negatieve aandacht vragen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
kaatje71
J&J MALEDIVEN

negatieve aandacht vragen

Bericht door kaatje71 »

Silke is eigenlijk continue de grenzen aan het verkennen. Prima, maar het gevolg is dat ik de hele dag aan het ingrijpen ben en dat wordt er niet gezelliger op. In de loop van de dag verlies ik dan ook wel nogal eens mijn geduld.
Ik probeer al zo veel mogelijk niet te zien en te reageren op wat ik vind dat ècht niet kan, maar dan nog ben ik min of meer doorlopend aan het corrigeren ( zo voelt het ten minste). Zoals bijvoorbeeld met pen op de muur tekenen, dingen afpakken van haar zusje, het kantoor van mijn vriend binnen lopen, dingen wegsmijten als ze geen zin er meer in heeft ( zowel speelgoed als eten), lopen met haar drinken (en knoeien dus), enzovoorts........
Ook krijgt ze genoeg positieve aandacht zou ik denken, maar als dat dan klaar is- of het nu 10 minuten was of anderhalf uur- dan begint het gejengel weer. Ook om van alles vragen wat niet mag en dan hèèl boos worden ( slaan en knijpen) als ik nee zeg, ook als ik die boodschap leuk probeer te verpakken met een positief bericht erbij.

Herkenning? Dat zou al heel fijn zijn.
Zou het ooit overgaan, nu lijkt het zo`n vicieuze cirkel van negatieve aandacht vragen en ik doe al van alles om dat te doorbreken, ik zou ook niet weten hoe er anders mee om te gaan dan ik al doe.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
michelle
J&J SANTORINI

Re: negatieve aandacht vragen

Bericht door michelle »

Oh echt heeeeeeeeeeel veel herkenning hier op het moment. Ik blijf inderdaad maar nee zeggen, en dat doe ik alleen wanneer het echt moet. Vandaag heeft hij o.a. Jasmijn 2x geslagen, continue de wipstoel met haar erin verplaatsen etc. Gek word ik ervan, maar ja, wat te doen inderdaad...
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Heel herkenbaar! Nora was op die leeftijd ook zo. Die had dagen dat een stuk of tien driftbuien van een half uur geen uitzondering waren. Nu is het een stuk minder, gelukkig, maar nog heeft ze dagen dat ze continu de grenzen aan het opzoeken is.

Erg vermoeiend is het! Maar ik weet wel dat als je maar consequent blijft het sneller beter gaat. Succes!
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik voel me soms ook een draak van een moeder. En dan ook nog al dat moeilijke, dwarse, boze gedrag het liefst in de ochtend als ik naar mijn werk moet en dan heb ik de wekker al 10 minuten eerder gezet om wat meer ontspannen het aan te kunnen pakken (en die was al ruim gezet zeg maar)... :-( vanmorgen 3 keer me even omgedraaid en tot 10 geteld om mijn geduld niet al te veel te verliezen en ook heel duidelijk benoemd dat ik erg boos was door zijn gedrag en mijn geduld verloor. Uiteindelijk bond hij in maar natuurlijk was ik weer te laat op mijn werk.

Weet je hoe ik me zelf even troost en energie geef: op internet struinen naar info over de peuterpuberteit. Overal staat dat het zo'n belangrijke fase is, dat het zo goed is voor de ontwikkeling van het kind, zijn zelfvertrouwen, zijn persoonlijkheid, etc. Dat het een zeer goed teken is dat je peuter dat juist thuis doet, dat het een teken is dat het die veiligheid ervaart dat jij toch wel van hem/haar blijft houden, etc. Uiteindelijk ben ik dan weer trots op mijn ventje dat hij zo'n pittig mannetje is met een hele sterke eigen wil en heb ik weer wat meer geduld.
(achja, het blijft behelpen ;-) )
Laatst gewijzigd door wennetje op do nov 10, 2011 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Doet ze het al lang? Of is het echt iets van de laatste tijd, misschien kun je nog even terugdenken wanneer het begonnen is en of je daar nog iets uit af kan leiden? Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet graag terugdenk aan de periode dat E vi drie was, die winter was het hier niet erg gezellig in huis. Buitenshuis ging het overigens het beste. Dus wij deden elke dag een boodschapje bij de Plus, waren regelmatig in de Intratuin, het park, etc.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

oh ja fijn die herkenning ( voor mij dan ;-) ).
Of ze het al lang doet...wel een poos ja, maar het lijkt wel steeds wat heftiger te worden beetje bij beetje.
Buitenshuis is ze een heel lief en stil schattig meisje ja. Nouja, dat is ook wel goed zo, beter dan andersom.
Ik ga ook wel elke dag naar buiten en dan gaat het inderdaad beter, ook toen het mooi weer was met in de tuin spelen. Misschien dat het me daarom meer opvalt nu. Ze gaat nog wel in de tuin spelen maar komt dan na 1 minuut binnen. ::wink:
En voor haar vast wel goed dat ze zo`n sterke persoonlijkheid heeft.... ::wink:
Mir

Bericht door Mir »

Klinkt als Reinout, ik ben blij dat hij over 4 maanden naar school gaat.
Mir

Bericht door Mir »

En ik hoop dat het vandaag wel een hele fijne dag wordt. Van harte gefeliciteerd!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Mir schreef:En ik hoop dat het vandaag wel een hele fijne dag wordt. Van harte gefeliciteerd!
ze was vandaag op het kdv en heeft heel veel aandacht gekregen vandaag, heel erg jarig geweest.

Nog een jaartje hier dus haha.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Herkenning! Maar daar heb je niet veel aan

Hier helpt het huis verlaten ook het beste, even een blokje om, naar de glasbak/brievenbus/ glijbaan zoiets
Plaats reactie