welke buggy?
- LauramvAnneenLisa
- J&J MAURITIUS
welke buggy?
ik zit te twijfelen of ik er weer een paraplu buggy bij zal kopen. Mijn bugaboo is fijn maar niet goed in te klappen en dat is soms er onhandig. Ik had voor de andere 2 zo'n hele eenvoudige paraplubuggy, maar dat stelde dan ook niet veel voor.
Dus als ik er een koop wil ik dit keer een betere, maar welke dan?
anderzijds, erg vaak zal ik hem niet gebruiken. Ze vind in de ringsling op de heup ook prima.
Dus als ik er een koop wil ik dit keer een betere, maar welke dan?
anderzijds, erg vaak zal ik hem niet gebruiken. Ze vind in de ringsling op de heup ook prima.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Re: welke buggy?
ik vond het ondingen, ik had ze aangeschaft omdat 'iedereen' altijd zei dat het zo handig was. Nou , ik vond van niet.
Een draagdoek is veel handiger
Daarnaast, het zit toch gewoon niet lekker voor een kind en en rijdt ook niet lekker
Sorry, heb je niets aan hè?
Een draagdoek is veel handiger
Daarnaast, het zit toch gewoon niet lekker voor een kind en en rijdt ook niet lekker
Sorry, heb je niets aan hè?
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005
https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005
https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Ik vraag me ook af waarom we er een hebben. We gebruiken 'm helemaal niet vaak.
Tegenwoordig zijn de wandel-delen van de kinderwagens ook zo luxe en bruikbaar, dat je ze vaak tot een grote leeftijd kunt gebruiken. Vind ik he.
Dus ook aan mij heb je niets
Tegenwoordig zijn de wandel-delen van de kinderwagens ook zo luxe en bruikbaar, dat je ze vaak tot een grote leeftijd kunt gebruiken. Vind ik he.
Dus ook aan mij heb je niets

Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Ehhh geen....
Ik heb eigenlijk alleen draagdoeken gebruikt. Bij Rianne had ik wel een buggy (zo'n lompe driewieler) maar toen ik eenmaal een doek had gemaakt (MT achtige doek) heb ik de buggy nauwelijks meer gebruikt. Die heb ik op een gegeven moment weggegeven (net als de kinderwagen...)
Kyra heeft alleen de eerste 5 weken in een kinderwagen gelegen, daarna heb ik haar alleen nog maar gedragen. (en nu af en toe nog als ze erg moe uit school komt
)
Een buggy heb ik bij haar niet eens aangeschaft... De kinderwagen (en de bijbehorende buggy inzet) stond al genoeg stof te happen...
Ik heb eigenlijk alleen draagdoeken gebruikt. Bij Rianne had ik wel een buggy (zo'n lompe driewieler) maar toen ik eenmaal een doek had gemaakt (MT achtige doek) heb ik de buggy nauwelijks meer gebruikt. Die heb ik op een gegeven moment weggegeven (net als de kinderwagen...)
Kyra heeft alleen de eerste 5 weken in een kinderwagen gelegen, daarna heb ik haar alleen nog maar gedragen. (en nu af en toe nog als ze erg moe uit school komt

Een buggy heb ik bij haar niet eens aangeschaft... De kinderwagen (en de bijbehorende buggy inzet) stond al genoeg stof te happen...

Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Jax(Kyra) (06-07-07)
~Waar zonnestralen regendruppels strelen en het licht het donker kust~
Wij hebben al jaren een MacLaren Quest, niet heel goedkoop, maar gaat nog steeds mee na 2 kinderen, tig keer in het vliegtuig en menig tripje in Azie.
We hebben ook een Quinny Zapp, vond ik heel handig voor de maxi-cosi, maar daarna heb ik veel liever de MacLaren.
We hebben ook een Quinny Zapp, vond ik heel handig voor de maxi-cosi, maar daarna heb ik veel liever de MacLaren.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Wat ik me, even off topic afvraag, hoe doen jullie de boodschappen als je allern een doek gebruikt. Ik gebruik dus nog steeds regelmatig de wandelwagen, gewoon voor de boodschappen. Dat is ook de reden dat wij eigenlijk nooit de buggy gebruikt hebben. Een te goedkoop (weinig bergruimte) frut gekocht
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
op de fiets of met de auto en in de winkel je kind in het winkelwagentje/ of in de doek.Gerrie schreef:Wat ik me, even off topic afvraag, hoe doen jullie de boodschappen als je allern een doek gebruikt.
Ik gebruik niet echt een draagdoek, maar kan me dit zo voorstellen.
Ik vind het juist weer onhandig dat je in een wandelwagen relatief weinig boodschappen kan meenemen.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Als ik alleen een doek gebruik neem ik zo'n zoals ik het noem oude wijven karretje mee. Je kent ze wel die je achter je aan trekt op 2 wielen. En daar passen echt heel veel boodschappen in. Overigens heb ik wel een buggy en de gene die ik had was echt versleten na 2 kinderen en wat vliegreizen...was helemaal krom. Dus ik heb als kraamkamers bij Roos een nieuwe buggy gevraagd en heb een chico lightway gekocht http://www.google.nl/search?q=chicco+li ... 24&bih=672
Ik gebruik hem niet heel veel thuis want daar staat de buggaboo altijd klaar, maar hij ligt achterin de auto dus bij dagjes weg of in de stad heb ik hem bij de hand. Overigens ligt er ook een boba carrier (draagdoek) achterin de auto. Dus ik kan altijd kiezen en bij een dagje pretpark gebruik ik meestal beide....
Ik gebruik hem niet heel veel thuis want daar staat de buggaboo altijd klaar, maar hij ligt achterin de auto dus bij dagjes weg of in de stad heb ik hem bij de hand. Overigens ligt er ook een boba carrier (draagdoek) achterin de auto. Dus ik kan altijd kiezen en bij een dagje pretpark gebruik ik meestal beide....
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
ik denk als ik weer zou moeten kiezen ik een zapp zou kiezen omdat je die aan de andere kant van de fiets kan hangen en de fietskar dan ook mee kan nemen.
maar ik heb er nog een (gewone paraplu) in de schuur hangen. geen idee hoe hij eruit ziet maar ik kan hem voor je meenemen.
maar ik heb er nog een (gewone paraplu) in de schuur hangen. geen idee hoe hij eruit ziet maar ik kan hem voor je meenemen.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Wij hebben hier ook bijna de buggy versleten, valt bijna van ellende uit elkaar en was eigenlijk niet van plan om nog een nieuwe te kopen, Jasper doet gelukkig heel veel op zijn loopfiets nu....
wij hebben een zapp gehad om te gebruiken voor de maxi-cosi en toen de kindjes nog kleiner waren, nadeel vond ik dat de rugleuning niet plat kon en je weinig boodschappen mee kon nemen vanwege kiepgevaar....
Ik heb 4 jaar geleden een buggy van Orbit via marktplaats gekocht voor 20 euro en die is nu dus bijna versleten, gebruikt voor 3 kinderen en werd hier dagelijks gebruikt, nu nog maar 1 keer in de week voor mijn oppaskindje...
Heb hier geen draagdoeken kinderen gehad, vonden ze geen van beide fijn, soms zaten ze erin als we naar een dierentuin of pretpark gingen omdat ze in een buggy niet makkelijk in slaap vielen...
Succes met je zoektocht..
Groetjes Nicole
wij hebben een zapp gehad om te gebruiken voor de maxi-cosi en toen de kindjes nog kleiner waren, nadeel vond ik dat de rugleuning niet plat kon en je weinig boodschappen mee kon nemen vanwege kiepgevaar....
Ik heb 4 jaar geleden een buggy van Orbit via marktplaats gekocht voor 20 euro en die is nu dus bijna versleten, gebruikt voor 3 kinderen en werd hier dagelijks gebruikt, nu nog maar 1 keer in de week voor mijn oppaskindje...
Heb hier geen draagdoeken kinderen gehad, vonden ze geen van beide fijn, soms zaten ze erin als we naar een dierentuin of pretpark gingen omdat ze in een buggy niet makkelijk in slaap vielen...
Succes met je zoektocht..
Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Ik heb een maclaren. ik ben er helemaal blij mee. gaat al 4 jaar mee, zonder problemen. Ik wissel het af, de ene keer gebruik ik een draagdoek, soms de wandelwagen (vooral in het bos vanwege de grotere wielen). momenteel gebuik ik de buggy weer veel. Sjoerd wil 's ochtends niet meelopen naar school. Hij wil vaak helemaal niets 's ochtends (ochtendhumeur). in het kader van pick your battles pak ik dan de buggy. Ideaal daarvoor. De draagdoek is me te veel geknoop voor die 200 meter lopen. en de ringsling zit hij niet echt lekker meer in. De draagdoek gebruik ik vooral bij langere stukken lopen, zoals dierentuin, dagje uit of boswandeling.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Hier een Topmark buggy. Prima voor de wat kleinere afstanden, maar heel lang kan ik er niet achter lopen (is te laag voor mij). Manlief heeft er echter geen problemen mee. Ik neem 'm nog wel eens mee naar de stad (ligt standaard in de auto) en dan vind ik het ideaal.
Topmark is niet het duurste merk (daarom ook gekocht), maar kwalitatief vind ik 'm prima.
Topmark is niet het duurste merk (daarom ook gekocht), maar kwalitatief vind ik 'm prima.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

wij hebben de koelstra simba!
ideaal ook evt met dingen bijbestellen of als er iets kapot is dan is het zo binnen!
ideaal ook evt met dingen bijbestellen of als er iets kapot is dan is het zo binnen!
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
nou gewoon, net als wanneer je geen kinderen (en dus geen buggy) mee hebt...Gerrie schreef:Wat ik me, even off topic afvraag, hoe doen jullie de boodschappen als je allern een doek gebruikt.
dus met de tassen in de hand (of -als ik er aan denk- met zo'n tas op wieltjes; kost een tientje (of twee) en t scheelt een hoop gesjouw). Een winkelwagen voortduwen in de supermarkt gaat ook prima.
Dat vind ik nou juist het fijne van een doek... Zeker als ze op een gegeven moment (hier was dat met ca. een half jaar) naar je rug "verhuizen".. Je hebt gewoon twee handen vrij;
Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Jax(Kyra) (06-07-07)
een mclaren. bij chris al gekocht en ziet er nog steeds supergoed uit. en hij rijd lekker soepel, mijn moeder heeft toen een chicco gekocht en die rijd en stuurt echt veel zwaarder.
de gewone wagen gebruiken we hier in het dorp, de buggy hebben we altijd in de auto liggen voor de kleinere stukjes.
de gewone wagen gebruiken we hier in het dorp, de buggy hebben we altijd in de auto liggen voor de kleinere stukjes.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ik doe meestal 3x in de week lopend boodschappen en kan dan het meeste kwijt in en op de wandelwagen, heerlijk. Ik gebruik hem tegewoordig meestal als karretje, want Mirjam pakt eigenlijk altijd de loopfiets. Tassen in de hand vind ik zo'n gesjouw.BreTui schreef:nou gewoon, net als wanneer je geen kinderen (en dus geen buggy) mee hebt...Gerrie schreef:Wat ik me, even off topic afvraag, hoe doen jullie de boodschappen als je allern een doek gebruikt.
dus met de tassen in de hand (of -als ik er aan denk- met zo'n tas op wieltjes; kost een tientje (of twee) en t scheelt een hoop gesjouw). Een winkelwagen voortduwen in de supermarkt gaat ook prima.
Dat vind ik nou juist het fijne van een doek... Zeker als ze op een gegeven moment (hier was dat met ca. een half jaar) naar je rug "verhuizen".. Je hebt gewoon twee handen vrij;
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Hier ook een zapp, maar ik gebruik hem niet zo vaak. Af en toe als we de stad in gaan. Verder gebruiken we vooral de duowagen, omdat Isk@nder een luie donder is. Nou ja, hij houdt gewoon niet zo van lopen en slaapt nog graag een uurtje (of 2)
. Zelfs E gaat nog af en toe op het puntje zitten en dan kunnen ze er dus met z'n drieën in/op.
We wonen net iets te ver van alles om te lopen, dus ik gebruik ook vaak de bakfiets.
Ik zou zelf weer een simpele paraplubuggy kopen, de zapp voegt voor mij niet zo veel toe en er kan ook niets in. (behalve je kind dan).

We wonen net iets te ver van alles om te lopen, dus ik gebruik ook vaak de bakfiets.
Ik zou zelf weer een simpele paraplubuggy kopen, de zapp voegt voor mij niet zo veel toe en er kan ook niets in. (behalve je kind dan).
Wij hebben ook de maclaren Quest. Wordt veel gebruikt. Ik heb de kinderen ook wel grdragen maar fysiek kon ik dat maar over korte afstanden aan. En nadat de kinderen 1 1/2 jaar waren heb ik helemaal niet meer kunnen dragen, werden ze voor mij echt te zwaar.
Ik vind de mclaren een goede degelijke buggy. Maartje loopt wel vaak mee, maar naar school en/of de winkel redt ze niet. Dus de buggy mee, idd ook makkelijk om een boodschap in mee te nemen.
Tip voor hoe boodschappen mee te nemen als je je kindje draagt in een doek: zo'n karretje op 2 wieltjes wat je achter je aan meeneemt. Hebben oudere mensen vaak bij. Ik heb zelf echt een superleuke, en er kunnen echt heel veel boodschappen in. Neem 'm nu nog vaak mee naar de markt.
Ik vind de mclaren een goede degelijke buggy. Maartje loopt wel vaak mee, maar naar school en/of de winkel redt ze niet. Dus de buggy mee, idd ook makkelijk om een boodschap in mee te nemen.
Tip voor hoe boodschappen mee te nemen als je je kindje draagt in een doek: zo'n karretje op 2 wieltjes wat je achter je aan meeneemt. Hebben oudere mensen vaak bij. Ik heb zelf echt een superleuke, en er kunnen echt heel veel boodschappen in. Neem 'm nu nog vaak mee naar de markt.
- mama talla
- J&J HAWAII
Ik heb een buggy van prenatal. Wel eentje met 3 standen zodat Nathan ook kon slapen evt als hij moe was. Ik nam deze vaak in de auto mee, lekker klein, makkelijk op te vouwen. En ook toen de wagen al weg gezet was heb ik de buggy nog regelmatig gebruikt tot grote tevredenheid.
groetjes jikke
groetjes jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
- AstridJordi
- J&J SANTORINI
Wij hebben de koelstra Simba. En die heb ik nog niet zo lang geleden aangeschaft. Ik heb nog een andere buggy die inmiddels 9 jaar oud is, maar
die kan niet in een ligstand. De koelstra dus wel en er zit zo'n kap boven. En hij rijd echt heerlijk licht. Ik ben er heel blij mee in ieder geval.
die kan niet in een ligstand. De koelstra dus wel en er zit zo'n kap boven. En hij rijd echt heerlijk licht. Ik ben er heel blij mee in ieder geval.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
- channiemam
- J&J HAWAII
Bij de prenatal is er nu een in de aanbieding voor 50 euro. Mijn zusje heeft hem net gisteren gekocht en hij rijdt lekker. Ikzelf heb altijd een buggy gebruikt en nooit meer een kinderwagen. Mac Laren is echt de beste maar ook erg duur. Wij hadden ook een quinny zapp maar dat was echt een onding. Als mijn meiden moe zijn moeten ze plat kunnen liggen en dat kon niet in de zapp. Ik zou dus echt voor een 5 standen buggy gaan.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Wij hebben een Nuna buggy en die bevalt erg goed. Hij heeft een goede zithouding, kan in semi-ligstand, er zit een mandje onder en de maxi cosi kan er op zonder dat je de bekleding eraf hoeft te halen. Twee nadelen: de ingang naar het mandje is erg klein en hij is duur!
Wij hebben ook een blauwe maandag een quinny zapp gehad, maar wat een onding. Je!mer hing daarin als een zak aardappels, en die kon toen toch echt wel goed zitten.
Wij hebben ook een blauwe maandag een quinny zapp gehad, maar wat een onding. Je!mer hing daarin als een zak aardappels, en die kon toen toch echt wel goed zitten.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
- LauramvAnneenLisa
- J&J MAURITIUS
dat hoeft niet, want iris slaapt niet of nauwelijks in iets anders dan haar bed.channiemam schreef:Bij de prenatal is er nu een in de aanbieding voor 50 euro. Mijn zusje heeft hem net gisteren gekocht en hij rijdt lekker. Ikzelf heb altijd een buggy gebruikt en nooit meer een kinderwagen. Mac Laren is echt de beste maar ook erg duur. Wij hadden ook een quinny zapp maar dat was echt een onding. Als mijn meiden moe zijn moeten ze plat kunnen liggen en dat kon niet in de zapp. Ik zou dus echt voor een 5 standen buggy gaan.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Ik vond het ontbreken van een boodschappenmandje het grootste nadeel van de Zapp. Daarnaast is hij ook niet stabiel genoeg om er veel aan te hangen, dan neigt hij naar omkiepen. Dus als je een toch wel dure Zapp overweegt zou ik toch eens kijken of een MacLaren dat beetje meer niet waard is. Moet wel zeggen dat onze Zapp bijna 4 jaar oud is, volgens mij zijn de nieuwe modellen wel ietsje anders, misschien beter.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
- channiemam
- J&J HAWAII
LauramvAnneenLisa schreef:dat hoeft niet, want iris slaapt niet of nauwelijks in iets anders dan haar bed.channiemam schreef:Bij de prenatal is er nu een in de aanbieding voor 50 euro. Mijn zusje heeft hem net gisteren gekocht en hij rijdt lekker. Ikzelf heb altijd een buggy gebruikt en nooit meer een kinderwagen. Mac Laren is echt de beste maar ook erg duur. Wij hadden ook een quinny zapp maar dat was echt een onding. Als mijn meiden moe zijn moeten ze plat kunnen liggen en dat kon niet in de zapp. Ik zou dus echt voor een 5 standen buggy gaan.
Vera ook niet maar bij moeheid leg ik haar wel platter zodat ze niet zo gaat hangen.... Of juist wel

mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
De zapp heb ik hier al jaren. Met boodschappenmandje. Slapen deden onze kinderen alleen maar in bed. En voor kleine stukjes ideaal. Ligt standaard in de auto.
Mar
Mar