Dat (niet) slapen van Robin pfieuww

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
AstridJordi
J&J SANTORINI

Dat (niet) slapen van Robin pfieuww

Bericht door AstridJordi »

Afgelopen week was het weer pet met het slapen van Robin. Meestentijds is hij nog wel vaak 2 keer wakker voor een slok.
Maar de afgelopen dagen, gaat hij dan niet meer slapen. Dus dan ga ik maar naar beneden met hem, anders schreeuwt hij de
anderen twee kinderen wakker. En dan ga ik na zo'n 2 uren maar weer eens proberen of hij wil slapen. En dat moet dus altijd aan
de borst. Als hij dan niet in slaapt valt is het weer hommeles. Het hoogtepunt deze week qua wakker zijn s'nachts was wel dat hij nadat
ik met hem beneden had gezeten en na de borst gelukkig weer in slaap viel (het was dus toen 3 uur en ik was al sinds half 1 met hem bezig), hij
na drie kwartier slapen alweer wakker was en weer niet wilde slapen. Dus maar weer naar beneden, en toen lagen we om 6 uur eindelijk weer
te slapen. Pfieuww, nou je kon me die dag opvegen. Afgelopen nacht werd hij ook weer wakker om 5 uur en ging daarna niet meer slapen (na het voeden
dus). Er is een kiesje wat nu aan het doorkomen is. En daar zal het wel door komen hoor, maar poe hee, ik trek dit bijna niet meer. Word
er gewoon zo verdrietig van.
Overdag valt hij gelukkig wel in slaap zonder dat ik hem de borst moet geven, hij huilt dan wel altijd even tien minuutjes maar daarna valt hij dus wel
in slaap, s'nachts lukt dat dus dan niet.
Ik wil wel weer eens een nacht lekker doorslapen. We gaan er nu toch wel heel hard aan denken om
een soort slaaptraining te gaan doen. Ik wil zo graag weer eens wat kunnen doen s'avonds. Want er is geen peil op te trekken bij hem. De ene keer
hoor je hem de hele avond niet, en soms is hij na een half uurtje al weer wakker of om elf uur ofzo.
Zo moest even mijn hart luchten, en misschien dat jullie nog tips hebben?
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Re: Dat (niet) slapen van Robin pfieuww

Bericht door Dorien »

kindjes een keer uit logeren sturen en dan aan de slag gaan? Dit hou je idd niet vol. Sterkte!
Oh en uitsluiten dat er niets met hem aan de hand is (kiezen of tanden die doorkomen of oorontsteking oid)
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Als je denkt dat het aan een doorkomende kies zou kunnen liggen, helpt paracetamol? Marrit was ook een verschrikkelijk slechte slaper, als we het echt niet meer trokken gaven we paracetamol. 9 van de 10 keren sliep ze daarna dan in elk geval een aantal uren rustig door.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
AstridJordi
J&J SANTORINI

Hemmie schreef:Als je denkt dat het aan een doorkomende kies zou kunnen liggen, helpt paracetamol? Marrit was ook een verschrikkelijk slechte slaper, als we het echt niet meer trokken gaven we paracetamol. 9 van de 10 keren sliep ze daarna dan in elk geval een aantal uren rustig door.
Ja dat hebben we afgelopen nacht ook gegeven, maar toch wordt hij dan nog steeds wakker. Als ik hem die zetpil geef om half 8, zou hij dan 11 uur al zijn uitgewerkt?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Meid wat vreselijk zwaar, het doet zo veel negatiefs met je, slaapgebrek. Ik gruwel er nog van als ik er aan terug denk.

Niemand zal een kant en klaar oplossing voor je hebben helaas.

Als je met hem naar beneden gaat wat doen jullie daar dan?
AstridJordi
J&J SANTORINI

Annemarie schreef:Meid wat vreselijk zwaar, het doet zo veel negatiefs met je, slaapgebrek. Ik gruwel er nog van als ik er aan terug denk.

Niemand zal een kant en klaar oplossing voor je hebben helaas.

Als je met hem naar beneden gaat wat doen jullie daar dan?
Meestal zet ik hem gewoon in de box, en dan gaat hij ook spelen. Ik zit dan naast hem achter de computer. Of ik lig
op de bank half te slapen. Als hij dan begint te huilen dan ga ik weer met hem naar boven en ga voeden, en dan maar hopen dat hij
dan weer in slaap gaat vallen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik zou nacht wel nacht houden. Dus geen computer en spelen, maar samen wakker liggen in het donker tot hij weer slaapt.
AstridJordi
J&J SANTORINI

Annemarie schreef:Ik zou nacht wel nacht houden. Dus geen computer en spelen, maar samen wakker liggen in het donker tot hij weer slaapt.
Weet je, als ik dat doe, dan is hij de hele tijd bezig om zich los te wurmen. Hij is dan gewoon erg onrustig. Gaat ook niet lekker tegen me aan liggen.
AstridJordi
J&J SANTORINI

Vannacht ging het gelukkig redelijk. Hij werd om 1 uur wakker en toen pas weer om kwart voor 6. Dus ben gelukkig
weer een beetje bij getankt qua slaap.
Ik hoop dat het vannacht ook weer zo gaat, want we hebben een feestje van jeroen zijn verjaardag. Dus is
het wel leuk, dat ik gewoon ook aanwezig kan zijn en niet steeds bij Robin moet kijken of voeden :)
We wachten af.
Maar deze nacht hebben we maar weer.
Mariken

Bericht door Mariken »

Slaapt hij overdag ook veel? Hier hebben we nl ook een meisje (S@nne) van juli 2010, die vaak wakker is 's nachts. Overdag maakt ze echter ook aardig wat uren, waardoor ik wel eens bang ben dat ze haar nachten overdag in aan het halen is. Maar ik durf haar ook niet goed wakker te maken, omdat ik slapen zo heilzaam vind werken - hier wel veel oorontstekingen :?
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Vera sliep ook steeds heel slecht. nu blijkt dat zij juist onrustiger wordt als wij haar bij ons houden. Nu leggen we haar na even troosten weer terug. Ze moppert cq huilt dan nog tien minuten en gaat dat zelf weer slapen. de eerste keren was het huilen zelfs een half uur. Desondanks vind ze dit nu fijner, het komt zo onnatuurlijk op me over maar dit is voor ons meisje het beste. Zij moet gewoon af en toe even flink huilen om daarna weer rustig te zijn.

Overigens slaapt ze overdag nog steeds max een uurtje tussen zeven en zeven.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Marjo

Bericht door Marjo »

Wat ontzettend vervelend. Ik bedoel fijn dat afgelopen nacht beter was, maar wat je omschrijft klinkt echt niet fijn. Ik zou ook niet naar beneden gaan. Zeg nooit nooit, maar ik kan het me niet voorstellen. Ik zal dan toch een beetje bang zijn dat hij went aan het 'wakker' zijn 's nachts. Desnoods zou ik dan een 'slaapplek' beneden maken dat jullie daar samen kunnen slapen.

Denk je dat hij na 10 minuutjes huilen 's nachts net als overdag in slaap zal vallen? Bedoel je dat het niet lukt omdat hij dan je andere kinderen wakker maakt? Ik kan alleen zeggen hoe het hier gaat en I ris wordt hier echt niet wakker als er iemand huilt. Als ze vast slaapt wordt ze nergens wakker van. Ik dacht ook altijd dat ze er wakker van zou worden en kon me niet voorstellen dat ze er doorheen zou slapen. Toch wel gelukkig. Of heb je gemerkt dat ze er wakker van worden.
Sterkte, het lijkt me erg pittig. Slaapgebrek is echt heel naar.
wennetje

Bericht door wennetje »

Is hij verkouden? Ik denk wel erg aan oortjes omdat liggen blijkbaar een probleem is. Als jij voor zijn gewicht een goede dosering paracetamol geeft werkt een zetpil wel 8 uur. Als hij idd ook verkouden is, is een combinatie met neusdruppels wel nodig om de druk op oren weg te nemen.
Plaats reactie