Alles over waterpokken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Esther
J&J MALEDIVEN

Alles over waterpokken

Bericht door Esther »

Ik denk dat Maartje waterpokken heeft... Overal rode vlekjes. Verder lijkt ze niet heel veel last te hebben van jeuk (hoewel ze gisteren opeens heel fel in haar linkeroog zat te poetsen).

Havermout heb ik in huis, dat gaat in een washandje in haar bad vanavond. Mentholpoeder heb ik ook.

Verder nog dingen die we kunnen doen? Behalve haar extra vertroetelen...
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
Gootje
J&J MALEDIVEN

Re: Alles over waterpokken

Bericht door Gootje »

Oh, dat is vervelend, hoop dat je er vanaf bent voor de bevalling. Heb je het zelf al gehad en de andere kinderen? Havermout hielp hier enorm, verder smeerde ik regelmatig met de lotion van vsm.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Marjo

Bericht door Marjo »

Wij hadden kidsclin mousse en of het hielp goed of er was gewoon niet zoveel jeuk. Het is in verband met je zwangerschap wel belangrijk om te weten of je het zelf al hebt gehad. Hebben je andere meiden het al gehad? Volgens mij is het ook niet goed als het virus in huis is bij een echt pasgeboren baby.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Marjo schreef:Het is in verband met je zwangerschap wel belangrijk om te weten of je het zelf al hebt gehad. Hebben je andere meiden het al gehad? Volgens mij is het ook niet goed als het virus in huis is bij een echt pasgeboren baby.
Klopt, een pasgeboren baby kan er flink ziek van worden. Voor een zwangere lees ik alleen dat het in het eerste trimester gevaarlijk kan zijn.
En ik heb het zelf gehad toen ik 16 was, oef wat voelde ik me beroerd... Anna en Lotte hebben het ook allebei al gehad, rond de leeftijd die Maartje nu heeft.

Misschien wel slim om homeopatische lotion ofzo nog te halen. Dan heb je ook meer het idee dat je er wat aan kunt doen als de jeuk komt. Gelukkig lijkt dat nu nog mee te vallen!
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Ik hoorde dat je van mentholpoeder juist enorme littekens krijgt. Dat zou heel goed kunnen want wij hebben die troep enorm veel gebruikt en Emma zit er (nu 2,5 jaar later) nog ónder :(
Zelf zou ik het niet meer gebruiken.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Bram heeft de waterpokken gehad toen hij 3 weken oud was. Hij had er helemaal geen last van. Dus pasgeborenen kunnen er erg ziek van worden, maar het hoeft niet. Sterkte ermee!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hè wat een vervelende timing Esther. Geen tips voor je (alleen F heeft het gehad, vlak voordat V geboren werd, V slaat tot nu toe alle uitbraken op het kdv over), maar ik hoop wel voor je dat het allemaal mee gaat vallen.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Als je dat washandje knijpt komt er soort emulsie uit. Als je dit opvangt kan je haar er regelmatig mee insmeren
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Betje schreef:Ik hoorde dat je van mentholpoeder juist enorme littekens krijgt. Dat zou heel goed kunnen want wij hebben die troep enorm veel gebruikt en Emma zit er (nu 2,5 jaar later) nog ónder :(
Zelf zou ik het niet meer gebruiken.
O, goed dat je het zegt. Dan denk ik dat ik het ook zonder mentholpoeder ga doen.

Die emulsie klinkt ook logisch, en zal wat zachter zijn voor de huid denk ik.
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

channiemam schreef:Als je dat washandje knijpt komt er soort emulsie uit. Als je dit opvangt kan je haar er regelmatig mee insmeren
Dit hebben wij ook gedaan bij de oudste die net de pokken heeft gehad. Daar drogen ze ook heel mooi van in.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Van Mentholpoeder heb ik inderdaad ook gehoord dat het helemaal niet zo goed is. En van VSM heb je Calendulan Kinderemulsie, special voor de verzoriging van de huid bij kinderziektes zoals de waterpokken. Beterschap!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Anne
J&J SANTORINI

Bericht door Anne »

Esther schreef:Klopt, een pasgeboren baby kan er flink ziek van worden.
Volgens mij zitten er in je bv ook een hoop beschermende stoffen hoor! Maar lastig is het wel, dus hopen dat de kleine nog even blijft zitten!

Bij ons kreeg Marit waterpokken toen Bas een week oud was, pfff.. dat was niet grappig: niet alleen een hangerige peuter als je zelf ook nog niet helemaal fit bent, maar ook om ervoor te zorgen dat ze geen lichamelijk contact hebben. Maar Bas heeft het in ieder geval toen niet opgelopen.
moeder van Marit (31 mei 2007), Bas (14 september 2009) en Feline (25 mei 2013)
wennetje

Bericht door wennetje »

Mentholpoeder is zelfs schadelijk (het inhaleren ervan). Hier werkte havermoutbad goed en calendula op de plekjes om het mooi te laten helen.

Baby's maken toch juist vaak waterpokken door zonder of met weinig verschijnselen? Helaas kunnen ze het daarna dan nog een keer krijgen omdat hun afweer nog niet goed werkt. Toch? Een ongeboren baby kan er wel schade door oplopen.
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Lieke was 3 maand toen ze het kreeg van Belle. Lieke heeft er geen last van gehad en Belle heel erg veel. Bij Belle kwamen er na3dagen geen pokjes meer bij, bij lieke duurde dat wel zeven dagen. Beide zitten ze onder de littekens, vooral van de eerste en grootste pokken, ondanks de calendula lotion en ondanks de pcle creme tegen littekens :(
Met een beetje geluk zijn ze snel ingedroogd en kun jij rustig gaan bevallen! Ik duim in elk geval voor haar en jou. Beterschap.
Mamalon
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

kidsclin mousse hebben wij gebruikt en havermout in washand in bad.
en helaas is het nu wat kouder anders zo weinig mogelijk kleding aan omdat het anders gaat broeien en dan krijgen ze meer jeuk.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Het lijkt aardig goed te gaan met talkpoeder in de luier en havermoutbadjes en -emulsie op de huid. Af en toe grijpt ze naar haar buik of rug, maar dat wordt steeds minder. Vannacht beter geslapen dan gisteren, dat scheelt ook wel.

Haar ontstoken oog maakt meer indruk dan de watepokken :lol: maar daar lijkt ze zelf ook weinig last van te hebben.
Mieke

Bericht door Mieke »

Hoe is het nu met Maartje?
De waterpokken al goed ingedroogd?
en hoe is het met haar oog?
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Mieke schreef:Hoe is het nu met Maartje?
De waterpokken al goed ingedroogd?
en hoe is het met haar oog?
Lief dat je eraan denkt Mieke!
Het is me meegevallen, de pokjes zijn helemaal ingedroogd en haar oog is ook al bijna helemaal genezen. Ze heeft uiteindelijk maar 2 dagen geklaagd over jeuk. Elke dag in bad met havermout vond ze helemaal niet erg, ik denk ook dat dat heel goed heeft geholpen.
Plaats reactie