Naar de orthoptiste met D@@n....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Nicole
J&J SANTORINI

Naar de orthoptiste met D@@n....

Bericht door Nicole »

omdat hij twee keer zakte voor zijn ogentest op het buro

Blijkt gewoon dat hij een + sterkte heeft van 6.50 en 7.75!!! ( een zicht van 40% ) :shock: :shock:
Pardon! vroeg ik nog.... :mrgreen:

Ook kan hij weinig diepte zien en t ergste is.....
We hebben er nooit wat van gemerkt.
Nu vertelde de orthoptiste wel dat dát niet zo gek was, maar toch.

D@@n is altijd ontzettend moe en hangerig smiddags en daar is nu dus een reden voor.
Hij is gewoon doodmoe van alles proberen te zien. :roll:

Morgen opzoek naar een leuk brilletje, er zal een wereld voor hem opengaan! :P

Nog ergens een leuke actie?
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
marretje

Re: Naar de orthoptiste met D@@n....

Bericht door marretje »

Dat is schrikken.
Nooit iets gemerkt?

Mar
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Poeh hee dat is echt een enorm slecht zicht. Arm ding. Hij zal wel flink moeten wennen, in het begin dat hij het brilletje draagt (ik kan me zelfs voorstellen dat de overgang dan heel groot is, en dat hij het brilletje misschien niet eens de hele tijd op wil!)
Mamalon
Mieke

Bericht door Mieke »

Wij hadden met Jon@than ook niks gemerkt, ja hij was moe, maar we dachten niet ana slecht zicht. Jon@than had +4 en +4.50
En hij was inderdaad bijna niet moe meer toen hij zijn bril had.

Wij zijn heel tevreden over de brillen van eyes and more. Zijn niet duur 95 euro per bril, hebben leuke modelletjes!
Die hebben nu een actie 3 halen 2 betalen.

Maar waar je meer op moet letten, is dat de opticien dichtbij is. Zeker in het begin loop je zeker elke week wel aar binnen om de bril weer recht te laten zetten. En als je daar een eind voor moet rijden is niet practisch.
Nicole
J&J SANTORINI

Bericht door Nicole »

Mieke schreef:Wij hadden met Jon@than ook niks gemerkt, ja hij was moe, maar we dachten niet ana slecht zicht. Jon@than had +4 en +4.50

Wij zijn heel tevreden over de brillen van eyes and more. Zijn niet duur 95 euro per bril, hebben leuke modelletjes!

Maar waar je meer op moet letten, is dat de opticien dichtbij is. Zeker in het begin loop je zeker elke week wel aar binnen om de bril weer recht te laten zetten. En als je daar een eind voor moet rijden is niet practisch.

Weet je, hier ligt een opticiën in het dorp.
Daar gaan we met Thijs al negen jaar!

Probleem is dat ik daar voor een bril dik 300 euro betaal.
Aan de ander kant zijn die nog nooit kapot geweest o.i.d.

De grote ketens liggen in de stad en daar moet ik wel een stukje voor rijden.

mmmmmmmm, ik bedenk me nog eens....

Yhnx iig.
Groetjes,Nicole
Mama van 4

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik heb zelf goede ervaringen met Pearle opticiens. Stel dat een van onze kids ooit een bril moet dan denk ik wel dat ik daar naar toe ga.
Check in ieder geval even bij je verzekering wat je terug krijgt. Ik kreeg begin dit jaar voor mijn nieuwe bril nog 130 euro van de verzekering!

Mieke, wanneer kwamen jullie erachter dan bij Jon@than? Ook bij de ogentest op het bureau?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Nicole
J&J SANTORINI

Bericht door Nicole »

Mieke schreef:Wij hadden met Jon@than ook niks gemerkt, ja hij was moe, maar we dachten niet ana slecht zicht. Jon@than had +4 en +4.50

Mmmmmmm, dan zou ik dus wel bijv. een zonnebril op sterkte erbij kunnen nemen!
Ik bel morgen eens voor de actie!
Groetjes,Nicole
Mama van 4

Mieke

Bericht door Mieke »

ja, 300 euro voor een bril is wel duur.
Lastig dan.
Ik weet wel dat ze bij ons goede service hebben, en de eerste bril was ook gelijk dezelfde dag klaar(ze hadden de glazen op voorraad), 's morgens uitgezocht en 's middags konden we hem ophalen.
Ik ben ook bij een paar anderen geweest en kreeg dan inderdaad ook de prijs van 300 euro.
Maar de kans was groot dat hij binnen een jaar een andere bril moest, omdat de sterkte anders was, en dat vond ik dan echt teveel geld. Achteraf heeft hij inderdaad ook binnen een jaar een andere bril gekregen.

Ach en als je dan 2 brillen neemt bij een keten, ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan 1 bril van 300 euro, en heb je een reserve bril. Mocht er met de ene bril iets zijn, kun je de reservebril gebruiken totdat je de ander hebt laten maken/rechtzetten
Mieke

Bericht door Mieke »

Miranda schreef:Ik heb zelf goede ervaringen met Pearle opticiens. Stel dat een van onze kids ooit een bril moet dan denk ik wel dat ik daar naar toe ga.
Check in ieder geval even bij je verzekering wat je terug krijgt. Ik kreeg begin dit jaar voor mijn nieuwe bril nog 130 euro van de verzekering!

Mieke, wanneer kwamen jullie erachter dan bij Jon@than? Ook bij de ogentest op het bureau?
Wij kwamen erachter bij de tweede ogentest op het cb, de test met 3 jaar en 9 maanden.
Met 3 jaar was het al niet helemaal goed, maar toen had Jon@than er ook helemaal geen zin in, en hij durfde niet te antwoorden(verlegen)
Dus toen wisten we niet zeker of het lag aan zijn zicht of omdat hij het eng vond.

Maar de tweede test zakte hij dus weer. Toen werden we doorgestuurd in mei naar de orthoptist, en die wilde het nog even een paar maandjes aankijken, ook om te zien hoe het op school ging. In november moesten we weer komen, en toen moest hij wel een bril, zeker omdat hij toen ook andere klachten kreeg(hoofdpijn)
mamsie

Bericht door mamsie »

Dat is echt precies dezelfde +sterkte als die Maartje heeft. Echter heb ik het wel zelf ontdekt. Echt niemand merkte er iets van. Het CB laten checken, zag het niet. Huisarts in eerste instantie ook niet. Dus ik dacht dat ik dan wel zorgen om niets maakte. Maartje was toen trouwens 18 maanden. Maar toen een maand of 4 later begon ze in 2 weken tijd ineens heel scheel te kijken. Dus toen door huisarts wel naar oogarts, die constateerde dus een flinke +sterkte. Zij vond het erg jammer dat ik daarvoor niet naar haar was doorverwezen. Binnen een week had Maartje een bril.

Maargoed je vraag over waar heen te gaan. Wij zijn hier naar een opticien in de wijk gegaan. Meer omdat ik at praktisch vond met eventuele handelingen te laten verrichten zoals bril weer goed afstellen. Echter is dat tot nu toe nog helemaal niet nodig geweest. Maartje heeft wel echt een heel stevig brilletje en toch echt een hele leuke. Ze krijgt echt zo vaak leuke opmerkingen er over.
Kijk ook even naar je zorgpakket, daarin staat bij welke opticiens je vergoeding krijgt enzo.
Succes.
mamsie

Bericht door mamsie »

Oja,wij hebben wel het meest geslepen glas genomen, ook wel het duurste. Maar met zo'n hoge sterkt krijg best flinke vergroting van de ogen door het glas. Nu is dat bij Maartje nog wel, maaranders was het nog veel meer geweest. Wij vonden dat toch best belangrijk, dat ze niet van die enorm vergrootte ogen krijgt.
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

Jee, niet gek dat ie 's middags zo moe & hangerig is.
Er zal inderdaad een wereld voor hem opengaan als ie een bril heeft..
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
maaike
J&J TEXEL

Bericht door maaike »

Nicole schreef:omdat hij twee keer zakte voor zijn ogentest op het buro

Blijkt gewoon dat hij een + sterkte heeft van 6.50 en 7.75!!! ( een zicht van 40% ) :shock: :shock:
Pardon! vroeg ik nog.... :mrgreen:

Ook kan hij weinig diepte zien en t ergste is.....
We hebben er nooit wat van gemerkt.
Nu vertelde de orthoptiste wel dat dát niet zo gek was, maar toch.

D@@n is altijd ontzettend moe en hangerig smiddags en daar is nu dus een reden voor.
Hij is gewoon doodmoe van alles proberen te zien. :roll:

Morgen opzoek naar een leuk brilletje, er zal een wereld voor hem opengaan! :P

Nog ergens een leuke actie?
Wat een schok he als je kind zo slecht blijkt te zien zonder dat je het gemerkt hebt?
Onze dochter haalde de norm ook niet op het cb. Toen we dat wiste begonnen ons wel kleine dingetjes op te vallen.
Bij de orthoptist bleek ze echt heel erg slecht te zien (ene oog 20%, andere oog weet ik niet precies, iets tussen 40 en 60 volgens mij)
Zij heeft echter niet zo'n hele hoge + (ik dacht 2,25, maar in haar glazen maar 1,25)
Ze heeft wel ook een heel ongunstige cilinderafwijking, ook niet zo hoog (-1,25) maar de combi maakt dat ze erg slecht zag

Nu met bril ziet ze de goede kant 100%, de slechte 80%, dus moeten we ook nog even plakken ivm lui-oog

Ze draagt haar bril vanaf het begin heel graag.
Logisch ook wel als je ziet wat hij voor haar doet!

Haar bril komt overigens bij Pearl vandaan, dat was van de opticiens in de buurt degene met de bril die zij (en wij) het fijnst vonden
Bijkomend voordeel is dat we er een 2e bril bij kregen en korting via onze zorgverzekeraar
maaike mv 3 jongens en een meisje
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Bericht door LindaJager »

Ten eerste, met een + afwijking is het helemaal niet zo raar dat je niks gemerkt hebt. Kinderen kunnen nog heel goed bijstellen op deze leeftijd dus dan valt het niet zo op. Lucas bleek toen ook + 4,5 en + 5,5 te hebben en wij hebben niks gemerkt terwijl ik zelf toch ook al vanaf mijn vierde een bril heb. Later bleek Vincent ook een behoorlijke + afwijking te hebben maar daar hadden we eigenlijk ook niks van gemerkt. Pas toen hij naar school ging begon het meer op te vallen.

Ten tweede, over het de bril ophouden hoef je je ws geen zorgen te maken. Zowel Lucas als Vincent hebben altijd hun bril op, gewoon omdat ze dan beter zien ::D
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Nicole
J&J SANTORINI

Bericht door Nicole »

Nou de brillen zijn uitgezocht!

het was een lichtelijk drama, want meneer wilt geen bril!

Maar goed, het duurt 2 weken eer de glazen er zijn. ( moeten geslepen worden)
De sterkte was te hoog voor ''normale'' glaasjes, anders kreeg hij jam-potjes.

Hij heeft nu 2 gewone brillen en een zonnebril op sterkte en ik hoef zelf maar 40 euro te betalen! :toost:
Ik=blij
Groetjes,Nicole
Mama van 4

Mieke

Bericht door Mieke »

Waar ben je geweest?

Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is!
Nicole
J&J SANTORINI

Bericht door Nicole »

Mieke schreef:Waar ben je geweest?

eyes and more
Groetjes,Nicole
Mama van 4

Mieke

Bericht door Mieke »

Nicole schreef:

eyes and more
Leuk, wat voor montuurtjes heeft hij uitgezocht?
Jon@than had een hele gave met voetballen aan de zijkant en nu heeft hij er 1 met treinen aan de zijkant
Nicole
J&J SANTORINI

Bericht door Nicole »

Mieke schreef:
Nicole schreef:

eyes and more
Leuk, wat voor montuurtjes heeft hij uitgezocht?
Jon@than had een hele gave met voetballen aan de zijkant en nu heeft hij er 1 met treinen aan de zijkant

Hij heeft niks uitgezocht, dat heb ik gedaan
Hij zei overal nee op , dus ik had vrije keus. :mrgreen:

Een zwart montuur met kleutjes aan zijkant.
Een goud-bronskleurig monteur met ook iets van kleur ( deze staat mooi bij zijn huiskleur en haar)
Ik had liever een hele effe, maar helaas.
Ben niet zo into de voetbal brillen.

En een groene wat zijn zonnebril wordt.
Groetjes,Nicole
Mama van 4

Mieke

Bericht door Mieke »

Als hij ze heeft, maak je dan een foto?
Klinkt leuk!
Nicole
J&J SANTORINI

Bericht door Nicole »

Mieke schreef:Als hij ze heeft, maak je dan een foto?
Klinkt leuk!

Zeker doe ik!

Hopenlijk wil hij dan wél lachen! :mrgreen:
Groetjes,Nicole
Mama van 4

vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

fijn dat je zo goed geslaagd bent!
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Suuz

Bericht door Suuz »

wat wat goed gedaan! 2 brillen en een zonnebril voor 40 euro! Ben benieuwd naar de foto's
Plaats reactie