David is op moment een echte pestkop. Hij liet al een spoor van chaos achter zich overal waar hij liep, maar nu zijn het ook nog eens huilende kinderen. Hij slaat, schopt, knijpt, trekt aan haren en duwt kinderen omver. Als ik hem een foto van een kind laat zien dan begint hij gelijk in de lucht te slaan en roept: diet doen! Bij het peutergymmen kan ik hem niet meer vrij laten spelen omdat hij de anderen niet met rust laat. Gisteren in de kerk kreeg David steeds straf en moest in het babyhokje spelen omdat alle andere kinderen constant aan het huilen waren.

Ik probeer er eigenlijk zo min mogelijk aandacht aan te besteden en loof hem juist heel erg als hij lief samen speelt. Maarja de andere ouders die kijken mij natuurlijk gelijk aan omdat mijn zoon hun lieve kind zomaar omver duwt.
Ik merk dat ik er verdrietig van word, heel stom misschien, maar David kan gewoon niet meer lief spelen met andere kinderen en ik moet constant achter hem aanrennen zodra wij een kind tegen komen bijvoorbeeld op de kinderboerderij.
*update 8-12*
Ik dacht ik laat even horen hoe het nu gaat. Het gaat eigenlijk wel goed. Eerst maakte ik mij best wel zorgen om zijn gedrag en vond het opvallend. Nu gedraagt hij zich eigenlijk als alle andere peuters om ons heen. Hij kan heel lief spelen met andere kinderen. Hij pakt een bal en geeft die aan een ander kind en pakt dan weer zijn eigen bal en dat soort dingen.
Af en toe dan komt een kind toch te dichtbij of gebeurt er iets wat hij vervelend vindt en dan gaat hij duwen en in het "ergste" geval slaan, maar dat gebeurt zelden en als ik het zie gebeuren dan kan ik het voorkomen door hem te roepen.
Ik heb er wel heel veel tijd in moeten steken, maar het werpt gewoon vruchten af en dat is fijn om te merken.
Ik heb David heel veel uitgelegd en heel duidelijk gezegd dat hij stop moet zeggen als iets niet fijn voelt en zijn hand moet opsteken. Gewoon het benoemen hiervan heeft eigenlijk het meest geholpen. Hij wist nu dat hij moet ophouden als hij het woordje stop hoort.
Ik kan nu weer gewoon genieten van het peutergymmen en het contact met andere kinderen.
Nog eens bedankt voor jullie meedenken en tips.