Ik heb dit op Pinterest gezien.

De brownies en de aardbei gaan me wel lukken maar de Mascarpone Buttercream geen idee.
Is er niet iets eenvoudingers iets van boter crème met citroen oid wat ik zou kunnen gebruiken?
Iemand een tip?
Moderator: Chantal
Hmmm ik ken dus mascarpone niet (culinair wonderMirjam schreef:Het klinkt als botercreme met mascarpone erdoor.
Daardoor wordt het nog wat luchtiger denk ik. Mascarpone is gewoon te koop bij de supermarkt. En ik vind de combi aardbei mascarpone wel erg lekker.
Maar iets anders kan natuurlijk ook.
Ik zeg dat is heel leuk haha (ook mijn ideemarretje schreef:Vet cool dit!
Thijs neemt vrijdag (volgende week) afscheid bij het KDV. Misschien wel een idee en ook voor de kerstmaaltijd op school.
Mar
Kende je m al? Jou kennende welAnnemarie schreef:Ik ben verliefd op deze traktatie, hoe schattig.
Ik zou de brownie uitsteken met een ronde uitsteker en inderdaad botercreme, marscapone en poedersuiker mengsel maken. Marscapone is neutraal van smaak en staat bij de kaasjes.
Nee ik kijk ook nooit op pinterest, heb er ooit wel iets aangemaakt, verder nooit wat mee gedaan.wilmama schreef:Kende je m al? Jou kennende welAnnemarie schreef:Ik ben verliefd op deze traktatie, hoe schattig.
Ik zou de brownie uitsteken met een ronde uitsteker en inderdaad botercreme, marscapone en poedersuiker mengsel maken. Marscapone is neutraal van smaak en staat bij de kaasjes.![]()
Zou met citroen niet frisser zijn?
Ik word er al weer moe van dat ik niet zie hoe ik je kan vinden.wilmama schreef:Joh echt je doet zoveel inspiratie op op Pinterest ook heel veel knutsel ideeën voor de kids. Eigenlijk moet je gewoon eens op mijn board kijken. Daar staan namelijk al alle mooiste vondsten op![]()
Je kunt me er vinden door te zoeken op Wilma R.
Ik zie mijn volgers nietwilmama schreef:Ik volg jou al zie ik. Dus bij je volgers of links bovenin wilma R toetsen en dan krijg je een aantal keuzes die kun je weer filteren door op people te klikken
Haha ik moet nu weg maar ik zeg doen hahaAnnemarie schreef:Ik zie mijn volgers nietwilmama schreef:Ik volg jou al zie ik. Dus bij je volgers of links bovenin wilma R toetsen en dan krijg je een aantal keuzes die kun je weer filteren door op people te klikken. En via links boven kan ik je niet vinden
.
Draadje zou leuk zijn.
Ik ga zo even een boodschappenlijstje maken en dan probeer ik het dit weekend gewoon even. Heb ook een recept voor citroen boter crème gevonden.JasmijnLinde schreef:het lijkt me echt heerlijk met die mascarpone. Ik ga deze zeker even onthouden. Ik denk dat kinderen dit errug lekker gaan vinden!
Ik heb wel aarbeieen op de markt gekocht maar idd niet hele grote. Misschien in de loop van de week in de supermarkt wel betere omdat de kerst er aan komt? Ach en anders maak ik gewoon wat meer kleintjes.Annemarie schreef:Zijn er wel grote verse aardbeien te koop op het moment?
]Annemarie schreef:Misschien ga ik ze wel maken voor de house warming bij Mir. Heb je ook het recept?
Met de brownie traktatie ben ik zeker weten de gezondste van alle traktaties op de peuterspeelzaal. Maar daarentegen wel de ongezondste van alle traktaties die ik ooit gemaakt heb haha.Annemarie schreef:Wel gezonder, daar houden we hier op Jip wel van toch. Voor de kinderen dan he, zelf gaan we natuurlijk voor de brownies![]()
![]()
![]()
.
Ik zou roomboter nemen en denk dat een verhouding 1/3-1/3-1/3 lekker is.wilmama schreef: Dus 1:1 margarine en mascarpone en poedersuiker naar smaak? Zou ik het daarmee gaan redden?
Oei dat brownie recept ga ik even onthouden. Vooral de fudge haha. Ik heb gewoon een pak uit de winkel gehaald. Ik zou het best zo kunnen maar nu voor gemak gekozen.Annemarie schreef:Ik zou roomboter nemen en denk dat een verhouding 1/3-1/3-1/3 lekker is.wilmama schreef: Dus 1:1 margarine en mascarpone en poedersuiker naar smaak? Zou ik het daarmee gaan redden?
Oh wat ontzettend suf zeg. Ik zag het gister echt even niet. Maar het is gelukt eerst dacht ik dat het niet goed ging maar toen dacht ik er aan dat je zei: "Je moet lang mixen" Dus ik ben lekker lang gaan mixen.Annemarie schreef:Bijvoorbeeld...........100 gram boter, 100 gram mascarpone, 100 gram poedersuiker.
Geen idee eigenlijk. Ik heb het voor morgenochtend nodig. Anders maak ik vanavond wel nieuwe. Morgenochtend maken is geen optie dat ga ik niet redden.Annemarie schreef:Je moet het niet in de koelkast bewaren hoor, dan krijg je het vanavond niet uit het zakje.
Zou je dit 1 dag vooraf kunnen maken, blijft mascarpone botercreme 1 dag lekker buiten de koelkast?