Nicole schreef:omdat hij twee keer zakte voor zijn ogentest op het buro
Blijkt gewoon dat hij een + sterkte heeft van 6.50 en 7.75!!! ( een zicht van 40% )
Pardon! vroeg ik nog....
Ook kan hij weinig diepte zien en t ergste is.....
We hebben er nooit wat van gemerkt.
Nu vertelde de orthoptiste wel dat dát niet zo gek was, maar toch.
D@@n is altijd ontzettend moe en hangerig smiddags en daar is nu dus een reden voor.
Hij is gewoon doodmoe van alles proberen te zien.
Morgen opzoek naar een leuk brilletje, er zal een wereld voor hem opengaan!
Nog ergens een leuke actie?
Wat een schok he als je kind zo slecht blijkt te zien zonder dat je het gemerkt hebt?
Onze dochter haalde de norm ook niet op het cb. Toen we dat wiste begonnen ons wel kleine dingetjes op te vallen.
Bij de orthoptist bleek ze echt heel erg slecht te zien (ene oog 20%, andere oog weet ik niet precies, iets tussen 40 en 60 volgens mij)
Zij heeft echter niet zo'n hele hoge + (ik dacht 2,25, maar in haar glazen maar 1,25)
Ze heeft wel ook een heel ongunstige cilinderafwijking, ook niet zo hoog (-1,25) maar de combi maakt dat ze erg slecht zag
Nu met bril ziet ze de goede kant 100%, de slechte 80%, dus moeten we ook nog even plakken ivm lui-oog
Ze draagt haar bril vanaf het begin heel graag.
Logisch ook wel als je ziet wat hij voor haar doet!
Haar bril komt overigens bij Pearl vandaan, dat was van de opticiens in de buurt degene met de bril die zij (en wij) het fijnst vonden
Bijkomend voordeel is dat we er een 2e bril bij kregen en korting via onze zorgverzekeraar