Hoe stoppen we dat gegil 's nachts?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

Hoe stoppen we dat gegil 's nachts?

Bericht door mama van b en c »

B/ slaapt nog steeds niet door :(

En op zich vind ik dat niet erg. Vaak als ik naar hem toe ga en zeg dat hij lekker moet gaan slapen doet hij dat wel. Hij heeft zo'n wekker met van die ogen die open en dicht kunnen dus hij weet wanneer de dag begint en wanneer het nacht is.

Regelmatig heeft hij groeipijn. Ten minste dat denk ik. Hij huilt dan echt alsof hij pijn heeft en ligt opgekruld in bed met zijn armen rond zijn benen en als hij iets gekalmeerd is zegt hij dat zijn benen/voeten pijn doen.

Maar heel vaak weet ik het niet, als ik het zie gebeuren begint hij al te gillen voordat zijn ogen echt open zijn. En hij reageert dan nergens op is niet voor reden vatbaar en gaat alleen maar hysterischer gillen. We hebben al van alles geprobeerd, even bij hem liggen, lang op schoot houden tot hij kalm is, Boos worden, iets afspreken zoals als hij niet gilt gaan we naar de speeltuin.

Niks lijkt te helpen en ik weet het zo lang zamerhand niet meer. Die gilnachten beginnen me op te breken. Ik word er bozig van en dat wil ik niet. C. slaapt ook niet door en met straks weer een kleintje begin ik er toch wat tegen op te zien. En nogmaals het wakker worden vind ik niet erg maar dat gegil daar kan ik niet meer tegen
Rijntje
J&J SANTORINI

Re: Hoe stoppen we dat gegil 's nachts?

Bericht door Rijntje »

Geen ervaring hiermee. Emma huilde wel altijd standaard bij het wakker worden. We hebben haar uitgelegd dat ze ook gewoon papa of mama kon roepen ipv huilen en dat werkte op een gegeven moment.
Maar het was niet gillen en zodra we de kamer inkwamen was het ook al goed.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Althea
J&J SANTORINI

Bericht door Althea »

Is het misschien nachtangst? (pavor nocturnus) In dat geval denk ik dat er weinig aan te doen is, maar misschien weten anderen wel raad?

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtangst
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

klink als een nachtmerrie. zou super slaap bescherm knuffel iets zijn?

verder sterkte ik heb ook die lange wakkere nachten gehad en het breekt je echt op.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
wennetje

Bericht door wennetje »

Hier vermoed ik in zo'n geval dan een nachtmerrie maar dan werkt troosten echt heel erg goed, zo klinkt het niet bij jou.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Sjoerd en Maarten hebben het ook wel eens. Ze slapen dan ook nog gewoon. Als ik ze dan echt wakker maak dan worden ze rustig. Nachtangst is het bij ons niet. Ik ken dat ook niet. Ik maak de jongens dus wel wakker. Een keer kreeg ik Sjoerd slecht wakker en toen heb ik met een natte (warme) washand door zijn gezicht gewreven. toen werd hij wel wakker. Na een knuffel en wat drinken ging hij toen weer slapen.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
mama van Fenna
J&J SANTORINI

Bericht door mama van Fenna »

Althea schreef:Is het misschien nachtangst? (pavor nocturnus) In dat geval denk ik dat er weinig aan te doen is, maar misschien weten anderen wel raad?

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtangst
Zo klinkt het wel ja.

J heeft er regelmatig last van, F had het ook toen ze jonger was. Allebei vooral als er een invalleidster was op het kinderdagverblijf :?
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Nacht angst...??? nog nooit van gehoord maar zo klinkt het inderdaad.

Wat doe ik er aan, niet wakker maken staat er maar wat dan? soms gebeurd het wel elk uur een paar uur aan een stuk, dan verlies ik echt mijn geduld zo langzamerhand, zeker als C. ook nog wakker wordt.

En ik slaap niet makkelijk in dus meestal slaap ik nog niet of pas net als hij weer begint...

Gaat het vanzelf over :?
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Een half jaar geleden heb ik een stickervel gemaakt voor I.
Elke nacht dat hij niet gilde, kreeg hij een sticker.
Bij 10 stickers een cadeau. En ik heb hem vaak uitgelegd dat hij het na 10 zou hebben geleerd.

Hij was oprecht erg trots. En ook nu nog, als hij niet gegild heeft, zegt hij: ja, want dat heb ik geleerd he mama

Van de week was hij nog een paar keer bang voor zwarte piet. Maar dat is nu volgens mij wel weer over. Hij slaapt nu wel weer in zijn ledikant in plaats van in zijn bed, ik weet ook niet waarom.

Maar hij gilde echt om iemand te roepen, hij had geen pijn. Dus ik weet niet wat ik in jouw geval zou moeten doen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Vroeg me ook af wat je nu juist wel kunt doen, dus even gezocht:

http://www.kinderneurologie.eu/ziektebe ... turnus.php

Ik begrijp hieruit dat je het beste niets kan doen, alleen zorgen dat je kind zich niet kan bezeren (stickers helpt dus niet want het kind is zich er niet van bewust)
Plaats reactie