Hij loopt op een aantal vlakken achter, waaronder zijn taal/spraak. We zijn bezig geweest met het aanvragen van een indicatie voor speciaal onderwijs gericht op taal/spraak en vandaag kreeg ik de envelop binnen dat hij de indicatie heeft gekregen. Er is ook nog een plekje vrij op de school van onze keuze en al meteen in januari. Ze starten de 11e pas, dus de eerste dag na de vakantie kunnen we afspraken maken ivm wennen en opbouwschema etc.
Ik ben er erg blij mee, zat er tegenaan te hikken dat we geen geschikt plekje voor hem konden vinden en dat hij niet naar school zou kunnen op zijn 4e. In mijn hoofd toch een grote mijlpaal, groter dan ik van mezelf zou hebben bedacht. En het gaat nu toch lukken, op een school waar ze hem kunnen helpen, die heel fijn overkomt en waar hij hopelijk snel zijn plekje zal vinden!
En voor mij komt er een hoop ruimte in mijn hoofd vrij, maar ook in mijn agenda. Mijn hoofd hoeft zich niet meer bezig te houden met waar hij heen zou kunnen en wat goed voor hem zou zijn. En hij zal voortaan logopedie en fysio krijgen op school, geen heen-en-weer rijden en gedoe met veel afspraken meer voor mij!