Zenuwachtig...duimen jullie voor me? UPDATE

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Linkje
J&J SANTORINI

Zenuwachtig...duimen jullie voor me? UPDATE

Bericht door Linkje »

F edde's hoofd is vanochtend door de fysio opgemeten, in verband met een afplatting door een voorkeurshouding. Nou moet ze alle berekeningen nog doen, dus ze belt me vanavond of morgen met de uitslag.
En nu ben ik dus zó zenuwachtig! :?
Zul je zien dat we weer aan de helm moeten! Het gaat namelijk net als bij Je!mer destijds: in no time een plat hoofd, vervolgens osteopaat, fysio en vanalles aanpassen zodat ie maar de "goeie" kant opkijkt. Dat gaat allemaal hartstikke goed, met als gevolg.... niks. :roll: Geen enkele verbetering wbt de afplatting. Ik heb blijkbaar hele eigenwijze kinderen met een heel hard hoofd of zo.

Duimen jullie voor me dat het mee valt?
Laatst gewijzigd door Linkje op do dec 29, 2011 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Re: Zenuwachtig...duimen jullie voor me?

Bericht door kaatje71 »

da`s idd spannend, ik hoop dat het mee gaat vallen!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Spannend. Ik duim met je mee.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zou wel balen zijn zeg, allebei de kinders aan de helm! hier woont ook een gezin waarbij allebei de broertjes een helmpje hebben gehad..
ik duim voor je dat het meevalt! en als het wel nodig is, je weet waar je het voor doet en hoe het allemaal werkt met die helm.
is J zijn hoofdje helemaal rond geworden?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Bericht door HeleenW »

het zou wat zijn zeg, twee kinderen uit een gezin, dan lijkt het haast wel iets erfelijks!
Ik hoop natuurlijk voor je dat het middels andere dingen op te lossen valt!
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Chantal schreef:is J zijn hoofdje helemaal rond geworden?
Ja, hij heeft een prachtig rond bolletje gekregen, dankzij de helm!
Dus wat dat betreft zou ik een helm ook geen probleem vinden; we weten hoe het werkt én wat het resultaat is.
't Is alleen net wat je zegt, 2 jochies, 2 helmpjes, je zou bijna gaan denken dat ik er niks aan doe, maar men moet eens weten wat we er allemaal aan doen. Net als HeleenW al zegt, je zou bijna denken dat het iets erfelijks is.
Toen ik de fysio ernaar vroeg zei ze wel dat de ene schedel de andere niet is. Sommige zijn hartstikke plat, maar worden ook net zo snel weer rond met fysiotherapie. Terwijl andere plat blijven en nergens op reageren (behalve dan op helmtherapie). Blijkbaar vallen wij in die laatste cathegorie... :? Verder zagen ze toch ook dat dat laatste in bepaalde families meer voorkomt dan in andere, dus blijkbaar speelt er wel een erfelijke component mee in hoeverre een hoofdje uit zichzelf weer rond wordt.
We wachten maar rustig af. Nou ja, rustig... :roll:

- Gandhi -
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

chris heeft natuurlijk ook een helmpje gehad, en ik was bij bij femke en nu weer bij mark wel bewuster dat het hoofd scheef kan worden. gelukkig is femke helemaal rond gebleven, en mark kijkt ook alle kanten op.
we waren zaterdag op verjaardag, en daar liep ook een kindje rond, en dat hoofdje was toch vreemd!
echt helemaal langwerpig. heel smal en lang alsof ze nooit op haar achterhoofd heeft gelegen.
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Natuurlijk duim ik voor je. Bij P ieter ook een helmpje gehad vanwege een schedeloperatie. Op zich lastig, maar niet onoverkomelijk. Maar niet nodig is natuurlijk veel fijner.
Chantal schreef:we waren zaterdag op verjaardag, en daar liep ook een kindje rond, en dat hoofdje was toch vreemd!
echt helemaal langwerpig. heel smal en lang alsof ze nooit op haar achterhoofd heeft gelegen.
Dat klinkt als een bootschedel. Had ze ook een puntig achterhoofd en een bol voorhoofd?
Hier staan wat plaatjes hoe dat eruit ziet. J oris en P ieter hebben er allebei een gehad trouwens.
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Ilse501 schreef:Natuurlijk duim ik voor je. Bij P ieter ook een helmpje gehad vanwege een schedeloperatie. Op zich lastig, maar niet onoverkomelijk. Maar niet nodig is natuurlijk veel fijner.
Chantal schreef:we waren zaterdag op verjaardag, en daar liep ook een kindje rond, en dat hoofdje was toch vreemd!
Dat klinkt als een bootschedel. Had ze ook een puntig achterhoofd en een bol voorhoofd?
Hier staan wat plaatjes hoe dat eruit ziet. J oris en P ieter hebben er allebei een gehad trouwens.
Nooit geweten dat J oris en P ieter allebei een helmpje hebben gehad! :oops: Hadden ze allebei een afwijkende schedel waardoor een operatie nodig was?
Van C hris van Chantal wist ik het al wel.

- Gandhi -
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Linkje schreef:
Ilse501 schreef:Natuurlijk duim ik voor je. Bij P ieter ook een helmpje gehad vanwege een schedeloperatie. Op zich lastig, maar niet onoverkomelijk. Maar niet nodig is natuurlijk veel fijner.
Nooit geweten dat J oris en P ieter allebei een helmpje hebben gehad! :oops: Hadden ze allebei een afwijkende schedel waardoor een operatie nodig was?
Van C hris van Chantal wist ik het al wel.
J oris heeft er geen gehad. Zijn schedel is middels een hele flinke operatie weer in model gebracht. Kort gezegd is de hele bovenkant van de schedel eraf gehaald en in kleinere losse stukken weer opgezet. Om de bolling op voor- en achterhoofd weg te halen, zijn die stukken schedel een stuk ingeknipt. Het hoofd van J oris is weer mooi rond, ondanks de paar bobbels en deuken die bij dit type operatie horen. Daar zie je niks van trouwens, alles zit onder het haar. Net zoals het zigzaglitteken van oor tot oor...
Bij P ieter is er endoscopisch een reepje schedel ter grote van een koetjesreep bovenop zijn hoofd verwijderd. Hij moest daarna een helmpje op, zodat het hoofd vanzelf in de juiste vorm zou groeien. Dat is maar gedeeltelijk gelukt, want we hebben het helmpje eigenlijk te vroeg afgelaten. P ieter sliep vrij snel na het krijgen van het helmpje ineens waardeloos. Urenlang wakker 's nachts, overdag nauwelijks slapen (hij was 4 maanden ten tijde van de operatie) en kon niet zonder mij zijn. We hebben het toen aan het helmpje gekoppeld, omdat het kort na het aanmeten mis ging. Nu weet ik dat het er nauwelijks iets mee te maken heeft gehad. Hij was gewoon bang om te gaan slapen. maar daardoor heeft P ieter nog steeds een vrij lang, smal hoofd. Alleen de vergroeiingen aan voor- en achterhoofd zijn niet terug en het hoofd groeit verder goed, dus er hoeft niks aan gedaan te worden. Er zijn mensen die zonder operaties ook smalle, lange hoofden hebben, dus het is geen probleem. Behalve later bij helmen en zo, dat kan lastig worden. De littekens zijn minimaal, 2 hele smalle streepjes onder het haar bovenop het hoofd. Zijn schedel is ook helemaal glad zeg maar.

Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ilse, van jou jongens weet ik het nog wel. maar dan zie je het ook aan de voor en achterkant. dat had dit meisje (nog?) niet. was echt alleen plat aan de zijkanten. heb de familie er ook niet over gehoord dat dit meisje een bootschedel zou hebben. maar wie weet komt dat nog.. het meisje is net 1 jaar ongeveer.
vorige keer dat ik haar zag was ze nog een klein babytje.
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Chantal schreef:ilse, van jou jongens weet ik het nog wel. maar dan zie je het ook aan de voor en achterkant. dat had dit meisje (nog?) niet. was echt alleen plat aan de zijkanten. heb de familie er ook niet over gehoord dat dit meisje een bootschedel zou hebben. maar wie weet komt dat nog.. het meisje is net 1 jaar ongeveer.
vorige keer dat ik haar zag was ze nog een klein babytje.
als ze nu die typerende bollingen aan voor- en achterkant niet heeft, zal het waarschijnlijk geen bootschedel zijn. Er zijn ook mensen die van nature zulke hoofden hebben. Gelukkig maar!
De operaties zijn minder ingrijpend dan een blindedarmverwijdering, maar het is een ontzettend naar idee dat ze zo aan het hoofd van je kind aan het sleutelen zijn. En J oris heeft een flinke nasleep gehad met een heftige epileptische aanval en darmproblemen tot ca 1 jaar (hij is met 4 maanden geopereerd, P ieter met 3, had ze even omgedraaid). En nu nog is J oris erg gevoelig aan zijn darmen voor parasieten, dus dat zou er zo maar mee te maken kunnen hebben.

wennetje

Bericht door wennetje »

Chantal, was het kindje misschien een prematuurtje? Dergelijke vormen zie je bij prematuren veel, idd omdat ze de eerste tijd alleen maar op de zijkant van hun hoofdje liggen omdat daarmee de foetushouding makkelijker te maken is. Vraagt extra inzet van de ouders later om dat weer rond te krijgen, hier lette een kinderfysiotherapeut ook erg op in het eerste jaar of dat goed ging (perfect rond koppie nu).
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nee dat niet, ik zal eens aan mijn zusje vragen of zij het ook een vreemd gevormd koppie vind. zij ziet het kindje vaker, is haar nichtje.
Suuz

Bericht door Suuz »

Ilse501 schreef:
J0shu@ heeft zoiets ook (zit een bobbel al je goed kijkt op zijn voorhoofd.. hij wilde niet op zijn rug slapen en alleen op zijn zij), en P heb ik fysio voor gehad en gelukkig (ondanks dat het wel afgeplat was aan 1 kant, is het nu rond gekomen)
Linkje
J&J SANTORINI

Re: Zenuwachtig...duimen jullie voor me? UPDATE

Bericht door Linkje »

Nou, de fysio belde net, en het lijkt erop dat er toch weer een helm komt in huize Geb0ers. :(
Voor degenen die het wat zegt, z'n ODDI was 109,6%.
En voor degenen die het niks zegt, dat is een waarde om aan te geven hoe asymmetrisch zijn achterhoofd is.
100-104% is normaal
104-108% is afwijkend, maar daar wordt van verwacht dat het uit zichzelf wel onder die 104% zal komen
> 108% betekend (meestal) een helm

Ik voel me nu in elk geval weer wat rustiger, we weten nu waar we aan toe zijn.
Dus morgen de ha bellen voor een verwijsbrief, en het zkh bellen voor een afspraak bij het helmenuurtje.

Ik zat er trouwens aan te denken om z'n helm te laten paintbrushen. Wat dachten jullie van Jip en Janneke?
:lol: :lol: :lol:

- Gandhi -
J0p1e
J&J SANTORINI

Bericht door J0p1e »

Jammer dat het nodig is, gelukkig dat het bestaat en dat je er dus iets aan kan doen. En je weet wat het is en waar je het voor doet.
Dat paintbrushen kan trouwens heel mooi, een jonger broertje van een kindje bij Flo op school had een gepaintbrushte helm, was echt heel mooi. W@lt had een blauw helmpje met van die camouflagevlekken, vond ik ook wel leuk.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

He wat balen.
Paintbrush lijkt me erg mooi. Als zo'n helmpje dan toch moet...
Mamalon
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

He, jammer dat het toch nodig is.
Linkje schreef:Ik zat er trouwens aan te denken om z'n helm te laten paintbrushen. Wat dachten jullie van Jip en Janneke?
Ik zou voor een echte Betje of Suus gaan!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

jammer.. gelukkig is het geen 30 graden nu! tegen die tijd is het hopelijk al bijna voorbij met de helm.
en ja, je kunt er maar beter een mooie van maken natuurlijk :D
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Oh wat balen dat het toch nodig is! Helpt het dat je weet dat je er alles aan gedaan hebt dat je kon? Het zit blijkbaar toch een beetje in jullie genen... Sterkte ermee!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Wat balen zeg dat hij een helmpje moet. Geeft het ook beperkingen of valt dat mee?
Hoelang moet een helmpje gemiddeld gedragen worden?
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Gootje schreef:He, jammer dat het toch nodig is.
Linkje schreef:Ik zat er trouwens aan te denken om z'n helm te laten paintbrushen. Wat dachten jullie van Jip en Janneke?
Ik zou voor een echte Betje of Suus gaan!
Jaaaah, een monster op de helm!

http://www.kleinmonster.nl/doodledonderdag
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Gelukkig ben je niet meer zo zenuwachtig. Het is wat het is, hopelijk gaat het snel goed met zo'n helmpje. F inne zat indertijd op het randje maar met fysio was het net niet nodig. Hij heeft wel een heel plat achterhoofd, hele korte haren staan hem niet. Dat komt omdat hij als klein kindje in een 'nestje' lag (op advies van de fysio). Omdat hij heel gespannen was, ook in bed, moesten we van 2 rolletjes handdoek een nestje maken zodat hij net met zijn hoofdje daartegen lag en zijn bekken er net onder. Zo kreeg hij een natuurlijke bolle rug en kon hij zijn rugje niet meer krom trekken. Nadeel was dat hij dan zijn hoofd niet makkelijk opzij draaide in zijn slaap en dus een vrij plat achterhoofd kreeg. Ach, als dat alles is aan mijn lieve ventje.

Succes met helmpjes uitzoeken etc. Gelukkig weet je nu een beetje hoe en wat omdat het het tweede kind is.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Plaats reactie