de deur uit geglipt
de deur uit geglipt
onze voordeur kan je makkelijk open doen als je `m niet op slot doet.
En jawel hoor, ik was even naar boven om de was daar neer te zetten, ik kwam beneden en de voordeur stond open en Silke was `m gesmeerd. Ze was gelukkig niet ver en kwam weer enthousiast aanrennen toen ik haar riep. Ze had wel "keurig" haar laarsjes aan, jas aan en muts (ondersteboven) op.
Nu de deur maar weer op de knip.
En jawel hoor, ik was even naar boven om de was daar neer te zetten, ik kwam beneden en de voordeur stond open en Silke was `m gesmeerd. Ze was gelukkig niet ver en kwam weer enthousiast aanrennen toen ik haar riep. Ze had wel "keurig" haar laarsjes aan, jas aan en muts (ondersteboven) op.
Nu de deur maar weer op de knip.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Re: de deur uit geglipt
oeps... gelukkig is het goed gegaan. nog is david te klein voor onze deur maar wij kopen idd binnenkort een haakje.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
oh gelukkig was je op tijd!
Hier gaat de deur al een half jaar tot een jaar op slot. Zodra Tomás bij de klink kon, deed hij de deur open en is meerdere malen zo weggerend. Nu gaat de deur standaard op slot.
Hier gaat de deur al een half jaar tot een jaar op slot. Zodra Tomás bij de klink kon, deed hij de deur open en is meerdere malen zo weggerend. Nu gaat de deur standaard op slot.
woon je ook nog gevaarlijk? is het allemaal net goed gegaan zeg maar?
wij wonen namelijk aan een woonerf en levi speelt rustig alleen buiten (of met z'n broer) maar dat is natuurlijk per plek verschillend of dat mogelijk is.
In ieder geval weer wat geleerd en lekker de knip erop houden!!
wij wonen namelijk aan een woonerf en levi speelt rustig alleen buiten (of met z'n broer) maar dat is natuurlijk per plek verschillend of dat mogelijk is.
In ieder geval weer wat geleerd en lekker de knip erop houden!!
Oh dat is schrikken ja.
De dochter van vrienden van ons is zo na haar slaapje aan de kuier gegaan, op zoek naar papa (die even op zolder was). In haar laarsjes en luier uiteindelijk door iemand langs een vrij drukke weg gevonden en bij de buren gebracht (ze wist aan te wijzen in welk hofje ze woonde).
Ze zijn heel erg geschrokken en hebben idd. een knip op de deur gezet.
De dochter van vrienden van ons is zo na haar slaapje aan de kuier gegaan, op zoek naar papa (die even op zolder was). In haar laarsjes en luier uiteindelijk door iemand langs een vrij drukke weg gevonden en bij de buren gebracht (ze wist aan te wijzen in welk hofje ze woonde).
Ze zijn heel erg geschrokken en hebben idd. een knip op de deur gezet.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Oh, je moet wel heel erg geschrokken zijn! Wel heel schattig dat ze zich helemaal had 'aangekleed'. Waar wou ze naar toe, zei ze dat nog?
we wonen aan een beetje drukke weg maar gelukkig liep ze de hoek om het fietspad op.HeleenW schreef:woon je ook nog gevaarlijk? is het allemaal net goed gegaan zeg maar?
Overigens laten onze overburen hun kleine kinderen vaak buiten spelen en dan rennen ze regelmatig zò de straat op dat ik denk; als dat maar goed gaat- maar tot nu toe wel dus.
nee, ze schrok voornamelijk van mijn geschrokken reactie. Ook wel goed, dan heeft ze hoop ik door dat dit niet zo`n goede actie was.....Emma schreef:Oh, je moet wel heel erg geschrokken zijn! Wel heel schattig dat ze zich helemaal had 'aangekleed'. Waar wou ze naar toe, zei ze dat nog?
Maar idd de knip er op voortaan. Dat is alleen nog geen automatisme....
oei, dan was ze vast een stuk verder weg....Mara schreef: De dochter van vrienden van ons is zo na haar slaapje aan de kuier gegaan, op zoek naar papa (die even op zolder was). In haar laarsjes en luier uiteindelijk door iemand langs een vrij drukke weg gevonden en bij de buren gebracht (ze wist aan te wijzen in welk hofje ze woonde).
Oei wat een schrik. Gelukkig is het helemaal goed gegaan.
Sinds A bij de deurklink kwam, doen wij de deur ook vaak op slot. Maar ik ben er nog niet uit of ik dit wel een fijne oplossing vind. Als je de sleutel in het slot laat zitten, kan je de deur van buitenaf niet meer open doen. Maar als ik de sleutel eruit haal, ben ik bang dat we bij brand bijvoorbeeld de deur niet snel genoeg open krijgen. Denken jullie daar ook over na of ben ik de enige die met dit soort doemsenario's bezig is?
Sinds A bij de deurklink kwam, doen wij de deur ook vaak op slot. Maar ik ben er nog niet uit of ik dit wel een fijne oplossing vind. Als je de sleutel in het slot laat zitten, kan je de deur van buitenaf niet meer open doen. Maar als ik de sleutel eruit haal, ben ik bang dat we bij brand bijvoorbeeld de deur niet snel genoeg open krijgen. Denken jullie daar ook over na of ben ik de enige die met dit soort doemsenario's bezig is?
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
nee, daar denk ik ook over na, daarom lijkt mij een haakje (hoe noem je dat echt, zo'n vergrendeling?) ook een betere oplossing voor hier.Miep schreef:Oei wat een schrik. Gelukkig is het helemaal goed gegaan.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dat zal wel even schrikken geweest zijn.
Ben ik even blij dat ik geen 'wegloop' kinderen heb.
Mirjam kan sinds een tijdje bij de deurkruk, maar is nog niet zelf op stap gegaan.
Ik zou ook eerder voor een (slap) haakje kiezen dan voor de deur op slot.
Ben ik even blij dat ik geen 'wegloop' kinderen heb.
Mirjam kan sinds een tijdje bij de deurkruk, maar is nog niet zelf op stap gegaan.
Ik zou ook eerder voor een (slap) haakje kiezen dan voor de deur op slot.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Brrrr, wat een schrik!!! Dikke dikke dikke knuffel toen ze aan kwam lopen denk ik? Wel goed getraind met laarsjes, jas en muts aan 

wel goed dat ze wel alles heeft aangetrokken!
fr was net 1,5 toen ze op een krukje klom en de voordeur opende en met blote voeten de straat oprende...
ml was alleen thuis met haar en ik kwam net binnen toen ik de voordeur open zag staan en ben meteen naar buiten gerent om haar achterna te gaan...gelukkig was ze nog niet ver maar wel richting een speeltuintje.
ml had niet eens wat door totdat ik boos/bezorgt nog van schrik binnen kwam dat hij wel goed moet opletten!
met ons nieuwe huis moeten we ook nog een maatregel treffen want ze heeft inmiddels door hoe deze deur werkt en gaat ook iedere keer naar buiten
fr was net 1,5 toen ze op een krukje klom en de voordeur opende en met blote voeten de straat oprende...
ml was alleen thuis met haar en ik kwam net binnen toen ik de voordeur open zag staan en ben meteen naar buiten gerent om haar achterna te gaan...gelukkig was ze nog niet ver maar wel richting een speeltuintje.
ml had niet eens wat door totdat ik boos/bezorgt nog van schrik binnen kwam dat hij wel goed moet opletten!
met ons nieuwe huis moeten we ook nog een maatregel treffen want ze heeft inmiddels door hoe deze deur werkt en gaat ook iedere keer naar buiten

Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
wat een kleine avonturierster. gelukkig was er niks gebeurd. idd de knip weer op de deur. wel netjes dat ze zelf haar jasje aan had getrokken.
Wij hebben voor overdag een klem die voor mij boven mijn hoofd zit; kan geen kind met een krukje bij.Miep schreef:Oei wat een schrik. Gelukkig is het helemaal goed gegaan.
's Nachts gaat de deur altijd op slot. Maar de sleutel ligt in de kast ernaast; altijd op dezelfde plek.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
zo`n knip hebben wij ook.Thommy schreef: Wij hebben voor overdag een klem die voor mij boven mijn hoofd zit; kan geen kind met een krukje bij.
Ja wel geestig dat ze zich netjes had aangekleed. Ik moest naast mijn schrik ook wel lachen om die muts ondersteboven.
Oef, wat zul je geschrokken zijn. Mijn kinderen zijn geen enorme weglopers. Vorige week was een vriendje (4) van Jelle wel weggefietst. Zijn moeder heeft hem anderhalf uur lopen zoeken. Hij kwam uiteindelijk bij ons, maar dat wist die moeder niet en ik kon haar niet bereiken. Toen ze na anderhalf uur zoeken bij ons kwam (ik had haar voicemail ingesproken, een briefje bij haar in de bus gedaan en ook naar haar gezocht) was ze volledig overstuur. Ik had zo met haar te doen. Anderhalf uur je kind van vier kwijt zijn, in een wijk tussen een spoorweg en een water.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)