die borstvoeding.. :-(
die borstvoeding.. :-(
even van me af 'praten'..
Daan is de derde die bij mij drinkt en voor de derde keer herhaalt zich hetzelfde weer.
Ik heb genoeg melk (net perse teveel) maar mijn melk komt er altijd ontzettend hard uit.
En nu dus voor de derde keer: veel verslikpartijen, veel loslaten en dan een paar stralen in het gezicht spuitend, veel onrustig drinken met trappelende beentjes. En wat zich de laatste dagen weer voordoet: binnen 2 a 3 minuten klaar zijn met drinken. Driftig worden als ik weer aanleg. Maar echt verzadigd is hij niet.
En tot overmaat van 'ramp' (Nou ja dat is wel iets overdreven) drinkt hij net bij Walter 140 cc heerlijk rustig weg uit de fles. Dan ligt hij super ontspannen, genietend van de fles te drinken.
Fulltime kolven lijkt me een hele opgave maar als ik dit zo zie en soms die enorme strijd aan de borst dan vind ik het erg moeilijk gemotiveerd te blijven voor life voeden.
overigens: de avond/nachtvoeding gaat wel heerlijk. Dan slaapt hij en is hij veel minder onrustig.
Gelukkig is hij nu 5 weken en heeft hij in ieder geval al 5 weken volledig borstvoeding gehad! Ik ga in ieder geval voor 6 maanden volledig borstvoeding, maar mogelijk ook wel wat gekolfde flesjes tussendoor...
Daan is de derde die bij mij drinkt en voor de derde keer herhaalt zich hetzelfde weer.
Ik heb genoeg melk (net perse teveel) maar mijn melk komt er altijd ontzettend hard uit.
En nu dus voor de derde keer: veel verslikpartijen, veel loslaten en dan een paar stralen in het gezicht spuitend, veel onrustig drinken met trappelende beentjes. En wat zich de laatste dagen weer voordoet: binnen 2 a 3 minuten klaar zijn met drinken. Driftig worden als ik weer aanleg. Maar echt verzadigd is hij niet.
En tot overmaat van 'ramp' (Nou ja dat is wel iets overdreven) drinkt hij net bij Walter 140 cc heerlijk rustig weg uit de fles. Dan ligt hij super ontspannen, genietend van de fles te drinken.
Fulltime kolven lijkt me een hele opgave maar als ik dit zo zie en soms die enorme strijd aan de borst dan vind ik het erg moeilijk gemotiveerd te blijven voor life voeden.
overigens: de avond/nachtvoeding gaat wel heerlijk. Dan slaapt hij en is hij veel minder onrustig.
Gelukkig is hij nu 5 weken en heeft hij in ieder geval al 5 weken volledig borstvoeding gehad! Ik ga in ieder geval voor 6 maanden volledig borstvoeding, maar mogelijk ook wel wat gekolfde flesjes tussendoor...
Re: die borstvoeding.. :-(
owja en de tsr weglaten lopen doe ik ook al heel vaak... maar het blijft daarna ook gewoon een mega sproei installatie!
besef maar al te goed dat het een luxe probleem is, maar baal er wel van
besef maar al te goed dat het een luxe probleem is, maar baal er wel van
Ik herken het helemaal.
Bleef het bij de andere jongens zo? Want rond een week of zes begonnen mijn kinderen er tegen te kunnen en dan vond ik snel klaar met drinken best heel handig.
Bleef het bij de andere jongens zo? Want rond een week of zes begonnen mijn kinderen er tegen te kunnen en dan vond ik snel klaar met drinken best heel handig.
Ik heb het ook bij alle drie gehad. Ikliet in het begin inderdaad de tsr weglopen. Verder heb ik bij tom en Lola een lactatiekundige laten meekijken, maatr die kon eigenlijk niks meer toevoegen dan dat ik al deed. Wel liet ik tussendoor even boeren anders waren er heel veel krampen van het loslaten en het verslikken met lucht daarbij. Als ik die niet even liet ontsnappen door een boer verdwenen ze richting darmen en zorgde voor veel krampen.
Wat ik je alleen kan zeggen is dat ze op een bepaald moment groot genoeg zijn om die krachtige tsr weg te drinken. Er kwam een bepaald moment waarop het drinken hier rustiger en beter ging, maar dat zat volgens mij zo rond de 10 a 12 weken.
Heel veel herkenning dus en het gaat echt beter worden, maar voor nu heb je daar niks aan. Ja je kan in ieder geval 1 x per dag kolven en een flesje geven om te oefenen, maar fulltime kolven is ook een opgave hoor. Zeker met nog een paar kinderen om je heen...
Wat ik je alleen kan zeggen is dat ze op een bepaald moment groot genoeg zijn om die krachtige tsr weg te drinken. Er kwam een bepaald moment waarop het drinken hier rustiger en beter ging, maar dat zat volgens mij zo rond de 10 a 12 weken.
Heel veel herkenning dus en het gaat echt beter worden, maar voor nu heb je daar niks aan. Ja je kan in ieder geval 1 x per dag kolven en een flesje geven om te oefenen, maar fulltime kolven is ook een opgave hoor. Zeker met nog een paar kinderen om je heen...
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Ik heb Victor de eerste tijd half liggend op mijn rug, en soms zelfs plat op mijn rug gevoed. Hij lag dan dus op zijn buik op mijn buik tegen de zwaartekracht in te drinken. Werkte erg goed (alleen wat onhandig als je ergens anders bent). Langzamerhand kon ik steeds meer rechtop gaan zitten. Ik hoop dat dat voor jou ook werkt.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Marrit kon de heftige TSR ook niet aan, die dronk wel stug door (ik weet inmiddels dat dat haar karakter is, nooit opgeven
), met als gevolg spugen, en niet zo'n beetje ook. Ik koppelde haar dus los om de TSR weg te laten lopen, en na 2 maanden snapte ze dat trucje en liet ze zelf los als het te heftig was. Ook heb ik een tijdje blokvoeden gedaan, zodat in elk geval een aantal voedingen minder heftig waren. Na een paar maanden werd het vanzelf minder en was het probleem opgelost, al heb ik nog maanden altijd een doek bij de hand moeten houden om tijdens het voeden af en toe een straal op te vangen.

Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nou, soms een flesje tussendoor kan zeker lucht geven! Ik deed dat juist ook in het begin geregeld. Ik vond/vind het een fijn idee dat L.otta goed uit de fles drinkt. Kan ik zelf af en toe even 'pauze' nemen. Want dat vind ik af en toe ook een nadeel van bv, dat je zelf altijd aan de bak moet. Met liefde natuurlijk, maar even er tussenuit is een belangrijk oplaadmomentje voor mij.
Even alleen de stad in bijvoorbeeld.
Hopelijk drinkt hij de grote stroom wat makkelijker weg!
Even alleen de stad in bijvoorbeeld.
Hopelijk drinkt hij de grote stroom wat makkelijker weg!
Ik heb zelf ook die spuitende borsten, beide verslikte zich de eerste 10 weken regelmatig. Daarna ging het beter en hadden ze het onder de knie. Binnen 5 min waren ze ook gewoon vol, kon namelijk ook in 5 min 200cc kolven
J had echter niet voldoende zuigbehoefte na het drinken en wilde graag een speen. P heeft helemaal geen zuigbehoefte gehad. J spuugde veel (ook KMA) en veel krampen, P spuugde amper en had geen enkele kramp gehad. Terwijl het met hetzelfde noodgang eruit kwam. Ik heb geen tips, ze zullen het toch zelf moeten doen. Wel zou je kunnen proberen de zwaarte kracht mee laten werken door te voeden laat Daan op je liggen voetjes naar beneden, jij iets onderuitgezakt.
Oh ja ze hadden beide als het echt te hard gingen wel de neiging om los te laten, dus idd handdoekje of hydrofiele luier mee

Oh ja ze hadden beide als het echt te hard gingen wel de neiging om los te laten, dus idd handdoekje of hydrofiele luier mee

Fijn om in ieder geval herkenning te lezen! Dat voeden tegen de zwaartekracht in heb ik wel eens geprobeerd, maar we hebben dat nog niet onder de knie
Meestal wil Daan dat ook niet. Hij heeft wel meer houdingen (rechtop boertje laten met zijn buik tegen de mijne wordt meestal ook huilen omdat het niet fijn is) die hij niet fijn vindt.
Blokvoeden is mogelijk ook nog een optie, en nu ik dat zo lees heb ik volgens mij 1 hard spuitende borst en 1 nog harder spuitende borst en volgens mij deed ik overdag altijd de hard spuitende eerst aanbieden en dan snachts de nog harder spuitende. Ik ga gewoon weer wat proberen...
Het is gewoon zo sneu dat hij door blijft slikken maar ondertussen geen adem meer haalt en dan koppel ik maar los want anders blijft hij erin of wordt helemaal rood...
Ik vind op zich als ze groter zijn wel lekker dat ze snel klaar zijn met drinken maar ik krijg nu de indruk dat hij zijn honger wegdrinkt en dan maar stopt omdat het niet prettig is. Hij drinkt 's avonds/'snachts/'s morgens als hij in slaap is veel meer/langer.
Maar nogmaals, de herkenning doet me goed en geeft me moed om door te gaan en hopelijk komt bij ons ook de tijd dat hij het beter aan kan. Dat is bij de jongens ook zo geweest denk ik maar dat weet ik niet meer zo goed!

Blokvoeden is mogelijk ook nog een optie, en nu ik dat zo lees heb ik volgens mij 1 hard spuitende borst en 1 nog harder spuitende borst en volgens mij deed ik overdag altijd de hard spuitende eerst aanbieden en dan snachts de nog harder spuitende. Ik ga gewoon weer wat proberen...
Het is gewoon zo sneu dat hij door blijft slikken maar ondertussen geen adem meer haalt en dan koppel ik maar los want anders blijft hij erin of wordt helemaal rood...
Ik vind op zich als ze groter zijn wel lekker dat ze snel klaar zijn met drinken maar ik krijg nu de indruk dat hij zijn honger wegdrinkt en dan maar stopt omdat het niet prettig is. Hij drinkt 's avonds/'snachts/'s morgens als hij in slaap is veel meer/langer.
Maar nogmaals, de herkenning doet me goed en geeft me moed om door te gaan en hopelijk komt bij ons ook de tijd dat hij het beter aan kan. Dat is bij de jongens ook zo geweest denk ik maar dat weet ik niet meer zo goed!
och meid, wat vervelend dat het niet makkelijk gaat! Ik herken het inderdaad ook en heb daar zo mee lopen tobben! Sara bleef zich verslikken tot een maand of 3. Pas toen mijn productie langzaamaan minder werd, werd het spuiten ook minder en ging het goed. Maar nog weleens, als mijn borsten wat voller zitten heb ik er weer last van. Alles zat onder, kleding, Sara...pfff. Maar inderdaad, op een gegeven moment kon zij er goed mee omgaan door steeds los te laten (wat ook niet altijd prettig was) en gebruikte ik een handdoek (hydrofiel was echt niet genoeg) om alles op te vangen.
Sterkte hoor! Als je er midden inzit, kan het zó zwaar zijn. Maar er breken wel weer betere tijden aan!! Ik had een half jaar geleden echt niet gedacht dat ik nu nog zou voeden. En met plezier! Ik ben zó blij dat ik toen heb doorgezet. Ik hoop dat het jou ook lukt!
Sterkte hoor! Als je er midden inzit, kan het zó zwaar zijn. Maar er breken wel weer betere tijden aan!! Ik had een half jaar geleden echt niet gedacht dat ik nu nog zou voeden. En met plezier! Ik ben zó blij dat ik toen heb doorgezet. Ik hoop dat het jou ook lukt!