Toch weer een beetje onzeker over de bv: update!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Toch weer een beetje onzeker over de bv: update!

Bericht door Chantal »

Ik dacht, ik weet alles al en laat me niet onzeker maken. Maar toch, ik heb helemaal geen stuwing gehad, voel geen toeschietreflex en denk dan toch dat hij te weinig binnenkrijgt.
Ook al heeft hij volle luiers en had hij op dag 4 al bv-poep wat snel is na een keizersnede.
Vandaag heeft hij vannacht om half 2 1 borst, half 3 1 borst, half 6 2 borsten, half 9 1 borst, half 12 1 borst, 3 uur 1 borst gehad.
Lijkt zoveel maar hij slaapt dus nu al echt de hele middag vanaf die borst van half 12.
De reden dat hij 1 borst krijgt is omdat hij steeds in slaap valt en ik hem niet meer wakker krijg. Ik wil hem dus eigenlijk nu voeden want ik lek ;) (eindelijk voor het eerst!)

Hij slaapt zoveel, dan denk ik weer dat hij ondervoed is of zo en hij daarom zo veel slaapt.

Hoe gek kun je jezelf maken :roll:
Laatst gewijzigd door Chantal op wo nov 23, 2011 9:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Kristel
J&J SANTORINI

Re: Toch weer een beetje onzeker over de bv..

Bericht door Kristel »

Even snel tijdens het koken... Bij Abel heb ik ook pas erg laat stuwing gehad, terwijl hij ervoor echt wel goed dronk. Ik hoorde en zag hem klokken en hij had flinke luiers. Tot op dag vijf ik m'n zoogcompressen echt nodig hadden. Ik verheugde me al op een lekker vrije voed periode maar helaas...
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Sietske

Bericht door Sietske »

Hoi Chantal,

Logisch dat je toch weer onzeker bent. Ieder kind is toch weer anders en daarmee ook iedere borstvoedingsperiode. Dat je geen stuwing hebt wil niet perse zeggen dat je ook te weinig melk hebt.
Hoe gaat het met het gewicht van Mark? Is hij al weer aan het groeien? Als je twijfelt kun je altijd een keer extra laten wegen.

Dingen waaraan je kunt zien of Mark genoeg melk binnenkrijgt:
hij heeft minimaal 4 zware wegwerpluiers per etmaal
iedere dag een paar keer ontlasting (vanaf 4-6 weken kan dit minder worden)
hij is op momenten dat hij wakker is tevreden en alert
jouw borsten voelen na de voeding soepeler aan dan voor de voeding
Mark drinkt 7 a 8 voedingen per etmaal
je kunt hem horen en zien slikken als hij bij je drinkt
na de eerste week hoort hij niet meer af te vallen en na twee weken hoort hij weer op zijn geboortegewicht te zijn. Vanaf dan hoort hij gemiddeld 100-200 gram per week te groeien

Kun je hier wat mee?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik kan overal 'ja' op antwoorden!
hij begon met een gewicht van 4440 gram, is afgevallen tot 4120 en is nu op dag 8 4260 gram. hij groeit dus gelukkig wel weer.
mark is trouwens nog steeds niet wakker :? dat wordt waarschijnlijk weer een avondje clusteren na zoveel slapen deze middag.
hij heeft pas net 2 dagen zijn ogen af en toe open, dus dat helder kijken is nog moeilijk te zien :lol:
het is gewoon echt een slaapkop. net als dat chris was.. bij hem had ik het eerste jaar ook echt het gevoel van vakantie.
weet nog wel dat hij met 8 weken nog maar op 5 voedingen per 24 uur zat! heel weinig maar hij groeide super.
dat is natuurlijk wel heel makkelijk ;)
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Nou, gezien de poep en de groei lijkt het mij dat het wel goed gaat bij jullie!
Ik heb bij Famke ook niet veel last van stuwing gehad, puur omdat ze de 'stuwingsdagen' zo vaak dronk, ook wel elk uur / elke 2 uur. En zij dronk ook altijd maar 1 borst en viel daarna in slaap.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Suuz

Bericht door Suuz »

P deed dat ook na 1 borst weer in slaap vallen... Wat ik dan als tip kreeg is om dan pas de luier te verschonen en dan de andere borst pas.. Werkte redelijk.. soms werd ze niet eens wakker van het verschonen en ging het drinken ook niet. Ook wilde P pas echt wakker worden om de 4! uur. Dat zou eigenlijk niet eens mogen, maar ik kreeg haar echt niet wakker.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

luier verschonen doen we idd al na 1 borst met een poging hem wakker te krijgen. op dat moment is hij wel wakker, maar als hij na 2 minuten weer bij me ligt slaapt meneertje alweer.

maar hij heeft net 2 volle borsten leeggedronken!
Suuz

Bericht door Suuz »

komt dus wel goed ;)
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Het klinkt echt wel volledig normaal hoor. Dat ze veel slapen in het begin is alleen maar goed. Hij is wat eerder geboren dan de uitgerekende datum en dan schijnen ze meer te slapen. Dit trekt na de uitgerekende datum vaak weer weg. En slapen betekend ook groeien....Ze gebruiken dan de energie om te groeien.
En dat je geen stuwing hebt of hebt gehad is niet erg dat betekend misschien juist dat hij het goed leeg drinkt allemaal. Ik had bij de derde ook veeeeel minder stuwing dan bij de rest terwijl ze echt wel het snelst weer groeide.
Maak je niet teveel zorgen en als jij het tijd vind om wakker te worden dan maar even op jou verzoek voeden toch?
En het feit dat hij nu alweer lekker aan het groeien is dat zegt toch ook genoeg (maar ik herken je twijfels hoor zelfs bij de derde kan je weer net zo onzeker zijn als bij de eerste...)
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

klinkt allemaal normaal en heel herkenbaar hoor!!
ikzelf was van de hormonen heel onzeker, bang voor ondervoeding, onderkoeling, te kort slapen, te lang slapen enz enz.
Maar Mark groeit en eet blijkbaar goed dus probeer dat heel rationeel voor ogen te houden, desnoods ahv het rijtje dat Sietske je gaf.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Oh meis, dat klinkt idd heel normaal... en volledig herkenbaar.
Na een ks vind ik het al geweldig goed dat hij zo snel alweer groeit! Probeer idd wel 2 borsten te geven, na de eerste borst de luier verschonen, niet té lange tijd ertussen en dan dus wakkermaken (was het niet max 4 uur)?

Heb geen andere reacties gelezen want ben erg moe, maar hoop echt dat je je gauw wat meer ontspannen kunt voelen. Vergeet niet dat de hormonen nu ook veel met je doen... Probeer vooral je verhaal te doen bij mensen die jou begrijpen hierin, anderen kunnen je een tegengesteld advies geven en dat kan je nog onzekerder maken... Begrijpt Jeroen je hierin een beetje?

Hoe gaat het verder met je? Lukt het je een beetje om rust te pakken?
Ik wil héél graag meer foto´s... is dat een leuke afleiding?
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

foto's komen zo in het fototopic ;)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik ben niet meer onzeker hoor!
hij heeft nu groenige poep.. veel melk dus. en hij is binnen 1 dag opeens 120!!! gram aangekomen. ja, terwijl hij net zijn luier had volgepoept en geplast, en die hadden we dus uitgedaan.
net voor het eerst een tsr gevoeld en mijn linkerborst moet nodig worden leeggedronken anders gaat het zeer doen ;)
mark zal over een half uurtje wakker worden denk ik, en anders maak ik hem wakker...
Mir

Bericht door Mir »

Chantal schreef:ik ben niet meer onzeker hoor!
hij heeft nu groenige poep.. veel melk dus. en hij is binnen 1 dag opeens 120!!! gram aangekomen. ja, terwijl hij net zijn luier had volgepoept en geplast, en die hadden we dus uitgedaan.
net voor het eerst een tsr gevoeld en mijn linkerborst moet nodig worden leeggedronken anders gaat het zeer doen ;)
mark zal over een half uurtje wakker worden denk ik, en anders maak ik hem wakker...
Dat is herkenbaar. Roelof kwam in de kraamweek en die week erna ook zo'n 100 gram per dag aan. Ik heb ook geen stuwing gehad, zo veel dronk hij. De tweede envelop gaat morgen op de bus. Hij zal het snel nodig hebben :D
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

haha idd! waarschijnlijk krijgt hij morgen of overmorgen een pakje van je aan. ik zal het bewijs even showen :)
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Chantal schreef:ik ben niet meer onzeker hoor!
Fijn!
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

vorige week woensdag was de kraamverzorgster er voor het laatst. toen woog hij 4400 gram.
afgelopen dinsdag kwam de wijkverpleegkundige met een weegschal en woog meneertje 4900 gram!!
in 1 week tijd dus 500 gram gegroeid haha!
Ves

Bericht door Ves »

Chantal schreef:vorige week woensdag was de kraamverzorgster er voor het laatst. toen woog hij 4400 gram.
afgelopen dinsdag kwam de wijkverpleegkundige met een weegschal en woog meneertje 4900 gram!!
in 1 week tijd dus 500 gram gegroeid haha!
Wat goed zeg! Klasse :D !
AstridJordi
J&J SANTORINI

Re: Toch weer een beetje onzeker over de bv: update!

Bericht door AstridJordi »

Wauw he! Dus het gaat harstikke goed. Lekker man.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Plaats reactie