Wat voor vulling bij choco biscuit.
Moderator: Chantal
- channiemam
- J&J HAWAII
Wat voor vulling bij choco biscuit.
de titel zegt het al. ik heb een keer eerder een choco taart gemaakt. Die had ik gevuld met oreo koekjesvulling en geloof kersenvlaaivulling. Maar hoe ging die oreo koekjes vulling ook alweer?
Nog andere tips voor lekker vulling?
Nog andere tips voor lekker vulling?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Re: Wat voor vulling bij choco biscuit.
Ja op de leukste taarten staan heel veel recepten voor vullingen;
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Bij een chocoladekapsel lijkt mij de witte chocolade yogurt erg lekker, of chocoladekokos?
Ik zou goed op letten dat het niet te zwaar wordt.
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Bij een chocoladekapsel lijkt mij de witte chocolade yogurt erg lekker, of chocoladekokos?
Ik zou goed op letten dat het niet te zwaar wordt.
ik heb (na een tip van Annemarie) vorige week een chocotaart gemaakt met frambozenmousse als vulling - HEERLIJK, echt geweldige in combinatie met chocobiscuit en ganache.
recept van de frambozenmousse staat op de Leukste taarten (en ik heb gewoon frambozen uit de diepvries gebruikt).
recept van de frambozenmousse staat op de Leukste taarten (en ik heb gewoon frambozen uit de diepvries gebruikt).
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
- channiemam
- J&J HAWAII
Hanneke schreef:ik heb (na een tip van Annemarie) vorige week een chocotaart gemaakt met frambozenmousse als vulling - HEERLIJK, echt geweldige in combinatie met chocobiscuit en ganache.
Dat klinkt inderdaad erg lekker. ga mijn boodschappenlijstje maar even uitbreiden.
Ik ga ook proberen die grote strik te maken voor bovenop de taart. morgen maar vast de marsepein Et de tylose vermengen en zaterdag probeer ik hem te maken. ik wil hem maken bovenop mijn allereerste stapeltaartje dus spanning alom.
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
citroenvulling is ook een lekker combi
de oreo vulling is heel simpel, slagroom kloppen met klop fix, de oreokoekjes fijn maken en door de slagroom doen.
de oreo vulling is heel simpel, slagroom kloppen met klop fix, de oreokoekjes fijn maken en door de slagroom doen.
Ik zou de strik van fondant met tylose maken, dat hard veel beter uit dan marsepein.channiemam schreef: Ik ga ook proberen die grote strik te maken voor bovenop de taart. morgen maar vast de marsepein Et de tylose vermengen en zaterdag probeer ik hem te maken. ik wil hem maken bovenop mijn allereerste stapeltaartje dus spanning alom.
Ik heb ooit een strik van marsepein en tylose gemaakt, harde erg slecht.
Uiteindelijk in de oven gehad, geen idee hoe lang en hoe heet en daar kwamen ze ultra zacht uir, nou ja, ze bleven nog wel netjes staan, maar na verloop van tijd waren ze toen wel snel keihard.
Uiteindelijk in de oven gehad, geen idee hoe lang en hoe heet en daar kwamen ze ultra zacht uir, nou ja, ze bleven nog wel netjes staan, maar na verloop van tijd waren ze toen wel snel keihard.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
- channiemam
- J&J HAWAII
Hmm maak ik net vast de stroken voor de strik. Lees ik dat ik het beter met fondant kan doen. Gelukkig nog tijd genoeg. Eens zien hoe het droogt.
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
ik had laatst chocokapsel met frambozenmousse, frambozenjam en een heel dun laagje hazelnootpasta. Kreeg ik hele goede reacties op.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
ik doe bijna altijd mascarpone met frambozen als vulling (zakje klopfix erdoor en evt ook een lepel frambozenjam)
dat vinden onze kinderen heerlijk!
en is ook nog eens heel makkelijk om te maken
toevallig heb ik vorige week een taart van chocoladebiscuit gemaakt
die was dus gevuld met frambozen-mascarpone en afgesmeerd met lemoncurd-botercreme
echt een heerlijke combinatie
dat vinden onze kinderen heerlijk!
en is ook nog eens heel makkelijk om te maken
toevallig heb ik vorige week een taart van chocoladebiscuit gemaakt
die was dus gevuld met frambozen-mascarpone en afgesmeerd met lemoncurd-botercreme
echt een heerlijke combinatie
maaike mv 3 jongens en een meisje
- channiemam
- J&J HAWAII
De strik met marsepein en tylose werd dus helemaal niks. Gisteravond dus maar even een nieuwe met fondant gemaakt, wat een verschil!
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Grappig he dat verschil, ik bekleed en puzzel meestal met marsepein, maar deco maak ik met fondant en eventueel wat tylose.channiemam schreef:De strik met marsepein en tylose werd dus helemaal niks. Gisteravond dus maar even een nieuwe met fondant gemaakt, wat een verschil!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.