Het gaat zo snel op het moment, Eline is alles aan het nazeggen en benoemt zo veel ze kan. Een paar om te raden:
- nène
- jaje
- oeoe
- aaaaadà
- neu
- but
Ze zegt nu ook papa, mama en opa, zo lief. Gisteravond ging Marc naar haar toe om haar te troosten, maar dat wilde ze niet. Dus al snikkend riep ze heel hard maaaamaaa, was de eerste keer dat ze dat deed. Grappig was wel, dat toen Marc weer naar beneden wilde gaan ze dat ook niet goed vond en heel hard op papa begon te roepen. Ze wilde ons duidelijk allebei bij zich hebben.
woordjes van Eline
woordjes van Eline
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Re: woordjes van Eline
sweet!
hmmm die van mij is 4 maanden ouder, maar die begint nu hele gesprekken te brabbelen.. Wel klanken dat lijkt op nederlands zoals de G klanken. Maar geen bekent woord meer te vinden.
Ze begon er vroeg te praten, toen overgegaan op gebaren taal.. en nu laat ze de gebaren taal weer achter zich en begint te brabbelen. De klanken lijken wel steeds meer wat ze bedoelt te zeggen, maar echt goed praat ze dus nog niet.
hmmm die van mij is 4 maanden ouder, maar die begint nu hele gesprekken te brabbelen.. Wel klanken dat lijkt op nederlands zoals de G klanken. Maar geen bekent woord meer te vinden.
Ze begon er vroeg te praten, toen overgegaan op gebaren taal.. en nu laat ze de gebaren taal weer achter zich en begint te brabbelen. De klanken lijken wel steeds meer wat ze bedoelt te zeggen, maar echt goed praat ze dus nog niet.
Oe, lastig... maar ik wil wel een poging wagen...
- nène -> Eline?
- jaje -> jasje?
- oeoe -> Anouk?
- aaaaadà -> ???
- neu -> nee? neus?
- but -> bed?
Leuk he, kindjes die beginnen met praten? Ik merk dat het inmiddels alweer een tijdje geleden is dat ik dit soort woordjes probeerde te ontcijferen... (volgens mij bak ik er niks meer van
) maar ongeveer zo klonk het hier ook in het begin.
- nène -> Eline?
- jaje -> jasje?
- oeoe -> Anouk?
- aaaaadà -> ???
- neu -> nee? neus?
- but -> bed?
Leuk he, kindjes die beginnen met praten? Ik merk dat het inmiddels alweer een tijdje geleden is dat ik dit soort woordjes probeerde te ontcijferen... (volgens mij bak ik er niks meer van

neus en jasje is goed.
nène is een heel bekend beestje, oeoe is ook een diertje, aaaada verklap ik nog niet en but wijst ze aan als ze gegeten heeft of in bad zit.
Het is ook dat ik het weet tussen alle gebrabbel door, ik denk dat Marc een deel nieteens zou begrijpen.
nène is een heel bekend beestje, oeoe is ook een diertje, aaaada verklap ik nog niet en but wijst ze aan als ze gegeten heeft of in bad zit.
Het is ook dat ik het weet tussen alle gebrabbel door, ik denk dat Marc een deel nieteens zou begrijpen.
dan is but zeker buik?
ik kan er verder echt niks van maken hoor
ik kan er verder echt niks van maken hoor

J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gezellig hè, zo'n praatpaal in huis?
Hier ook een lekkere kletskous die precies weet wat ze wel en vooral niet wil.
Hier ook een lekkere kletskous die precies weet wat ze wel en vooral niet wil.
but is buik idd
oeoe = aapje of hondje
nène = nijntje
aaaaada = Anouk (zeg maar aaaaaaaaa-nouk en dan komt er heel enthousiast aaaaaaa-da)
oeoe = aapje of hondje
nène = nijntje
aaaaada = Anouk (zeg maar aaaaaaaaa-nouk en dan komt er heel enthousiast aaaaaaa-da)