ik heb het mezelf moeilijk gemaakt

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marjo

ik heb het mezelf moeilijk gemaakt

Bericht door Marjo »

Dat zei een vriendin van de week tegen mij ''je hebt het jezelf ook wel erg moeilijk gemaakt". Ze doelde op bv geven aan een tweeling, 2 meisjes met zuigbehoefte die geen speen willen, het liefst aan de borst in slaap vallen, verschillende of geen ritmes hebben en een meisje dat niet uit een flesje wil drinken. En dat ik door dit alles heel lastig even van huis kan. Ze had wel veel respect voor mij :roll: . Werkt echt zo demotiverend en het laat me niet los.
Willen jullie zeggen dat 't onzin is?
Nanda
J&J SANTORINI

Re: ik heb het mezelf moeilijk gemaakt

Bericht door Nanda »

jeetje! daar zit je nu echt niet op te wachten!
ik heb diep respect voor je!
ik hoop dat je snel door deze lastige periode heen bent en er weer volop van kan genieten!
Trotse mama van J en T
AstridJordi
J&J SANTORINI

Bericht door AstridJordi »

Ah bah, op zulke opmerkingen zit je niet te wachten natuurlijk. En het slaat ook nog eens nergens op. Je doet het
hartstikke goed. Je geeft je tweeling het allerbeste wat er is, dus..... maar daarom is het nu wel even pittig. Ik heb in ieder
geval groot respect voor je! Je bent een topper!
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Nee joh, je hebt het jezelf niet moeilijk gemaakt. Je geeft je meiden wat het beste is voor ze. Dat is je bewuste keuze geweest, waar jij je het beste bij voelt. En je doet het super!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Nou daar ben je mooi klaar mee zeg. Je hebt verdorie alles over voor je meisjes. Je geeft ze de beste voeding en beste start die je ze geven kan. Of je er nu 1 of 2 hebt je niet uit het veld laten slaan en bent er open in gegaan.
Natuurlijk is het ontzettend lastig met kindjes die je ontzettend veel nodig hebben. Het is nu ontzettend pittig maar ze worden steeds ouder en het zal ook steeds makkelijker gaan met de voedingen.

Je mag super trots zijn op jezelf en je vriend. Keuzes die je maakt zijn jou keuzes en andere moeten daar toch respect voor hebben.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Volgens mij doe je gewoon wat natuurlijk is en wat erbij hoort. Eigenlijk is het toch ook makkelijker. Stel je hebt voor de een net de fles klaar en dan wil de ander... dan kan je moeilijk de een de fles geven en voor de andere eentje voorbereiden ;)

Het zal vast niet altijd even makkelijk zijn, maar dat is met een tweeling volgens mij wel normaal. Laat je niet gek maken, je doet het goed!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Weetje, op zo'n moment kan je er niets mee en weet je ook niets te zeggen en ben je soort van flabbergasted en dan achteraf denk ik: had ik maar....

Jij maakt de keuzes die jij maakt. Jij kiest ervoor om je meisjes niet te laten huilen, om er voor hen te zijn, om ze lief te hebben en ze te geven waar ze behoefte aan hebben. Eigenlijk maak jij het jezelf helemaal niet moeilijk. Je bent er voor je mooie lieve meisjes en hoe zwaar het nu ook is voor jou (en dat is het Ik weet er een beetje van) Uiteindelijk krijg je het allemaal terug in een goede manier. Echt echt echt! Ik vind je een kanjer en een held!!! Het wordt echt echt echt! beter.
Dikke knuffel voor jou!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Mare schreef:Volgens mij doe je gewoon wat natuurlijk is en wat erbij hoort. Eigenlijk is het toch ook makkelijker. Stel je hebt voor de een net de fles klaar en dan wil de ander... dan kan je moeilijk de een de fles geven en voor de andere eentje voorbereiden ;)
Neem van mij aan dit is helemaal waar, daar word je ook gek van (al hebben wij er maar 1)
Volgens mij doe je het harstikke goed en ik heb diep respect voor je, ga zo door!!!!
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Dorien schreef:Weetje, op zo'n moment kan je er niets mee en weet je ook niets te zeggen en ben je soort van flabbergasted en dan achteraf denk ik: had ik maar....

Jij maakt de keuzes die jij maakt. Jij kiest ervoor om je meisjes niet te laten huilen, om er voor hen te zijn, om ze lief te hebben en ze te geven waar ze behoefte aan hebben. Eigenlijk maak jij het jezelf helemaal niet moeilijk. Je bent er voor je mooie lieve meisjes en hoe zwaar het nu ook is voor jou (en dat is het Ik weet er een beetje van) Uiteindelijk krijg je het allemaal terug in een goede manier. Echt echt echt! Ik vind je een kanjer en een held!!! Het wordt echt echt echt! beter.
Dikke knuffel voor jou!
Hier sluit ik mij helemaal bij aan! En morgen ga ik in real life zien hoe goed jouw meisjes het doen op jouw melk!! Ga alsjeblieft niet twijfelen aan jezelf, is echt niet nodig.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Alsof je die borstvoeding voor jezelf geeft. Je meisjes hoeven geen second-best, geen halftijd, geen 'zo-makkelijk-mogelijk'. Ze krijgen full-time mama, zelfs al zijn ze met z'n tweeen. Het is zeker pittig om een goede mama te zijn! Voor 1 kindje, laat staan voor 2.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Natuurlijk is dat onzin.

En of je ze nu bv of kv geeft, een tweeling is gewoon zwaarder dan 1 baby. Wat had je dan moeten doen? Er zaten er nu eenmaal 2 in je buik.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

En tuur ijk maak je het jezelf wat moeilijker. Je geeft bv en dat is nou eenmaal meer moeite. Dat was het in mijn geval zeker. Maar dat doe je niet voor je lol, maar omdat dit nu eenmaal het beste voor je meisjes is.

Het is zwaar! En door het slaapgebrek komt het dubbel zo hard binnen. Maar jij doet het super! Wees maar trots op jezelf. Wij zijn het zeker!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Ik zou het geloof ik niet zo opvatten. Ja, ergens maak je het jezelf niet makkelijk als je bv geeft en idd al helemaal niet aan een tweeling. Je kiest niet voor de gemakkelijke weg van een fles geven.
Het is juist een compliment dat jij al deze moeite voor je kindertjes neemt. Je wilt het beste voor ze en dus heb je daar wat voor over. Dus eigenlijk ben je gewoon een onwijze kanjer. Laat je vooral niet het gevoel aanpraten dat je zelf schuld hebt aan het feit dat het zwaar is. Het is zwaar, maar dat heeft een goede reden.
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
jolan-da34
J&J SANTORINI

Bericht door jolan-da34 »

Wel lastig misschien, maar is dat erg? Het lijkt me tig keer makkelijker dan keer op keer voor elke voeding flesjes uitkoken, fles geven, meiden voor je in de mc ipv lekker dict tegen je aan omdat je wel 2 tegelijk bv kunt geven op schoot maar niet 2 tegelijk flesjes (misschien kan het met kunst en vliegwerk)

En weet je, voor ze 18 zijn is het helemaal voorbij, dit is een tijdelijke investering.
Succes met doorbikkelen, je bent lekker bij je dochters thuis.

Enne... het is ook nog goed voor je portemonnee, want 1, je geeft bv dus je bespaart en 2 je komt de deur haast niet uit dus geen tijd voor impulsaankopen. :)
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

He meis, je hebt het gewoon even zwaar he? Wat naar dat een vriendin je dan juist hetgeen zegt wat jou onzeker maakt...
Het eerste jaar is overleven en zeker met een tweeling is het nóg des te pittiger, of je nu borst of flesvoeding geeft. Niemand garandeert je dat het makkelijker was gegaan met een fles hoor...
Je mag trots zijn op jezelf dat je het allemaal maar voor elkaar bokst! Ik ben het iig wel op jou!

Fijn dat Miranda morgen even komt om je te helpen. Zelfs al zou het enkel maar uitdraaien op gezellig theeleuten, jij even mag zijn wie je bent, even mag zeggen hoe zwaar het werkelijk is zonder daar een oordeel of afwijzing voor te krijgen. Geniet er van meis!!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Marjo

Bericht door Marjo »

Dank jullie allemaal :verliefd: .
Positieve van vandaag is dat A noukje haar duimpje heeft gevonden en hierdoor makkelijker in slaap is gevallen. Ziet er zo schattig uit. Ik was E vi aan het troosten en hoorde en enorm gesmak.
Eigenlijk bedoelt die vriendin het ook niet zo, maar dat is wel precies hoe het overkomt in tijden van kwetsbaarheid en onzekerheid. Vandaag heb ik veel aan jullie lieve woorden!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

je kan het ook als een compliment zien;
je maakt het jezelf wel moeilijk, oftewel je kiest niet automatisch voor de makkelijkste manier voor jezelf, maar kiest dat wat je denkt wat goed is voor je kindjes. En dat is soms best pittig voor jezelf, maar geen reden om dan maar voor de "makkelijkste" manier te kiezen.
Misschien is ze wel jaloers op je omdat zij dat niet op zou kunnen brengen?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

kaatje71 schreef:je kan het ook als een compliment zien;
je maakt het jezelf wel moeilijk, oftewel je kiest niet automatisch voor de makkelijkste manier voor jezelf, maar kiest dat wat je denkt wat goed is voor je kindjes.
Ja, inderdaad. En weet je Marjo, dat kom je nog vaker tegen straks als ze ouder worden, als je bepaalde keuzes maakt (laatst kreeg ik nog te horen dat ze niet snapten dat ik J eroen van judo af had laten gaan en nu dus een extra ´taxirit´ naar de tafeltennis moest maken want ik maakte het mezelf zo moeilijk) maar je maakt je keuzes voor je kinderen, niet alleen voor jezelf.

Alleen weet ik uit ervaring ook wel dat júist met bv dat zo persoonlijk is dat je dan extra geraakt wordt.
:crazy:
Marjo

Bericht door Marjo »

Angelique schreef:
kaatje71 schreef:je kan het ook als een compliment zien;
je maakt het jezelf wel moeilijk, oftewel je kiest niet automatisch voor de makkelijkste manier voor jezelf, maar kiest dat wat je denkt wat goed is voor je kindjes.
Ja, inderdaad. En weet je Marjo, dat kom je nog vaker tegen straks als ze ouder worden, als je bepaalde keuzes maakt (laatst kreeg ik nog te horen dat ze niet snapten dat ik J eroen van judo af had laten gaan en nu dus een extra ´taxirit´ naar de tafeltennis moest maken want ik maakte het mezelf zo moeilijk) maar je maakt je keuzes voor je kinderen, niet alleen voor jezelf.
Mooi gezegd!! Ik verban de opmerking uit mijn hoofd en wissel hem in voor deze :P
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Iedereen voor me heeft het al mooi verwoord, maar ik wil toch ook nog even zeggen dat ik echt respect voor je hebt! Jouw meisjes boffen met zo'n moeder.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Eliza

Bericht door Eliza »

jolan-da34 schreef:Wel lastig misschien, maar is dat erg? Het lijkt me tig keer makkelijker dan keer op keer voor elke voeding flesjes uitkoken, fles geven, meiden voor je in de mc ipv lekker dict tegen je aan omdat je wel 2 tegelijk bv kunt geven op schoot maar niet 2 tegelijk flesjes (misschien kan het met kunst en vliegwerk)
Precies, dat wilde ik ook schrijven. Lijkt me echt vreeslijk om midden in de nacht naar beneden te moeten of 1 of 2 flesjes klaar te maken. Ik zou dan helemaal klaar wakker zijn.
Je bent een topper en ik geloof er niets, maar dan ook niets van, dat je het je makkelijker kunt maken door flesvoeding te gaan geven!
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Zou een flesje zoveel makkelijker zijn dan? dan mag je niet te veel geven, ook niet als ze wel honger hebben, meer kans op allergi:en noem maar op.

tja de voedingen komen nu wel op jou neer, maar jou meisjes hebben maar mooi geluk met zo'n mama.
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Nou ik heb diep respect voor jullie dat jullie het zo goed doen.
En weet je, het is nu misschien even heel zwaar en dat is logisch met een tweeling, maar het wordt echt beter naar mate ze ouder worden. Als ze bijvoeding gaan krijgen en minder afhankelijk worden....en wat is dan uiteindelijk dat ene jaar op een mensen leven dat je zo hard nodig bent. Jij kiest het beste voor je meisjes en dat is niet altijd het makkelijkste, maar dat hoeft ook niet als jij maar achter je keuze staat.
Ga zo door en nogmaals petje af hoor!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Ik heb altijd zoveel respect voor iemand die een tweeling borstvoeding geeft. Echt super dat je het doet en hoe moeilijk het ook is, je doorzet. Dus, trek je niet teveel van die vriendin aan en weet dat er mensen zijn die er heeeeeeeeeeeeel anders over denken!!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Jammer dat je vriendin niet aanvoelt welke steun je nu nodig hebt. Even ongeacht wat het inhoudt om het jezelf 'moeilijk' of 'makkelijk' te maken (kan je het jezelf uberhaupt makkelijk maken met een baby-tweeling??? ), iemand maakt keuzes op basis van wat hij/zij denkt dat het beste is. Het zou fijn zijn als je vanuit je omgeving dan steun krijgt, ipv te horen dat het je eigen schuld is als je iets zwaar vindt. Het enige wat je vriendin nu bereikt is dat je bij haar niet meer jezelf durft te zijn.
En bovendien denk ik ook echt dat het onzin is. Nu stillen je 2-ling meiden misschien hun zuig/mama/knuffel/behoefte aan de borst, maar als jij ze de borst niet zou geven, dan zouden ze die behoefte toch echt op een andere manier willen stillen.

En even heel concreet: ik ken iemand die een 2-ling heeft van nu 1,5 jaar. Ze is heel snel gestopt met de bv, maar ook zij heeft de baby-tijd van haar 2-ling als mega zwaar ervaren.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
wennetje

Bericht door wennetje »

ONZIN!!! Je bent een vreselijke kei dat je borstvoeding aan je tweeling geeft!!! Ik weet niet hoe goed die vriendschap is maar als die je veel waard is zou ik haar wel vertellen dat dit je niet helpt want anders hoor je dat een volgende keer weer. Het zou meer helpen als ze je vriezer vol zou stouwen met lekkere maaltijden, eens de weekendboodschappen voor je haalt. De oudste eens een dag op stap neemt zodat jij lekker met je tweeling kunt koetelen (aan de borst!) of een oogje op de tweeling houdt terwijl jij een uur in bad gaat zitten. Een tweeling is niet makkelijk, ook niet met kunstvoeding. Eerlijk gezegd zou me dat nog lastiger lijken want zeg nou zelf: wat is heerlijker dat jij altijd troost en eten bij je hebt? Niet afgemeten hoeveelheden, niet eerst klaarmaken en opwarmen, niet meesjouwen, etc.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik geloof dat ik als ik het even zwaar heb, ik dit draadje ga lezen en dan kan ik er weer een hele week tegenaan. Dank jullie wel :verliefd: .
Nu gaat het weer wat beter met me en dan laat ik me minder beinvloeden door zoiets. Overigens, nu moet ik haar toch even verdedigen, heeft ze het echt niet zo bedoeld hoor. Het is meer hoe het op een moment dat ik kwetsbaar was binnenkwam. Zelf heeft ze een babytje van 3 weken ouder dan ik en is ze een grote steun voor me!
wennetje

Bericht door wennetje »

Dat is het ook meestal: ze heeft het ongetwijfeld niet naar bedoeld. Daarom kan het juist zo goed zijn om haar te vertellen waar ze je wel mee helpt.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Marjo, ik heb vandaag met eigen ogen kunnen zien hoe zo'n geweldige moeder jij bent voor je meiden. Je doet het echt super!
En je meiden, dat zijn gewoon schatten, wat een lieve meisjes heb je! (met een hoog knuffelgehalte :D )
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Plaats reactie