S0phie van de trap gevallen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

S0phie van de trap gevallen

Bericht door Floor83 »

Sinds een paar weken mag S0phie alleen de trap op en af lopen. Dit doet ze altijd erg rustig ze houdt altijd goed vast.
Ik was met Tyg0 naar beneden gelopen en S0phie kwam er ook aan. Ondertussen ging ik op de bank zitten en belde mijn moeder. 2 tellen later viel ze van de trap. Ik snel Tyg0 op de grond gezet en naar S0phie gegaan. Ik zag haar het laatste stukje nog gaan. Gelukkig begon ze meteen te huilen. Met haar op de bank gaan zitten bij de telefoon waar ondertussen mijn moeder aan de andere kant van de lijn was. Die vroeg natuurlijk wat er allemaal aan de hand was. Die stuurde mijn vader weer deze kant uit, hij was net weer thuis van hier. (Zelf mag ze niet bij de kinderen omdat ze radioactief jodium heeft gehad)

Ze gaf pijn aan haar hoofd aan en wilde daar een koude washand op. Die snel gepakt en rustig met haar gezeten. Ze was vrij snel rustig en gaf verder nergens pijn aan. Toen ik haar net naar bed bracht vroeg ik vanaf waar ze was gevallen. Ze wees de bovenste tree aan. Waarschijnlijk is ze uitgegleden, ze liep op haar sokken. De laatste tijd doet ze steeds haar sloffen uit. Nu wil ze de sloffen graag aan. Ik neem het mijzelf wel kwalijk dat ik haar niet meer wees op het gevaar van sokken op de trap.

Ik ben me echt rot geschokken!!! Zo'n enorme klap op de grond wat ze maakte!!!!!!!!!!

Daarna nog wel even de HA gebeld. Daar gaan we vanmiddag wel even bij langs. Nu slaapt ze en ik heb haar net even wakker gemaakt en ze reageerd goed.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
AstridJordi
J&J SANTORINI
Berichten: 1983
Lid geworden op: di jul 27, 2010 6:14 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door AstridJordi »

Zo dat is wel even schrikken ja. Dan heeft ze ook een hele klapper gemaakt. Zielig hoor.
Wel fijn dat je nog even langs de huisarts gaat, dan weet je zeker dat alles goed is.
Gelukkig is het nog enigzins goed afgelopen. Ben jij alweer wat bekomen van de schrik?
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6223
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door mama talla »

Wat schrikken zeg! Fijn dat je straks nog even naar de ha mag. Hopelijk valt het allemaal mee.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11003
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Dorien »

Och jeetje wat een schrik zeg. Ik kan mij voorstellen dat je je wel zorgen maakt. Gelukkig kan ze al praten, dat scheelt enorm! Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
wennetje

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door wennetje »

Schrikken he? Meteen huilen is goed, niet braken, geen bloedverlies uit oortjes of neus, dat zijn de dingen waar je op moet letten. Val op achterhoofd kan vaker verschijnselen als een hersenschudding of schedelbasisfractuur geven dan een val op het voorhoofd. Vaak kunnen ze zelf heel goed aangeven wat ze nodig hebben (rust of juist weer spelen) dus daar hoef je niets in te doen. Ik denk niet dat je een wekadvies hebt gekregen of wel?

En weet je, het went :-(
Alleen het opnieuw loslaten om de trap zelf te laten beklimmen/aflopen neemt meer tijd in beslag.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Mare »

oh ja dat is wel schrikken. gelukkig gaat het nu wel goed.
het is wel heel lastig inschatten wanneer ze dan wel alleen kunnen lopen, maar ik denk dat je ook dan niet alles kan voorkomen. je had nu ook tyg0 op de arm toch?

hebben jullie trouwens allen houten traptreden (volgens mij wel) misschien toch eens over van die tapijttegels (hoe heten die stukjes die je op de treden plakt?) nadenken? ik vind houten trappen altijd heel eng en het gebeurt mij zelf nog dat ik erop uitglij.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Nanda »

oh bah wat zullen jullie geschrokken zijn!
wat fijn dat ze zelf ook rustig bleef!
ik hoop dat ze snel over de schrik heen is, en jij natuurlijk ook!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Floor83 »

Even snel nog een update want ik wil gaan slapen.

HA heeft haar nagekeken. Alles was goed, had dat ook wel verwacht. Het gaat prima, heeft geen pijn zegt ze. Ze weet nu wel heel goed dat ze niet op haar sokken op de trap mag lopen!!!
Mare schreef:oh ja dat is wel schrikken. gelukkig gaat het nu wel goed.
het is wel heel lastig inschatten wanneer ze dan wel alleen kunnen lopen, maar ik denk dat je ook dan niet alles kan voorkomen. je had nu ook tyg0 op de arm toch?

hebben jullie trouwens allen houten traptreden (volgens mij wel) misschien toch eens over van die tapijttegels (hoe heten die stukjes die je op de treden plakt?) nadenken? ik vind houten trappen altijd heel eng en het gebeurt mij zelf nog dat ik erop uitglij.
Nee, ik was al beneden, ze loopt dan alleen naar beneden en doet heel voorzichtig.
Ja, alles is hout. We willen het wel veranderen maar weten nog niet hoe. Tapijt wil ik liever niet op de trap, ik wil het wel kunnen dweilen (nou ja, met een natte doek schoonmaken), ook ivm huisstofmijt. Upstairs vind ik heel mooi maar zooooooo dur :-(
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
wennetje

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door wennetje »

Hier maakte Joris op een trap met vloerbedekking een misstap en bonkte zo 16 treden (oud huis) naar beneden. Geen garantie dus.
Je kunt ook van die hele smalle anti-glip strips kopen om op de treden te plakken, misstaat doorgaans niet.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Mamalon »

Wat een schrik. Gelukkig gaat het nu weer goed. Als ze zo een klap maken, kun je ze het beste zelf laten opstaan, he? Lukt dat niet, dan weet je dat je een ambulance moet bellen.
En wij hebben door een timmerman kunststoffen strips in de trap laten fresen. Al komen die niet tot ver in de hoekjes omdat de freesmachine dat niet haalde. De kindjes lopen vaak met een voet over destrips en met een voet erlangs. Maar misschien speelt dat niet als je geen bochten hebt in de trap.
Mamalon
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4161
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Gerrie »

Ja, het is elke keer weer schrikken als een kind de trap af stuitert. Zeker als het helemaal van boven is. Gelukkig gaat het goed met haar.
Mirjam, die al vanaf 1,5 jaar zelfstandig op en af de trap gaat, is afgelopen 2 weken ook 2 keer van de trap gevallen, hoe ze het voor elkaar gekregen heeft, ik weet het niet. Gelukkig ook geen last van.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Chabeli

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Chabeli »

wwt een schrik zeg! Gelukkig is er verder niets met haar, maar wat kun je daarvan schrikken he.

Wat wij hebben op de trap zijn matjes van kunststof. Ik wilde ook geen tapijt en zo'n ijzeren rand leek me ook niet geschikt voor kleintjes. Ik heb ze via internet besteld, weet niet meer waar, maar ze waren iets van 120-150 euro voor 13 matjes. Ze zijn er in verschillende kleuren.

ooh ik heb de link gevonden: http://www.trapmat-micostep.nl/traptred ... g-p-9.html
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door nance74 »

Chabeli schreef:wwt een schrik zeg! Gelukkig is er verder niets met haar, maar wat kun je daarvan schrikken he.

Wat wij hebben op de trap zijn matjes van kunststof. Ik wilde ook geen tapijt en zo'n ijzeren rand leek me ook niet geschikt voor kleintjes. Ik heb ze via internet besteld, weet niet meer waar, maar ze waren iets van 120-150 euro voor 13 matjes. Ze zijn er in verschillende kleuren.

ooh ik heb de link gevonden: http://www.trapmat-micostep.nl/traptred ... g-p-9.html
Dat wilde ik dus net gaan typen en de link toevoegen. Maar goed dat ik even verder heb gekeken.

Dit dus, die hebben wij ook en zijn ideaal en niet duur.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Kimmie »

Floor83 schreef:Even snel nog een update want ik wil gaan slapen.

HA heeft haar nagekeken. Alles was goed, had dat ook wel verwacht. Het gaat prima, heeft geen pijn zegt ze. Ze weet nu wel heel goed dat ze niet op haar sokken op de trap mag lopen!!!
Mare schreef:oh ja dat is wel schrikken. gelukkig gaat het nu wel goed.
het is wel heel lastig inschatten wanneer ze dan wel alleen kunnen lopen, maar ik denk dat je ook dan niet alles kan voorkomen. je had nu ook tyg0 op de arm toch?

hebben jullie trouwens allen houten traptreden (volgens mij wel) misschien toch eens over van die tapijttegels (hoe heten die stukjes die je op de treden plakt?) nadenken? ik vind houten trappen altijd heel eng en het gebeurt mij zelf nog dat ik erop uitglij.
Nee, ik was al beneden, ze loopt dan alleen naar beneden en doet heel voorzichtig.
Ja, alles is hout. We willen het wel veranderen maar weten nog niet hoe. Tapijt wil ik liever niet op de trap, ik wil het wel kunnen dweilen (nou ja, met een natte doek schoonmaken), ook ivm huisstofmijt. Upstairs vind ik heel mooi maar zooooooo dur :-(
Oh wat naar zeg, gelukkig maakt ze t goed! En der slofjes zou ze miss wel graag aandoen in het vervolg, schare troost natuurlijk.

even over die tapijt stukken op de trap echt erg handig en je hebt ze ook in 'kort tapijt' en ernaast kan je het prima schoonmaken met een natte doek. Vond het zelf ideaal kwa geluid demping en grip op de trap.
Niet eens heel duur hoor, bij 'tapijt zonder spijt' in nijmegen zijn ze per stuk te krijgen, kan je eens vergelijken mbv de gamma oid. Ik vond het erg meevallen.
Je hebt ook van die rubbere strips voor op de trede voor beter grip, niet zo mooi maar wel een alternatief miss.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Hermien »

oh ik voel met je mee :(
dat is heftig schrikken inderdaad!
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door nikky »

Gelukkig alles goed afgelopen. Hier gebeurt het ook te vaak, door meerdere gezinsleden en de truc die hier werkt is: altijd de leuning goed vasthouden. Dan kan je wel iets verdraaien maar stuiter je niet naar beneden.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Floor83 »

nikky schreef:Gelukkig alles goed afgelopen. Hier gebeurt het ook te vaak, door meerdere gezinsleden en de truc die hier werkt is: altijd de leuning goed vasthouden. Dan kan je wel iets verdraaien maar stuiter je niet naar beneden.
Ook met naar beneden lopen?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: S0phie van de trap gevallen

Bericht door Mare »

Floor83 schreef:
nikky schreef:Gelukkig alles goed afgelopen. Hier gebeurt het ook te vaak, door meerdere gezinsleden en de truc die hier werkt is: altijd de leuning goed vasthouden. Dan kan je wel iets verdraaien maar stuiter je niet naar beneden.
Ook met naar beneden lopen?
huh? hoeft ze dat van jou niet? david moet zich echt altijd vasthouden anders gaat het zeker mis.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie