als zelfs andere mensen zeggen dat ze je kind irritant vinde

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

als zelfs andere mensen zeggen dat ze je kind irritant vinde

Bericht door mama van b en c »

Dan is hettoch wel erg met die waarom fase. Ik weet dat ik hem vroeger ook erg irritant vond bij mijn neefjes en nu heb ik er zelf 1 rond lopen :roll: :wink: :D

Hij bedenkt de meest rare dinge om waarom te vragen. waarom woont.... hier? waarom is die auto kapot? Waarom gaan we naar oma,

en op elk antwoord verzint hij weer een waarom vraag! :?

Zucht en ik hou er van als er gewoon eens niemand tegen me praat dus op het moment vind ik hem best vermoeiend.

Maar ook erg leuk die nieuwsgierigheid, :) Nog even en dan mag hij het allemaal gaan leren op de basisschool
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Re: als zelfs andere mensen zeggen dat ze je kind irritant v

Bericht door kaatje71 »

maar wie zegt dan dat-ie irritant is?
Van andermans kinderen kan ik het vaak beter hebben, dat is toch weer wat anders dan je eigen kind.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Marjo

Bericht door Marjo »

Hoewel ik het helemaal herken en ik af en toe ook zo graag even geen geklets en waarom zou willen, zou ik het echt niet leuk vinden als iemand anders dat over mijn kind zou zeggen. Bij andere kinderen vind ik het altijd erg schattig en lief, maar ja die zie je meestal ook maar even....
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Marrit is ook zo erg, vooral in de auto. Laatst een dag waarop ik heel veel met haar in de auto had gezeten, ik zei 's avonds tegen mijn man, ik ben doodop, domweg van al haar vragen. Want o wee als ik geen antwoord geef... Maar goed, soms is het ook wel heel lief en schattig.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mama van b en c

Oh hij was een uurtje bij mijn beste vriendin blijven spelen en die zei toen dat hij best irritant was met zijn gevraag! Ik vond het helemaal niet vervelend dat ze dat zei. Meer een besvestiging dat het dus niet zo gek is dat ik er af en toe ook gestoord van wordt

Mijn moeder had hem laatst meegenomen naar schiphol (uur rijden) om mijn broer weg te brengen. Toen ze hem 4 weken later weer mee nam om hem op te halen zei ze achteraf dat ze wel zijn knnuffel mee had genomen, deed ie tenminste zijn duim in zijn mond en vroeg hij niet steeds waarom....

Haha zeker in de auto leidt hij enorm af!
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Ik schrok eerlijk gezegd wel een beetje van je titel, ik dacht echt dat er iets heel ergs aan de hand was. Maar 'gelukkig' is het maar de waarom-fase. Die overigens zeer herkenbaar is en zeer vermoeiend. Nr 1 zit er nog steeds in, nu al een jaar of 3, nr 2 lijkt hem over te slaan!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Gootje schreef:. Nr 1 zit er nog steeds in, nu al een jaar of 3, nr 2 lijkt hem over te slaan!
of alle vragen zijn al beantwoord voor haar grote zus en natuurlijk heeft ze ze allemaal onthouden :P
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

kaatje71 schreef:
Gootje schreef:. Nr 1 zit er nog steeds in, nu al een jaar of 3, nr 2 lijkt hem over te slaan!
of alle vragen zijn al beantwoord voor haar grote zus en natuurlijk heeft ze ze allemaal onthouden :P
Ik ben bang dat nr 1 er binnenkort mee ophoudt en nr 2 er dan 3 jaar in blijft hangen.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Gootje schreef:
kaatje71 schreef:
Ik ben bang dat nr 1 er binnenkort mee ophoudt en nr 2 er dan 3 jaar in blijft hangen.
haha, dat zal je net zien!
Bij Merlijn heeft die periode trouwens ook hèèl lang geduurd, tot nog niet zo heel lang geleden.
De vragen veranderden gelukkig wel wat van inhoud, maar het waarom bleef het centrale thema.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

hmm ik vind Tomás ook vrij storend met zijn waarom-vragen, maar ik zou toch wel even op mijn hartje getrapt zijn als een ander dat zei...goed dat jij dat zo luchtig op kunt vatten!
Tiki
J&J SANTORINI

Bericht door Tiki »

Ben ik dan de enige die de waarom-fase enorm leuk vindt? Ik vind het heerlijk om te horen wat er allemaal in die kinderhoofdjes omgaat en om antwoorden op kinderniveau te verzinnen.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
mama van b en c

Dat vind ik ook heerlijk hoor, maar ik ben niet zo'n prater en vind het gewoon niet zo prettig als ik uren achter elkaar moet praten, want het is echt uren achter elkaar
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

mama van b en c schreef:want het is echt uren achter elkaar
Dat dus. Niet altijd fijn als je bijvoorbeeld aan het eind van een lange dag nog een uur door de spits moet terugrijden en er achterin iemand continue een reactie van je verwacht (en dan dus ook op vragen waar niet echt een antwoord op is).

Wytse is er ook nog niet helemaal uit, maar die stelt heel gerichte waarom vragen, waar ik dan ook graag een antwoord op geef. Maar bij hem is het ook nooit zo erg geweest als bij Marrit.
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Bericht door LindaJager »

Gootje schreef:
kaatje71 schreef:

Hier zit nr 1 er eigenlijk nog steeds wel in en heeft nr2 het nooit zo gehad. Die luisterde idd goed mee ::wink:
Vincent vraagt wel wat vaker dan Robert waarom maar lang niet zo vaak als Lucas dat deed.
Ik heb daar ook wel opmerkingen over gehad hoor want het kon soms wel irritant zijn. Vooral als de volwassenen geen antwoord hadden op zijn vraag ::wink: ::lol: Dan vonden ze het helemaal irritant.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
mama van b en c

Het zijn inderdaad vaak vragen waar geen antwoord op te verzinnen is. Tenminste niet door mij.

zoals: waarom woont.... hier?
waarom loopt die meneer daar?
omdat die naar huis gaat
waarom gaat die naar huis?
omdat hij klaar is met werken.
waarom is hij klaar met werken?
omdat de werkdag voorbij is.
Waarom?
omdat het 5 uur is.
waarom is het 5 uur?
Gewoon omdat de klok op 5 uur staat

En dat kan dus uren zo doorgaan :roll:
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

mama van b en c schreef:Het zijn inderdaad vaak vragen waar geen antwoord op te verzinnen is. Tenminste niet door mij.

omdat die naar huis gaat
Waarom?
omdat het 5 uur is.
waarom is het 5 uur?

hahaha, jij hebt de mannelijke variant van mijn dochter, dat is duidelijk!
Marije
J&J TEXEL

Bericht door Marije »

mama van b en c schreef:Het zijn inderdaad vaak vragen waar geen antwoord op te verzinnen is. Tenminste niet door mij.

omdat die naar huis gaat
Waarom?
omdat het 5 uur is.
waarom is het 5 uur?

Dit is een heel typisch voorbeeld uit de literatuur over taalontwikkeling waarbij ze aan willen tonen dat kinderen helemaal niet per se 'waarom' willen weten, maar gewoon met je verder willen praten en de wereld willen begrijpen. Misschien moet je eens proberen om niet zijn volgende 'waarom?' af te wachten, maar gelijk verder te vertellen. Of samen te fantaseren wat die meneer zal gaan doen, waar hij woont etc. Het hoeven lang niet altijd nuchtere feiten-antwoorden te zijn. :wink:
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Bericht door LindaJager »

Marije schreef:

omdat die naar huis gaat
Waarom?
omdat het 5 uur is.
waarom is het 5 uur?

Dit is een heel typisch voorbeeld uit de literatuur over taalontwikkeling waarbij ze aan willen tonen dat kinderen helemaal niet per se 'waarom' willen weten, maar gewoon met je verder willen praten en de wereld willen begrijpen. Misschien moet je eens proberen om niet zijn volgende 'waarom?' af te wachten, maar gelijk verder te vertellen. Of samen te fantaseren wat die meneer zal gaan doen, waar hij woont etc. Het hoeven lang niet altijd nuchtere feiten-antwoorden te zijn. :wink:

Idd. Wat ik vaak aan Lucas vroeg was wat hij zelf dacht. En Lucas deed dit soort dingen altijd als hij moe was. Als hij niet moe was dan vroeg hij niet om het vragen maar wilde echt alles weten.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Appendix
J&J SANTORINI

Bericht door Appendix »

LindaJager schreef:Wat ik vaak aan Lucas vroeg was wat hij zelf dacht.
Dat doe ik bij T nu ook vaak, dat worden vaak verrassend leuke gesprekken (maar ik ben wel een prater 8) ). En als ik het zat ben, zeg ik dat vaak gewoon: "Nu heb ik wel genoeg waaroms gehoord. Hoeveel heb je er nog?" Ze zegt dan vaak dat ze nog twee of drie waaroms heeft en daarna houdt het ook echt (even) op.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Sarah had dat rond haar verjaardag. Vrij laat dus, was bijna 6. Vreselijk vermoeiend vond ik dat. Gelukkig heeft het maar heel kort geduurd.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (34), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Haha, gezellig! Hier kreeg ik als reactie als ik een serieus antwoord gaf op een waarom-vraag ´neheee mama, dan zeg je ´gewoon´!´

Wat een leuke draai Marije! Dit is niet alleen goed/leuk voor het kind maar ook voor ons als volwassen mensen, zo wakker je je eigen fantasiewereld ook weer een beetje aan en kun je heerlijk met je kind samen een avontuur verzinnen :P
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
mama van b en c

Goede tip! Ik zal het eens uit proberen
Plaats reactie