt gepiekerd werd over terugbijten, dat je dan toch eigenlijk zegt dat er gebeten mag worden maar vervolgens een wat mildere reactie met de uitleg dat ik ook niet de wijsheid in pacht heb en begrijp dat het heel moeilijk kan zijn de passende reactie op problemen te vinden maar dat een kind niet bewust pijn doet of dwars zit. Maar de meeste reacties kwamen daarna juist van anderen, er wordt heel wat afgebeten en geslagen als ik het zo lees.
Ik zit nu ook wat in dubio, of ik de eerste schrijfster nu ook maar gewoon verwijder uit de lijst, maar de ergste reacties komen van haar vrienden dus of dat dan terecht is?
Ik zit nu ook wat in dubio, of ik de eerste schrijfster nu ook maar gewoon verwijder uit de lijst, maar de ergste reacties komen van haar vrienden dus of dat dan terecht is?
Joh, ik zou mijzelf daar niet zo druk over maken. Internet is allemaal platte tekst. En dat zijn in mijn ogen opmerkingen die je niet al te letterlijk moet nemen, en als een geintje op moet vatten. Volgens mij zijn ze ook als geintje bedoeld.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Ik twijfel er niet aan dat het geen geintjes zijn...
Wat een lastig medium is internet en helemaal facebook dan.
Tja, je kan iemand ontvrienden, maar wat schiet je ermee op, alleen dat je die ideeën niet meer zal tegenkomen op fb.
Maar dat kan wel zo rustig zijn.
Ik neem aan dat als je in de gelegenheid zou zijn om in het echt hierover te praten dat je dat wel zou doen, en anders kan je niet veel anders doen dan te beseffen dat je niet de hele wereld kunt veranderen. Klinkt een beetje banaal misschien maar die gedachte helpt mij wel in dit soort situaties. Het is zoals het is soms.
Tja, je kan iemand ontvrienden, maar wat schiet je ermee op, alleen dat je die ideeën niet meer zal tegenkomen op fb.
Maar dat kan wel zo rustig zijn.
Ik neem aan dat als je in de gelegenheid zou zijn om in het echt hierover te praten dat je dat wel zou doen, en anders kan je niet veel anders doen dan te beseffen dat je niet de hele wereld kunt veranderen. Klinkt een beetje banaal misschien maar die gedachte helpt mij wel in dit soort situaties. Het is zoals het is soms.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)