Teken van leven van Leonore en mijzelf

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
maartje12
J&J SANTORINI

Teken van leven van Leonore en mijzelf

Bericht door maartje12 »

Even een teken van leven van ons!

Donderdagochtend zijn we thuisgekomen uit het ziekenhuis en beetje bij beetje beginnen we een beetje te wennen aan ons kleine poppetje Leonore, want een klein poppetje, dat is ze! Een heel fijn klein hoofdje en stakige beentjes, maar gelukkig groeit ze erg goed. Op 20 gram na is ze vandaag alweer op haar geboortegewicht! En dat komt vooral omdat ze zo vreselijk goed drinkt. Wat dat betreft weet ik niet wat me overkomt, ze is echt een wonderkind. :D Al op de verkoeverkamer ging ze drinken, ze wist gewoon meteen hoe het moest. Wat een verschil met de beide jongens, die kwamen uit het ziekenhuis en hadden geen idee hoe ze aan moesten happen en dat zorgde toen voor een hoop stress. Ik ben hier dus zo blij mee!

De keizersnede zelf was zoals ik al eerder schreef (wederom, de 1e was traumatisch) geen pretje omdat de ruggenprik niet goed werkte. Ik voelde dan ook pijn. Stoppen was geen optie. De enige optie was volgens de anesthesist mij in slaap brengen en dat wilde ik niet. De operatie ging (daardoor?) wel sneller dan de andere twee keer. Voor ik het wist lag ik op de verkoeverkamer, maar daar kreeg ik erg veel pijn in mijn buik. Ik kon ook binnen de kortste keren mijn voeten weer bewegen, wat kennelijk niet hoort en kon echt geen woord uitbrengen, terwijl allerlei mensen tegen me aan het praten waren. Uiteindelijk hebben ze me platgespoten met morfine en toen ging het langzaamaan beter. Dat Leonore bij me kwam liggen en zo ging drinken maakte veel goed!

De grote broers vinden hun nieuwe zusje erg schattig en lief en willen haar de hele tijd aaien. Tegelijkertijd zijn ze allebei een beetje van slag, maar dat was te verwachten.

Met mij gaat het nu best goed, ik ben erg moe, heb nog wel wat pijn, maar zit voor mijn doen redelijk op een roze wolk, iets wat ik tot nu toe nog niet echt heb ervaren. De kraamverzorgster is echt top, de leukste die ik tot nu toe gehad heb. Normaal kan ik ze wel de deur uitkijken maar met haar houd ik het wel tot komende woensdag uit, want ik heb nog wel een verlenging gekregen.

Foto's staan nog niet op de laptop, dus die kan ik helaas nog niet leveren ....

En via deze weg ook nog bedankt voor al jullie felicitaties!!! :D :D
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
channiemam
J&J HAWAII

Re: Teken van leven van Leonore en mijzelf

Bericht door channiemam »

Fijn zeg dat ze het Zo goed doet.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Ves

Bericht door Ves »

Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat! Geniet maar lekker verder.
Brrrr... keizernede terwijl de verdoving niet goed werkt lijkt me allesbehalve een pretje :shock: . Niet dat ik het zelf heb meegemaakt, maar alleen het idee al...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat een drama die ruggenprik...
maar ik ben blij dat jij lekker op je roze wolk zit en dat ze een natuurtalentje is met drinken!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Fijn dat het na een mindere operatie, goed gaat met jullie! Blijf maar lekker zo lang mogelijk op je roze wolk en laat je lekker verwennen door de kraamhulp.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Klinkt goed! Fijne dat het klikt met de kraamhulp.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
wennetje

Bericht door wennetje »

Fijn dat het goed gaat! Vooral dat ze zo goed drinkt, lijkt me heerlijk! Gefeliciteerd nog!
Ik wens je nog heel wat uurtjes, daagjes, weekjes op die roze wolk toe!

Helaas hier ook ervaring met pijn tijdens de keizersnede, gelukkig pas bij het dichtmaken maar het is echt heel naar. Vreemd he?
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Fijn dat Leonore zo goed drinkt, super is dat.
Kan je lichamelijk al meer uit de voeten? lijkt me niet mee vallen om na een sectio weer alles rustig aan te doen.

En een goede kraamhulp is zo allesbepalend de eerste week, ik kon wel huilen toen mijn kraamverzorgster het huis verliet, niet omdat ze zo nodig was maar meer om de gezelligheid, wat hadden we het leuk...
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat na die vreselijke keizersnede. Geniet maar van die roze wolk.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Mariken

Bericht door Mariken »

Geniet nog maar lekker door de komende tijd! Je hebt het wel verdiend ook. Wat een toestand zeg die keizersnee. :shock:
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Wat fijn dat het drinken zo goed gaat! Daar maakte je je wel druk om vantevoren, of niet? Heerlijk, hopelijk blijft het zo.

En geniet maar van je roze wolk, die is je absoluut gegund!
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Wat leuk om een update van jullie te lezen! Wat heerlijk dat Leonore het zo goed doet. En fijn dat je een goede kraamhulp hebt, dat maakt het genieten van die eerste week nog iets makkelijker.

Wat een ontzettende vervelende ervaring hoe die ks is gegaan :( Ik hoop dat je er veel over kan praten, zodat je het een beetje kan verwerken.

Tot snel, hoop ik :)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

heftig hoor, die ks! :( Ik hoop dat je dat gauw achter je kunt laten.

Klinkt verder hartstikke goed! Leuk, een meid na twee jongens! Geniet ervan. En ik ben benieuwd naar de foto's!
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Wat fijn dat je weer thuis bent. En wat klinkt dat heftig zeg die ruggenprik....het is inderdaad niet goed als je benen snel weer bewegen. Hopelijk kan je dit snel een plekje geven.
En verder is het natuurlijk heerlijk dat je meisje het zo goed doe. Ga lekker verder van haar genieten en die foto die houden we gewoon nog even tegoed!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Wat is het fijn als ze zo lekker drinken he? Het leven/groeien van een baby staat en valt toch grotendeels om de voeding. En voor jezelf is het zoveel fijner omdat je weet dat ze voeding nodig hebben.
Hopelijk lukt het je om de vervelende ervaring rondom de ruggenprik en ks een plek te geven.
Als praten/schrijven je hierin helpt dan zeg ik: schrijf maar lekker van je af (of na maanden nog een keer of elke keer!)
Denise

Bericht door Denise »

Poeh die keizersnede is op zn zachts gezegd niet fijn verlopen zeg.
Maar je klinkt lekker verliefd op je kleine meisje :P
Fijne kraamtijd nog verder, hopelijk kun je dat positieve gevoel vasthouden.
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Je ks klinkt als een echt drama. Gelukkig gaat het met jullie en jullie prinsesje hartstikke goed, fijn!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Esther schreef:Wat fijn dat het drinken zo goed gaat! Daar maakte je je wel druk om vantevoren, of niet? Heerlijk, hopelijk blijft het zo.

En geniet maar van je roze wolk, die is je absoluut gegund!
Daar maakte ik me inderdaad nogal druk over. Ik dacht dat het aan mij lag, of aan de ks, maar kennelijk lag het gewoon aan de omstandigheden destijds en de 2 jongetjes zelf dat het zo lang duurde voordat ze door hadden hoe bv werkt. Elke keer als ik Leonorein 2 tellen aanleg word ik weer helemaal lyrisch :D

Overigens gaat het lichamelijk wel goed, al slik ik nog veel pijnstillers. Als de kraamhulp er is doe ik niks, maar als ze weg is laat ik me toch verleiden tot dingen mbt de jongetjes en dan doe je toch gauw te veel.

Morgen een hele rustige dag met alleen de kraamhulp, de jongetjes hebben bso en kdv.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Plaats reactie