nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Ik heb even behoefte aan een plek waar ik van me af kan schrijven en ervaringen kan delen, gevoelens kan uiten. Ik zat te denken of het een idee was dit met de november 2011 mama's te doen. Kindjes van oktober mogen ook meedoen hoor, dan wijzig ik de titel gewoon!

Vandaag ben ik niet vrolijk. Ik kan er alleen geen reden voor bedenken. Het ligt in ieder geval niet aan Daan. Al is Daan nu wel even aan het mopperen en heel klein beetje aan het huilen in z'n bedje. Maar dat is dan ook de eerste keer vandaag dat ik denk: wat is er met jou aan de hand.

's Avonds is Daan vaak wat onrustig. Hij kan na een volle buik niet even een poosje slapen. Vaak ligt hij wel wakker in zijn wagenbak. Hij ligt 's avonds beneden bij ons. En hij heeft dan meestal na 2 uur weer zin in eten. Dit krijgt hij met veel plezier. De nacht voor mij gaat rond 23:00 uur in, dan slaapt Daan heerlijk. Soms tot de volgende morgen, en vannacht tot 3:45 uur om daarna weer te slapen tot 8:45 uur. Dus aan de nachten ligt het niet dat ik me nu zo voel.
Ik ben heel blij geweest, ik heb heel erg genoten van een klein mannetje maar ik begin nu dus wat somberder te worden. Ik ben niet gespannen, gelukkig niet, maar ik heb wel heel veel zin dat ook Daan weer groot is. Ik ben een moeder die meer heeft met grotere kinderen, die meer houdt van voorspelbaarheid. Elke keer maar weer afwachten wanneer hij me nodig heeft vindt ik vrij lastig. En daarom zocht ik nu gewoon even een plek om het te kunnen typen.
Heel klein beetje ben ik ook bang dat dit sombere blijft, het is wel totaal anders als bij de vorige keer dat ik echt wegzakte in de PPD, maar als ik somber blijf... Hopelijk helpt het typen. Het weer buiten speelt ook wel mee denk ik. Het is hier grijs en grauw.
Truus
J&J SANTORINI

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Truus »

Hopelijk komen er snel meer dames meeschrijven. Tot die tijd lees ik graag je ervaringen.

Die eerste tijd ís ook intensief!
De eerste 6 weken niet teveel van jezelf verwachten hè? Je bent nog steeds kraamvrouw!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

lief dat je mee wil lezen, ik verwacht de andere november kindjes ook niet heel snel hoor. Iedereen is nog zo druk met visite, of net uit ziekenhuis en voeden en als het maar even kan lekker slapen.

Vandaag voel ik me gelukkig niet meer down. Ik typ hier gewoon lekker verder.

Daan is nog altijd een super schatje, ligt nu in zijn grote bed (echt het grote ledikant) Daar moest hij wel even aan wennen maar hij heeft vannacht weer heerlijk geslapen. Lekker een slaapzakje aan want zo'n bed is wel een stuk kouder dan z'n warme kleine bedje (wagenbak)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Fijn dat je je vandaag alweer beter voelt. De komende weken zal het qua gevoel nog wel blijven schommelen. Of maanden... Bij schommelt het nog steeds wat sneller dan normaal. :wink: En L.otta is alweer bijna 9 maanden.

Wat heerlijk dat het met Daan zo goed gaat en hij lekker slaapt. Is je man nog vrij? Of sta je er al alleen voor?

Hoe is het met je andere kids?
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Daan. Jouw gevoel herken ik wel heel erg. Ik heb ook veel met die gevoelens geworsteld en dat schommelde wel heel erg. INmiddels ben ik er achter dat in de herfst en winterperiode het nog meer schommelt, zou dat met jou ook zo kunnen zijn?
Je bent én net bevallen én het weer is zo somber als het maar kan. Voor mij zou dat een hele slechte combinatie zijn weet ik nu...
Wel fijn dat je je vandaag weer wat beter voelt, ik hoop voor je dat je dit gevoel kan vasthouden!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Marjo

Bericht door Marjo »

Volgens mij hardstikke goed dat je hier even van je afschrijft.
En je bent net bevallen natuurlijk, alle gevoelens kunnen en mogen er zijn.
Fijn dat na de regen voor jou weer zonneschijn komt. Probeer dat maar te onthouden. Dan doe ik dat ook, want ja het is gewoon somber weer en dat helpt echt niet!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Leuk, een november draadje. Binnenkort meld ik me uitgebreider!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Miranda schreef:Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Daan. Jouw gevoel herken ik wel heel erg. Ik heb ook veel met die gevoelens geworsteld en dat schommelde wel heel erg. INmiddels ben ik er achter dat in de herfst en winterperiode het nog meer schommelt, zou dat met jou ook zo kunnen zijn?
Je bent én net bevallen én het weer is zo somber als het maar kan. Voor mij zou dat een hele slechte combinatie zijn weet ik nu...
Wel fijn dat je je vandaag weer wat beter voelt, ik hoop voor je dat je dit gevoel kan vasthouden!
Ik denk wel dat ik wat meer gevoelig ben voor somberweer/winter/snel donker enz. En dat in combinatie met net bevallen en toch wat angst voor herhaling als ik me even niet lekker voel. Het is niet de beste combinatie!
Hoe goed het hier ook gaat, want ik mag niet klagen maar gevoel is vaak zo moeilijk te beinvloeden. Het komt denk ik ook dat Levi ziek is. Hij is niet echt heel ziek meer, maar ik wil nog niet met hem naar buiten. Walter is nu met Joas naar de kerk en Daan ligt te slapen. Het liefst ging ik nu even met Levi naar buiten zodat ik mogelijk niet elk geluidje van Daan hoor. Hij ligt boven in z'n bed maar mijn oren blijven gespitst.

Inmiddels wordt het meer een draadje over mezelf i.p.v. over nov 2011 kindjes. En maartje, welkom hier hoor maar doe rustig met meeschrijven, gewoon op jou tijd!

Morgen sta ik er alleen voor. W was deze week nog de hele week vrij. Dat was heerlijk. Ik zie dus ook best op tegen morgen. Maar ik ga kiezen op elkaar zetten en we gaan ervoor.

En dan even over Daan. Hij begint wat te 'klieren' met drinken. De eerste 5 minuten heeft hij trek en drinkt hij zijn buik grotendeels vol. Daarna gaat hij liggen rommelen, happen, slok, loslaten, happen, slok loslaten enz. GIsteravond bij de late begon hij weer ontzettend te rommelen en ik zei: Nee, Daan... en toen? Toen heeft hij niet meer losgelaten. Ik moest toen keihard lachen want het was echt net of hij het begreep.
Hij kan ook al af en toe een echt lachje weggeven!! En ook het volgen met z'n ogen doet hij al heel veel.
Hij is in twee weken al zo ontzettend bezig met zijn ontwikkeling. Het scheelt dan ook wel dat hij bijna 42 weken bij zijn geboorte was.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Goed dat je een draadje gestart bent, schrijf maar lekker van je af hier. Het is ook echt niet het beste seizoen om met een baby thuis te zitten. Ik merk het met Jasmijn ook nog, je kan niet altijd even naar buiten wanneer het nodig is om te laten slapen of omdat je peuter nodig 'uitgelaten' moet worden.

Maar op zich klinkt het lekker wat je schrijft over Daan. Wbt het drinken heb ik geen tips voor je, wel heel schattig dat hij naar je luisterde :verliefd:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik heb hem gevonden hoor :wink:
wist niet dat ie bestond haha!

kon net niet typen want lag weer eens met een baby op schoot. want pfff die derde zou ik er wel even bij doen.. nou, ik ben nog nooit zoveel met een baby bezig geweest als met mark!
overdag vraagt hij heel veel aandacht. ik weet af en toe ook niet meer wat hij wil. heb hem vanmiddag even laten huilen, maar na een minuut of 4 krijste hij zo hard dat hij in bleef hangen. ook al geen optie dus.
hij wil alleen maar bij mij op schoot. als ie honger heeft zoekt ie de borst, als ie een boer of scheet moet laten, als ie moe is.. hij hangt dus de hele dag aan de borst.
maar ik merk wel dat hij teveel melk binnen krijgt. hij heeft flinke spuitluiers, groeit als kool (is niet erg natuurlijk), geeft veel lange scheten dus lucht in zijn buik, en vanmiddag spuugde hij met klontjes.
die klontjes zijn toch ook een teken van teveel melk?

gister waren we een paar uurtjes bij oma, daar kon hij amper slapen, want niet de hele tijd een borst beschikbaar. ik hoopte dat hij zo moe was dat hij wel in zijn eigen bedje wilde slapen.. na een paar pogingen waren we allebei kapot.
om 19.30 heb ik hem op ons bed de borst gegeven en zijn we allebei in slaap gevallen, tot 12 uur 's nachts! toen weer gevoed, even met jeroen gebabbeld want die had ik niet meer gezien na het avondeten :lol:
om 1 uur weer een borst en konden we weer verder slapen tot 5.30. toen begon de dag, maar ik heb in ieder geval lekker geslapen.

maar een ritme is hier ver te zoeken hoor.. echt totaal geen ritme.
ook het slapen is vreemd, hij slaapt bij ons in bed wat we niet gewend zijn. en dan het liefst ook nog neusje-neusje met mij. hopelijk heb ik binnenkort een cosleeper. ik hoop dat ik hem dan op een doek kan leggen en zo voorzichtig naar zijn eigen bedje kan schuiven.
want al slapend optillen en ergens anders neerleggen lukt dus niet. overdag ook bijna niet.
vind het zo lastig!

zo zeg, wat een verhaal is het geworden. maar heleen, je bent dus niet de enige hoor die het lastig vind zo'n derde kind ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Bericht door HeleenW »

jaaa je bent er :-)
Ik vind het gewoon lekker hier even te kunnen schrijven. Maar als ik jou verhaal zo lees dan mag ik echt niet klagen.
Hopelijk kan iemand je helpen met het teveel melk binnen krijgen, want kan me voorstellen als hij de hele dag aan de borst hangt dat hij teveel krijgt ja, maar ik heb geen verstand van klontjes enz.
Maar dit is voor jou wel heel intensief als hij jou bij alles nodig heeft. Hoe is dat voor jou? Buiten intensief? Ik zou daar echt helemaal gek van worden in m'n hoofd. Ik merk nu al dat ik alle zeilen bij moet zetten op het moment dat Daan huilt en ik even niet weet wat er loos is.

Kan jij tegen C en F wel lief zijn? Ik merkte tussen de middag dat ik daar heel weinig van kan hebben als het met Daan even net niet lekker loopt.. Dan schaam ik me voor mijn eigen gedrag, maar ik wordt zo somber, liefst ga ik meehuilen en dan moet je voor de anderen er nog zijn. Dit vindt ik erg lastig. Jij?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja vind ik ook lastig hoor.. ze zitten hier veel voor de tv. en ik kon chris vanochtend ook nog ziek ophalen van school. hij heeft ook nog bijna niks gegeten sinds vanochtend, alleen een appel en een snoepje. femke heeft toen ze net thuiskwam 3 kale broodjes gegeten! en klaagt nu alweer over honger, ik ga zo koken. macaroni, zo klaar.
meestal lukt het me wel om lief tegen ze te zijn, maar ik merk wel dat ze aandacht te kort komen.

ik vind het heel speciaal hoor, zo'n mamakindje. maar pfff ik wil ook 'los' zijn! wil ook niet knuffelen of zo met de anderen. daar moet ik me echt toe zetten om de kinderen en jeroen af en toe een knuffel te geven. maar dat is dan niet omdat ik dat zo graag wil...

hij ligt nu nog steeds te slapen in de wandelwagen, wel op zijn buik! zo lag hij al een tijd te slapen op schoot en het is met deze keer dus wel gelukt om hem slapend over te leggen.

dat huilen van mark stop ik dus door hem de borst te geven. ik weet anders ook niet wat ik moet!
denk dan wel eens, zal hij ook zo geweest zijn als we hem om de 3 uur een fles hadden gegeven? want wat moet je dan als hij huilt? in ieder geval geen fles natuurlijk!
zomaar een bedenksel hoor, niet dat ik de fles wil geven. vind het namelijk ook makkelijk om het huilen zo te stoppen natuurlijk :wink:
ook al doen mijn tepels nog steeds pijn. maar niet meer de hele voeding, alleen bij het aanhappen en eventjes daarna.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

na een totaal andere nacht zit ik ook moe op de bank :)
Gisteravond om 20:30 uur ging ik Daan voeden, daarna ging hij slapen (ja dat was ook nieuw) en heb ik hem wakker geprobeerd te maken rond 22:30 uur voor een voeding. Dat lukte uiteindelijk en hij heeft best gedronken. Meld hij zich om 3 uur en om 6 uur weer.. nouwja zeg. Dit heeft hij die ruim 2 weken dat hij op de wereld is nog nooit gepresteerd. Al was het ook wel lekker dat hij 's avonds zo lekker ging slapen. en ik besef maar al te goed dat dit normaler is dan wat hij tot nu toe gedaan heeft.

Het cb is net langsgeweest, Daan weegt nu 4480 gram. Ze vond het keurig. Nog altijd wordt het gewicht niet uitgezet in een bv-curve. Ze vond dat zelf ook raar, geven het regelmatig aan bij bijscholingen maar nog altijd geen verandering op dat punt. Ze was wel heel enthousiast over de bv die ik geef. Ze gaf me zelfs een compliment dat Levi 14 maanden heeft gekregen! Dus dat was allemaal positief. Dat hij lacht vond ze ook al heel snel. Verder mag hij best even huilen (wat hij soms bij mij echt even moet omdat hij daarna gaat slapen) als ik weet dat er verder niets meer is waar ik hem bij kan helpen.
Chantal, Daan lijkt soms ook echt even over de rooie te gaan maar hij lijkt het echt even nodig te hebben. Vanmorgen na de voeding van 9:30 uur ook, hij ging slapende zijn bedje in, werd met 5 minuten weer wakker en ging huilen. Toen heb ik hem rechtop gehouden en kwam er een boer uit. Toen weer in bed gelegd waar hij een poosje lag te kijken, heel tevreden en toen ging hij huilen en heb ik hem zo'n 5 minuten laten huilen. Op een gegeven moment ook echt even zo hard dat je dacht: die blijft erin hangen. Daarna nog een paar korte huiltjes en nu slaapt hij al weer bijna 1,5 uur. Inmiddels weet ik dat het hier gewoon goed werkt, hem er weer uithalen, voeden enz. dat verbeterd het echt niet.
Maar goed elk kind is anders en mogelijk slaapt Mark op z'n buik lekker? Alleen is dat een beetje eng he, dan moet je hem wel in het zicht hebben liggen.

Heb de badkamer/wc al schoongemaakt. Zo nog even strijken en dan hoop ik dat ik vanmiddag even kan slapen.

gaap... gaap....
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

grrr computer liep vast (ok, ik drukte op een knopje..) nu mag ik mijn verhaal nog een keer typen.

maar hoe gaat het hier? kan iedereen een beetje slapen en wennen aan de nieuwe beeb?
hier gaat het wel lekker! sinds gister hebben we een speen voor mark en dat geeft rust. mark valt makkelijker in slaap, hij kan nu ook rustig een half uurtje bij jeroen op schoot zitten zonder te 'zoeken' en het belangrijkste... ik kan af en toe even iets anders doen! rustig onder de douche of zo zonder dat ik denk dat hij beneden bij jeroen ligt te huilen!
wat zo'n stom stukje plastic kan doen..

's nachts komt hij netjes om de 3 uur ongeveer, ach ja, dat went ook weer. hopelijk wordt het binnenkort wat langer. overdag haal ik nu ook de kinderen uit school, jeroen brengt ze nog lekker 's ochtends zodat ik rustig aan kan doen. het wandelen buiten is ook erg lekker hoor! mark vind het denk ik ook lekker want dan slaapt hij heerlijk :)

gister even naar het cb geweest om hem te laten wegen. hij woog 5300 gram! en dat is veel als je bedenkt dat hij precies 3 weken geleden nog 4120 woog.. (iets afgevallen na de geboorte)
dus echt mega gegroeid! daarom begon de wijkverpleegkundige zelf over een speentje, omdat hij zo goed groeit zal hij niet teveel gaan slapen om te eten of zo. hij meld zich wel weer als hij echt honger heeft. zij is trouwens wel een goeie hoor, die verhalen die ik hier af en toe hoor.. zij verteld geen rare dingen ;)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

mooi!! wat lekker dat je even iets meer je handen vrij hebt nu Mark een speentje pakt!
In zulke gevallen kan ik me goed voorstellen dat je op een speen uitkomt. (ik heb zelf een beetje een aversie tegen een speen, net zoals een fles: idd stom stuk plastic in een lief baby mondje, maar als het helpt dan is het natuurlijk ideaal!!!)

En wandelen, dat vindt Daan ook heerlijk!!
Wat is je knul al groot zeg!! Die is wel heel erg gegroeit!! Dat doet hij in ieder geval goed! Maar wat wil je als je zoveel lekker bij mama mag drinken! En wat lekker dat Jeroen 's morgens voor de kinderen zorgt en naar school brengt. Walter is hier voor 6:30 uur de deur uit... Gelukkig met kerst 2 weken vrij, daar kijk ik wel naar uit.
Ik wordt door vriendinnen erg in de watten gelegd, gister kregen we een lasagneschotel en vanavond komt er een preischotel deze kant op. Morgen kunnen we dan nog wel van de lasagne eten en misschien ook nog de overige prei en dan is het al weer vrijdag. Ik heb nog geen een keer gekookt sinds Daan er is. Vorige week deed walter het en in de kraamtijd hebben we ook al 3 mensen gehad die ons heerlijk eten kwamen brengen.

Die nachten, nou hier is het al voor de tweede keer een 'slechte' nacht :wink: Hij heeft weer heeriljk geslapen vanaf gisteravond 21:00 uur, hem wakker gemaakt voor de avondvoeding om 22:15 uur en toen was hij er ron 3:30 uur weer en daarna om 6:30 uur. Voor mij echt wennen, maar geloof dat dit iets meer normaal is :wink:

Vanavond krijgen we weer kraamvisite. We hadden even een stop gezet en vanavond komen er dan een stuk of 8 tegelijk. (hebben we dat ook weer gehad :oops: ) Nee hoor, wel gezellig maar ik was van plan om eens te gaan slapen als hij rond 21:00 uur in slaap is gevallen. Want het is best vermoeiend 3 kinderen. :)

Gaan jullie ook nog iets met de sint doen? Hier wordt het vrijdagavond bij schoonfamilie en zaterdag eind van de middag bij mijn ouders. Dat soort dingen moeten nu doorgaan omdat je voor joas niet kan maken het niet te doen. Maar intensief lijkt het me allemaal wel.

En nu nog even over mezelf:
gister had ik echt een zware dag. Ik voelde me erg gespannen, down, mopperde heel erg op de jongens waar ik dan weer verdrietig van werd... Een lieve moeder op het schoolplein heeft m'n verhaal aangehoord en dat was heerlijk. Ze is de gastouder van ons sinds kort. Ook zij herkende dingen en dat is gewoon fijn. Ik ben zo bang dat als ik me niet lekker voel het doorslaat. Maar ook manlief sms ik dan en dan krijg ik een lief bericht terug. We houden vol!! Vandaag voel ik me overigens weer beter dan gister, psychisch gezien.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

daan klinkt als een lekkere normale baby :)
poeh, zwaar hoor dat hij al zo vroeg de deur uit is. ik weet eigenlijk niet wanneer jeroen weer vroeger naar zijn werk gaat..
koken doe ik nu wel, maar nog wel makkelijk. gister poffertjes. en de andere dagen makkelijke macaroni (dus niet veel er doorheen) of gewoon brood en dat vinden de kinderen al helemaal niet erg. zijn broodeters.

net werd me aangeboden door een moeder om femke zometeen op te halen voor de gym, en geen 5 minuten later kwam buurvrouw vragen of zij ze allebei morgen tussen de middag op zou halen en weer weg zou brengen naar school. heerlijk toch?
en ja, ik kan gelukkig makkelijk ja zeggen :D

toen ik net thuis was heeft mijn moeder 1 x een ovenschotel gebracht en heeft mijn zusje 1 x gekookt, dat was het wel.. helaas.
vervelend dat je gister een mindere dag had, vandaag schijnt het zonnetje! ik ben ook zo blij dat we niet met die sneeuwbende zitten wat we vorig jaar hadden volgens mij rond deze tijd! heerlijk weertje zo!
al heb ik wel de regenhoes voor de wagen gister even opgezocht, morgen gaat het wel weer regenen zeggen ze.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

net werd me aangeboden door een moeder om femke zometeen op te halen voor de gym, en geen 5 minuten later kwam buurvrouw vragen of zij ze allebei morgen tussen de middag op zou halen en weer weg zou brengen naar school. heerlijk toch?
en ja, ik kan gelukkig makkelijk ja zeggen :D
Dit moet je gewoon ook echt met beide handen aanpakken. Zelf sta ik ook altijd (nouwja altijd) klaar voor anderen. En dat is dan ook gewoon leuk als mensen daarvan genieten!! Toen een buurvrouw iets verderop een miskraam had gehad heb ik 2 weken lang hun beide zoontjes naar school gebracht, opgehaald enz. Ik wilde dat graag voor haar doen en zij kon gelukkig ook ja zeggen! En nu kregen wij dus lekker erwtensoep van haar ;-)
Ik weet zeker dat als jij over een poosje iemand kan helpen je dat ook graag doet en dat je het ook leuk vind als mensen dan blij zijn met je aangeboden hulp!
Joas mag ook weer bij verschillende klasgenootjes gaan spelen, dat is gewoon echt lekker. Vanmiddag is hij pepernoten bakken bij m'n moeder. Volgende week woensdag gaat hij naar z'n vriendinnetje en ik kreeg vanmorgen nog 2 moeders die hem graag mee willen nemen om een keer te spelen. En ik zeg nu ook gewoon: JA!! (zelfs als ze hem ook weer thuis willen brengen!)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

weet je, natuurlijk wil ik ook iemand helpen, maar... ik denk daar gewoon niet bij na. ben gewoon echt niet attent! dat is mijn verbeterpuntje haha!
zo, nu femke weer van gym halen, ze zal wel nog een pietendiploma hebben gehaald vandaag. vanochtend ook al op school :)
dan door naar supermarkt deen (waar ik werk), daar mag ze cakejes versieren, kan ik ondertussen mooi boodschappen doen ;)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hallo november mama's,

Even een korte update: Mijn kraamverzorgster is vandaag voor het laatst geweest en vanaf nu staan we er alleen voor. Het was echt een fijn mens, een leuke afsluiting van mijn allerlaatste kraamtijd.

Met Leonore gaat alles uitstekend. Ze drinkt nog steeds goed en eigenlijk niet zo vaak, een keer of 7 per dag. Ze is inmiddels bijna 200gr boven haar geboortegewicht, en ze is nu 10 dagen, dus dat tengere en stakige zal er wel snel af zijn.

Met mij gaat het ook goed, ik krijg langzaamaan wat meer energie en minder pijn. Merk wel dat het hele ruggenprikverhaal me toch meer doet dan ik dacht. Ik barstte toen de verloskundige er over begon tijdens de nacontrole spontaan in huilen uit. Terwijl ik dat nog niet gedaan had :( Wat ik er mee moet weet ik ook niet, het is gebeurd en er is niks meer aan te doen. En nog een ks gaat er toch niet komen. Gelukkig hoef ik nog niks de komende weken, op de dagen dat ik normaliter Floris ophaal van school, wordt hij thuisgebracht door de buren. Brengen doet ml de hele week, en de overige dagen haalt hij. Pas na de kerstvakantie (en dan zijn de 6 weken rustig aan doen ruimschoots verstreken) moet ik aan de bak. Kortom, genoeg hersteltijd en tijd voor de overige huishoudelijke dingen.

Heb nog niet de energie om op jullie te reageren, maar dat komt vanzelf van de week wel! :)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

hoi maartje,

heel veel succes zonder de hulp! Hoe vond je het dat ze wegging? Was je zeker genoegdat het alleen ook gaat lukken? Of heb je een traan gelaten?
Ik heb het alle keren anders ervaren. Dit keer mocht ik nog langer kraamzorg (dag 9 en 10 vanwege 2 x de ppd) maar ik was blij dat ze met dag 8 wegging. Terwijl het een super meid was, en ik nog nooit zo'n leuke kraamtijd gehad heb. Maar ik had zoiets van: ik kan het zelf! Bij levi heb ik er echt om gehuild, ik was super onzeker toen.

En je hoeft hier echt nog niet op elkaar te reageren hoor. Je bent pas net je kraamtijd uit. Eerst jezelf en de rest van het gezin en op elkaar reageren komt gewoon als je tijd en zin hebt.
Als je van je af wil schrijven, heerlijk doen. Heb ik aan het begin ook gedaan!! (en doe het nu nog regelmatig!)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zo,net voor het eerst gekolft. 80 ml, mooi flesje om mee te beginnen!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

En... heeft Mark zijn fles gedronken? Ga jij het hem zelf geven of hoe doe je dat?
Zijn er nog richtlijnen voor hoeveel een kind ongeveer drinkt/moet drinken? Of geef je hem de borst na? En wanneer en hoevaak ga jij hem de fles geven?

Wij zullen er ook nog een keer mee moeten beginnen, heb er helemaal geen zin in. Maar straks als ik ga werken is het wel handig natuurlijk als hij de fles niet weigert.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

het staat in de vriezer, flessen moet ik nog opzoeken en uitkoken haha!
en ik denk dat ik jeroen de fles laat geven als ik niet naast hem zit. zo kan hij het snelste wennen denk ik... en als hij het flesje gaat proberen, ga ik die voeding kolven.
en hoeveel erin moet, geen idee! net hoeveel ik kolf!
bij chris kolfde ik zoveel dat de grote fles van 270 niet eens genoeg was, maar toen had ik ook heel lang stuwing! nu was ik blij met mijn kleine beetje ;)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

HeleenW schreef:En... heeft Mark zijn fles gedronken? Ga jij het hem zelf geven of hoe doe je dat?
Zijn er nog richtlijnen voor hoeveel een kind ongeveer drinkt/moet drinken? Of geef je hem de borst na? En wanneer en hoevaak ga jij hem de fles geven?

Wij zullen er ook nog een keer mee moeten beginnen, heb er helemaal geen zin in. Maar straks als ik ga werken is het wel handig natuurlijk als hij de fles niet weigert.
Heleen, het oefenen kan je het beste met kleine beetjes doen, tussen 2 voedingen in. Je kan hem evt de borst na geven, afhankelijk van hoeveel honger hij op dat moment heeft.
Ik heb bij Marit nooit zelf de fles gegeven, bij Danique wel (maar dat kon soms niet anders).

Als hij straks ook de fles moet omdat je straks weer gaat werken kan je het beste tussen de 4 en 6 weken beginnen met oefenen. Minimaal 2x per week oefenen is wel aan te raden. Heeft hij er moeite mee, dan kan je vaker gaan oefenen. Oefen in eerste instantie als hij geen honger heeft, dan accepteert hij het makkelijkste iets nieuws.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik weet nu hoe ik veel melk moet 'maken'!
gewoon door op mijn zij te slapen. nu al een paar keer knalvolle borsten gehad, terijl ik dat hiervoor helemaal niet heb gehad.
ze stromen zeker vol of zo als ik op mijn zij lig haha!
vanochtend 140 ml gekolfd :)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

miranda, dank je wel voor je uitleg! Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken om te gaan kolven en met de fles hem wat geven. De bv loopt zo lekker (al is hij wel wat onrustiger aan het drinken wat ik nog niet begrijp) En ik wil nog lang niet werken! Maar ik zal er over een week of over 2 weken toch eens mee gaan beginnen.

Chantal: heb jij zin in je vriezer vol melk? Haha, je bent lekker bezig!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

haha ik wil gewoon alvast wat op voorraad hebben, dan voel ik me rustiger of zo straks als ik weer moet werken (nog lang niet gelukkig!)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

pfff ik heb mark door! gister en vandaag heeft hij minder melk gehad doordat hij een speentje heeft om in slaap te vallen. speentje laat hij in slaap uit zijn mond vallen en meneertje slaapt door!
dus: hoe minder melk, hoe meer hij slaapt! ook bijna niet meer van die dikke scheten vanuit de wandelwagen waarin hij ligt te slapen..
hij was dus toch een beetje overvoerd denk ik!

hij slaapt trouwens met zijn mond open als hij op zijn rug ligt, en dat ziet er wel raar uit :?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

wat lekker chantal! Dat geeft je gelijk een heerlijk gevoel he als je je kleintje door hebt!
Ben benieuwd of hij nu eerst weer af gaat vallen, zal zoiets kunnen? Hij gaat waarschijnlijk wel naar veel minder voeding nu toch?

Verveel je je al :wink:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik zit heerlijk op de bank te jippen :lol:
wachtend op mark die rond half 1-1 uur wakker gaat worden ( o dat is nu!) voor een voeding gok ik. hmm iets later dus.
hij heeft gisternacht zijn bakerzak ondergepoept en ik was hem vergeten te wassen.. dus vannacht zonder bakerzak.
pfff hij heeft vooral mij de halve nacht wakker gehouden. tot ik er vanochtend achterkwam dat ik hem ook in een badlaken kan rollen.
en ja hoor, meneertje sliep.. uren achter elkaar! helaas was het toen al 7 uur en werden de groters wakker. jeroen en mark laten liggen en ik ben naar beneden gegaan.
jeroen wakker gemaakt om half 10 want hij moest naar de kapper, half uurtje later werd mark ook wakker.
dus als mark straks heeft gedronken ga ik weer naar bed!

ook was ik totaal vergeten dat buurmeisje even hier zou komen spelen om 8.15 uur. schrok me rot dat er op de achterdeur werd geklopt haha! dus in joggingbroek en wijd vest met piekhaar de deur opengedaan ;) gelukkig hebben ze lief gespeeld en is chris nu bij de buren aan het spelen, lekker rustig :)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Waren jullie ook vergeten hoeveel was zo'n kleintje veroorzaakt??? Pfff, de kraamzorg is net 3 dagen weg en er ligt me een berg! Ik ben ook aan de lopende band kleertjes aan het verwisselen ivm spuitluiers.... om van de vieze hydrofielen maar niet te spreken.

Zojuist voor het eerst naar buiten geweest, het was zowaar even mooi weer dus ik heb mijn kans gegrepen. Wel even lekker na 13 dagen binnen!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja wat een was hè! maar doe jij lekker rustig aan?? de was laat ik echt door jeroen doen hoor.. in de droger doen ook, dan haalt hij het eruit en vouw ik het op. mag hij het weer naar boven sjouwen ;)
zeker handdoeken gaan hier er hard doorheen. litteken moet ik 1 a 2 x per dag spoelen onder de douche en dan pak ik ook steeds een schone handdoek vanwege de hygiëne. maar hier lopen we ook gigantisch op achter met wassen... schone handdoeken pak ik uit de schone wasmand, idem met hydrofielen, femke en chris hebben allebei geen broeken meer in de kast :oops:
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ml heeft sinds we elkaar kennen nog nooit de was gedaan, dus dat gaat hij nu ook niet doen.... Het sjouwen laat ik overigens wel aan hem over :) .

Wat vervelend trouwens dat je dat litteken alsmaar moet spoelen. Hier is alles mooi geheeld (aldus de vk, ik vind zo'n litteken verre van mooi).
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik hou me hier voornamelijk erg veel bezig met de was. Ik gooi elke keer kleine wasjes in de machine en zodra het klaar is hang ik het op, als het droog is strijk ik het gelijk weg. Daan krijgt vaak eerst 1 borst en daarna ligt hij of slapend uit te buiken of een poosje lekker wakker in de wipstoel. Deze tijd benut ik al om bijvoorbeeld even iets met de was te doen. Kleine wasjes strijk ik dan ook in een kwartier weg en dan is het tijd voor de andere borst.
Daan poept over het algemeen lang niet elke dag (elke luier wel een natte scheet) maar echt vieze poepbroeken erg weinig. Hij gaat wel telkens meer spugen omdat ik erg hard melk geef (vreselijk balen maar dat was bij joas en levi ook...) en hij moet als hij niet goed geboerd heeft spugen. Dus nu wel telkens meer spuugdoekjes bij de hand en dat scheelt wel in was van kleertjes.

Ik ben wat was betreft blij dat we in de winterperiode zitten. In de zomer had van de oudere jongens elke dag wel schone kleren. Nu lopen ze 2 a 3 dagen met 1 stel kleren. Dus dat scheelt ook was.

Chantal: kan jij je wond niet afdrogen met hydrofiel luiers? Dat scheelt weer in de berg was :)

Daan heeft vanmiddag zijn eerste flesje melk op! Hij heeft het super gedaan. Ik wilde eigenlijk naar de kerk en heb toen net voor ik weg ging 150 cc gekolfd. Hij heeft het allemaal zo goed als op!
Alleen zoek ik nu een flessenwarmer. Nooit gehad maar dat lijkt ons wel handiger dan in kokend water de boel elke keer opwarmen. bang dat het te heet is enz.
Daan net maar weer wakker gemaakt voor een voeding, anders gaat hij de hele avond al liggen slapen. Het lijkt erop dat hij vanaf een uur of 18 u de nacht in gaat. Hij is dan zo diep vertrokken. Echt een ongelofelijke slaapkop!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

PFff, Leonore komt 's nachts tot nu toe maar 1x. Op zich geweldig, ware het niet dat ze vervolgens zo'n 2,5-3 uur wakker is.

Als ze bij mij ligt is ze wel rustig, maar slaap ik amper. Ik kan gewoon niet ontspannen met haar naast me, veel te bang dat ze onder de dekens beland of ik (of ml, die wel diep slaapt) bovenop haar. En zodra ik haar in haar wiegje leg, is ze binnen 5 minuten weer wakker. Zelfs als het lekker opgewarmd is met een kruik.

Zo wordt mijn hoeveelheid slaap wel erg beperkt. Gelukkig kon ik vanochtend nog 2 uur extra slapen, omdat de jongens er niet waren. Maar erg lang ga ik het op deze manier niet volhouden... :( En geen idee hoe ik het moet doorbreken.

Slapen die van jullie 's nachts wel goed?
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

maartje12 schreef:PFff, Leonore komt 's nachts tot nu toe maar 1x. Op zich geweldig, ware het niet dat ze vervolgens zo'n 2,5-3 uur wakker is.
Ik breek even in ;)
Dit heeft Evy ook gehad. Vreselijk vermoeiend. Uren ben ik met haar op geweest. Ik deed op een gegeven moment geen moeite meer om te slapen, maar ging gewoon naar beneden om de herhalingen van 't journaal, 1 vandaag, studio sport en nieuwsuur te kijken. Ik was helemaal op de hoogte van wat er in wereld speelde :) Het duurde echt een poos voordat ze het dag-nacht ritme een beetje doorhad. Tijdens onze vakantie in juli is hele nachten gaan slapen (nou ja, wel met voedingen tussendoor, maar in ieder geval na ene voeding weer verder slapen). Dat was tussen de 8 en 10 weken.
Sterkte ermee, het is heel vermoeiend. Maar het gaat echt over. En voor mij lijkt het nu alweer zo lang geleden.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Pauwtje schreef:
maartje12 schreef:PFff, Leonore komt 's nachts tot nu toe maar 1x. Op zich geweldig, ware het niet dat ze vervolgens zo'n 2,5-3 uur wakker is.
Ik breek even in ;)
Dit heeft Evy ook gehad. Vreselijk vermoeiend. Uren ben ik met haar op geweest. Ik deed op een gegeven moment geen moeite meer om te slapen, maar ging gewoon naar beneden om de herhalingen van 't journaal, 1 vandaag, studio sport en nieuwsuur te kijken. Ik was helemaal op de hoogte van wat er in wereld speelde :) Het duurde echt een poos voordat ze het dag-nacht ritme een beetje doorhad. Tijdens onze vakantie in juli is hele nachten gaan slapen (nou ja, wel met voedingen tussendoor, maar in ieder geval na ene voeding weer verder slapen). Dat was tussen de 8 en 10 weken.
Sterkte ermee, het is heel vermoeiend. Maar het gaat echt over. En voor mij lijkt het nu alweer zo lang geleden.
8 tot 10 weken.... o help, tegen die tijd kun je me opdweilen. Ik kan er zo slecht tegen. Gelukkig hoef ik tot juni volgend jaar helemaal niks....
Het zal inderdaad uiteindelijk vanzelf wel overgaan, maar ik hoop toch ietsje sneller. Het frusterende is dat het telkens lijkt alsof ze slaapt, om vervolgens in haar eigen bedje weer wakker te worden.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

dat lijkt me heel pittig zo'n nachtbrakertje... als je haar op een aankleedkussen tussen jullie inlegd, slaapt ze dan wel?
Daan had 's avonds de eerste twee weken van z'n leven dat hij wakker/onrustig was. En dat is sinds vorige week dinsdag helemaal over. Dus het kan natuurlijk ook veel eerder dan 8 weken ophouden (of later... zoiets weet je volgens mij niet)
Zijn er niet meer mogelijkheden? Haar nog even een pink geven als ze in haar eigen bedje ligt zodat ze dan wel verder slaapt? Maar als ze echt haar wakkere uren heeft in de nacht dan kan je weinig anders denk ik... maar je zou mij ook op kunnen dweilen... dat vind ik nu al en dan komt Daan maar voor 1 voeding 's nachts en slaapt daarna gewoon weer verder. Overigens leg ik Daan overdag en 's nachts gewoon wakker weg en gaat hij zelf slapen.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

erg is dat hè, die gebroken nachten.. daarom komt er morgen als het goed is een cosleeper binnen. want ik hou er ook niet van als mark bij ons in bed slaapt. veel te eng.. al heeft hij nu al een paar keer in zijn wieg verder geslapen na het voeden!
om niet al te veel wallen onder mijn ogen te krijgen ga ik zelf ook vaak vroeg naar bed. echt al om half 9 of zo.
niet gezellig, wel nuttig.
gisteravond kon ik om 21.45 gaan slapen na een paar keer voeden en weer in de wieg leggen, maar toen kwam hij pas weer om half 3 of zo, ik had dus al heel wat uurtjes te pakken.
daarna ging hij ook niet meer slapen, dus nog maar een keer de borst zodat hij weer in slaap viel, en toen laten liggen in ons bed.
toen 6 uur waarna hij gelijk weer ging slapen. om 7.15 ging de wekker.

jeroen lag er pas om 1.30 in, dus hij had wel een heel kort nachtje. al slaapt hij bijna overal doorheen!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

owja dat slapen... (niet slapen)
waarom kunnen babies niet gewoon hele nachten slapen? Dat zou zooo heerlijk zijn! En voor iedereen beter!!
Ik ben jammer genoeg te dom om niet te gaan slapen zodra het kan. Ik ben nu alleen thuis, Daan slaapt heerlijk en toch ga ik niet slapen terwijl ik echt heel moe ben.
Ook vanavond ga ik waarschijnlijk niet slapen terwijl het makkelijk zou kunnen omdat Daan 's avonds ook gewoon slaapt. Ik leef tegen de avond weer op en ga dan van alles doen.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nou, ik ben gister weer lekker op tijd naar bed gegaan. alleen lukte het me niet om mark te laten slapen. hij begon alweer mondjes terug te geven dus zijn buik zat echt wel vol na steeds van borst gewisseld te zijn.
dus mark aan jeroen gegeven met een speen erbij.. en ik ben gaan slapen om 21 uur of zo. ik heb echt geen idee meer, maar vroeg in ieder geval.
en toen schrok ik wakker om 1.48 uur. echt schrikken want ik dacht dat mark bij ons in bed lag. maar gelukkig was dat niet zo.
ik naar beneden en daar lag het kleine meneertje lekker te slapen in de wandelwagenbak, en jeroen op mijn ziekenhuisbed wat in de kamer staat!
ik kon alleen niet meer slapen natuurlijk, om 2.20 werd mark wakker en kreeg ik hem bij me. gevoed, weer gevoed en nog maar eens en ergens na 3 uur sliepen we allemaal weer. tot 6 uur.. daarna nog een half uur geslapen en toen begon de dag. voor mij dan want mark slaapt weer lekker natuurlijk.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Lekker dat je zo optijd je bed in kruipt en dat Jeroen ook zijn aandeel pakt/kan pakken in de zorg om Daan! (en wat heerlijk dan nog zo'n bed beneden :D )
m'n vriendin was er gisteravond en het was zo gezellig dat ik juist laat naar bed ging.
Daan had om 19:30 uur van walter een gekolfd flesje gekregen (ik was even weg), en daarna sliep hij heerlijk. Toen ik om 23:00 uur Daan uit bed haalde om hem nog wat te geven was hij nog zover vertrokken dat hij niet ging drinken. Ik heb hem weer teruggelegd en ben gaan slapen. Hij meldde zich om 2:30 uur. Hij heeft dus 7 uur tussen de voeding gelaten... (jammer genoeg doet hij dit in de avond en niet in de nacht :wink: ) Daarna kwam hij om 6:45 uur pas weer en omdat Joas en Levi hier niet waren ben ik weer gaan slapen tot 9:15 uur toen hij zich weer meldde.
Ik heb dus behoorlijk bijgeslapen!! En dat voelt heerlijk!
Vanavond krijgen we nog kraamvisite maar hopelijk gaan ze niet zolaat weg en kan ik weer optijd in bed. En ik denk dat ik Daan weer laat liggen en hem gewoon zelf laat komen. Een late avondvoeding zet tot nu toe toch geen zoden aan de dijk dat hij dan 's nachts langer wegblijft.

En nu ga ik hups snel naar school joas ophalen!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja ik zou hem ook lekker laten liggen hoor! kan jij om 22 uur je bed in, als je toch pas weer om half 3 wakker hoeft te worden... :) heb je al heel wat uurtjes gepakt!
het bed wordt vrijdag opgehaald. ook wel weer lekker hoor, want het is een groot gevaarte. maar ook jammer.. hij ligt best lekker haha!

morgen krijgen wij mijn 2 oppasmeiden (zussen) met hun broertje op visite. hun moeder is mijn collega waar ik veel mee samen werk, erg gezellig altijd (soms iets te ;) )
ze vertelde vandaag dat ze niet meekon omdat het anders te laat werd, en dat zou ik morgenavond wel merken waarom..
echt geen idee wat ze bedoeld, ze deed erg geheimzinnig haha!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Nou, hier wordt het er niet beter op, eerder slechter. Leonore slaapt overdag als een roosje, je hoort haar bijna niet. Ook als wij aan het eten zijn (bij de jongens HET moment om te gaan brullen) slaapt ze lekker door. Om zo rond 21.30 wakker te worden en te gaan huilen. En gevoed willen worden. Pfff. Vroeg naar bed gaan lukt dan ook niet en als ml beneden met haar zit terwijl ik probeer te slapen, hoor ik haar huilen... Daar word ik niet ontspannen van. En nu ligt ze natuurlijk al uren heerlijk en onverstoorbaar te slapen......

Maar het goede nieuws van vandaag, mijn trouwring past weer :D . Weliswaar aan de verkeerde hand, maar het gaat de goede kant op.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

pff lastig voor je maartje.. je wordt er niet vrolijker van.. dan zou je bijna gelijk na het avondeten al wat uurtjes slaap moeten pakken. papa dan maar de jongens naar bed doen.
vannacht ben ik trouwens ook van 1 tot 3 wakker geweest hoor, moest nog aan je denken ;)
en toen begon de dag weer om 6 uur. gelukkig sliepen we al om 22 uur.
nou ja, ik dan.. jeroen ging pas om half 2 naar bed. eigen schuld dat hij steeds van die korte nachtjes heeft.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Het gaat over, toch? Maar voor nu is het echt afzien. En mijn peuterpubertje wat hier rondloopt helpt ook niet echt. Ik heb altijd engelengeduld met hem, maar dat is nu toch wat minder....

By the way Chantal, wat ik me nog afvroeg, wat voor een pijnstilling heb jij gehad in het ziekenhuis? Ik was namelijk aangenaam verrast dat ze er nu veel soepeler mee omgaan dan een paar jaar geleden.
Ik ben 5 jaar geleden begonnen in het WKZ met 1 dag een morfine pomp (die ik zelf mocht bedienen) en verder alleen paracetamol. Daarbij had ik echt gruwelijk veel pijn. Uit bed komen was bijna niet te doen. Toen in het ziekenhuis in Woerden ruim 2,5 jaar later morfine (geprikt) en dan een stuk langer, t/m 2,5 dag. Dat sliep al een stuk beter en ik had ook minder pijn. En nu, na dag 1 ook nog diclofenac erbij. Nou, dat was heerlijk! Op een gegeven moment voelde ik gewoon helemaal niks als ik naar de wc liep. Kennelijk hebben ze nu nieuwe inzichten, waarbij pijnstilling wel mag. Was dat bij jou ook zo?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja had ik ook hoor! op dag 2 of 3 hoefde ik de diclofenac niet meer. toen alleen om de 6 uur ongeveer 2 paracetamol.
en idd de eerste dag nog een spuit morfine. lekker hoor! had ik 4,5 jaar geleden niet volgens mij.
toen alleen paracetamol.
en ze hadden de fout gemaakt door mij veel te snel te laten lopen. 's avonds ks, volgende ochtend douchen. moest van verpleegster.. tja, ga daar maar tegenin! wist het ook niet.
nu vroeg ik of dat normaal was, maar dat was het dus niet. minstens 48 uur lekker in bed blijven.
en de catheter werd pas geplaatst toen ik de ruggeprik al had gehad, vorige keer was dat daarvoor. auw!

maar even over die ruggeprik. voelde jij echt alles, ook het snijden en zo? (sorry als ik weer wat terughaal!) wil gewoon graag weten hoe het nou fout kan gaan.. want ik hoor het ondertussen best vaak! je bent al de derde namelijk!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Chantal schreef:en ze hadden de fout gemaakt door mij veel te snel te laten lopen. 's avonds ks, volgende ochtend douchen. moest van verpleegster.. tja, ga daar maar tegenin! wist het ook niet.
nu vroeg ik of dat normaal was, maar dat was het dus niet. minstens 48 uur lekker in bed blijven.
en de catheter werd pas geplaatst toen ik de ruggeprik al had gehad, vorige keer was dat daarvoor. auw!

maar even over die ruggeprik. voelde jij echt alles, ook het snijden en zo? (sorry als ik weer wat terughaal!) wil gewoon graag weten hoe het nou fout kan gaan.. want ik hoor het ondertussen best vaak! je bent al de derde namelijk!
Ja, dat had ik ook de eerste keer! Niet ZO snel als jij, maar ik had om 23.45 uur de ks en dat rekende ze als de eerste dag. Toen een dag in bed en toen onder de douche. Dat was dan ook veeeeeel te snel, vooral omdat ze zo enorm aan mijn buik gesjord hadden dat alles enorm beurs was. Inderdaad is dag ks in bed, volgende dag ook en dan pas eruit om te douchen normaal.
Catheter is bij mij 3x geplaatst voor de ruggenprik. Dat voelt inderdaad zeer onaangenaam, zeker als ze het niet helemaal goed doen....

En wat betreft die ruggenprik,( helemaal niet erg dat je het vraagt hoor, ik moet er iets mee, maar WAT weet ik nog niet, het weer eens opschrijven helpt misschien) Ik voelde inderdaad dat ze gingen snijden. Een hele scherpe gemene pijn Ik riep alsmaar au au, maar dat maakte geen indruk. Vervolgens gingen ze alles open maken en dat geeft druk. Ik weet nog precies hoe dat voelt van de vorige keren, maar in dit geval deed het gewoon echt pijn. Ik lag echt te schokken op de operatietafel. Ml bleef er bijna in.
Achteraf werd nog tegen me gezegd dat mensen die druk die ze uitoefenen bij het openmaken en het eruithalen van de baby vaak met pijn verwarren. Nou, bij Floris is zo hard gesjord (hij lag in een stuit en ze kregen zijn hoofdje er niet uit, met uiteindelijk de t-incisie) DAAR heb ik niks van gevoeld, behalve dat ze aan het sjorren waren. Ik kan dat nog heel precies terughalen, omdat het zo akelig was.

Hoe het precies fout kan gaan snap ik ook niet. De prik is gewoon niet goed geplaatst volgens mij. Hij was ook al heel snel uitgewerkt. Weet jij nog wanneer je je voeten/benen weer kon bewegen? Ik al bijna zodra ik op de verkoever was. En toen kreeg ik me toch een buikpijn, echt heel naar.

En ben ik de 3e die het bij een ks heeft, of ook nog andere operaties? Ik ken gelukkig niemand die het ook heeft gehad...
HeleenW

Bericht door HeleenW »

wat een ontzettend 'naar' verhaal/gebeurtenis maartje rondom jou ks!
Ik hoop heel erg dat je door middel van af en toe hier erover schrijven het een plekje kan geven.. heb je ook nog een gesprek/nacontrole? Waarbij je het bespreken kan? Al zou je alleen maar erkenning krijgen ipv dat je het niet goed hebt. Dat zou al een hoop schelen!

Ik vindt deze sombere en donkeren dagen ontzettend moeilijk. Ik ben echt zo blij dat ik uit bed moet voor joas, anders lag ik denk ik echt halve dagen in bed en daar wordt je niet beter van. Maar ow... die ochtenden... En dan heb ik gewoon totaal geen klagen want Daan, mag ik vertellen hoe hij het vandaag gedaan heeft? En dit is meestal zo.
Gisteravond om 21:30 uur hem wakker gemaakt voor de late voeding (hij had om 17:30 uur gehad), hij sliep gelijk na de voeding verder tot 2:30 uur. Daarna sliep hij gelijk weer verder tot 7:05 uur. Toen weer gelijk verder slapen tot 9:00 uur (ja dit was een keer een korte tijd ertussen) Hem om 9:45 uur weer weggelegd en toen kwam hij om 12:45 uur pas weer en toen om 16:15 uur en hij is nu nog telkens onder zeil...
En hij huilt gewoon niet... Ja om een voeding maar die krijgt hij dan ook gelijk.
Waarom ik dan toch zo somber ben 's morgens.. het ligt niet aan hem. Mogelijk echt aan het weer.

Ik kreeg trouwens nog een sms van m'n vriendin die vk is. Ze adviseerde me mijn schildklierfuncties te laten bepalen omdat een nieuw inzicht is dat mensen die meerdere ppd's gehad hebben mogeiljk een schildklierafwijking hebben. Ik ben nu niet depressief maar moet wel alles doen om positief te blijven dus wie weet laat ik dat in de kerstvakantie een keer bekijken als manlief thuis is en hij bij Daan kan blijven. Ik laat Daan het liefst thuis, daar doet hij het goed en ik ben dus 'bang' om weg te gaan en dat hij dan van slag is.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wat heerlijk voor je Heleen, dat Daan het zo goed doet. Dat scheelt een hoop. En inderdaad, het is niet echt fijn om in deze tijd moeder te worden. Zo donker, koud en treurig is het. Gelukkig zijn er af en toe wat zonnige momentjes, dan ga ik snel even naar buiten, 20 minuten een ommetje lopen. Meer kan ik nog niet...

En dat van die schildklier kan geen kwaad. Ik heb na de bevalling van Victor een schildklierontsteking gekregen (post partum thyroiditis) (en mijn schildklier is nooit echt meer goed gaan werken, dat komt in ongeveer 5% van de gevallen voor, ik had dus pech).
Plaats reactie