Naar CB geweest

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Miranda
J&J HAWAII

Naar CB geweest

Bericht door Miranda »

Afgelopen donderdag moest Danique naar het CB voor de 2-jaar check.
Danique is nu 84 cm en 12,4 kg. Prima dus! Maar.... nu zat we wel wat hoger in de curve qua gewicht volgens de arts. Arghhhhhhhhhhhhhhh!!!!
Het is daar toch ook nooit goed hè....
Ik vind het wel prima, doe er niet zoveel op uit, ze gaat echt niet op dieet! :wink:
Praten was ook onvoldoende, ze moest nu toch echt al beter en meer praten. De fysio waar Danique ook komt verbaasd het niets dat ze zo weinig praat. Danique is een meisje wat heel aktief is en je kan niet én aktief zijn én leren praten tegelijk. Danique heeft gewoon een rotstart gehad en ze is nu druk met de schade inhalen. En ja, dat kost energie....

Ik vroeg me echt af donderdag wat ik op het CB deed.....

Even ter vergelijking: Marit was met haar 1e verjaardag 12,2 kg.... :D

Al met al doet Danique het nu dus prima (ook al denkt de arts er anders over :lol: )
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Mamalon
J&J HAWAII

Re: Naar CB geweest

Bericht door Mamalon »

Oh wat goed dat je gewoon je eigen conclusie trekt. Ik vind ook niets vreemds aan Danique's ontwikkeling, hoor! Dat kletsen komt allemaal wel. Enne overgewicht met BV kan niet, toch? Je weet zelf dat je voornamelijk gezonde dingen geeft.

Ik heb mezelf eens flink over de rooie gemaakt na CB bezoek. Maar dat vond ik het niet waard dus ik heb me voorgenomen alleen voor meten, wegen en vaccinaties naar het CB te gaan, voor de rest naar de huisarts. Dat gaf mij rust.
Mamalon
KarinH

Bericht door KarinH »

Fijn dat het goed gaat met Danique, maar ik kan me voorstellen dat je een beetje baalt van dat geneuzel. Wonderbaarlijk hoe ze toch altijd weer commentaar kunnen hebben (op de verkeerde dingen).

Uit nieuwsgierigheid heb ik even zitten spieken, Eveline was met 2 jaar 84 cm en 12 kg, en 'lekker gemiddeld'. Dus waar die CB arts het over heeft?? :roll:

Ik heb het ook niet zo op het CB. Het onze heeft nooit gesignaleerd dat Christian autisme heeft, met een ontwikkelingsachterstand van 1-2 jaar! (terwijl ik dacht dat het 'vroegtijdig signaleren' van mogelijke achterstanden/problemen juist hun taak was)

Lekker je eigen ding blijven doen dus!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

KarinH schreef:Fijn dat het goed gaat met Danique, maar ik kan me voorstellen dat je een beetje baalt van dat geneuzel. Wonderbaarlijk hoe ze toch altijd weer commentaar kunnen hebben (op de verkeerde dingen).

Uit nieuwsgierigheid heb ik even zitten spieken, Eveline was met 2 jaar 84 cm en 12 kg, en 'lekker gemiddeld'. Dus waar die CB arts het over heeft?? :roll:

Ik heb het ook niet zo op het CB. Het onze heeft nooit gesignaleerd dat Christian autisme heeft, met een ontwikkelingsachterstand van 1-2 jaar! (terwijl ik dacht dat het 'vroegtijdig signaleren' van mogelijke achterstanden/problemen juist hun taak was)

Lekker je eigen ding blijven doen dus!
Haha, zo zie je maar weer: geen enkel CB is hetzelfde (of zou 't in die 400 gram zitten dat ze te zwaar is? :lol: ). Nou moet ik wel zeggen dat ik de curve van het CB niet goed heb bekeken hoor, vond 't niet zo interessant... :wink: De arts zegt 't dus ik laat 'm lekker met z'n idee. Zeurt hij ook niet verder! :D
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Vreemde snuiter die arts. Ze is licht en klein. De combinatie kan wel wat zwaarder uitvallen maar dan nog. je zou verwachten dat ze gauw ineens gaat groeien.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Toch zou ik de opmerking over de taalontwikkeling niet wegwuiven. Ontstoken oortjes of vocht achter de oren zijn dingen die de taalontwikkeling onnodig in de weg kunnen staan. Zou ik zeker even checken.

Het zal ook de manier zijn waarop het gezegd werd (wat een hork).
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Annemarie schreef:Toch zou ik de opmerking over de taalontwikkeling niet wegwuiven. Ontstoken oortjes of vocht achter de oren zijn dingen die de taalontwikkeling onnodig in de weg kunnen staan. Zou ik zeker even checken.

Het zal ook de manier zijn waarop het gezegd werd (wat een hork).
Doe ik ook niet hoor Annemarie. Ik houd het echt wel in de gaten. Maar sinds Marit naar school gaat praat Danique steeds beter en meer, vandaar dat ik ook niet twijfel aan haar oortjes oid.
Mocht het zo blijven dan trek ik echt wel aan de bel.
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

irritant hoor dat een arts van een CB zo kan zeuren.
en overgewicht? ze zeggen toch altijd dat baby-vet ook tot het derde jaar mag blijven?

als jou gevoel zegt dat het goed gaat, zou ik zeker je gevoel volgen!

knap dat je de conclusie van de arts zo naast je neer kunt leggen!
Trotse mama van J en T
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Nanda schreef:irritant hoor dat een arts van een CB zo kan zeuren.
en overgewicht? ze zeggen toch altijd dat baby-vet ook tot het derde jaar mag blijven?

als jou gevoel zegt dat het goed gaat, zou ik zeker je gevoel volgen!

knap dat je de conclusie van de arts zo naast je neer kunt leggen!
Danique heeft niet eens echt babyvet, valt echt wel mee. Marit, die had pas babyvet......
EN dat ik de conclusie zo makkelijk naast me neer kan leggen: tja, dat heeft tijd gekost. Met Marit kon ik dat ook niet, maar het gaat me steeds makkelijker af!
Plaats reactie