Kabouter Plop is bekend bij hem. Die heeft een rode muts en een grote witte baard en wordt door Espen "Pop" genoemd. Dan komt ineens Sinterklaas in het land. Die heeft ook een rood hoofddeksel en een grote witte baard en heet dus ook "Pop". Zwarte Piet hoort bij Sinterklaas, maar ziet er toch wel heel anders uit en heet daarom geen "Pop" maar heeft wel een naam die er kennelijk volgens Espen bij hoort, namelijk "Bob". Wij hebben dit jaar dus zwarte Bob.
Nee, je bent niet de enige! Maar ik sta er vooral van te kijken dat hij deze logica al heeft en het ook nog verstaanbaar kan maken. Wij zijn al trots op alle losse, zelfverzonnen woordjes van T0sca. En helemaal trots dat ze nu twee woorden zinnen maakt sinds kort!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Espen kan zo ontzettend veel duidelijk maken. hij had dus een zwarte pietenorkest gezien samen met papa en ging dat aan mij vertellen.
"Bob, toe toe toe" en dan met de handjes het gebaar van een trompet, "bom bom bom" met trommelgebaar erbij. En toen een smijtgebaar "koekaa".
Hij had dus ook een hand kruidnoten gekregen.
Ook als hij in het bad met een kopje van het theeservies gaat spelen. Dan schenkt hij met een bakje water in het kopje en zegt "ding ding" (dat is drinken), dan gaat ie voorzichtig blazen alsof het heet is, drinkt het op en zegt: "aaaaaaaaaaah".
Mamalon schreef:Wat leuk! Ik stel me dan even zo'n slank ukkepukje voor die dan met zo'n wijs koppie jou zijn verhaal staat te vertellen, echt geweldig.