Hannah is zo groot!

ModeratorsCOLON Ester, Yvonne

BUTTON_POST_REPLY
Vermanen

Hannah is zo groot!

Bericht door Vermanen »

8)
Ze is nu dus groter dan Sem, haar neef van bijna 5 (24 nov jarig)
Mijn vader zag ze laatst samen rondbanjeren en toen viel het op dat Hannah nu écht groter is dan Sem. Hannah is 108 cm en Sem 104. Hannah weegt 18,5 kilo en Sem 15 :shock:
Ik krijg ook regelmatig de vraag of Hannah vandaag niet naar school hoeft. Waarbij ik nog maar trouw uitleg dat ze nog maar drie is. :lol:
Eind augustus hebben we overall's gekocht voor de kids. Hannah een 104... die moet nu dus een maat groter. En dan schuiven we ze maar allemaal op. Sem loopt nog in een 98...
Meer kindjes die zo groot zijn?
nance74
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2968
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door nance74 »

Jep hier ook 1. M icah was bij de controle begin oktober 1.06,5 m en 17,8 kg. Voor mijn gevoel is hij inmiddels weer wat langer maar ik heb hem niet meer gemeten. En hij is 31 aug 3 geworden.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikers-avatar
Corina
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3403
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:58 am

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Corina »

Ja, toevallig vanmorgen met Bertrik naar het CB geweest. Hij 'wint' het nog van Hannah ;). Hij was 111,5 cm en 19,5 kg! Maar hij is natuurlijk ook een paar maandjes ouder. Ik krijg vanaf dat hij 2,5 is al de vraag wanneer hij naar school mag. :shock: Na de kerstvakantie mag hij eindelijk! (dat vind hij zelf dan hè, ik vind het nog wel gezellig dat hij thuis is :)).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikers-avatar
Miranda
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 6305
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Miranda »

Marit is in augustus 4 geworden en was de laatste keer 104 cm en 19 kg.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Vermanen

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Vermanen »

nance74 schreefCOLONJep hier ook 1. M icah was bij de controle begin oktober 1.06,5 m en 17,8 kg. Voor mijn gevoel is hij inmiddels weer wat langer maar ik heb hem niet meer gemeten. En hij is 31 aug 3 geworden.
Dan komt hij zeker boven de 'curve' uit wat lengte betreft?
Hannah zit op de bovenste lijn.
Gebruikers-avatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 17031
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 11:03 am

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door LindaJager »

Ik heb vrij grote(lange) kinderen. Bij Lucas vroegen ze vanaf zijn derde al of hij vakantie had van school. Bij Vincent begonnen ze wat later. Robert is ook niet klein maar, vergeleken bij de andere 2 ::wink: ) wat kleiner.
Lucas zat op zijn vierde in mt116 van broeken en mt 122/128 van shirts. Vincent zat toen in mt110 en mt 122 van shirts. Bij Vincent in de klas zijn er maar 2 die langer zijn en die zijn 1,5 tot ruim een jaar ouder dan hem.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Annemarie

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Annemarie »

Een vriendin van mij heeft een zoontje van net 3 en hij is net zo groot als Thijs (hij wordt over 3 maanden 5). Ik vind het zo raar want zowel motorisch als cognitief is hij natuurlijk wel net 3 en doordat hij wel net zo groot is als Thijs wordt dat ontwikkelingsverschil zo erg benadrukt ofzo. Ze spelen ook heel graag en goed met elkaar.

Ik hem voor zijn verjaardag een pyjama gegeven maat 110/116.
Vermanen

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Vermanen »

Annemarie schreefCOLONzowel motorisch als cognitief is hij natuurlijk wel net 3 en doordat hij wel net zo groot is als Thijs wordt dat ontwikkelingsverschil zo erg benadrukt ofzo. Ze spelen ook heel graag en goed met elkaar.
Dat is zo inderdaad. Mijn neefje is motorisch beter, maar Hannah is wat kennis betreft gelijk. Dus ik ben benieuwd hoe dat straks op school gaat.
Gebruikers-avatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 13446
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:38 am

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Chantal »

mijn kinderen waren iets langer als gemiddeld en werd ook op hun derde gevraagd wanneer ze naar school gingen.

maar mijn vriendin (zelf 1.89 en man 2.05) heeft een dochtertje die in december 4 wordt.
zij is even groot als chris.. dus zo'n 1.20. ze draagt al maat 122.
ze is ook nog eens hartstikke wijs in haar doen en laten dus wordt altijd voor ouder aangezien.
sofietje lijkt trouwens met uiterlijk wel veel op hannah, dat is me al vaker opgevallen :) heb geen foto van haar..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Miem

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Miem »

Ik heb juist vrij kleine kinderen dus voor mij zijn jullie kinderen reuzen :lol: .
Het lijkt me voor een kind wel lastig om altijd ouder geschat te worden, er wordt dan toch snel veel van ze verwacht.
Gebruikers-avatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 17031
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 11:03 am

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door LindaJager »

Miem schreefCOLON Het lijkt me voor een kind wel lastig om altijd ouder geschat te worden, er wordt dan toch snel veel van ze verwacht.
Ja, dat is ook zo hoor. Vooral voor Lucas met zijn PDD-NOS was/is dat erg lastig.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
nance74
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2968
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door nance74 »

Vermanen schreefCOLON
nance74 schreefCOLONJep hier ook 1. M icah was bij de controle begin oktober 1.06,5 m en 17,8 kg. Voor mijn gevoel is hij inmiddels weer wat langer maar ik heb hem niet meer gemeten. En hij is 31 aug 3 geworden.
Dan komt hij zeker boven de 'curve' uit wat lengte betreft?
Hannah zit op de bovenste lijn.
In de curve van het cb zit hij op het bovenste lijntje (of erboven), de +2 lijn is dat geloof ik. En op de bc-curve stijgt hij boven het groene gedeelte uit nu. Zit onder het 2de lijntje (witte deel). Eens kijken of we hem vanavond even kunnen meten.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Suuz

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Suuz »

dat is idd de andere kant ;) Lijkt me zo leuk om steeds te worden gevraagd of hij niet naar school moet.


Hier juist een inniminie.. en juist de vraag "gaat hij nu al naar school?" ;) mijn zoon is dan ook maar 96cm en 14,5 kilo en wordt in febr 5.
Gebruikers-avatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4665
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:23 am

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door AnnemiekD »

Zo ze is idd erg lang! Elize word begin jan 4, en is 1.04m. Dus helemaal niet groot, maar gewoon gemiddeld.

We hebben trouwens allemaal gemiddelde kindjes, maar dat kan haast ook niet anders, want wij zijn beiden ook niet groot. Ik ben 1.60 m en Ton is 1.73m. Dus dan zou het vreemd zijn dat wij lange kinderen zouden hebben.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikers-avatar
Marijke
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1726
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 10:02 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Marijke »

Herkenbaar! J anna was zelfs nog net iets langer op die leeftijd. En ze is nog steeds erg groot.
Marijke mv J anna (juni 2006) en Kr ij n (mei 2009)
Gebruikers-avatar
Nancy
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5781
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Nancy »

Hier nog zo eentje. Augustus 3 geworden, en preciese lengte weet ik niet (laatste keer, máánden geleden, zat ze al boven de meter. Draagt nu vnl 104)

Yara is in alles groot. Motoriek is heel goed: hinkelen, zowel links als rechts, huppelen, springen, op het duikelrek koppeltje duikelen. Ook de fijne motoriek zit ook: inkleuren binnen de lijntjes, haar naam schrijven, herkenbare dingen tekenen.

Tel daarbij op een mond die niet stilstaat, duidelijk verstaanbaar praten, alles onthouden en na kunnen vertellen en net zo slim als haar zus. Zo'n beetje iedereen schat haar ouder in, en dat verbaast mij niets.

Volgens mij kan ik haar zo in de kleuterklas zetten zonder dat ze daar opvalt.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikers-avatar
Rijntje
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2336
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 10:17 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Rijntje »

Ons buurmeisje werd in september 3 en is ook erg groot. Echt een stuk groter dan Emma (die dan wel weer erg klein is... 97 cm was ze in september) Hoe groot ze precies is weet ik niet. Wat wel heel apart is dat haar broer 2 jaar ouder is en volgens mij maar een centimeter of 10 groter.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikers-avatar
Mamalon
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 6175
GeregistreerdCOLON Wo Jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Mamalon »

Belle is ook erg groot, ze lijkt wel een heel oude kleuter ipv een jonge. Bij 3 jaar en 9 maand was ze 22,5 kg en 1,17 meter. Shirts draagt ze maat 122/128. Voor haar niet fijn dat ze al zo groot is, ze wordt af en toe ook nog graag gedragen, of in de lucht gegooid, net als haar zus, maar dat houden wij niet zo lang vol helaas...
Mamalon
Gebruikers-avatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5059
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Hemmie »

Zo, lang is ze zeker! Marrit is net zo oud, weet niet hoe lang ze nu is, maar van de zomer 95cm geloof ik, en heel veel zal ze niet zijn gegroeid. Je neefje is dan ook wel weer klein, dus dan valt het extra op (Wytse is ook net zo lang als een neefje die bijna 3 jaar ouder is), maar toch.
Wat betreft dat ouder schatten, Marrit is niet extreem klein, maar maar krap aan gemiddeld, en toch wordt ze meestal ouder geschat. Ze heeft een goede motoriek en praat goed, maar het is vooral haar blik volgens mij. Als baby keek ze altijd al heel wijs om zich heen, dus zeker toen ze met 4,5 maand begon te tijgeren werd ze altijd ouder geschat, terwijl ze toen echt ienimini was.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mama van b en c

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door mama van b en c »

Hier het tegenovergesteld. B. draagt nog maat 92v en is nog zeker geen meter lang. Hij weegt maar 12 kg!
Gebruikers-avatar
Corina
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3403
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:58 am

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Corina »

Rijntje schreefCOLONOns buurmeisje werd in september 3 en is ook erg groot. Echt een stuk groter dan Emma (die dan wel weer erg klein is... 97 cm was ze in september) Hoe groot ze precies is weet ik niet. Wat wel heel apart is dat haar broer 2 jaar ouder is en volgens mij maar een centimeter of 10 groter.
Hier schelen Bertrik en Mar-Jan maar 5 cm!
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Gebruikers-avatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5059
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Hemmie »

Mijn zus heeft 2 kinderen die 1,5 jaar schelen. Oudste is nu bijna 9, en ze zijn even groot. Jongste draagt een grotere maat in de broeken, want die heeft veel langere benen. Wytse is dan dus weer ruim een jaar jonger dan de jongste, en maar 1 cm kleiner dan beide. Zit dan weer wat maat broeken betreft tussen beiden in.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikers-avatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4158
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Gerrie »

Hemmie schreefCOLON Wat betreft dat ouder schatten, Marrit is niet extreem klein, maar maar krap aan gemiddeld, en toch wordt ze meestal ouder geschat. Ze heeft een goede motoriek en praat goed, maar het is vooral haar blik volgens mij. Als baby keek ze altijd al heel wijs om zich heen, dus zeker toen ze met 4,5 maand begon te tijgeren werd ze altijd ouder geschat, terwijl ze toen echt ienimini was.
Precies het verhaal van Esther. Gemiddeld qua lengte maar, maar ze kwam dan met d'r nog geen 3 op een fiets zonder zijwielen naar de supermarkt gefietst om daar dan 100 uit te kletsen. Ik ben er inderdaad een keer bozig op aangesproken door iemand dat het niet goed was om zo jong al met spijbelen je beginnnen. Dus ik lief uigelegd dat mijn meidje nog geen 3 was, maar dat werd echt niet geloofd.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikers-avatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5213
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door vuurvonk »

wij hebben juist een ukkie en valt nu gelukkig niet echt op maar straks als ze naar de basisschool gaat dan ga je het verschil wel heel duidelijk zien :lol: (alle meisjes staan nu al om haar heen ow wat schattig)
ze heeft broeken maat 92 en truitjes maat 104
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Gebruikers-avatar
Eghosa01
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1586
GeregistreerdCOLON Vr Jul 30, 2010 8:31 am

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Eghosa01 »

Hier nog zo'n reusje... Sasha is net 2 jaar en 3 maanden en is bijna 100 cm, draagt kleding 98-104 en soms zelfs shirtjes 110, dan heeft ze in elk geval lekker lange mouwen. Ik was zelf voor mijn 2e verjaardag al 100 cm... dus van een vreemde heeft ze het niet!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Annemarie

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door Annemarie »

Gerrie schreefCOLON
Hemmie schreefCOLON Wat betreft dat ouder schatten, Marrit is niet extreem klein, maar maar krap aan gemiddeld, en toch wordt ze meestal ouder geschat. Ze heeft een goede motoriek en praat goed, maar het is vooral haar blik volgens mij. Als baby keek ze altijd al heel wijs om zich heen, dus zeker toen ze met 4,5 maand begon te tijgeren werd ze altijd ouder geschat, terwijl ze toen echt ienimini was.
Precies het verhaal van Esther. Gemiddeld qua lengte maar, maar ze kwam dan met d'r nog geen 3 op een fiets zonder zijwielen naar de supermarkt gefietst om daar dan 100 uit te kletsen. Ik ben er inderdaad een keer bozig op aangesproken door iemand dat het niet goed was om zo jong al met spijbelen je beginnnen. Dus ik lief uigelegd dat mijn meidje nog geen 3 was, maar dat werd echt niet geloofd.
Das bij mijn kleine mannetje ook zo. Mensen zeggen wel eens dat Thijs zo groot is en dan bedoelen ze zijn lengte, terwijl hij onderin de groene zone zit. Door een grote woordenschat lijk je schijnbaar heel groot :D .
KarinH

Re: Hannah is zo groot!

Bericht door KarinH »

Zo bijzonder eigenlijk, al die (enorme) verschillen... :D
Hannah is zeker een grote meid! (al is neefje van bijna 5 ook wel echt klein, vind ik :wink: , mijn nog-iets-minder-bijna 5-jarige is 1.18 m)

Christian is een grote, brede vent, maar op een of andere manier heeft hij een jong gezichtje en door zijn ontwikkelingsachterstand wordt hij nooit ouder geschat, meestal jonger (maar hij gedraagt zich dus ook jonger).

Eveline is iets-kleiner-dan-gemiddeld (ik gok nu 90-91 cm?), maar wordt door de familie gezien als 'klein poppetje'. Haar nichtje is iets jonger, maar veel groter en forser, dus door dat vergelijkingsmateriaal valt ze extra op, ha ha!
BUTTON_POST_REPLY