Al maanden een snottebel
Al maanden een snottebel
Sjoerd loopt al maanden met een snottebel. Hij heeft er geen last van, het enige vervelende dat je altijd een zakdoek op zak moet hebben.
Nou vroeg ik me ineens af of ik hier iets mee moet... Ik ben er eigenlijk altijd vanuitgegaan dat het steeds een opnieuwe besmetting is vanuit het kdv. Klinkt dat logisch, of moet ik er toch een dokter naar laten kijken?
Nou vroeg ik me ineens af of ik hier iets mee moet... Ik ben er eigenlijk altijd vanuitgegaan dat het steeds een opnieuwe besmetting is vanuit het kdv. Klinkt dat logisch, of moet ik er toch een dokter naar laten kijken?
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Re: Al maanden een snottebel
Geen idee, ik loop met hetzelfde probleem rond....nou ja, Je!mer dan hè. 

Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Met R uben zijn we uiteindelijk wel naar de huisarts geweest. Voor de eerste keer in maart van dit jaar. Maar toen moesten we nog maar afwachten, toen in de zomer nog een keer, met weer het advies wacht nog maar af, we kunnen je nog niet doorsturen naar de kno arts. Want ze moeten dan een half jaar klachten hebben voor ze doorgestuurd mogen worden.
In september/oktober was het nog niet over en weer naar de huisarts. En toen kregen we een doorverwijzing. Gister bij de kno arts geweest en in januari gaan zijn neusamandelen eruit.
Nu had R uben meer klachten als alleen snottebellen, hij hoeste ook veel, en werd 's nachts heel vaak wakker en wilde dan wat water drinken. Verder praat hij heel hard(kans is groot dat hij niet helemaal goed hoort, hopelijk gaat dat na de operatie beter)
Maar je zou er eens een huisarts naar kunnen laten kijken. Dan staat in elk geval in zijn dossier dat je nu geweest bent, heeft hij dan over een paar maanden nog last kun je sneller doorgestuurd worden.
In september/oktober was het nog niet over en weer naar de huisarts. En toen kregen we een doorverwijzing. Gister bij de kno arts geweest en in januari gaan zijn neusamandelen eruit.
Nu had R uben meer klachten als alleen snottebellen, hij hoeste ook veel, en werd 's nachts heel vaak wakker en wilde dan wat water drinken. Verder praat hij heel hard(kans is groot dat hij niet helemaal goed hoort, hopelijk gaat dat na de operatie beter)
Maar je zou er eens een huisarts naar kunnen laten kijken. Dan staat in elk geval in zijn dossier dat je nu geweest bent, heeft hij dan over een paar maanden nog last kun je sneller doorgestuurd worden.
Toevallig vandaag na gevraagd bij de ha.
Zolang hij er geen last van heeft. Niet veel doen. Was zijn advies...
Mar
Zolang hij er geen last van heeft. Niet veel doen. Was zijn advies...
Mar
Ja, ik ging het me ook een beetje afvragen door jullie draadjes. Nou hoest sjoerd wel, maar niet heel erg. Nou ja, ik kijk het denk ik nog ff aan.
als ie verkouden blijft als het beter weer wordt gaan ze pas wat doen
en als ie er geen last van heeft is het toch prima?
Ik heb hier weer een manneke dat steeds benauwder lijkt te worden weer. en het ging zo goed nadat ie buisjes had gekregen
ik heb er hier drie rondlopen die onrustig sliepen voor de neusamandelen eruit gingen.
Ik heb hier weer een manneke dat steeds benauwder lijkt te worden weer. en het ging zo goed nadat ie buisjes had gekregen

ik heb er hier drie rondlopen die onrustig sliepen voor de neusamandelen eruit gingen.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Nou, ja dat onrustig slapen is hier wel bekend. Regelmatig komen de jongens bij ons in bed liggen. Gelukkig bij aan erik zijn kant want ik ben meteen klaarwakker en slaap dan niet meer, terwijl erik gewoon verder kan slapen.Petra schreef:als ie verkouden blijft als het beter weer wordt gaan ze pas wat doen
Ik heb hier weer een manneke dat steeds benauwder lijkt te worden weer. en het ging zo goed nadat ie buisjes had gekregen![]()
Bij jesse zijn de neusamandelen er ook al uit?
Ja.Pauline schreef:Bij jesse zijn de neusamandelen er ook al uit?
Een keer langs de HA om te controleren of de oren er goed uit zien kan trouwens nooit kwaad hoor!
Bij Jesse en Myrthe zat er altijd druk op de oren.
Toen dat bij Jesse zelfs was toen hij vrijwel niet verkouden was in april is er meteen doorverwezen naar de KNO-arts. In juni zijn zijn neusamandelen verwijderd, in september kreeg hij buisjes.
Dat laatste omdat hij binnen een maand weer snipverkouden was en druk op de oren had.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Ik zat net te twijfelen of ik een soortgelijk draadje zou openen. Mette heeft nl ook al maanden snot. Nu hoest ze bij, maar dat is maar tijdelijk (hoop ik).
Maar ik ben wel bevestigd in mijn idee, zolang ze er verder geen last van heeft, niets aan doen. dus.
Maar ik ben wel bevestigd in mijn idee, zolang ze er verder geen last van heeft, niets aan doen. dus.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Ik had er niet zoveel erg in (had overal zakdoeken gepropt) maar belandde bij de KNO arts ivm steeds ernstigere slaapapneu's. Hele boel werd eruit gehaald en opeens bijna geen snottebel meer, veel milder verlopende verkoudheden en natuurlijk geen apneu's en gesnurk meer. Achteraf kan ik dus zeggen dat die eeuwige snottebel het gevolg was van een joekel van een neusamandel. Hij had overigens wel meer klachten, was erg vatbaar voor complicaties als oorontsteking en bronchitis, erg vermoeid, afvallen, etc.
De wetenschappers en KNO artsen zijn nogal verdeeld over het nut van verwijderen neusamandelen. Het VU raadde het af, ons eigen ZH raadde het aan bij L aura. Na de operatie zei de KNO arts dat het idd joekels waren en dat ze er veel aan zou hebben... Maar ze is nog steeds doorlopend snotterig. Ik ook alweer een maand trouwens, en V incent ook.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Benthe heeft ook altijd snot. Ze snurkt bijna harder dan ml
toch vind ik het heel wat om neusamandelen te gaan laten verwijderen. Ze lijkt er zelf namelijk geen last van te hebben, en alleen een snottebel vind ik niet voldoende reden om tot een operatie over te gaan. Dus als ze er verder geen klachten bij krijgt, dan laat ik het gewoon zo en zorg ik dat ik altijd zakdoekjes bij me heb.

Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
Onze Bente snurkt als een malle en ademt ook altijd heel 'hard'. Maar heeft er verder nergens last van, geen keel-, neus- of oorontstekingen. Maar het cb zag /voelde wel vergrote keel-amandelen en dacht dat er ook wel wat met de neus-amandelen zou zijn. Mijn credo dat als ze nergens last van heeft het ook niet erg is, werd van tafel geveegd en ik heb me laten over halen om toch naar de HA te gaan. Gelukkig heb ik een fijne HA. Hij bevestigde dat Bente grote en opgezette neus- en keelamandelen had. Maar zolang ze er geen last van heeft (afgezien van snurken en zware ademhaling) was hij geen voorstander om door te verwijzen. Ik dus ook niet.Eve71ne schreef:Benthe heeft ook altijd snot. Ze snurkt bijna harder dan mltoch vind ik het heel wat om neusamandelen te gaan laten verwijderen. Ze lijkt er zelf namelijk geen last van te hebben, en alleen een snottebel vind ik niet voldoende reden om tot een operatie over te gaan. Dus als ze er verder geen klachten bij krijgt, dan laat ik het gewoon zo en zorg ik dat ik altijd zakdoekjes bij me heb.
En Mette heeft gewoon snot. Zonder grote amandelen.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Volgens KNO arts hier: Slaapapneu's zijn een goede reden om keelamandelen te verwijderen (Joris stopte soms 30 seconden met ademen), doorlopend vocht achter trommelvliezen (waardoor snel ontstekingen en doofheid) zijn een goede reden om de neusamandel te verwijderen. Verder terughoudend beleid idd.
Ook Juul heeft altijd snot, hooguit een paar weken per jaar niet.
Het is wel met verschillende gradaties. Soms is hij echt verkouden en vliegen de pakken tissues erdoor, maar soms hoef ik maar een paar keer per dag z'n neus te snuiten. Elise kan er trouwens ook wat van met snotteren.
Maar erg veel last lijkt hij niet te hebben. Misschien wel wat druk op z'n oren (praat hard), maar voor zover ik weet geen keel/oorontstekingen.
Dus ik blijf gewoon hopen dat hij er een keer overheen groeit en dat z'n amandelen kunnen blijven zitten.
Het is wel met verschillende gradaties. Soms is hij echt verkouden en vliegen de pakken tissues erdoor, maar soms hoef ik maar een paar keer per dag z'n neus te snuiten. Elise kan er trouwens ook wat van met snotteren.
Maar erg veel last lijkt hij niet te hebben. Misschien wel wat druk op z'n oren (praat hard), maar voor zover ik weet geen keel/oorontstekingen.
Dus ik blijf gewoon hopen dat hij er een keer overheen groeit en dat z'n amandelen kunnen blijven zitten.