SPOED Uitslag met bultjes en koorts
SPOED Uitslag met bultjes en koorts
Esther heeft last van rode uitslag met een soort bultjes erin. het lijkt wel een soort brandnetel uitslag en ze heeft er ook koorts bij. Wie weet wat er kan zijn?
Re: SPOED Uitslag met bultjes en koorts
Sorry, ikkan je niet helpen.. allergische reactie misschien?
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Waterpokken ?
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
Op bepaalde plekken? Of overal?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Herken je iets van deze:
http://www.kiind.nl/articles/353/Alles_ ... ektes.html
Klinkt niet als waterpokken, die lijken toch niet op brandnetels?
http://www.kiind.nl/articles/353/Alles_ ... ektes.html
Klinkt niet als waterpokken, die lijken toch niet op brandnetels?
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
Nee maar wel op rode uitslag met bultjes erin...
Als jij zegt brandnetel, dan denk ik aan galbulten (netelroos), meestal een allergische reactie maar kan ook komen door druk of warmte. Emma krijgt ze als ze iets heeft gegeten waar ze allergisch voor is, maar ook wel zomaar, laatst bijvoorbeeld nadat Casper haar uit bad had getild (warm, precies op de plek waar zijn hand zat, zat ze er opeens onder).
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
http://www.allesoverhuidklachten.nl/urticaria.html
Hier wat info (urticaria is de medische benaming voor netelroos of galbulten)
Hier wat info (urticaria is de medische benaming voor netelroos of galbulten)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Netelroos heeft Anna ook (1 keer, heel gek) gehad. Dat klinkt wel als jouw beschrijving: rode uitslag met witte bultjes erin.
Morgen even langs de huisarts, zou ik zeggen!
Morgen even langs de huisarts, zou ik zeggen!
Bedankt voor de reacties!
Het lijkt inderdaad het meest op urticaria. Mijn zoon heeft dat ook een paar keer gehad, althans, de huisarts benoemde het zo maar zijn reactie was heel anders. Hij had nl. allemaal dikke bulten die leken op uit de hand gelopen insectenbeten. Hij moet binnenkort een bloedonderzoek daarvoor.
Ik ga morgen even langs de huisarts met haar als het nog aanhoudt. Met een paracetamolletje is ze wel lekker gaan slapen, ze drinkt verder gelukkig goed al eet ze weinig.
Het lijkt inderdaad het meest op urticaria. Mijn zoon heeft dat ook een paar keer gehad, althans, de huisarts benoemde het zo maar zijn reactie was heel anders. Hij had nl. allemaal dikke bulten die leken op uit de hand gelopen insectenbeten. Hij moet binnenkort een bloedonderzoek daarvoor.
Ik ga morgen even langs de huisarts met haar als het nog aanhoudt. Met een paracetamolletje is ze wel lekker gaan slapen, ze drinkt verder gelukkig goed al eet ze weinig.
Voor de moeders met kinderen met urticaria: ga naar de homeopaat. Het is vaak ondoenlijk de oorzaak te achterhalen en die krengen jeuken echt enorm. 2 bezoekjes aan homeopaat zorgde ervoor dat Joris nu al maanden geen last meer heeft (en hij had iedere 2 weken een aanval).
En, hoe is het nu Saskia?Saskia4 schreef:Ik ga morgen even langs de huisarts met haar als het nog aanhoudt. Met een paracetamolletje is ze wel lekker gaan slapen, ze drinkt verder gelukkig goed al eet ze weinig.
Ik heb Saskia vanochtend op mijn werk gesproken! Het ging alweer wat beter, ze had goed geslapen. Van wat ze vertelde leek het mij ook wel een beetje op hand-, voet- en mondziekte.Esther schreef:En, hoe is het nu Saskia?Saskia4 schreef:Ik ga morgen even langs de huisarts met haar als het nog aanhoudt. Met een paracetamolletje is ze wel lekker gaan slapen, ze drinkt verder gelukkig goed al eet ze weinig.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Bedankt voor alle belangstelling! Had gisteren geen tijd meer om te reageren! Zoals Gootje al zei (leuk he dat we elkaar daar weer troffen!), het was eigenlijk al weggetrokken, dus ik ben ook niet meer naar de huisarts geweest met haar. Ze eet nog wel slecht, zelfs het koekje bij de bakker op de markt wilde ze niet... Dus ik houd het nu in de gaten en als het terugkomt, ga ik gelijk naar de huisarts!