Al een week geen poepluier meer

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van W

Al een week geen poepluier meer

Bericht door mama van W »

Hoi

M is pas 3 maanden en heeft al een week geen poepluier meer gehad. Bij W had ik dit nooit. Ze lijkt er niet echt veel last van te hebben, al laat ze ruikende windjes en soms borrelt het wat... Is dat normaal? Qua voeding is er niets veranderd.

Ik moet morgen op consultatie ivm 3 maanden prikjes dus ik vraag het dan ook even aan de kinderarts.
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Hier zou ik me zorgen gaan maken want er wordt wat afgepoept. Maar bij andere kinderen hoeft dit geen probleem te zijn. Wel efficient, weinig afvalstoffen voor een beter klimaat.
Ves

Bericht door Ves »

Krijgt ze borstvoeding? Dan kan het wel. V incent had dat ook, ik denk vanaf een maand of 3 a 4. Soms bleef het wel 1,5 week uit... en dan had hij er wel last van.
mama van W

Ja hoor, borstvoeding.
Wat deden jullie dan?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

chris en femke hadden ook af en toe een dag of 10 geen poepluier. zolang het kindje er geen last van heeft, en volledig borstvoeding krijgt is het niet erg.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ves

Bericht door Ves »

mama van W schreef:Ja hoor, borstvoeding.
Wat deden jullie dan?
Gewoon afwachten... Toen het een keer bijna 2 weken wegbleef zijn we naar de ha geweest en hebben we een klysma gekregen.
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

L aura poepte altijd maar eens per week op die leeftijd. Op een gegeven moment werd ze wel huilerig en ging ik een beetje draaien met haar beentjes, buikje masseren, en dan kwam het vaak en zat ze meteen van boven tot beneden onder....
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Mamarielle
J&J SANTORINI

Bericht door Mamarielle »

herkenbaar hoor, zowel Lucas als Jonathan poepten als baby heel weinig; er kon zo een week tot 1,5 week tussen zitten. Bij volledige borstvoeding en als het kindje er geen last van heeft kan dit een heel normaal patroon zijn.
mama van W

OK heel goed hoor... Ben ik meteen gerustgesteld.
Met de thermometer wilde vorige week wel lukken maar voorlopig nog niet, er zit ook geen poep klaar (want het tipje blijft proper).
Misschien vraag ik morgen dan gewoon niets aan de kinderarts en zie ik wel... als ze er last van krijgt bel ik wel even de huisarts volgende week of zo.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Had Joela ook, soms zomaar anderhalve week niks, dan weer twee keer per dag. geen pijl op te trekken.

Zorg dat de luiers goed recht zitten... :P
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Hier ook niets bijzonders op die leeftijd. Bij Wytse viel het wel mee, ik geloof dat zijn record 8 dagen was, maar Marrit liet er wel eens 2 weken tussen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik deed dan een theelepel olijfolie door de gekolfte moedermelk, masseerde zijn anusje en deed beentjes goed in hurkhouding. Was gegarandeerd bingo!
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

We hebben het een keer gehad dat ze er last van begon te krijgen. Toen buikje gemasseerd, gefietst met haar beentjes. Maar wat hier uiteindelijk hielp, was in de tummytub met lekker warm water. Daar ontspande ze eindelijk in en al snel werd het badwater geel..... :D Baby bevrijd en weer happy.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hier ook regelmatig gehad. Bij volledige borstvoeding kan het echt geen kwaad. Helpen met een thermometer zou ik niet zo gauw doen en ook zeker niet te vaak want dan kan (ik zeg kan, gebeurt natuurlijk niet na 1x proberen) de sluitspier lui worden en het niet meer zelf willen doen.
Als je het idee hebt dat ze er last van heeft dan zou ik inderdaad wat masseren, met de beentjes fietsen of inderdaad de tummy tub en heet water.
Bij Finn duurde het soms wel 2 weken dus ik was bij Liv voorbereid ;) Oh en die windjes, pfffffff heeeeeeeeeel normaal!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... inken.html

kijk even bij "de ontlasting van de baby"
Bij sommige baby's die borstvoeding krijgen kan het ontlastingspatroon na de leeftijd van drie tot vier weken plotseling veranderen van meerdere keren per dag tot één keer in drie dagen of nog minder. Er zijn baby's die tot 20 dagen of langer gaan zónder ontlasting. Zolang de baby het verder goed maakt en de ontlasting de gebruikelijke pasta-achtige of zachte, gele poep is, is dit geen constipatie en vormt het geen reden tot zorg. Omdat medicatie voor dingen die normaal zijn niet nodig en niet wenselijk is, is een behandeling hiervan niet nodig of wenselijk
aldus Jack Newman (BV goeroe)
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
linda7116

Bericht door linda7116 »

Wat deden jullie dan?
lotte had dat als baby ook. die had ook geloof ik 1x per week een poepluier. tegen mij werd gezegd dat de voeding dan erg goed afgestemd is op het kindje dat er verder geen 'afvalstoffen'(?) zijn.
toen ze later bijvoeding en de fles kreeg ging ze veel meer poepen
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

linda7116 schreef:
Wat deden jullie dan?
lotte had dat als baby ook. die had ook geloof ik 1x per week een poepluier. tegen mij werd gezegd dat de voeding dan erg goed afgestemd is op het kindje dat er verder geen 'afvalstoffen'(?) zijn.
toen ze later bijvoeding en de fles kreeg ging ze veel meer poepen
Dat klopt.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
mama van W

Vandaag had ze een volle luier, na 1,5 week; zag er perfect normaal uit dus geen zorgen hier...
mama van W

Re: Al een week geen poepluier meer

Zo gaat het al een hele tijd, om de anderhalve week, en dan plots eens twee keer per dag, of maandag en woensdag.... en dan weer anderhalve week niet meer.
Morgen is het echter al drie weken geleden dat ze een poepluier had. Ik maak me wat zorgen. Heb al eens met de thermometer geprobeerd maar er hangt geen poep aan, dus ik denk dat er nog niets klaar zit. Vannacht was haar buikje aan het rommelen maar echt huilen of last heeft ze er niet van. Wacht ik nog even af? Onze huisarts is met vakantie tot volgende week maandag en heb geen zin om hiervoor naar de kinderarts te bellen...
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

krijgt ze nog steeds volledige bv of ook al bijvoeding?
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
mama van W

Nee hoor, volledig borstvoeding en nog geen bijvoeding. Ze is inmiddels 5 maanden geworden. Ze drinkt vaak en plast veel.
Als ik op mijn gevoel af ga, zou ik gewoon willen afwachten, ze zal wel eens een keertje poepen zeker?
mama van W

Mja toch maar even naar de kinderarts gebeld. Zolang ze goed drinkt en plast en nergens last van heeft, buikje niet gezwollen... gewoon afwachten. Ze heeft even bij bv-deskundige van 't ziekenhuis geïnformeerd en die beaamde dat.
Ziezo, wedden dat ze morgen poept? :P
Ben ik ook weer even tevreden over mijn bv-vriendelijke kinderarts :toost:
Plaats reactie