Babygebaren

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Babygebaren

Bericht door Appendix »

R was lekker aan het drinken en liet vlak na te toeschietreflex ineens los, wees op mijn borst en maakte zijn gebaar voor "drinken". Alsof hij me vertelde dat er drinken uit mijn borst komt :lol:

Wat is het toch een lekker ding... :verliefd:
En wat ben ik blij dat we met die gebaren begonnen zijn. Het is heerlijk om te communiceren.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Charlotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2397
Lid geworden op: di dec 28, 2010 3:01 pm

Re: Babygebaren

Bericht door Charlotte »

Wat leuk om te lezen. Wij zijn ook bezig met babygebaren maar het wil niet zo lukken. Maar goed hij herkent ze wel, en dan krijg ik wel een glimlach, dus we gaan nog even door.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Gebruikersavatar
Ess
J&J SANTORINI
Berichten: 1885
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Babygebaren

Bericht door Ess »

Mijn broertje heeft het ook gedaan met zijn tweeling meiden en ik vond dat het echt resultaat had. Ze konden veel eerder communiceren, ze praatten ook eerder en ze luisteren ook beter (maar ik vrees dat dat laatste meer met hun opvoedkwaliteiten te maken heeft, of met mijn gebrek daaraan... :? )

Dus ik zou zeker door gaan.
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: Babygebaren

Bericht door Kimmie »

Oh wat leuk, geweldig he!!
Ik word er nog iedere keer enthousiast van als ik verhalen hoor en herken van babygebaren gebruiken.
Ik heb er zo van genoten en nu nog pas ik ze wel eens toe en merk dat een nieuw onderwerp oid beter 'aankomt' en ze het dan heel snel communicatief oppakt.

Hou vol charlotte, je geduld word echt beloond! De aanhouder wint en dat is het beste kado voor al je energie die je erin hebt gestoken! Ontbetaalbaar.
Die glimlach is voor hem ookal een gebaar... 'ik begrijp je of ik heb het gebaar herkend' ... dat is de eerste stap en als hij eraan toe is komt hij 'ineens' met gebaren!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
mama van b en c

Re: Babygebaren

Bericht door mama van b en c »

Leuk!

Ik denk dat ik me er met deze kleine ook eens in ga verdiepen. Het lijkt me zo handig als ze zich wat beter duidelijk kunnen maken voor ze kunnen praten. Volgens mij scheelt dat aanzienlijk in de driftbuien
Plaats reactie