van 1 à 2 voedingen naar elke 2 uur
van 1 à 2 voedingen naar elke 2 uur
Ging het met de nachtvoedingen best wel redelijk, 1 à 2 keer per nacht, nu wordt ze toch zeker wel elke 2 uur wakker en slaapt pas weer na een voeding.
Je zou zeggen dat het nu toch wel zo`n beetje beter zou moeten gaan met die nachtvoedingen ( lees; minder) maar niet dus.
Schijnt er wel bij te horen toch, dat ze met 8 maanden alleen maar meer nachtvoedingen willen i.p.v. minder.
Wat wel beter gaat ( in mijn ogen) is dat ze beter in slaap valt. De helft van de keren lukt het om haar alleen in slaap te laten vallen m.b.v. een muziekdoosje. Dit was een tip van het kdv en zo waar werkt het ook nog redelijk goed dus.
Maar die nachten.....zucht......ik was al moe, maar het blijkt nog veel moeier te kunnen dus. Wat is de overtreffende trap van moe?
Je zou zeggen dat het nu toch wel zo`n beetje beter zou moeten gaan met die nachtvoedingen ( lees; minder) maar niet dus.
Schijnt er wel bij te horen toch, dat ze met 8 maanden alleen maar meer nachtvoedingen willen i.p.v. minder.
Wat wel beter gaat ( in mijn ogen) is dat ze beter in slaap valt. De helft van de keren lukt het om haar alleen in slaap te laten vallen m.b.v. een muziekdoosje. Dit was een tip van het kdv en zo waar werkt het ook nog redelijk goed dus.
Maar die nachten.....zucht......ik was al moe, maar het blijkt nog veel moeier te kunnen dus. Wat is de overtreffende trap van moe?
Laatst gewijzigd door kaatje71 op wo dec 14, 2011 6:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Re: van 1 à 2 voedingen naar elke 2 uur
De overtreffende trap van moe? Moeder! Sorry flauw. Jammer dat wij niet in de hoofden van o.ze kids kunnen kijken. Ik zou zeggen vroeg naar bed en rusten waar je kan!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
De overtreffende trap? Hmm, een tweeling die 's nachts ook aardig kunnen spoken
. Heb je niks aan, maar gedeelde smart.....

MOE-DER natuurlijk!kaatje71 schreef:Wat is de overtreffende trap van moe?

Maar voor jou: niet leuk.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
dat is zeker waar, dat helpt wel! Als onze kindjes daardoor nu ook beter gingen slapen....Marjo schreef: maar gedeelde smart.....
Balen zeg! Ik weet er alles van, ik zal maar niet vertellen hoe lang de fase geduurd heeft. Wat mij wel hielp was het boek lekker slapen zonder huilen. En toen ik me er aan toe gaf en er gewoon in mee ging was ik veel ontspannener en ook veel minder moe.
Beide kinderen worden nog steeds minstens 2 keer per nacht wakker (moet er dus zeker 4 keer uit maar kan ook meer zijn en het lijkt wel of mijn lichaam hier aan gewend is. Ik trek het (meestal) prima en voel me best uitgerust.
Beide kinderen worden nog steeds minstens 2 keer per nacht wakker (moet er dus zeker 4 keer uit maar kan ook meer zijn en het lijkt wel of mijn lichaam hier aan gewend is. Ik trek het (meestal) prima en voel me best uitgerust.
ooh wat herkenbaar! Saartje kwam ook voor 1 nachtvoeding, nu zijn het al 2 (of 3?) nachten heel veel; voor mijn gevoel continu. Pfff, erg vermoeiend! Ze is ook echt klagerig en valt moeilijk weer in slaap, dus moet haar ook nog troosten, wiegen, etc. Gauw weer doorslapen is er dus niet bij. Daarbij heeft Tomás vandaag weer een gezellig dag (not)...kortom: kapot ben ik! Ik ga al dagen vroeg naar bed, vanavond maar weer.
Sterkte!
Sterkte!
gelukkig maar want binnenkort komt er nog eentje bijmama van b en c schreef: Ik trek het (meestal) prima en voel me best uitgerust.

Ik leg me er ook wel bij neer hoor, maar merk toch dat het er een beetje inhakt.
Ik ben eergisteren om 20.00 naar bed gegaan en dàn voel ik me ook wel redelijk uitgerust, maar dat komt er niet altijd van.
20 uur? En je kids dan? Tomás gaat pas rond die tijd naar bed, ik ben al blij als ik er voor 22 uur in lig (is voor mij op tijd naar bed). Wel heerlijk joh! Ik pik wel altijd een momentje als ik Sara rond half 7 in bed ga voeden, dan ben ik meestal pas een uurtje later beneden en heb ik stiekem een powernap gedaan.kaatje71 schreef:gelukkig maar want binnenkort komt er nog eentje bijmama van b en c schreef: Ik trek het (meestal) prima en voel me best uitgerust.![]()
Ik leg me er ook wel bij neer hoor, maar merk toch dat het er een beetje inhakt.
Ik ben eergisteren om 20.00 naar bed gegaan en dàn voel ik me ook wel redelijk uitgerust, maar dat komt er niet altijd van.

Heel herkenbaar, wij hadden rond die leeftijd ook zo'n fase van heel frequent wakker worden en willen drinken. Duurde ruim 2 maanden (of had ik dat beter niet kunnen zeggen?). Daarna ging het beter (maar een goede slaper is het nog steeds niet, gaaaaaap). Zwaar he? Goed van je je erbij neer kunt leggen, want anders kost het alleen maar meer energie (is mijn ervaring uit die tijd).
de kleintjes slapen dan- Silke iig wel en Meike toen ook en mijn grote kind redt zichzelf wel.Chabeli schreef:20 uur? En je kids dan?kaatje71 schreef:gelukkig maar want binnenkort komt er nog eentje bijmama van b en c schreef: Ik trek het (meestal) prima en voel me best uitgerust.![]()
Even zo`n klein slaapje tussendoor is ook heel lekker idd!