Gooien en smijten met dingen??

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mariken

Gooien en smijten met dingen??

Bericht door Mariken »

S@nne presteert het om om de haverklap te gaan gooien met dingen als het haar niet bevalt, ze iets niet meer wil, ze vol zit met het eten enzovoorts. We worden er gek van, want ze gooit het op de grond, tegen ons aan, kiept haar bordje om op de tafel... Hoe kunnen we dit nou afleren? Ze is ook een pittige tante, want ze laat zichzelf om het minste al op de grond vallen en gaat dan omrollen en gillen.
Ik vind het af en toe erg vervelend en zoek eigenlijk een manier om hier mee om te leren gaan. Ik herken het helemaal niet van M1rthe, die kon je ook meenemen naar winkels zonder dat er wat raars gebeurde. Vandaag sneuvelden er twee kerstballen, het tussendoortje zit overal aan de kinderwagen en op de kofferafdeling viel met veel geraas een en ander om... Zucht!
Het lijkt wel alsof zij dubbel heeft wat de oudste mist. Zou dat echt zo kunnen denken jullie?
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door debby »

Geen idee of dat zou kunnen of niet.
Ik herken het niet van Luuc.
Lastig lijkt me het wel idd, heb geen tips voor je.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door Appendix »

Heel herkenbaar, R doet het ook. Hij gooit ook z´n hoofd plotseling achterover (daar heb ik al wat stevige blauwe plekken aan over gehouden). Ik heb niet veel tips, wij zijn erg aan het zoeken. Wij proberen het voorlopig met duidelijk en rustig "Dat mag niet." Soms wint het duidelijke, soms het rustige deel daarvan. Ik heb geen idee of de boodschap aankomt. Verder begrijpt hij vrij veel, dus dit kwartje zou een keer moeten vallen, toch?

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Mariken

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door Mariken »

Ja, dat achterover gooien doet S@nne ook! Echt met veel kracht. Er zit ook echt wel een sterke wil in, denk ik. Op zich niet erg maar soms wel lastig. Ik wil ook niet de hele tijd nee hoeven zeggen, dus creeer al bewust situaties waarin het niet kan of ze juist lekker haar gang kan gaan. Maar juist voor de moeilijke momenten weet ik het gewoon even niet, zoals vandaag.
Claudiac

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door Claudiac »

Ach1lles krijgt z'n eten gewoon op tafel dus kan hij zijn bord niet op de grond gooien.
Hij gooit wel met z'n eten, maar dat negeer ik meestal. We hebben een makkelijke vloer dus het is zo weer weg.
Tegenwoordig heeft hij er meer lol in om zelf te prikken met een vork (plastic) en dan te eten, dus dan is het minder troep. Maar hier wordt ook veel gegooid ja. En als ik ergens iets van zeg begint hij boevig te lachen. Af en toe zet ik hem dus in de box met zacht speelgoed er in, als ik het zat ben.

Ik verwacht dat het vanzelf weer over gaat.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5618
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door JasmijnLinde »

Dat heeft Linde heel erg gedaan. Als ze d'r zin niet kreeg of ze had genoeg met eten, gooide ze gewoon haar bord door de kamer. Echt vreselijk. Gelukkig doet ze dat nu niet meer zo vaak.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Mariken

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door Mariken »

Hoe lang duurde dat? Wel fijn om te lezen dat het ook weer over gaat... Maar wij worden boos of geirriteerd ervan dus de maaltijden verlopen niet heel gezellig op het moment. :(
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10999
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door Dorien »

Hier precies hetzelfde. Liv heeft daar een aantal driftbuien waar je U tegen kunt zeggen. Ze kan ook heel duidelijk aangeven dat ze iets niet meer wil. Zij bleef ook nooit op haar stoel zitten. We zetten haar nu op de trap en gek genoeg pikt ze dat heel snel op. Ze weet nu heel goed dat ze kan kiezen, of blijven zitten op de stoel (eten hoeft niet, daar begin ik niet meer aan) of op de trap. Soms kiest ze voor de trap (zeer zelden) maar meestal blijft ze nu prima zitten.

Het gaat, dat hoop ik maar ;) ooit wel over! Liv wil ook meer zeggen dan ze nog kan en dus soms dus wel eens wat (understatement van de eeuw) gefrustreerd.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Mariken

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door Mariken »

Maar S@nne is nog maar 16 maanden. Ik durf haar niet op de gang te zetten, dan ben ik bang dat ze de trap opkruipt. En van tafel af, dat is natuurlijk leuk. En dan wil de oudste ook gelijk van tafel af :roll: Vervolgens zitten wij tegenover elkaar onze bordjes leeg te eten en ben ik nog half geirriteerd over het feit dat ze dan ineens leuk gaan doen en willen spelen en dingen tegen ons gaan zeggen waar ik geen zin in heb (kom je wat kopen in onze speelgoedwinkel aaaaaaa! :evil: )
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5618
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door JasmijnLinde »

Mariken schreef:Hoe lang duurde dat? Wel fijn om te lezen dat het ook weer over gaat... Maar wij worden boos of geirriteerd ervan dus de maaltijden verlopen niet heel gezellig op het moment. :(
Wij draaien haar meestal met stoel en al om en schuiven haar bij de tafel vandaan, zodat ze niets meer kan pakken. Houdt ze dan niet op dan gaat ze vaak met stoel en al op de gang of bij keuken. Meestal helpt dat wel (voor die maaltijd). Ik denk dat Linde het toch wel een half jaar regelmatig heeft gedaan. Nu doet ze het niet meer zo vaak. Ik werd er ook altijd erg geirriteerd van als het eten weer eens tegen de muur zat :evil:
Ze gooit ook vaak expres haar bestek op de grond.

En dan heb je er ook nog zo'n miep bij zitten die opeens niks meer lust en regelmatig chagerijnig aan tafel zit en het is een hele gezellige boel :(
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8232
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Gooien en smijten met dingen??

Bericht door Mara »

Hebben we hier ook gehad, duurde en duurde maar. Nee zeggen hielp niet.
Ik wist het niet meer. Het was niet het hele bord, maar steeds dingen op de grond gooien.
Ik pakte het dan op van de grond, gaf het aan haar/hem en zei heel stoicijns: geen eten op de grond. In je mond doen of op je bord terug leggen.
Na 2 avonden was de lol er echt van af.

Succes!
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie