Ev wil niks drinken iemand tips?
Ev wil niks drinken iemand tips?
Ev wil niets drinken. Ze is al een week niet helemaal in orde. Zaterdag al paar keer bij de HAP geweest en uiteindelijk bij de ka omdat ze erg slecht ademde. Daarna ging het op en af. Sinds gisteren weigert ze echter te drinken. We dwingen haar nu mbv een spuitje (heel onhandig als je toevallig alleen een 1 ml spuitje in huis hebt). Iemand nog tips? We hebben al verschillende soorten drinken geprobeerd, evenals verschillende manieren om te drinken (beker, fles, rietje). Ze drinkt nog wel wat bij mij, maar ook dat niet van harte.
Re: Ev wil niks drinken iemand tips?
Wil ze wel wat eten? soms wil waterige appelmoes wel, dan komt er toch vocht binnen.
Of waterijsjes likken? Het is niet veel vocht, maar altijd meer dan niets.
Enig idee waarom ze niet wil drinken, doet het pijn?
Of waterijsjes likken? Het is niet veel vocht, maar altijd meer dan niets.
Enig idee waarom ze niet wil drinken, doet het pijn?
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
- channiemam
- J&J HAWAII
Is E nog kortademig? Zo ja dan terug naar de ha want slecht drinken is het eerste 'symptoom voor benauwdheid.
Ik zou haar wAt cola geven in het spuitje. De grote moleculen suiker houden het vocht beter vast in de darmen en kan het beter opgenomen worden.
Evt in combinatie met banaan en naturelchips want dan heeft ze ors binnen.
Waterijsje? Koelt lekker en geeft toch vocht. Evt zelf ijs maken van vers fruit met wat bv?
Ik zou haar wAt cola geven in het spuitje. De grote moleculen suiker houden het vocht beter vast in de darmen en kan het beter opgenomen worden.
Evt in combinatie met banaan en naturelchips want dan heeft ze ors binnen.
Waterijsje? Koelt lekker en geeft toch vocht. Evt zelf ijs maken van vers fruit met wat bv?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Als je uitlegt waarom, kun je misschien ook wel een wat groter spuitje krijgen/kopen bij een apotheek.
Verder geen tips, maar als je het niet vertrouwt, naar de huisarts gaan hoor!
Verder geen tips, maar als je het niet vertrouwt, naar de huisarts gaan hoor!
Groetjes,
Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)
Met liefs en lapjes
Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)
Met liefs en lapjes
Manlief heeft ondertussen een groter spuitje gehaald. Wij hebben een apotheekhoudende huisarts, dus hij heeft meteen het advies gekregen om morgen een afspraak te maken bij de ha als het dan niet beter gaat.
Ik vermoed zelf dat ze dat virus heeft dat nu erg rondwaard, dus benauwdheid, keelpijn, hoofdpijn, draaierigheid. De benauwdheid is wel een stuk beter dan afgelopen weekend, hoewel ze nog wel hoorbaar ademt en nog wel iets kortademig is. Keelpijn en hoofdpijn is natuurlijk moeilijk te controleren, maar ik kan me goed voorstellen dat de keelpijn reden is voor het niet willen drinken. Draaierigheid is ook lastig te controleren, ik merk echter wel dat ze wat minder stabiel loopt en vaker valt, hoewel dat het ook goed kan dat dat door oorpijn veroorzaakt wordt.
@Channiemam, dank je voor de adviezen, ik zal ze zo doorbellen richting mijn man. Bahlve drogere luiers heeft ze nog geen echte uitdrogingsverschijnselen, maar als ze zo doorgaat dan gaat dat niet lang meer duren.
@Monika, die appelmoes doen we inderdaad al, die wil ze gelukkig nog wel, hoewel ook steeds maar een klein beetje.
Ik vermoed zelf dat ze dat virus heeft dat nu erg rondwaard, dus benauwdheid, keelpijn, hoofdpijn, draaierigheid. De benauwdheid is wel een stuk beter dan afgelopen weekend, hoewel ze nog wel hoorbaar ademt en nog wel iets kortademig is. Keelpijn en hoofdpijn is natuurlijk moeilijk te controleren, maar ik kan me goed voorstellen dat de keelpijn reden is voor het niet willen drinken. Draaierigheid is ook lastig te controleren, ik merk echter wel dat ze wat minder stabiel loopt en vaker valt, hoewel dat het ook goed kan dat dat door oorpijn veroorzaakt wordt.
@Channiemam, dank je voor de adviezen, ik zal ze zo doorbellen richting mijn man. Bahlve drogere luiers heeft ze nog geen echte uitdrogingsverschijnselen, maar als ze zo doorgaat dan gaat dat niet lang meer duren.
@Monika, die appelmoes doen we inderdaad al, die wil ze gelukkig nog wel, hoewel ook steeds maar een klein beetje.
Afgelopen week ook met Jeremy gehad, wilde ook helemaal niets meer
toen theelepeltjes ors gegeven elke 5 minuten een paar theelepeltjes.
ha gaf hier ook de tip met cola. als hij alle andere vochthoudende dingen weigerde.
ik hoop dat je meisje snel weer opknapt!!
toen theelepeltjes ors gegeven elke 5 minuten een paar theelepeltjes.
ha gaf hier ook de tip met cola. als hij alle andere vochthoudende dingen weigerde.
ik hoop dat je meisje snel weer opknapt!!
Trotse mama van J en T
Naar de ha geweest. Hij adviseerde flink paracetamol en dan hopen dat ze vanzelf weer wat gaat drinken. Ze heeft net idd een paar slokjes gedronken en daarna 2,5 knijpfruitje (speciaal voor deze gelegenheid in huis gehaald) weggewerkt. Het lijkt dus te werken. Ze zit zichzelf nog wel vreselijk in de weg nu, niets is goed. Meestal is dat een teken dat het beter gaat, ze voelt zich te goed om te hangen, maar niet goed genoeg om iets te ondernemen.