Heeft iemand hier ook kinderen met buisjes? Onze S@nne heeft nu aan beide oren een loopoor, althans, er komt prut uit. Het ene oor is al een hele tijd aan de gang, echt op en af. Laatst weer een antibioticakuur voor gehad omdat er toen ook bloed uit kwam...
Maar ik weet niet zo goed of ik me erg zorgen moet maken of dat het eigenlijk niet zo'n kwaad kan als het 'gewoon' een loopoor is. Het komt er immers toch uit... In maart hebben wij weer een terugkomafspraak bij de KNO. Is er misschien iemand die mij een beetje kan opbeuren?
O het staat er niet bij, zie ik nu. Maar ze heeft al buisjes. Volgens de cb-arts was dat wel al een beetje onze redding, anders had ze er al helemaal veel last van gehad. Nu kan het er in elk geval uit. Maar de afgelopen dagen is ze ook ineens wat gillerig en vannacht ook weer een uur heel huilerig. Ze heeft er last van denk ik. Maar we hebben al best wat kuren achter de rug. Ik weet gewoon niet wat beter is of wat ik moet doen...
Het risico van een loopoor bij buisjes is dat de buisjes eruit kunnen 'spoelen'. Het is zaak zo snel mogelijk met oordruppels te beginnen, waarschijnlijk hoef je alleen maar de KNO poli te bellen om een recept te krijgen.
Je zal even langs de dokter moeten om te controleren of de buisjes er nog goed in zitten,want die kunnen er inderdaad dus uit. Als de buisjes nog goed zitten kun je inderdaad gewoon oordruppels gebruiken, plaatselijke antibiotica in feite.... Die kan de huisarts dan gewoon voorschrijven. Helaas zijn bij sommige kinderen de buisjes er sneller uit als bij anderen, Matthijs is er al vier keer aan geholpen...
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Maandag zaten ze nog goed. S@nne schijnt een nieuw model te hebben wat beter blijft zitten. Ik maak me vooral zorgen om schade aan het oor, al die ontstekingen de hele tijd.
Als ik jou was zou ik gewoon naar de KNO-arts bellen om te vragen of je eerder terug kunt komen. Je hoeft niet te wachten tot het reguliere moment. Als er wat aan de hand is kan je eerder terug komen.
Doorlopende looporen lijkt mij voldoende reden.
Beschadigingen door oorontsteking ontstaan juist door het 'openbreken' van het trommelvlies, dat geeft littekentjes. Dat voorkom je dus met buisjes. Geef je ook xylometazoline neusdruppels? Zodat het vocht ook goed via de buis van Eustachius weg kan?
wennetje schreef:Beschadigingen door oorontsteking ontstaan juist door het 'openbreken' van het trommelvlies, dat geeft littekentjes. Dat voorkom je dus met buisjes. Geef je ook xylometazoline neusdruppels? Zodat het vocht ook goed via de buis van Eustachius weg kan?
inderdaad zonder buisjes had je waarschijnlijk een zieker kind (veel oorpijn door de druk). vooral de neus openhouden zodat het daarheen kan. succes als het blijft zou ik zeker de afspraak vervroegen.
eeeeh ??? wat voor druppels?? Wij hebben wel zoutoplossing, wel een goed idee om die weer te gaan gebruiken. En misschien kan ik ook wel een telefonisch overleg met de KNO afspreken, ik zal morgen eens bellen idd.