Hoe lang over een fles?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Hoe lang over een fles?

Bericht door Chantal »

Met mm uiteraard ;)
We hebben een fles die Mark goed drinkt! Difrax met een gewoon recht klein speentje.
Maar hij slurpt 150 ml in 5 minuten weg. Is dat niet te snel? Jeroen heeft gisteravond de fles gegeven zodat ik naar bed kon. Fles ging dus goed en Mark sliep gelijk weer verder.
Maar ik lees ook dat een baby er 15-20 minuten over 'moet' doen. Dus.. wie weet het?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Pauline
J&J MALEDIVEN

Re: Hoe lang over een fles?

Bericht door Pauline »

heb je misschien een speentje met een groot gat? Ik weet niet hoe dat zit bij difrax. Maar ik zou in ieder geval kiezen voor een speentje voor pasgeborenen. Wij gebruiken avent flessen en nog steeds (ook nu sjoerd al ruim 2 jaar is) gerbuiken we nog steeds speen 1. Bij Maarten merkte ik dat als ik speen 2 of 3 gebruikte, dat hij niet meer aan de borst wilde omdat hij aan de borst meer moeite moest doen. Toen we terug gingen naar speen 1 ging het weer goed. Misschien dat het gaatje (of gaatjes) te groot zijn en hij dus heel makkelijk de melk naar binnen krijgt.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Finn was ook zo'n slurper, ongeacht het speentje wat er op zat. Liv deed (als ze er uberhaupt uit dronk) uuuuuuuuuren over.
Lekker van genieten
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

er zit idd al het kleinste speentje op! maar als ik de fles op zijn kop hou dan druppelt het er wel langzaam uit. maar dat is met alle speentje zo heb ik al ontdekt.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Jasmijn deed dat ook. Die deed net of ze nooit wat kreeg en zoop de fles in 5 minuten leeg.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Het manneke heeft gewoon honge ;-) Als S enn een fles krijgt (met mm) dan gaat dat niet zo snel. Hij heeft wel een fles van nuby met antilekspeen dus hij moet net als aan de borst wel echt zijn best doen. Hij doet er denk een minuut of 20 over als hij hem al helemaal leeg drinkt hoor.

Maar M icah kon dat ook met antilekspeen, 5 minuten maar toen was hij wel al iets ouder hoor.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Deed Yanick ook zo. Niet over tobben, gewoon van genieten. Daniel en Evy vonden de fles een stuk minder makkelijk, en toen pas besefte ik me hoe fijn het was dat het bij Yanick zo probleemloos ging. Het enige nadel van dat snelle drinken was dat Yanick na de fles vaak nog zuigbehoefte had. Dus vaak gaf ik hem daarna alsnog een paar slokjes borst, of zat manlief nog met pink en speen te stoeien. Maar zeker als Mark daarna weer lekker verder slaapt, en geen last heeft van krampjes op oprispingen, lijkt me het geen probleem.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Emma deed dat ook. Misschien nog wel sneller. Volgens mij geen probleem.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Hier ook allemaal snelle drinkers...als ze niet weigerden tenminste want dat hebben beide dames een flinke periode gedaan.
Wat ik nog wel eens deed is de melk in de kolfflesjes laten zitten. Ik had flesjes van medela en uit het ziekenhuis en daar paste de speen van difrax op. Dan zuigt het kind wat vacuüm in de fles waardoor het minder snel gaat. Af en toe dan even de fles uit de mond halen om de vacuüm weer eraf te krijgen anders kregen ze hem nooit leeg. De difrax flessen zelf zuigen nooit vacuüm omdat daar het ventiel onder zit. Het ging daardoor soms echt wel te snel en hadden ze nog erg veel zuigbehoefte....
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Hoelang drinkt Mark aan de borst?
Enne... heeft hij er last van dat hij zo snel klaar is? Want anders helemaal geen probleem toch lijkt me?
In ieder geval lekker dat hij zo goed uit de fles drinkt!! Hopelijk blijft dat zo he, scheelt weer als je gaat werken!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Marit was ook zo'n slurper, binnen een paar minuten was de fles leeg. Dat was zo vanaf het moment dat we gingen oefenen tot de laatste fles die ze kreeg. Altijd het kleinste speentje gebruikt, ook met Difrax fles.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Hier ook een flessen leegslurper, 7 minuten over een fles met 200ml.... Maakte niet uit met welke speen. 'S nachts niet erg maar overdag soms wel lastig. Zou me geen zorgen maken komt goed
Charlotte, J (3,5) en H (1)
mamsie

Bericht door mamsie »

Als hij er zelf geen last van heeft, zoals gaan spugen/krampen, dan zou ik me er niet druk over maken. Je zou de dop met speen er nog wat extra stevig op kunnen draaien, dan gaat t vaak ook nog wat langzamer.
Succes met je slurpertje :D
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oke, mooi om te weten!
bedankt allemaal :)
KarinH

Bericht door KarinH »

Ik zou ook vooral kijken of hij er last van heeft. Christian dronk de eerste flesjes ook binnen 5 minuten leeg, MAAR had hier enorme last van. Spugen, dwarszittende boeren, enorme zuigbehoefte. Bij hem zijn we dus op zoek gegaan naar een andere fles/speen (en dat was een hele zoektocht!) waarbij het minstens 15-20 minuten duurde, omdat hij dan veel minder last had.

Eveline was een langzame drinker, die deed altijd 20 minuten over een flesje.
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

Jeremy dronk zijn fles ook in 7 minuten leeg terwijl hij deze kreeg met de zwaarste speen die bestaat.
Op CB na gevraagt. en idd als de baby er geen last van heeft, niet druk over maken.
Trotse mama van J en T
Plaats reactie