Het was te verwachten, maar nu heeft ook Danique de waterpokken te pakken! Helaas is zij er veel zieker van dan Marit. Ook heeft ze er veel meer dan dat Marit had. Ze heeft er ook eentje bij haar ooglid zitten en die drukt dat oogje helemaal dicht. Wel zielig om te zien.
Ze zit de hele dag te krabben en is er echt niet lekker van. Vanmorgen heeft ze van 10:30 tot 13:00 bij de oppas geslapen en nu ligt ze alweer in bed!
Nou ja, beter nu dan met de feestdagen denk ik dan maar....(al is het nu ook niet handig omdat ik zelf enorme kiespijn heb.... )
Wat sneu voor Danique. Maar inderdaad te verwachten. Bij Marit was het toch zo'n week of 2 geleden?
En voor jou, kiespijn is echt verschrikkelijk naar. Weet je wat het is? Misschien naar de tandarts?
Marjo schreef:Wat sneu voor Danique. Maar inderdaad te verwachten. Bij Marit was het toch zo'n week of 2 geleden?
En voor jou, kiespijn is echt verschrikkelijk naar. Weet je wat het is? Misschien naar de tandarts?
Idd Marit had het 2 weken geleden, echt precies 2 weken na de eerste verschijnselen bij Marit heeft Danique ze gekregen.
En mijn kiespijn... vorige week heb ik en wortelkanaalbehandeling gehad. Deze is niet helemaal goed gegaan waardoor ik nog steeds last heb. Ik ben nu doorgestuurd naar de kaakchirurg, tandarts gaat er niet meer mee verder. (en de kaakchirurg heeft pas 5 januari plek...)
Marjo schreef:Wat sneu voor Danique. Maar inderdaad te verwachten. Bij Marit was het toch zo'n week of 2 geleden?
Idd Marit had het 2 weken geleden, echt precies 2 weken na de eerste verschijnselen bij Marit heeft Danique ze gekregen.
En mijn kiespijn... vorige week heb ik en wortelkanaalbehandeling gehad. Deze is niet helemaal goed gegaan waardoor ik nog steeds last heb. Ik ben nu doorgestuurd naar de kaakchirurg, tandarts gaat er niet meer mee verder. (en de kaakchirurg heeft pas 5 januari plek...)
Bij E vi en A nouk was het ook precies 2 weken.
Au! Ik heb ook een tijdje terug een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik heb daarna ook nog wel last gehad en dan ging de behandeling nog goed ook. Ik vind 5 januari erg lang duren als je echt last hebt hoor! Helpen pijnstillers? Als het echt erg is zou ik bellen voor een ander die wel eerder plek heeft. Da's toch geen manier om het nieuwe jaar in te gaan.
Oh oh.
Nou, dan weet ik wat mij binnen nu en een week wsl te wachten staat. M.irre kreeg vorige week ook waterpokken namelijk. Ben benieuwd wanneer de eerste bij Lotje verschijnt.
Beterschap! Hier zat er inderdaad ook precies 2 weken tussen nadat W essel ze had. Helaas (of misschien ook wel makkelijk) kregen R uben en D äphny ze tegelijk. De overdracht naar W essel verliep trouwens wat trager. Hij heeft ze van zijn viendinnetje overgenomen, maar dat duurde bijna 3,5 week. We dachten eigenlijk al dat we ze zouden overslaan.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
wat naar dat ze er zo'n last van heeft zeg, sneu hoor. Hopelijk knapt ze snel weer op! Lucas heeft nu net de waterpokken, ik ben benieuwd of Jonathan het ook gaat krijgen. Maar dat kan dus ook nog wel 2 weken duren dus... wat mij betreft maar zo snel mogelijk, voor de baby komt....
Beterschap voor Danique gewenst, en jij ook met je kies, dat klinkt ook niet fijn
Danique is echt zó zielig! Bij elke verschoning grijpt ze naar haar schaamlipjes om te krabben. Ik zie haast geen schaamlipjes meer, het is een en al pukkel. Ze huilt ook steeds en zegt ook steeds 'au'.
Tussendoor krabt ze op haar hoofd en wrijft ze over haar buik. Ik blijf haar maar insmeren, weet niet wat ik anders kan doen. Het insmeren vindt ze niet leuk, gilt echt 'nee mama'.
Bij mij zaten ze er ook flink onder. Alledrie vonden ze het erg fijn om in een havermout bad te zitten. Ze vroegen (W en R dan) er ook zelf om. En tegen de huid blazen vonden ze ook erg prettig. Bij R uben zaten er hele plakaten onder zijn oksel. Hij gilde het telkens uit wanneer ik hem optilde. Zo zielig
Regelmatig zonder luier laten lopen verhelpt in elk geval het broei effect. Dan maar wat vaker een plas opruimen toch?
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Miranda schreef:Danique is echt zó zielig! Bij elke verschoning grijpt ze naar haar schaamlipjes om te krabben. Ik zie haast geen schaamlipjes meer, het is een en al pukkel. Ze huilt ook steeds en zegt ook steeds 'au'.
Tussendoor krabt ze op haar hoofd en wrijft ze over haar buik. Ik blijf haar maar insmeren, weet niet wat ik anders kan doen. Het insmeren vindt ze niet leuk, gilt echt 'nee mama'.
Oh dit is zo herkenbaar. Lis@nne had er ook zo'n last van, en onder de luier is dan zo vervelend, dat broeit zo.
Inderdaad zoveel mogelijk zonder luier laten lopen.
Gossie, wat ontzettend zielig. Kan ze er wel een beetje door slapen? Ik weet dat I ris ze ook had op de meest vreemd plekken, in haar neus en oor, schaamlippen inderdaad. Ik hoop dat je snel naar de volgende fase gaat of dat de jeuk minder wordt. Denk dat havermout best kan helpen tegen de jeuk. Beterschap!
Wij hadden voor I.sis een antihistaminicum in druppel-vorm in huis gehaald (om in te slikken dus), we hebben het zelf gelukkig niet nodig gehad want ze had amper 15 blaasjes. Bij ons in B. heet het Fenistil, het werkzame bestanddeel is dimetindeen-waterstofmaleaat. Wel alleen op voorschrift verkrijgbaar zie ik.
Lijkt me wel een goede optie als ze er zoveel last van heeft.
Ik verschoon Danique al meer dan anders en ze geeft nu zelf regelmatig aan dat ze moet plassen. Ze is er al een tijdje mee bezig, maar het wordt nu ineens meer. Zou ze doorhebben dat ze dan minder last van de waterpokken heeft?
Danique slaapt overdag wel redelijk goed, maar ik hoor haar wel veel kreunen in haar slaap. Net was ze ook even halfwakker, zegt ze wel 'au', maar echt wakker was ze niet. Afgelopen nachten was ze wel veel wakker.
Edit: ze heeft nu ook haar ene oogje bijna dichtzitten doordat er een blaasje net onder haar ooglid zit. Die drukt het ooglid helemaal dicht en er onder is het al behoorlijk rood. Toch maar even in de gaten houden, anders wordt het morgen nog een bezoekje aan de huisarts.
Danique begint weer een beetje op te leven, eindelijk! Ze is nog steeds niet helemaal lekker, slaapt nog erg veel, is overdag erg hangerig, maar met de blaasjes/pukkeltjes lijkt het beter te gaan (en ze speelt af en toe weer wat).
Sommige plekjes zijn echt rood met een vurig randje erom. Het lijkt erop dat ze ontstoken zijn. Vandaag huisarts gebeld, maar die was er niet. Vervanger gebeld: zegt hij dat ik er maar betadine op moet doen. Dat bijt toch enorm? En dan nog, ze heeft er een paar vlakbij haar oog, daar ga ik echt geen betadine opsmeren hoor!
heb je wel verteld tegen de vervanger dat ze ook bij het oog zitten? geeft dat nog extra risico's waardoor ze misschien toch nog even gezien moet worden? ik zou het maar niets vinden... (jij ook niet natuurlijk, dat realiseer ik me nu ik het zit te tikken)
Gelukkig voelt ze zich al wat beter.
Fijn dat ze weer een beetje beter wordt. E vi had ook ontstoken waterpokken. En behoorlijk ontstoken ook, een stuk of 4. Ik heb toen van de huisarts antibiotica gekregen. Op zich was het niet echt erg, maar wel als de ontsteking erger werd en er is nog iets meer kans op littekens. Ik heb het toen 1 dag aangezien omdat ik niet stond te springen om de antibiotica te gebruiken. En omdat de ontsteking minder werd heb ik het nooit gebruikt. Maar D anique is natuurlijk dan E vi, misschien maakt dat voor jou verschil.
Betadine snap ik eigenlijk niet....
Mamalon schreef:heb je wel verteld tegen de vervanger dat ze ook bij het oog zitten? geeft dat nog extra risico's waardoor ze misschien toch nog even gezien moet worden? ik zou het maar niets vinden... (jij ook niet natuurlijk, dat realiseer ik me nu ik het zit te tikken)
Gelukkig voelt ze zich al wat beter.
Ja, ik heb verteld dat er eentje bij haar ooghoek zit wat haar oogje een beetje dichtdrukt.
Marjo schreef:Fijn dat ze weer een beetje beter wordt. E vi had ook ontstoken waterpokken. En behoorlijk ontstoken ook, een stuk of 4. Ik heb toen van de huisarts antibiotica gekregen. Op zich was het niet echt erg, maar wel als de ontsteking erger werd en er is nog iets meer kans op littekens. Ik heb het toen 1 dag aangezien omdat ik niet stond te springen om de antibiotica te gebruiken. En omdat de ontsteking minder werd heb ik het nooit gebruikt. Maar D anique is natuurlijk dan E vi, misschien maakt dat voor jou verschil.
Betadine snap ik eigenlijk niet....
Hoe zag het er bij E vi toen uit Marjo? Ik kijk het nu nog wel even aan, dinsdag moet ik zelf naar de HA, als het dan nog niet minder is vraag ik het gewoon nog een keer.