milde billendoekjes?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

milde billendoekjes?

Bericht door HeleenW »

Ik heb van zwitsal billendoekjes, maar Daan ligt bijna 24 uur per dag in een heel klein beetje poep.
Nou ja, dit staat wel heel raar he? Bij elke keer dat we Daan verschonen zit er een natte scheet poep in zijn luier. (tjonge blijft raar staan) Zijn billetjes zijn dan ook echt wat rood. Ik weet niet wanneer hij dit ontzettend kleine beetje poept daarom lijkt het erop dat hij wel 24 uur per dag erin ligt.
Nu heb ik zelf snel droge handen met exzeem, en ik kan dan weinig aan mijn handen verdragen.

Kent iemand de billendoekjes van Natusan? Ik zie ze hier net in het krantje van de kruitvat staan. Zijn deze milder? Ik vind het gewoon zielig die zwitsal. Ik was zijn billen nu na elke luier na met een washandje met water maar erg handig is dat niet omdat ik dan een mega voorraad washandjes moet kopen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Ana »

Ik weet niet of je gelegenheid hebt, maar het beste gebruik je gewoon geen doekjes. Ik heb de eerste twee maanden ongeveer elke keer onder de kraan gewassen, gewoon even in de wasbak met lauw water, geen zeep of heel af en toe iets heel milds. (ow en geen washandjes nodig) Als je ergens anders bent, dan zul je wel doekjes moeten gebruiken dus misschien zijn die natusan dan een goede keus. (dat weet ik niet)
Laatst gewijzigd door Ana op ma nov 21, 2011 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13325
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Gootje »

Ik had van de AH doekjes zonder parfum geloof ik, zodra ik andere doekjes ging gebruiken had ik (m'n kinderen) rode billen.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4921
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door marjolein62b »

Ik heb geen goede ervaring met zwitsal. Ook al zeggen ze een baby merk te zijn.
Mijn kinderen kregen er zonder poep al rode billen van.

Gebruik nu al jaren kruidvat doekjes en als ze nu rode billen hebben dan is het van de poep.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door mama van Fenna »

Hier altijd Pampers Sensitive gebruikt, is volgens mij zonder parfum en zonder alcohol.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
HeleenW

Re: milde billendoekjes?

Bericht door HeleenW »

Ana schreef:Ik weet niet of je gelegenheid hebt, maar het beste gebruik je gewoon geen doekjes. Ik heb de eerste twee maanden ongeveer elke keer onder de kraan gewassen, gewoon even in de wasbak met lauw water, geen zeep of heel af en toe iets heel milds. (ow en geen washandjes nodig) Als je ergens anders bent, dan zul je wel doekjes moeten gebruiken dus misschien zijn die natusan dan een goede keus. (dat weet ik niet)
ik zit er ook nog even over na te denken... ik denk dat ik anders gewoon hydrofieldoeken in stukken knip. In de wasbak, wordt dat geen geklieder zoals romper enz ook nat?
Maar het lijkt me inderdaad beter te stoppen met die zwitsal. Ik smeer wel sudocreme elke keer, ik dacht dat dat altijd wel fijn spul was.

En ik ga verder even snuffelen bij andere merken. Natusan ziet er gewoon heel neutraal uit aan de buitenkant.
In ieder geval op zoek naar parfum en alcohol vrij (AH/Pampers/natusan.. het is het proberen waard!)
Laatst gewijzigd door HeleenW op ma nov 21, 2011 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door kaatje71 »

ik gebruik ook sensitve doekjes, ongeacht van welk merk.
Maar volgens mij is water wel het beste. En droog deppen.
En billen bloot.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
HeleenW

Re: milde billendoekjes?

Bericht door HeleenW »

kaatje71 schreef:ik gebruik ook sensitve doekjes, ongeacht van welk merk.
Maar volgens mij is water wel het beste. En droog deppen.
En billen bloot.
tis wel een jochie he? :)
ik moet bij elke verschoningsbeurt oppassen voor een brandweerspuit zoals de jongens het noemen..
Miep
J&J TEXEL
Berichten: 708
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 12:26 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Miep »

mama van Fenna schreef:Hier altijd Pampers Sensitive gebruikt, is volgens mij zonder parfum en zonder alcohol.
Wij gebruiken ook de doekjes van pampers. A reageerde sterk op zwitsal en dan eigenlijk op alle zwitsal maar met deze doekjes gaat het goed.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Ana »

heleen, tja romper nat. Soms :)
gewoon goed omhoog schuiven, je wordt er handig in :)
ik smeerde ook helemaal niets de eerste weken, op aanraden van de verloskundige die me na de bevalling wat adviezen gaf.
overigens, pas op bij rode billen, het kan ook schimmel zijn (candide, dus dezelfde als spruw) en dan helpt alleen een medicinale creme.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Eliza

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Eliza »

Ik had ook geen papieren doekjes. Allemaal te agressief voor mijn tedere baby. Ik had hydrofiele washandjes (wel 50). En dan gebruikte ik een aantal per verschoonbeurt om de billen schoon te maken. Ook nog eens een stuk goedkoper (op de lange duur).

De doekjes gebruik ik nu voor 't huis (ja; na een 90 graden wasbeurt).
Tienne mv Merel en Stijn

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Tienne mv Merel en Stijn »

offe wegwerpwashandjes kopen?
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door michelle »

Ik zweer bij de Kruidvatdoekjes, heel mild en iit pampers blijven ze vochtig maar niet te vochtig.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Miranda »

IK gebruik nu voor Danique de billendoekjes van de Aldi, die bevallen ons heel goed. Die hebben alleen geen sensitive variant. Marit had er ook altijd veel last van, bij haar gebruikte ik de doekjes van DA, ook heel fijn en dat werkte goed!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Rijntje »

Ook hier Pampers Sensitive. Wel aan de prijs helaas, maar geen rode billen (van Zwitsal wel, die heeft oma altijd)

In Engeland hadden we hele fijne Tesco eigen merk doekjes. Die waren net zo goed en veel goedkoper. Maar ja, daar heb je niets aan :)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Mare »

Ik gebruik de sensitieve doekjes van de lidl. de beste doekje kocht ik in duitsland maar helaas bij een drogist die niet overal zit.

Een vriendin kon bij haar dochter met eczeem alleen maar met water verschonen. zij gebruikte hiervoor wattenbolletjes. heel veel gedoe, maar het enige wat zij kon verdragen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Mamalon »

Ik heb een hele stapel hydrofielwashandjes die je mag hebben. Wel heel intensief gebruikt dus heel dun en soms met gaten. Belle verdroeg geheel geen doekjes, die wasten we met water en fohnden we droog. Dat laatste vond ze heerlijk :D
Mamalon
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6332
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door drus »

michelle schreef:Ik zweer bij de Kruidvatdoekjes, heel mild en iit pampers blijven ze vochtig maar niet te vochtig.
Die heb ik ook en dan de sensitive. Ik reageer heel sterk op parfums in dingen en deze is echt het beste.
Wat ik ook deed was van de weleda de billenzalf standaard erop smeren, niet te dun. Dat vormt een uitstekend laagje tussen velletje en scheetje :wink:
en gaat roodheid geheid tegen.

maarre, als het kan, gaat ie onder de kraan of onder de douche, dat vind ik het makkelijkst.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11003
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Dorien »

Pamper senstive doekjes. Bij elk ander doekje gaat het mis. Ik had eens iets bij de action gekocht wat ook senstive zou zijn maar ze had er last van en ik vond ze vrij droog en ik kreeg ze moeilijk uit het pakje (voor mij ook niet onbelangrijk ;) )

Ik koop die doekjes altijd in de aanbieding. (probeer ik bijna altijd te doen)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Kimmie »

Oh dat is idd lastig.
Bij P uck was het ook even puzzelen want ze bleek niet tegen pampers doekjes te kunnen. Etos, ah en kruidvat eigenmerk de gewone wel...

Ik kreeg destijds van de kraamhulp de tip om der billetjes na de verschoning in te smeren met vaseline, zo plakte de ontlasting niet aan der billetjes en veegde je het zo eraf. Ook had de ontlasting en urine minder de kans de huid week te maken en vormde een soort barriere tegen de inwerking.... hielp super. Als het echt rood werpt beetje sudo erop en klaar....

Doe het nu nog als ze rode billen dreigt te krijgen en nog steeds met effect.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Chantal »

bij chris al mee begonnen, pampers sensitive. nu nog steeds het fijnst.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Nanda »

het klinkt misschien stom maar op de rode billetjes een beetje crack-free strooien (ouderwets stijfsel)

Jeremy had de hele billen stuk van de spuitluiers en met dit was het met 2 dagen alweer zo goed als weg.
hierbij gebruikte ik wel gewoon de billendoekjes (van kruidvat).

Dit kun je ook in een badje doen voor de huid. Het werkt waarschijnlijk ook goed voor jou handen.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door nikky »

Hier gebruik ervan al poosje geleden, maar hier maakte het merk doekjes niet het grote verschil. Belangrijkste was dun laagje sudo, als we dit vergeten waren meteen rode billen. Volgens mij heeft het te maken met vocht in de ontlasting die intrekt en bij een beschermlaagje er tussen haal je dat weg.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Suuz

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Suuz »

P kan alleen maar tegen de etos doekjes en de van de Aldi.. de rest gelijk rode billen en kapot
Mariken

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Mariken »

Huggies doekjes hier. Echt fijne doekjes.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Ana »

ik heb vandaag eerst es even andere doekjes gehaald, om te kijken of dat scheelt. Van Pampers. maar nu lees ik hier wat negatieve geluiden daarover :) eerst maar es zien.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
KarinH

Re: milde billendoekjes?

Bericht door KarinH »

Al jaren hier Pampers sensitive, andere doekjes gingen bij Christian heel snel mis (en zwitsal helemaal!). Ze zijn wel een beetje 'nat', dus ik depte altijd droog met een hydrofiele luier voor de schone luier aan ging. In tijden van luieruitslag (bij diarree, tandjes e.d.) stopte ik altijd even helemaal met lotiondoekjes en dan lauwwarm water met hydrofiele washandjes.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: milde billendoekjes?

Bericht door muppet »

ik heb ook een hele stapel hydrofiele washandjes gekocht en dan gewoon met water wassen. Bij Anouk heeft snel naar over gestapt en bij Eline nieteens meer met doekjes begonnen. Alleen als we weg gaan heb ik zo'n pak bij me.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
HeleenW

Re: milde billendoekjes?

Bericht door HeleenW »

Het gaat gelukkig weer goed! Ik heb hydrofiel doeken kapot geknipt (daar had ik er meer dan genoeg van) en zijn billen daarmee een paar dagen gewassen. Nu heb ik van natusan billendoekjes in huis en die zijn erg neutraal. Af en toe een wasbeurt, af en toe billendoekjes en soms nog een laagje sudocreme.
Die zwitsaldoekjes gaan voorlopig in de kast!!

Wel apart dat zoveel meer slechte ervaringen met zwitsal hebben terwijl het juist zo'n 'bekend' baby merk is.
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Laris76 »

Hier komt niets meer van zwitsal in huis omdat mijn man astma-aanvallen kreeg van de zwitsallucht.
Dus geen idee hoe die doekjes zijn. Hier altijd kruidvat doekjes of gewoon en washandje met water.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4112
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: milde billendoekjes?

Bericht door Eeffie »

Ik geloof dat Zwitsal wel een goed babymerk is, maar ik meen ook ooit gehoord te hebben dat er heelheelheel veel parfum in zit. Daarom ruikt je baby na een zwitsalbad nog de hele dag naar Zwitsal, zeg maar. Bij mezelf merk ik ook dat ik jeuk krijg als ik Zwitsalproducten gebruik.
Wij hebben zelfs op het geboortekaartje aangegeven dat wij soppen met een ander merk product, omdat ik het zonde vind als mensen 6 eu voor een fles van Zwitsal uitgeven, en ik gooi het direct in de prullenbak.

Ennieweejs, misschien hebben jullie iets aan deze link? Als je je opgeeft voor de nieuwsbrief, krijg je elke week alle luieraanbiedingen en billendoekjesaanbiedingen van alle merken in je email:
www.watkostenluiers.nl/
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Plaats reactie